Премини към съдържание

Досадна оувърспид аларма над 120 км/ч


Препоръчано мнение

Здравейте, нов съм в този форум.

Купих си нов Ауландър в Кувейт през 2009 карах го 4 години и наскоро го внесох в България. Колата е 2.4 бензин с CVT, AWD.

В Кувейт максималната скорост е 120 км/ч и ако я превишиш Аутландера започва да пищи безкрайно динг-донг динг-донг. Та като карам в България направо ме побърква.

Отидох в Балканстар сервиза във Варна а те я гледат като индианец пишеща машина. В същото време дилъра в Кувейт ми каза да им я закарам и ще я оправят. Ама тя вече е в България.

 

Та въпроса е има ли някой идея как да се бръкне в компютъра и да се презапише софтуера в него с изключена тази функция за оувърспид аларма?

 

Между другото тея идиоти от сервиза на Балакнстар нямаха даже маслен филтър да ми сменят маслото ама това е друга бира.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, нов съм в този форум.

Купих си нов Ауландър в Кувейт през 2009 карах го 4 години и наскоро го внесох в България. Колата е 2.4 бензин с CVT, AWD.

В Кувейт максималната скорост е 120 км/ч и ако я превишиш Аутландера започва да пищи безкрайно динг-донг динг-донг. Та като карам в България направо ме побърква.

Отидох в Балканстар сервиза във Варна а те я гледат като индианец пишеща машина. В същото време дилъра в Кувейт ми каза да им я закарам и ще я оправят. Ама тя вече е в България.

 

Та въпроса е има ли някой идея как да се бръкне в компютъра и да се презапише софтуера в него с изключена тази функция за оувърспид аларма?

 

Между другото тея идиоти от сервиза на Балакнстар нямаха даже маслен филтър да ми сменят маслото ама това е друга бира.

Цт,цт,цт........масления ,както и поленовия са ти еднакви с на европейското изпълнение,масл. филтър става от всички видове бензинови мотори на Мицубиши след 2000 година.....струва различно , има и за по 8-10 лв. има и от 15-20 лв......за въздушния филтър трябва да се види, тъй като в този район( арабския полуостров )климата е друг и може да имаш друг филтър ,но не ми се вярва......би трябвало да е продълговат като всеки друг от такава кола, но отпред пред и филтъра да има допълнително "дунапренче" залепено за питата на филтъра......той струва около 35-50 лв. и със или без дунапренчето е все тая,тъй като ти го караш вече в Бг..........маслото ти не е кой знае какво ,трябва да е 5W40 или 5W30 ,марката е каквато ти си избереш , Мотула е добър избор за този мотор.....

Пищялката просто я откачи ,аз също я имам на моята ,тъй като и моята е от ОАЕ.......само я намери и я откачи от кабелите.........моята се намираше на кората под волана......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Цт,цт,цт........масления ,както и поленовия са ти еднакви с на европейското изпълнение,масл. филтър става от всички видове бензинови мотори на Мицубиши след 2000 година.....струва различно , има и за по 8-10 лв. има и от 15-20 лв......за въздушния филтър трябва да се види, тъй като в този район( арабския полуостров )климата е друг и може да имаш друг филтър ,но не ми се вярва......би трябвало да е продълговат като всеки друг от такава кола, но отпред пред и филтъра да има допълнително "дунапренче" залепено за питата на филтъра......той струва около 35-50 лв. и със или без дунапренчето е все тая,тъй като ти го караш вече в Бг..........маслото ти не е кой знае какво ,трябва да е 5W40 или 5W30 ,марката е каквато ти си избереш , Мотула е добър избор за този мотор.....

Пищялката просто я откачи ,аз също я имам на моята ,тъй като и моята е от ОАЕ.......само я намери и я откачи от кабелите.........моята се намираше на кората под волана......

