Премини към съдържание

Проблем с обороти...


Препоръчано мнение

 

Сега и аз съм в размисъл какви да слагам на Колтеца (отдавна са за смяна), та приемам съвети всякакви. Не за марка, разбира се, а за място, от където със сигурност да знам, че не са някое пакистанско менте.

 

Ами аз от Миро съм вземал два пъти свещи, първите бяха обикновени дензо, вторите платиниеви дензо. Първите като ги свалих бяха на 15 тина хиляди и отидоха на друга кола и до ден днешен не създават грижи :) Или иначе казано, доказани са.

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Значи,остана ми само 1 проблем,не мога да сваля оборотите на 900? Tps-а го въртsх в другата посока като след това откачвам клемите(паднаха малко оборотите).Мисля че е възможно да е от големия приток на въздух от бронята? Въртенето на Tps-а може ли да окаже разлика във вървежа на колата? Моля ако намериш коя е правилната позиция да споделиш :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май не сме се доразбрали съвсем. Изместения ТПС може да ти дава грешка ТПС без да му има нещо реално. И мотора да работи леко калпаво на обороти и при леко чукване на газта. На по-яка тяга пак послъгва, но не се усеща толкова. Прерових си 2 пъти харда, не знам що не мога да открия нужното файлче...

В общи линии, идеята е следната: самия ТПС представлява обикновен потенциометър с ключ.Потенциометъра указва на компа колко си натиснал педала, а ключа - дали си го натиснал изобщо. Ако ТПСа е разместен, компира получава грешна информация и съответно взима грешни решения.

Например, ТПСа казва, че си натиснал педала на 20%. Обаче данните от дебитомера + оборотите на двигателя + спид сензора казват друго. И ти светва чека за ТПС.

Самата нагласистика ... изводите на ключа на ТПСа на пуснат педал трябва да да затворени (май), а като подложиш между опорния винт (него НЕ ГО пипай!) и лоста на дросела една пластина, примерно 0.6мм, трябва да прекъсне. Само дето не помня колко точно беше пластинката, може и 0.45 да е. Пробвал съм (от серсемлък, естествено), има значение. Вярно, нашите не са чак толкова капризни, колко то Опелите примерно, но е добре всичко да си е на мястото.

Виж, ако ти е разбъзикан опорния винт, вече става интересно. И той се гласеше по някакъв начин, но нямам спомен как, а наистина не мога да открия тъпия файл :(

 

Оборотите изобщо се гласят от винта за обороти на празен ход. На загрял двигател. Самия винт е под една гумена капачка (може и да я е хванала липсата), около 10мм, с плоска отвертка. Врърта се само на напълно загрял двигател и по малко. Всъщност 900 оборота са си в нормата, макар и в горния край. По спомен ги даваха 850 +/- 50. И да бъркам, не е с много.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 седмици ...

tef4o искаш да кажеш че трябва да подложа нещо в средата на тпс-а,демек да се свие пружинката ли? Значи от доста време не бях писал,понеже по някаква чиста случайност бях улучил тпс-а от буквално 30-40ти път и държеше 900 оборота,но сложих регулатор на горивото и вдигнах малко налягането в рейката,при което се качиха и оборотите.Карах така 1 ден.На следващият ден свалих регулатора и пак същия _ _ _ При което вече 2-ри ден си играя със скапания тпс и предверението на делкото.Отделно винтчето което задава оборотите на дросела съм го навил едвам да опъне жилото.А ето каква е истинската мистерия! Жилото на газта е отхлабено ДО КРАЙ и дори без винтче колата държи 1500 оборота айде обяснете ми какво се случва.А дросела е НАПЪЛНО ЗАТВОРЕН.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

tef4o искаш да кажеш че трябва да подложа нещо в средата на тпс-а,демек да се свие пружинката ли? Значи от доста време не бях писал,понеже по някаква чиста случайност бях улучил тпс-а от буквално 30-40ти път и държеше 900 оборота,но сложих регулатор на горивото и вдигнах малко налягането в рейката,при което се качиха и оборотите.Карах така 1 ден.На следващият ден свалих регулатора и пак същия _ _ _ При което вече 2-ри ден си играя със скапания тпс и предверението на делкото.Отделно винтчето което задава оборотите на дросела съм го навил едвам да опъне жилото.А ето каква е истинската мистерия! Жилото на газта е отхлабено ДО КРАЙ и дори без винтче колата държи 1500 оборота айде обяснете ми какво се случва.А дросела е НАПЪЛНО ЗАТВОРЕН.......

 

Искам да кажа, че подлагаш пластина между опрния винт, който ограничава връщането на дроселната клапа и това, дето опира в него и мериш какво показва ТПСа. Ако не показва каквото трябва, ТПСа се разхлабва и се мести където трябва. За съжаление съм затрил файла с данните и не знам колко е "колкото трябва" :(

 

относно оборотите - освен дефакто дросела, имаш още 3 места, които влияят на оборотите.

1. Байпаса или "стъпковото" или "машинката за оборотите" - тоест, това дето е точно под дросела и има една 6 пинова букса (май) забита в него. На твоя ако не се лъжа е с линеен мотор и буксата е на един ред - ако е така, като дадеш на контакт се чува дали работи.

2. Винта за ниските обороти ... от него не знам дали може да вдигне чак 1500 оборота, не съм пробвал.

3. И най-вероятно: Автоматичния смукач: пак отдолу на дросела, влизат тънки маркучлета с антифриз. Идеята му е да държи по-високи обороти на студен (под 40-50 градуса) двигател и ако ти е запушен някой маркуч или просто ти липсва антифриз, точно това прави - държи високи обороти и не падат, а 1500-1800 са си таман като за него.

 

Всичките тия неща имат обходни канали за въздух под дросела, ако дръпнеш гофрата се виждат едни хубави "дупки" преди дроселната клапа. Та колкото и да е затворена, въздух има от къде да мине.

 

П.П. Делкото го нагласи където трябва да бъде, покарай половин час и повече не го барай. Компа ти има функция за самообучение и постоянното ръчкане му взима акъла.

Редактирано от tef4o
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...