Премини към съдържание

Бакалов

Потребители
  • От него общо

    16
  • Регистрация

  • Беше тук

За Бакалов

  • Рожден ден 02/07/1970

Местоживеене

  • Град
    Стара Загора

Информация за профила

  • Пол
    Мъж
  • Кара
    CARISMA
  • Интереси
    OFFROAD

Бакалов's Постижения

Начинаещ

Начинаещ (3/14)

  • Първа Публикация
  • Сътрудник
  • Начален Разговор
  • Първа Седмица
  • Един месец

Спечелени Значки

0

Репутация

  1. Здравейте! Автомобилът е Colt VI 1.5 DI-D 95hp. Миналата седмица си взех тествр, който да чете информацията от OBD II буксата. Озадачи ме постоянната ниска температура, която отчита от датчика на охлаждащата течност - рядко достига до 60 градуса, като през повечето време е около 46-50 градуса. Зачудих се дали проблемът не е в термостата, но, особено в движение в града, перката на радиатора си се пуска нормално. Та общо взето се насочих към термодатчика, подаващ температура към компютъра. Симптоми, които забелязах от известно време по колата: - Повишен разход на гориво - около 5.5-6 извънградско и около 8-9 в града, особено в студено време. Питането ми е дали изводите са ми правилни и къде се намира този температурен датчик, който подава информацията към компютъра. Намерих снимка на самия датчик в нета, но не мога да се ориентирам по двигателя. Поздрави и предварително благодаря!
  2. Здравейте колеги , търся дебитомер за Carisma 1.6 16V 99 к.с. двигател 4G92 с означения на него 500 Е5Т08371 Живко Бакалов 0887938090 0897232967
  3. При мен лампата на SRS също свети постоянно откакто съм купил колата , но това според мен е следствие на това че SRS модула не "вижда" краш датчиците на седалките . Под лявата седалка има кабели с жълта броня и букса , а под дясната кабели с жълта броня и букса , и кабели с черна броня и голяма букса . Проблема е че никъде не мога да намеря къде да включа буксите - свалих седалките / лявата беше доста разбита , но дясната е здрава / но не можах да намеря краш датчиците към които предполагам трябва да се включат буксите , а освен това не ми е ясно къде трябва да се включи черната букса . Възможно ли е седалките да нямат краш датчици макар че са оригиналните , но в такъв случай защо се изкарани кабелите под седалките или просто някой е махнал двата датчика и затова SRS лампата свети , освен това ми е интересно за какво е черната букса . В Аутодата дават че датчиците са в задната част на седалките , но не можах да открия никакви следи от тях ... Краш датчици Carisma
  4. Проблема ти е както ти казах от дебитомера , горивната система е ОК , просто дебитомера подава грешни данни към ЕКУ-то . Проблема е че са скъпи и ги няма , търси някой втора употреба или ако можеш вземи от някъде един само за проба .
  5. Трябва по някакъв начин да махнеш нагара , става с какъв да е спрей за почистване . Внимавай само че решетката е от доста слаб материал и може да се повреди ако се опитваш механично да отстраниш нагара .
  6. След като си проверил всичко по горивната система и е наред не остава нищо друго освен другият елемент в горивния процес - въздуха . Предполагам че си с мотор 4G92 , поне такива се всички 1.6 16V двигатели на Мицубиши и при каране на газ дебитомера почва да прави проблеми и да дава грешни данни на ЕКУ-то вследствие на което двигателя почва да работи на бензин неравномерно със симптомите описани от теб , че дори и тежки ... Свали капака на филтърната кутия , на изходящият отвор където е голямата букса с много кабели се намира дебитомера . Погледнато отвътре под кутията на дебитомера ще видиш нещо като решетка приличащо на пчелна пита , по нея се събира нагар и пречи на свободното преминаване и засмукване на входящия въздух през каналите , които пък от своя страна прецизно насочват и дозират въздуха към дебитомера , а той от своя страна подава