Kuwait Публикувано 29 септември 2013 Сподели Публикувано 29 септември 2013 Здравейте, нов съм в този форум. Купих си нов Ауландър в Кувейт през 2009 карах го 4 години и наскоро го внесох в България. Колата е 2.4 бензин с CVT, AWD.В Кувейт максималната скорост е 120 км/ч и ако я превишиш Аутландера започва да пищи безкрайно динг-донг динг-донг. Та като карам в България направо ме побърква.Отидох в Балканстар сервиза във Варна а те я гледат като индианец пишеща машина. В същото време дилъра в Кувейт ми каза да им я закарам и ще я оправят. Ама тя вече е в България. Та въпроса е има ли някой идея как да се бръкне в компютъра и да се презапише софтуера в него с изключена тази функция за оувърспид аларма? Между другото тея идиоти от сервиза на Балакнстар нямаха даже маслен филтър да ми сменят маслото ама това е друга бира. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 29 септември 2013 Сподели Публикувано 29 септември 2013 Здравейте, нов съм в този форум. Купих си нов Ауландър в Кувейт през 2009 карах го 4 години и наскоро го внесох в България. Колата е 2.4 бензин с CVT, AWD.В Кувейт максималната скорост е 120 км/ч и ако я превишиш Аутландера започва да пищи безкрайно динг-донг динг-донг. Та като карам в България направо ме побърква.Отидох в Балканстар сервиза във Варна а те я гледат като индианец пишеща машина. В същото време дилъра в Кувейт ми каза да им я закарам и ще я оправят. Ама тя вече е в България. Та въпроса е има ли някой идея как да се бръкне в компютъра и да се презапише софтуера в него с изключена тази функция за оувърспид аларма? Между другото тея идиоти от сервиза на Балакнстар нямаха даже маслен филтър да ми сменят маслото ама това е друга бира.Цт,цт,цт........масления ,както и поленовия са ти еднакви с на европейското изпълнение,масл. филтър става от всички видове бензинови мотори на Мицубиши след 2000 година.....струва различно , има и за по 8-10 лв. има и от 15-20 лв......за въздушния филтър трябва да се види, тъй като в този район( арабския полуостров )климата е друг и може да имаш друг филтър ,но не ми се вярва......би трябвало да е продълговат като всеки друг от такава кола, но отпред пред и филтъра да има допълнително "дунапренче" залепено за питата на филтъра......той струва около 35-50 лв. и със или без дунапренчето е все тая,тъй като ти го караш вече в Бг..........маслото ти не е кой знае какво ,трябва да е 5W40 или 5W30 ,марката е каквато ти си избереш , Мотула е добър избор за този мотор.....Пищялката просто я откачи ,аз също я имам на моята ,тъй като и моята е от ОАЕ.......само я намери и я откачи от кабелите.........моята се намираше на кората под волана...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 29 септември 2013 Сподели Публикувано 29 септември 2013 Цт,цт,цт........масления ,както и поленовия са ти еднакви с на европейското изпълнение,масл. филтър става от всички видове бензинови мотори на Мицубиши след 2000 година.....струва различно , има и за по 8-10 лв. има и от 15-20 лв......за въздушния филтър трябва да се види, тъй като в този район( арабския полуостров )климата е друг и може да имаш друг филтър ,но не ми се вярва......би трябвало да е продълговат като всеки друг от такава кола, но отпред пред и филтъра да има допълнително "дунапренче" залепено за питата на филтъра......той струва около 35-50 лв. и със или без дунапренчето е все тая,тъй като ти го караш вече в Бг..........маслото ти не е кой знае какво ,трябва да е 5W40 или 5W30 ,марката е каквато ти си избереш , Мотула е добър избор за този мотор.....Пищялката просто я откачи ,аз също я имам на моята ,тъй като и моята е от ОАЕ.......само я намери и я откачи от кабелите.........моята се намираше на кората под волана...... Dj-я ме изпреварил със съвета. Намираш я къде е и играеш едни резачки на кабела, малко изолир и забравяш за досадното пищене. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kuwait Публикувано 29 септември 2013 Автор Сподели Публикувано 29 септември 2013 Цт,цт,цт........масления ,както и поленовия са ти еднакви с на европейското изпълнение,масл. филтър става от всички видове бензинови мотори на Мицубиши след 2000 година.....струва различно , има и за по 8-10 лв. има и от 15-20 лв......