Премини към съдържание

Климатроника не работи


Препоръчано мнение

Колеги имам следния проблем. Галант 2.0 136 коня 97г. като пусна климатроника всичко работи, перки компресор, но студа го няма. Ниско налягане на манометъра е 0,2 високото 8бара. добавях и изпусках фреон, но освен, че ниското отива на вакум високото не мърда освен ако не подам газ на колата.

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега!

 

Я виж като пуснеш климатика, дехидратора ти става ли топъл или става ледено студен...

И колко фреон имаш в системата в момента?

Редактирано от Anatoli
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега!

 

Я виж като пуснеш климатика, дехидратора ти става ли топъл или става ледено студен...

И колко фреон имаш в системата в момента?

зареждах го на кантар 730гр. дехидратора това с прозорчето ли имаш в предвид?ако е то е топло но на обороти вентилация на макс вътрешна,температурата кояти излиза е към 17 градуса

Редактирано от djorj
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сребристия цилиндър до казанчето за течността за чистачки,то е филтър-дехидратора.

нормално топъл е

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

обратната тръба не е студена (тоест всмукателната)когато карам почва да духа по студено до към 11 градуса ,нормално ли е на 2200 оборота на двигателя компресора спира отвреме на време

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Определено проблемът ти звучи , като не достатъчно количество фреон, защо не провериш пак какво има в системата.

Има вероятност и за друг проблем подобен на горния, но все пак провери колко фреон има вътре защото аз на тия кантарчета не им вярвам.

Предпочитам кантара на машината за зареждане на климатици.

 

И като си закачиш манометрите виж при 3500 оборота до какво налягане ще стигне високото.. :)

Редактирано от Anatoli
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

стига до 11;12бара а ниското отива на вакум,като добавя малко фреон започва да изключват и вентилаторите и компресора много често,и стрелката на високото започва да играе с повечко фреон високото стига и до 25 бара ала като давам газ

Редактирано от djorj
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кондензатора т.е. предния радиатор на климатика ти, има ли изпадали ламели т.е. да са се отлепили от магистралите по които върви фреона?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

не ,радиатора е нов ,т.е. и двата са сменяни нов внос е скоро я взех,възможно ли е самият компресор да неправи налягане?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това че колата е нов внос, не значи че радиаторите са нови... освен ако не си ги сменил ти.

Проблема ти е типичен и да не кажа голяма дума на 99% като моя който разреших на скоро.

При мен беше същата работа, високото налягане се вдига много а ниското преминава във вакум, от там и лоша работа на климатика.

След като смених кондензатора и дехидратора, сега всичко е ОК високото рядко стига стойности от 15 бара, и то само ако вънка температурата е около 30 градуса, а вътре в купето на духалките е около 4-6 градуса още на 5-та минута от както е включен компресора.

 

Дори и видимо външно радиатора да ти е ОК, то не се знае какво му е състоянието вътре, защото климатичните радиатори не са като водините, фреона който постъпва в единия му край се придвижва към изхода, като циркулира по 3-4 магистрали на ляво на дясно по цялата дължина на радиатора, случва се да има запушване на повече от 1 магистрала и от там лошо охлаждане на фреона от където вече се повишава и налягането и става мазало...

Ако не си сигурен че радиатора е нов, те съветвам да се замислиш за смяната му.

Но най малкото което може да направиш е да подмениш дехидратора на първо време, по подобен начин може да се държи климатика ако в системата има наличие на влага която дехидратора вече не може да усвои, и да ти причинява замръзване а от там лоша циркулация на фреон. Ако нямаш подобрение и след смяната на дехидратора, то тогава съм категоричен че проблема ти е радиатора.

Редактирано от Anatoli
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

не ,радиатора е нов ,т.е. и двата са сменяни нов внос е скоро я взех,възможно ли е самият компресор да неправи налягане?

 

Няма как да е проблем компресора, щом казваш че стига до 25 бара... абсурд е да е проблема в него!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

NRF33028http://83.228.124.195/eshop/TecDoc/images/information.png33028 NRF ИЗСУШИТЕЛ COLT, LANCER, GALANT 25,44лв. - Това е в Косер.

Другия вариант е в ТЕХ-КО 39лв на Делфи.

Редактирано от Anatoli
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ок мерси колега,сега се загледах в прозорчето на стария и гледам че добре циркулира фреона явно има влага в системата която той неможе да обере

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще видим :)

Повече съм склонен, че проблема е в кондензатора.

Пиши като имаш развитие по въпроса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Oк. Утре ще проверя и ще видим.

Редактирано от Светльо Ангелов
Пиши с Главни букви! Ще започнат наказания!
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да смениш дехидратора. Не мисля, че проблема е в кондензатора. Може да има проблем в ТРВ-то /заяла игла/ , да не пропуска достатъчно количество фреон към изпарителя. Мисля ,че щуцера за високо налягане се намира след дехидратора. Щом поддържа високо налягане надали има някакво запушване в кондензатора. Ако има някакво частично запушване в кондензатора той ще започне да замръзва. Само предполагам, може и да не съм прав

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анатоли,кой от двата варианта е по-добрия,предполагам този от Тех-Ко-то,ако съдя по цената :icon_blush:?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да смениш дехидратора. Не мисля, че проблема е в кондензатора. Може да има проблем в ТРВ-то /заяла игла/ , да не пропуска достатъчно количество фреон към изпарителя. Мисля ,че щуцера за високо налягане се намира след дехидратора. Щом поддържа високо налягане надали има някакво запушване в кондензатора. Ако има някакво частично запушване в кондензатора той ще започне да замръзва. Само предполагам, може и да не съм прав

 

Да колега прав си, и аз мислех по същия начин като тебе... но по законите на Мърфи не излезе така. Лошото охлаждане и затруднена циркулация на фреон от към високото налягане не позволяваше на редуцир вентила да ми свали достатъчно ниското, максимум до 7-8 градуса съм го мерил да пада. Но това само ако колата е седяла на сянка и пусна климатика веднага, оставя ли я да поседи на слънце да се напече хубаво, никакъв шанс да имам хубаво студено.

И аз си мислех че може да е редуцир вентила обаче заека се оказа кондензатора. А се реших да го сменявам след консултация със колега който също се занимава с климатици, после и с още един колега го коментирах и той като видя колко е изгинил и ми каза че само добро мога да направя като го сменя :)

Така си направих една профилактика като промих и цялата останала система + ново масло и дехидратор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Проблемът е решен колеги. Благодаря за помощта оказа се запушено ТРВ ,смених го и всичко е ок.

Редактирано от Светльо Ангелов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...