 

 

Dj-я ме изпреварил със съвета. Намираш я къде е и играеш едни резачки на кабела, малко изолир и забравяш за досадното пищене.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Цт,цт,цт........масления ,както и поленовия са ти еднакви с на европейското изпълнение,масл. филтър става от всички видове бензинови мотори на Мицубиши след 2000 година.....струва различно , има и за по 8-10 лв. има и от 15-20 лв......за въздушния филтър трябва да се види, тъй като в този район( арабския полуостров )климата е друг и може да имаш друг филтър ,но не ми се вярва......би трябвало да е продълговат като всеки друг от такава кола, но отпред пред и филтъра да има допълнително "дунапренче" залепено за питата на филтъра......той струва около 35-50 лв. и със или без дунапренчето е все тая,тъй като ти го караш вече в Бг..........маслото ти не е кой знае какво ,трябва да е 5W40 или 5W30 ,марката е каквато ти си избереш , Мотула е добър избор за този мотор.....

Пищялката просто я откачи ,аз също я имам на моята ,тъй като и моята е от ОАЕ.......само я намери и я откачи от кабелите.........моята се намираше на кората под волана......

 

Като слушам звука май има 2 пищялки. Единия тон на звука е за алармите за безопастност (колан оувърспид) а другия за предупреждения за забравени светлини и ключ. Но може и да е една пищялка за двата вида сигнали.

Твоята кола Аутландър ли е и след 2007 ли е произведена? Като я откачи всички аларми ли спряха включително за забравени светлини и ключ или само за колана и скоростта? Пищялката не е ли вързана с мрежата (CAN BUS) на компютъра и той не се ли сърди като я изключиш?

 

А за масления филтър - бях го сменил в Кивейт заедно с маслото преди да я пратя за БГ. Та в Балканстар смених само маслото щото куветското беше минерално 20W50 ( много тежко) и ще се втвърди през зимата. Сложиха ми синтетично 5W40.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като слушам звука май има 2 пищялки. Единия тон на звука е за алармите за безопастност (колан оувърспид) а другия за предупреждения за забравени светлини и ключ. Но може и да е една пищялка за двата вида сигнали.

Твоята кола Аутландър ли е и след 2007 ли е произведена? Като я откачи всички аларми ли спряха включително за забравени светлини и ключ или само за колана и скоростта? Пищялката не е ли вързана с мрежата (CAN BUS) на компютъра и той не се ли сърди като я изключиш?

 

А за масления филтър - бях го сменил в Кивейт заедно с маслото преди да я пратя за БГ. Та в Балканстар смених само маслото щото куветското беше минерално 20W50 ( много тежко) и ще се втвърди през зимата. Сложиха ми синтетично 5W40.

За маслото - там е друга бира, и си е с правилното масло, 20 на 50......тук трябва да е 5/40 или 5/30.....филтъра е еднакъв за всички бензинови мотори на Мицубиши, т.е. 20х1.5 е отвора а уплътнението е с Фи 76-82мм + гледай да има клапан вътре.......

Моята е Паджеро 3 2006 година,с 3.0 V6 24 Valve мотора, къса база и пак е на 120 км./ч. след тази скорост почва да пищи.....аз просто резнах кабелчетата и ги изолирах,и моята е по КАН интерфейс и не е светкал чека ,така че не вярвам при теб да е по различно......ко светне чека зарад това, тогава замери пищялката колко ома е, и си сложи елемент с такова съпротивление ......ако пищялката ти е 16 ома примерно, сложи съпротивление 16 ома на 0.25W примерно и си готов, после изтрий грешката и няма да има проблеми......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И защо да реже като се изключва от ЕТАКС-а за по-малко от минута? Ходи до някои който има МУТ-3 и разбира естествено и му кажи да направи следното:

 

Variant Coding of the ETACS ECU:

  • Gcc Speed Alarm --> Not available.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И защо да реже като се изключва от ЕТАКС-а за по-малко от минута? Ходи до някои който има МУТ-3 и разбира естествено и му кажи да направи следното:

 

Variant Coding of the ETACS ECU:

  • Gcc Speed Alarm --> Not available.