за въздушния филтър трябва да се види, тъй като в този район( арабския полуостров )климата е друг и може да имаш друг филтър ,но не ми се вярва......би трябвало да е продълговат като всеки друг от такава кола, но отпред пред и филтъра да има допълнително "дунапренче" залепено за питата на филтъра......той струва около 35-50 лв. и със или без дунапренчето е все тая,тъй като ти го караш вече в Бг..........маслото ти не е кой знае какво ,трябва да е 5W40 или 5W30 ,марката е каквато ти си избереш , Мотула е добър избор за този мотор.....Пищялката просто я откачи ,аз също я имам на моята ,тъй като и моята е от ОАЕ.......само я намери и я откачи от кабелите.........моята се намираше на кората под волана...... Като слушам звука май има 2 пищялки. Единия тон на звука е за алармите за безопастност (колан оувърспид) а другия за предупреждения за забравени светлини и ключ. Но може и да е една пищялка за двата вида сигнали.Твоята кола Аутландър ли е и след 2007 ли е произведена? Като я откачи всички аларми ли спряха включително за забравени светлини и ключ или само за колана и скоростта? Пищялката не е ли вързана с мрежата (CAN BUS) на компютъра и той не се ли сърди като я изключиш? А за масления филтър - бях го сменил в Кивейт заедно с маслото преди да я пратя за БГ. Та в Балканстар смених само маслото щото куветското беше минерално 20W50 ( много тежко) и ще се втвърди през зимата. Сложиха ми синтетично 5W40. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 29 септември 2013 Сподели Публикувано 29 септември 2013 Като слушам звука май има 2 пищялки. Единия тон на звука е за алармите за безопастност (колан оувърспид) а другия за предупреждения за забравени светлини и ключ. Но може и да е една пищялка за двата вида сигнали.Твоята кола Аутландър ли е и след 2007 ли е произведена? Като я откачи всички аларми ли спряха включително за забравени светлини и ключ или само за колана и скоростта? Пищялката не е ли вързана с мрежата (CAN BUS) на компютъра и той не се ли сърди като я изключиш? А за масления филтър - бях го сменил в Кивейт заедно с маслото преди да я пратя за БГ. Та в Балканстар смених само маслото щото куветското беше минерално 20W50 ( много тежко) и ще се втвърди през зимата. Сложиха ми синтетично 5W40.За маслото - там е друга бира, и си е с правилното масло, 20 на 50......тук трябва да е 5/40 или 5/30.....филтъра е еднакъв за всички бензинови мотори на Мицубиши, т.е. 20х1.5 е отвора а уплътнението е с Фи 76-82мм + гледай да има клапан вътре.......Моята е Паджеро 3 2006 година,с 3.0 V6 24 Valve мотора, къса база и пак е на 120 км./ч. след тази скорост почва да пищи.....аз просто резнах кабелчетата и ги изолирах,и моята е по КАН интерфейс и не е светкал чека ,така че не вярвам при теб да е по различно......ко светне чека зарад това, тогава замери пищялката колко ома е, и си сложи елемент с такова съпротивление ......ако пищялката ти е 16 ома примерно, сложи съпротивление 16 ома на 0.25W примерно и си готов, после изтрий грешката и няма да има проблеми...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DqdoMraz Публикувано 4 октомври 2013 Сподели Публикувано 4 октомври 2013 И защо да реже като се изключва от ЕТАКС-а за по-малко от минута? Ходи до някои който има МУТ-3 и разбира естествено и му кажи да направи следното: Variant Coding of the ETACS ECU: Gcc Speed Alarm --> Not available. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 4 октомври 2013 Сподели Публикувано 4 октомври 2013 И защо да реже като се изключва от ЕТАКС-а за по-малко от минута? Ходи до някои който има МУТ-3 и разбира естествено и му кажи да направи следното: Variant Coding of the ETACS ECU: Gcc Speed Alarm --> Not available....ами защото на някои коли го няма това като опция.......моето го няма ,предполагам че и неговото няма,,,,,,, Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DqdoMraz Публикувано 4 октомври 2013 Сподели Публикувано 4 октомври 2013 ...ами защото на някои коли го няма това като опция.......моето го няма ,предполагам че и неговото няма,,,,,,, На Outlander и на Lancer след 2007г. го има на 100% както и ЕТАКС-ите са им подобни/еднакви. За Паджеро и други модели нямам идея, но при Outlander - а го има и се изключва точно по този начин. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Мийков Публикувано 6 октомври 2013 Сподели Публикувано 6 октомври 2013 Ходи до някои който има МУТ-3 и разбира естествено и му кажи да направи следното: Variant Coding of the ETACS ECU: Gcc Speed Alarm --> Not available. Или с карманскан , там опцията е - спийд аларм, 1.ОН , 2.ОФФ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kuwait Публикувано 21 април 2014 Автор Сподели Публикувано 21 април 2014 И защо да реже като се изключва от ЕТАКС-а за по-малко от минута? Ходи до някои който има МУТ-3 и разбира естествено и му кажи да направи следното: Variant Coding of the ETACS ECU: Gcc Speed Alarm --> Not available. Здравейте колеги. След дълго ровене в интернет вече съм професионалист във включването и изключване на функциите в компютрите на колата които не са достъпни за офицялните дилъри.Колегата правилно е посочил по-горе че функцията за превишена скорост 120км/ч се изключва в ETACS ECU (компютъра на шасито). Само че не е възможно да се направи с MUT III диагностичния прибор на Мицубиши тъй като тази функция както и много други са кодирани в Variant Coding файла. Той може да се свали с MUT III и има разширение .KON . Но MUT III не може да го променя. Трябва да се промени съответния блок на ръка или с програма която чете файла и позволява да се променят записаните в него настройки. Ако е на ръка трябва да се изчисли и запише на края на файла новата чек сума. Програмата се грижи сама за чек сумата. След това файла се записва обратно в ETACS ECU (компютъра на шасито) и готово. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 21 април 2014 Сподели Публикувано 21 април 2014 Здравейте колеги. След дълго ровене в интернет вече съм професионалист във включването и изключване на функциите в компютрите на колата които не са достъпни за офицялните дилъри.Колегата правилно е посочил по-горе че функцията за превишена скорост 120км/ч се изключва в ETACS ECU (компютъра на шасито). Само че не е възможно да се направи с MUT III диагностичния прибор на Мицубиши тъй като тази функция както и много други са кодирани в Variant Coding файла. Той може да се свали с MUT III и има разширение .KON . Но MUT III не може да го променя. Трябва да се промени съответния блок на ръка или с програма която чете файла и позволява да се променят записаните в него настройки. Ако е на ръка трябва да се изчисли и запише на края на файла новата чек сума. Програмата се грижи сама за чек сумата. След това файла се записва обратно в ETACS ECU (компютъра на шасито) и готово.........и на моя го променях файла и пак нищо не стана,аз отодавна знаех за този вариант, както и за това, че с МУТ-а не може да променяш сумите, нито пък ти дава на високо ниво някакви опции като например speed alarm или нещо от този род.....и за това съм си резнал пищялката и съм го изолирал, вече 40 к км пробрг и няма проблем....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kuwait Публикувано 22 април 2014 Автор Сподели Публикувано 22 април 2014 (редакция) Щом си го намерил къде е и щом може да се резне жицата - ОК.При мен пищялката е само една и ако и отрежа жицата ще заминат в небитието всички останали аларми - забравен ключ, забравени фарове, не закопчан колан, опасност от лед и т.н. При мен нямаше проблеми:1)В официялния сервиз на Мицубиши ми направиха копие на Variant Coding (.KON) файла от ETAC ECU (компа на шасито) върху флашка и ми го дадоха.2)Ъплоднах фаила в Украинския сайт и промених настройката на файла с техния Variant Coding онлайн експлорер на :Gcc Speed Alarm --> Not available.3)Пратих 20 $ на момчетата от сайта за да ми позволят да си даунлодна променения файл. Може да си го променям и даунлодвам колкото си искам пъти за тази цена4)Даунлоднах променения файл на флашка.5)Занесох го в сервиза и техника ми го записа обратно в ETACS ECU (компа на шасито) на автомобила. Промених още някой неща като например- при достигане на 20км/ч вратите се заключват автоматично а като сложа скоростния лост на позиция паркинг се отключват автоматично.- Брояча на разхода на бензин ако е на ръчно не се превключва на автоматично и не се изтрива след 4 часа. Така може да се снеме дългосрочен усреднен разход а като е на автоматично се снема крадкосрочен разход.