Премини към съдържание

Проблем парно/климатроник


radow

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Имам Mitsubishi Galant 2.5 v6 - 1999/2000 г.

Преди 2 седмици колат започна да ми дава проблем с парното/климатроник.

Всичко си работи - като пусна климатика вентилаторите си включват, достига си необходимата темп. и т.н, но

от дясната страна (някъде зад таблото) започва едно досадно силно тракане дори и на първата степен на климатика!!!!

Като го изключа тракането спира разбира се.

Дали е възможно някой вентилатор от дясно под таблото да се е скапал ??? И защо климатика си работи добре въпреки проблема???

Страх ме е да отида в сервиз защото ще ми одерат кожата, а ми се струва, че проблема е нещо дребно?

Не разбирам от тази тема затова моля за съвет какъв може да е проблема??

 

Благодаря предварително!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаш счупен зъб на някое от колелцата, които движат клапите за въздуха. То е една черна кутийка с моторче и запчатки. Ако го оставиш да трака, след 20ина секунди ще спре. При мен се появи същия проблем, но все нямам време да се занимавам с него. Като свалиш пластмасата от дясно на конзолата и се вижда кутийката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това тракане променя ли се при увеличаване скоростта на вентилатора или не ?

Ще отговоря вместо автора на темата - не се увеличава тракането при увеличаване скороста на вентилатора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това тракане променя ли се при увеличаване скоростта на вентилатора или не ?

 

По скоро не - тракането е монотонно - звучи, като счупен вентилатор !

От дясната страна до шофьора!

Но може и да бъркам ...

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По скоро не - тракането е монотонно - звучи, като счупен вентилатор !

От дясната страна до шофьора!

Но може и да бъркам ...

 

Колега, виж какво съм ти писал по-горе. Сваляш жабката, и пластмасата до конзолата се държи на 3 болта(ако не се лъжа) и ще видиш, че нямаш счупен вентилатор.. а кутийка, от която идва тракането..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаш счупен зъб на някое от колелцата, които движат клапите за въздуха. То е една черна кутийка с моторче и запчатки. Ако го оставиш да трака, след 20ина секунди ще спре. При мен се появи същия проблем, но все нямам време да се занимавам с него. Като свалиш пластмасата от дясно на конзолата и се вижда кутийката.

 

Лошото е, че не спира да трака !! Може и да си прав - трябва да проверя тази възможност- БЛАГОДАРЯ ТИ

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, виж какво съм ти писал по-горе. Сваляш жабката, и пластмасата до конзолата се държи на 3 болта(ако не се лъжа) и ще видиш, че нямаш счупен вентилатор.. а кутийка, от която идва тракането..

 

ОК - ще проверя !! Наистина шума се чува зад жабката!! Дано да е това, че хич не ми се ходи до сервизи - мерси!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

... от дясната страна (някъде зад таблото) започва едно досадно силно тракане дори и на първата степен на климатика ...

Дали е възможно някой вентилатор ...

 

 

 

Сваляш жабката, демонтираш вентилатора и с вероятност от 99,99% мога да ти споделя, че проблемът с тракането се крие в лагерчето на перката на вентилатора. То е капсуловано, така че (според моя скромен опит с такъв досаден шум) лечението на проблема ти е да си смениш ввентилатора на купето, т.е. направо взимаш друг както е с голямата бяла кутия около него. За целта ти трябва една по-дълга кръстата отверка, около 30 мин свободно време ... и най-вече желание :icon_thumbup: .

 

Поздрави и успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Затова попитах дали има промяна при усилване на степените. Може да е паднало нещо при перките - листо например или парче листо.

Добре, понеже не вдявам нищо от клапи и моторчета на клапи, да питам може ли ако проблемът е в някоя клапа, чрез пренасочване (от копчето на пулта на климатроника) на въздушния поток да се елиминира някоя клапа и така да се разбере приблизително коя клапа/моторче е проблемна?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е зъбчатото колело колега имаш две възможности

1 да не завърташ копчето на повече от 29 г. температура

2 да отвориш кутията и да завъртиш зъбното колело на обратно ,защото се е строшил последния зъб.

Но ако е това проблема !!!!

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...