...ами защото на някои коли го няма това като опция.......моето го няма ,предполагам че и неговото няма,,,,,,,

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...ами защото на някои коли го няма това като опция.......моето го няма ,предполагам че и неговото няма,,,,,,,

 

На Outlander и на Lancer след 2007г. го има на 100% както и ЕТАКС-ите са им подобни/еднакви. За Паджеро и други модели нямам идея, но при Outlander - а го има и се изключва точно по този начин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ходи до някои който има МУТ-3 и разбира естествено и му кажи да направи следното:

 

Variant Coding of the ETACS ECU:

  • Gcc Speed Alarm --> Not available.

 

Или с карманскан , там опцията е - спийд аларм, 1.ОН , 2.ОФФ

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

И защо да реже като се изключва от ЕТАКС-а за по-малко от минута? Ходи до някои който има МУТ-3 и разбира естествено и му кажи да направи следното:

 

Variant Coding of the ETACS ECU:

  • Gcc Speed Alarm --> Not available.

 

Здравейте колеги.

 

След дълго ровене в интернет вече съм професионалист във включването и изключване на функциите в компютрите на колата които не са достъпни за офицялните дилъри.

Колегата правилно е посочил по-горе че функцията за превишена скорост 120км/ч се изключва в ETACS ECU (компютъра на шасито). Само че не е възможно да се направи с MUT III диагностичния прибор на Мицубиши тъй като тази функция както и много други са кодирани в Variant Coding файла. Той може да се свали с MUT III и има разширение .KON . Но MUT III не може да го променя. Трябва да се промени съответния блок на ръка или с програма която чете файла и позволява да се променят записаните в него настройки. Ако е на ръка трябва да се изчисли и запише на края на файла новата чек сума. Програмата се грижи сама за чек сумата. След това файла се записва обратно в ETACS ECU (компютъра на шасито) и готово.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

 

След дълго ровене в интернет вече съм професионалист във включването и изключване на функциите в компютрите на колата които не са достъпни за офицялните дилъри.

Колегата правилно е посочил по-горе че функцията за превишена скорост 120км/ч се изключва в ETACS ECU (компютъра на шасито). Само че не е възможно да се направи с MUT III диагностичния прибор на Мицубиши тъй като тази функция както и много други са кодирани в Variant Coding файла. Той може да се свали с MUT III и има разширение .KON . Но MUT III не може да го променя. Трябва да се промени съответния блок на ръка или с програма която чете файла и позволява да се променят записаните в него настройки. Ако е на ръка трябва да се изчисли и запише на края на файла новата чек сума. Програмата се грижи сама за чек сумата. След това файла се записва обратно в ETACS ECU (компютъра на шасито) и готово.

........и на моя го променях файла и пак нищо не стана,аз отодавна знаех за този вариант, както и за това, че с МУТ-а не може да променяш сумите, нито пък ти дава на високо ниво някакви опции като например speed alarm или нещо от този род.....и за това съм си резнал пищялката и съм го изолирал, вече 40 к км пробрг и няма проблем.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом си го намерил къде е и щом може да се резне жицата - ОК.

При мен пищялката е само една и ако и отрежа жицата ще заминат в небитието всички останали аларми - забравен ключ, забравени фарове, не закопчан колан, опасност от лед и т.н.

 

При мен нямаше проблеми:

1)В официялния сервиз на Мицубиши ми направиха копие на Variant Coding (.KON) файла от ETAC ECU (компа на шасито) върху флашка и ми го дадоха.

2)Ъплоднах фаила в Украинския сайт и промених настройката на файла с техния Variant Coding онлайн експлорер на :

Gcc Speed Alarm --> Not available.

3)Пратих 20 $ на момчетата от сайта за да ми позволят да си даунлодна променения файл. Може да си го променям и даунлодвам колкото си искам пъти за тази цена

4)Даунлоднах променения файл на флашка.

5)Занесох го в сервиза и техника ми го записа обратно в ETACS ECU (компа на шасито) на автомобила.

 

Промених още някой неща като например

- при достигане на 20км/ч вратите се заключват автоматично а като сложа скоростния лост на позиция паркинг се отключват автоматично.