инфо към ЕКУ-то за да дозира точно порцията гориво . Опитай се да почистиш решетката със спрей / аз използвам контактен спрей за ел. елементи / и пробвай отново . Другият начин да разбереш дали дебитомера ти прави проблеми е при работещ двигател да откачиш буксата му , двигателя минава в авариен режим - на таблото светва чека , трудно пали , няма стабилни ниски обороти , но работи в средните и се форсира добре на високи . Ако в авариен режим двигателя ти работи значи не е горивната система и остава да е дебитомер . Преди всичко обаче провери дали добре са поставени буксите на инжекторите , дебитомера и навсякъде където можеш да бръкнеш и след това направи това което ти писах .
  7. Взех си същия кабел като твоя , направих мост между 1 и 4 пин ... ама на кабела и нищо не тръгна . Евоскан 2.9 го свалих от един руски сайт , в началото ми искаше сериен номер и име , но след като прочетох малко в същия сайт успях да го подкарам , дори се ъпдейтна до най новата си версия / може би това беше грешка / . Включих лаптопа в буксата на колата - Carisma 1.6 1999г 4G92 мотор , стартирах Евоскана и нищо - програмата не вижда ЕКУ-то и дава че няма отговор от него :icon_crying: . Зарових се отново тук в темата и си разбрах грешката - трябвало е да замостя 1 и 4 пин НО на буксата на колата ! Преправих моста на кабела и включих отново , чек на таблото почна да мига - явно е влязъл в диагностичен режим , малко лутане докато улуча верния модел на моето ЕКУ / MUT2 EFI / и имах някакъв напредък програмата получи отговор от ЕКУ-то но само толкова :icon_crying: ... опитах се да видя дали има някакви кодове за грешки , но имаше само съобщение с номера на ЕКУ-то и че има връзка с него . Изчистих DTCs-а , пуснах отново диагностика и ми показа че всичко е изчистено . Но само това :icon_blush: не успях да накарам програмата да ми покаже нещо повече ... запалих двигателя и пробвах различните менюта на програмата и нищо :icon_crying: ... явно съм некадърен ... пробвах и с други програми - ecuEdit ми показа някакви данни но не можах да разбера как да изчистя ЕКУ-то или нещо друго , с JEDI MUT2 ми показа само оборотите на двигателя ...... греша ли някъде че не успявам да подкарам Евоскана поне да ми показва нещо , макар че единственото което видях беше че има връзка с ЕКУ-то , помагайте колеги ! Ето какво ми показва Евоскан без да е включен кабела към буксата цък
  8. Тъкмо се канех да се включа на срещата , но се оказа че съм на работа :icon_blush: , та да питам тук - търся дебитомер за Carisma 1.6 с мотор 4G92 , та ако някой има инфо откъде мога да намеря работещ / поне за проба / да свирка , черпенето от мен :drinks:
  9. Почти всеки ден в сервиза ми се налага да търся алтернативни варианти за пръстени , семеринги и лагери поради това че не се намират или цената е убийствена , просто трябва да се вземе подходящото за целта . Мога да ви дам пример - семеринг на полуска на Нисан Патрол от официалния вносител който го предлага и на други магазини струва 56 лева , а в Сателит Никис струва 0.92 лева . Важното е че работата е свършена и ремонта е успешен , нали за това сме тук , за да си помагаме .
  10. Има доста неща за които трябва да се гледа , но при външен оглед няма как да се видят всичките . Все пак ще ти нахвърля някои неща които ако са проблемни поне могат да ти помогнат да свалиш цената . 1.Мотор - трябва да работи еднакво добре както на бензин , така и на газ . Ако не работи добре на бензин може да е всичко по горивната система - помпа , филтър , инжектори или пък дебитомер . 2.Скоростна кутия - най често се разбиват втулките на щангата откъм кутията вследствие на което трудно включва или въобще не включва 5-та и задна предавка 3.Предно окачване - трябва да няма никакво тракане или чукане при преминаване през дупки и неравности , ако има - нещо от тампони , амортисьори , кормилни накрайници или шарнирни болтове . 