- някой други дребни нещица. Има още няколко неща които могат да се променят ако не се изисква инсталиране на допълнителен хардуер.Например късите светлини да светнат автоматично дори ако лостчето им е на OFF когато стартираш двигателя и отпуснеш ръчната. Така не може да забравиш да ги включиш (ако нямаш отделни дневни светлини)и се спестява някоя и друга глоба. Ако при теб не е станало вероятно си записал обратно непроменения файл или техника не е знаел как да запише обратно променения файл. Ако искаш мога да съдействам. Коя година ти е произведен автомобила? Преди 2007 няма Variant Coding. Редактирано 22 април 2014 от Kuwait Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DqdoMraz Публикувано 22 април 2014 Сподели Публикувано 22 април 2014 Здравейте колеги. След дълго ровене в интернет вече съм професионалист във включването и изключване на функциите в компютрите на колата които не са достъпни за офицялните дилъри.Колегата правилно е посочил по-горе че функцията за превишена скорост 120км/ч се изключва в ETACS ECU (компютъра на шасито). Само че не е възможно да се направи с MUT III диагностичния прибор на Мицубиши тъй като тази функция както и много други са кодирани в Variant Coding файла. Той може да се свали с MUT III и има разширение .KON . Но MUT III не може да го променя. Трябва да се промени съответния блок на ръка или с програма която чете файла и позволява да се променят записаните в него настройки. Ако е на ръка трябва да се изчисли и запише на края на файла новата чек сума. Програмата се грижи сама за чек сумата. След това файла се записва обратно в ETACS ECU (компютъра на шасито) и готово. В Ратола с МУТ3 барат и във вариант кодинга, в смисъл имат редактор който е като плъгин на МУТ3, за това не задълбах подробно. Ако беше попитал щях да ти отговоря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kuwait Публикувано 24 април 2014 Автор Сподели Публикувано 24 април 2014 В Ратола с МУТ3 барат и във вариант кодинга, в смисъл имат редактор който е като плъгин на МУТ3, за това не задълбах подробно. Ако беше попитал щях да ти отговоря. Благодаре за информацията. Сега ако кажеш и къде е тоя сервиз Ратола и ако се окаже че е и във Варна ще ми свърши добра работа за в бъдеще - ако смятам да добавям хардуер ще трябва и промяна във Variant Coding файла.Най-вероятно Ратола са си купили програмата Variant Coding Explorer от украинците. Експлорера работи на сайта им онлайн но те го продават и във вариянт за инсталиране на твой компютър (за професионална работа). Предполагам че може да има и други програми но аз знам тази на украинците и работи добре. В официалния сервиз на Мицубиши във Варна гледаха на парцали като им казах какво искам та се наложи да се справям сам. Но сега ги светнах и предполагам ще могат да свършат работа и на други с подобми проблеми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XaMаB Публикувано 29 април 2014 Сподели Публикувано 29 април 2014 В Ратола с МУТ3 барат и във вариант кодинга, в смисъл имат редактор който е като плъгин на МУТ3, за това не задълбах подробно. Ако беше попитал щях да ти отговоря. Да разбирам ли, че ако отида в ратола да могат да включат заключването на вратите, изключат нулирането на средния разход и подобни леко дразнещи неща? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kuwait Публикувано 29 април 2014 Автор Сподели Публикувано 29 април 2014 (редакция) Да разбирам ли, че ако отида в ратола да могат да включат заключването на вратите, изключат нулирането на средния разход и подобни леко дразнещи неща? Колегата трябва да каже. Във Варна няма Ратола така че аз намам впечатления. Достатъчно е да отидеш във всеки сервиз където имат MUT III тестер и могат да копират от колата на флашки и после да запишат обратно в колата Variant coding файла.Останалото може да свършиш много лесно сам на следния сайт: Variant Coding Online Explorer Братята украинци са обяснили всичко. Е, трябва и да знаеш руски.Можеш да включваш и изключваш каквато си искаш функция. Разбира се ако го няма хардуера няма да работи и функцията дори да е включена. Пиши ако има нужда от помощ. Редактирано 29 април 2014 от Kuwait Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.