Иван Вълчинов Публикувано 22 декември 2013 Сподели Публикувано 22 декември 2013 Колеги, какво печеля и какво губя, ако сложа на колата гуми с размер 195/70/14? Стандартно е със 185/65/14 :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 22 декември 2013 Сподели Публикувано 22 декември 2013 През лятото или през зимата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Вълчинов Публикувано 22 декември 2013 Автор Сподели Публикувано 22 декември 2013 (редакция) Всъщност не уточних, че имам намерение да вземам всесезонни Goodyear Vector. Просто не исках да породя излишен спор за ''всесезонните'' гуми, който неминуемо ще започне :rolleyes: Редактирано 22 декември 2013 от Иван Вълчинов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lesko Публикувано 22 декември 2013 Сподели Публикувано 22 декември 2013 (редакция) По широки гуми по голямо съпротивление=разход на гориво.На 70 колата ще е малко по висока~около 1 см. Решението е твое. За зимата ти трябват по тесни и високи гуми :icon_thumbup: Редактирано 22 декември 2013 от lesko Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aleks12 Публикувано 22 декември 2013 Сподели Публикувано 22 декември 2013 По широки гуми по голямо съпротивление=разход на гориво.На 70 колата ще е малко по висока~около 1 см. Решението е твое. За зимата ти трябват по тесни и високи гуми :icon_thumbup:http://www.calculator.bg/1/avtomobili_gumi.htmlЩе дава грешка в километража ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 22 декември 2013 Сподели Публикувано 22 декември 2013 Разхода ще се увеличи незначително.Разликата при показанията на километража въобще не я коментирам.През лятото, ако вдигнеш налягането в гумите малко над препоръчаното от http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif за стандартния размер, ще получиш леееко по-голяма устойчивост на пътя, имам предвид - в завоите.През зимата ще се получи доста по-лошо поведение на автомобила при сняг, лед, киша и т.н....................Моят съвет - мини на 15 цола през лятото, примерно 205/55/15, а за зимата остани на заводския размер 185/65/14.Ако финансово не ти е изгодно да инвестираш в два комплекта гуми/джанти, търси всесезонки поне в препоръчания размер - 185/65/14 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Вълчинов Публикувано 23 декември 2013 Автор Сподели Публикувано 23 декември 2013 (редакция) А, ето! Адекватно питане - адекватен отговор. Съжалявам, че не уточних за всесезонките в първия пост...Тъй. За сега само се допитвам за да взема решение по-натам. В момента карам със комплект втора употреба Semperit(зимни) със 5мм грайфер. Въпросът е, че са 185/60/14 и малко ниска ми идва колата. Ще изкарам тая зима така, то се е видяло. Купих колата със комплект летни BF Goodrich перфектни, над 6мм грайфер и със препоръчителния размер 185/65/14, които бих могъл да продам винаги. Идеята за 15 цолови летни страшно ми допада и все ще се вместя в комплект летни Debica(поне собственик са Goodyear), но вече с джантите ще ми е солено, щото ще търся прилични ляти. За момента ми се въртят два варианта. Ще попресметна как ще ми стъпят комплект зимни 185/65/14, които догодина да хакна на сегашните ми фабрични джанти и до какви пари мога да се впиша във лятни 205/55/15 (между другото, може ли мааалко по-тесни?), със четири прилични ляти джанти, тъкмо и колата ще е по-красива :rolleyes: Втория вариант е комплект хубави 185/65/14 всесезонки, май ще ида на над 600 лева и по тоя начин двата варианта може и почти да се накантарят като цена, та ще съм пред дилема дали да заложа на практичността или на сигурността. Не карам кой знае колко и на големи разстояния, но знае ли човек. Все пак да споделя, че последните две години (Каризмата купих преди около два месеца), карах едно Голфче със неизвестни всесезонки и не съм имал проблеми. Катереше се по едни градски заледени баирчета изумително! Проблема обаче може да дойде от това, че сега шофирам малко по-агресивно (колата ме предизвиква :icon_blush:), и като гледах клипчето, което ще сложа по-долу, малко се поразмислям...http://www.youtube.com/watch?v=JGfvyPtYR0Y Редактирано 23 декември 2013 от Иван Вълчинов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 25 януари 2014 Сподели Публикувано 25 януари 2014 Заложи на сигурното и си вземи зимни гуми отделно. Не знаеш къде и кога ще те изкарат от някаква по-екстремна ситуация зимата. Аз пък миналата година на една друга кола взех 2 нови летни гуми BF Goodrich 185/65/14 и си викам ще изкарам зимата с тях понеже имат голям грайфер. Два пъти ми се наложи да я карам на сняг и почти нямаше никакво сцепление при тръгване и спиране. Тази година заложих на сигурното и си купих 2 нови Continental ContiWinterContact TS800 175/65/14 и исках DOT-а да е 2013г. Веднъж има сняг тази година в Пловдив и ги пробвах - съвсем различно поведение и сцепление, дори на лед се спира нормално почти. Идеята на по-тясните гуми зимата е че на по-малка контактна площ се разпределя теглото на автомобила и се пада по-голямо тегло за единица площ и има по-голямо сцепление. Моята каризма е с отделен комплект зимни гуми Fulda 175/65/14 и зимата няма грешка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 26 януари 2014 Сподели Публикувано 26 януари 2014 За сега само се допитвам за да взема решение по-натам. Задаваш си въпрос, анализираш ситуацията,отговаряш си сам и подкрепяш отговора си (правилен, между другото) с видеоматериал. Какъв е смисълът от поста?? :) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.