4.Задно окачване - имай в предвид че и то е регулируемо както предния мост и трябва да се минава на стенд . Състои се от пружини , амортисьори , 3 напречни носача / два регулируеми / надлъжен основен носач и стабилизираща щанга с бейлетки - всичко това на гумени тампони които хич не са евтини . Не трябва да няма никакви шумове или тракания . Хубаво оглеждай местата където с захващат към купето късия и дългия напречен носач - там се задържа кал и почва да гние след време . Вдигаш колата на крик и гледаш зад гумата - вижда се място на захвата . 5.В долната част на таблото при работещ двигател не бива да светят никакви лампи - червени или оранжеви . Най често се прецаква системата за предварителен натег на коланите при удар и на таблото ти светва лампа с надпис SRS . Ако газовата ти уредба не е инжекцион и няма емулатор на газ може да ти свети чека - оранжева лампа с нарисувано двигателче на нея , но на бензин не трябва да свети . Хубаво е да я закачиш на компютър за да видиш има ли някакви грешки , но не всички имат софтуера за тези Мицубишита и не могат да прочетат нищо / трябва да MUD 3 / , това ти го казвам информативно да го знаеш Това е в общи линии, другото можеш да го видиш при външния оглед и пробата на колата .
  11. Ще свърши работа , силиконов е и е с достатъчна твърдост за целта - там където е има подналягане и просто трябва да се уплътни за да не "краде" въздух . Тези размери които е премерил майстора нещо не ми изглеждат коректни - явно стария пръстен е бил премачкан и разтеглен .
  12. Най вероятно е 8Х2 , потърси край теб масло и температуроустойчиви О-пръстени , има такива силиконови в този размер , ще ти свършат работа . Аз мога да ти намеря , но чак утре защото в момента пътувам , а и съм от Стара Загора и докато ги получиш ще отиде още един ден ...
  13. Дай вътрешен и външен диаметър и дебелина на О-пръстена , ще видя какво мога да направя ...
  14. Знам , че дебитомера трябва да е за 4G92 , но тук във форума има само една тема за продажба на такъв дебитомер от Colt 1.6 и не успях да се свържа с продавача . Има още една тема за продажба на дебитомер , но той е за GDI мотор - въпреки това във форума прочетох че са сложили такъв дебитомер на двигател 4G92 и мотора е заработил нормално . В още една тема предлагат дебитомер от Галант , но никъде не можах да разбера дали става на моя мотор . Така че се търси дебитомер за мотор 4G92 с номер 500 Е5Т08371. Ако някой знае откъде може да се намери работещ дебитомер втора употреба , да даде инфо .
  15. Малко развитие по темата , макар и промяна да няма - смених горивния филтър , измерих налягането в рейката - при норма 3.24 - 3.43 ми даде 5 атм. налягане , но това беше на газ без да има консуматори на бензин . Тъй като двигателя почти не работи на бензин и не мога да премеря налягането в режим на работа , предполагам че това налягане е достатъчно да захрани инжекторите . Единственото което ми остава е да сваля инжекторите и да ги почистя с ултразвук , но не мисля че ще има ефект , тъй като според мен дюзите работят - дори и да има някои които не работят коректно , моторът пак щеше да работи на бензин , а не както сега - невъзможно е да се форсира , не държи обороти , при пълна газ едвам дига 3000 об. и то много бавно и всичко това съпроводено с гърмежи в смукателните колектори и миризма на недоизгорял бензин ... Като си мисля сега май всичко сочи , че вероятно проблема ми идва от дебитомера или мап сензора / не знам с какво точно е - предполагам че по точно е мап сензор ,поне на външен вид така изглежда / - явно ще се наложи смяна , та въпроса ми е - мап сензорот някой друг модел на Мицубиши дали ще стане за да пробвам с него как ще е ?
×
×
  • Създаване...