- Брояча на разхода на бензин ако е на ръчно не се превключва на автоматично и не се изтрива след 4 часа. Така може да се снеме дългосрочен усреднен разход а като е на автоматично се снема крадкосрочен разход.

- някой други дребни нещица.

 

Има още няколко неща които могат да се променят ако не се изисква инсталиране на допълнителен хардуер.

Например късите светлини да светнат автоматично дори ако лостчето им е на OFF когато стартираш двигателя и отпуснеш ръчната. Така не може да забравиш да ги включиш (ако нямаш отделни дневни светлини)и се спестява някоя и друга глоба.

 

Ако при теб не е станало вероятно си записал обратно непроменения файл или техника не е знаел как да запише обратно променения файл.

 

Ако искаш мога да съдействам. Коя година ти е произведен автомобила? Преди 2007 няма Variant Coding.

Редактирано от Kuwait
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

 

След дълго ровене в интернет вече съм професионалист във включването и изключване на функциите в компютрите на колата които не са достъпни за офицялните дилъри.

Колегата правилно е посочил по-горе че функцията за превишена скорост 120км/ч се изключва в ETACS ECU (компютъра на шасито). Само че не е възможно да се направи с MUT III диагностичния прибор на Мицубиши тъй като тази функция както и много други са кодирани в Variant Coding файла. Той може да се свали с MUT III и има разширение .KON . Но MUT III не може да го променя. Трябва да се промени съответния блок на ръка или с програма която чете файла и позволява да се променят записаните в него настройки. Ако е на ръка трябва да се изчисли и запише на края на файла новата чек сума. Програмата се грижи сама за чек сумата. След това файла се записва обратно в ETACS ECU (компютъра на шасито) и готово.

 

В Ратола с МУТ3 барат и във вариант кодинга, в смисъл имат редактор който е като плъгин на МУТ3, за това не задълбах подробно. Ако беше попитал щях да ти отговоря. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В Ратола с МУТ3 барат и във вариант кодинга, в смисъл имат редактор който е като плъгин на МУТ3, за това не задълбах подробно. Ако беше попитал щях да ти отговоря. :)

 

Благодаре за информацията. Сега ако кажеш и къде е тоя сервиз Ратола и ако се окаже че е и във Варна ще ми свърши добра работа за в бъдеще - ако смятам да добавям хардуер ще трябва и промяна във Variant Coding файла.

Най-вероятно Ратола са си купили програмата Variant Coding Explorer от украинците. Експлорера работи на сайта им онлайн но те го продават и във вариянт за инсталиране на твой компютър (за професионална работа). Предполагам че може да има и други програми но аз знам тази на украинците и работи добре.

 

В официалния сервиз на Мицубиши във Варна гледаха на парцали като им казах какво искам та се наложи да се справям сам. Но сега ги светнах и предполагам ще могат да свършат работа и на други с подобми проблеми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В Ратола с МУТ3 барат и във вариант кодинга, в смисъл имат редактор който е като плъгин на МУТ3, за това не задълбах подробно. Ако беше попитал щях да ти отговоря. :)

 

Да разбирам ли, че ако отида в ратола да могат да включат заключването на вратите, изключат нулирането на средния разход и подобни леко дразнещи неща?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам ли, че ако отида в ратола да могат да включат заключването на вратите, изключат нулирането на средния разход и подобни леко дразнещи неща?

 

Колегата трябва да каже. Във Варна няма Ратола така че аз намам впечатления.

 

Достатъчно е да отидеш във всеки сервиз където имат MUT III тестер и могат да копират от колата на флашки и после да запишат обратно в колата Variant coding файла.

Останалото може да свършиш много лесно сам на следния сайт:

 

Variant Coding Online Explorer

 

Братята украинци са обяснили всичко. Е, трябва и да знаеш руски.

Можеш да включваш и изключваш каквато си искаш функция. Разбира се ако го няма хардуера няма да работи и функцията дори да е включена.

 

Пиши ако има нужда от помощ.

Редактирано от Kuwait
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...