backstage Публикувано 6 март 2013 Сподели Публикувано 6 март 2013 Дизеловата Каризма 1.9 90 коня има ли катализатор? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
backstage Публикувано 7 март 2013 Автор Сподели Публикувано 7 март 2013 (редакция) Добре, няма как на тия години и след толкова хиляди километри да не е задръстен. По-добре ли ще е според вас, ако го срежа и на негово място сложа обикновена права тръба? Другият ми въпрос, който не е точно по тая тема, е свързан с ЕГР клапана. Ще има ли проблем, ако го затапя? Ако не - ще има ли положителен ефект? Редактирано 7 март 2013 от backstage Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
backstage Публикувано 8 март 2013 Автор Сподели Публикувано 8 март 2013 Хайде де, никой ли няма мнение по въпроса Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Go_go Публикувано 8 март 2013 Сподели Публикувано 8 март 2013 (редакция) Хайде де, никой ли няма мнение по въпроса Обикновено на мястото на катализатора се слага резонаторно гърне. Ето и малко повече инфо:"Доста често се дискутира темата за махането на катализатора и заместването му с резонаторно гърне.Надявам се тази статия да е ви е от полза и да даде отговор на повечето въпроси.Предназначението на резонаторът е да пропуска безпрепятствено изгорелите газове, а пък да отразява ударната вълна като в огледало и да я върне обратно към двигателя. Отразената ударна вълна достигайки затворения изпускателен клапан, се отразява и от него. Ако дължината на тръбата до резонатора се подбере по такъв начин, че отразяването от клапана да стане непосредствено преди отварянето му, то скокът на разреждане (вакуума) последващ след ударната вълна, ще изсмуче изгорелите газове от горивната камера и ще подобри продухването на цилиндъра. В случай, че двигателя работи с оборотите на резонанса, в изпускателната тръба се получава стояща вълна с разреждане /вакуум/ при изпускателния клапан. Работата е в това, че описания процес наречен резонанс, възниква само при определени обороти на двигателя. Спортистите често използват това явление.За всеки цилиндър на двигателя, те поставят отделна изпускателна тръба с определена дължина. Ролята на отражател може да се изпълнява и от заварена на определено разстояние от изпускателния клапан шайба. При резонанс не се допускат резки огъвки на тръбите, тъй- като в огъвките, ударната вълна се разсейва и се появяват паразитни отражения.Трябва да се отбележи, че процесът резонанс се използва при автомобилите без катализатор. Катализаторът работи добре, когато е прогрят добре. Затова той се поставя възможно най-близо до двигателя и разполагането на резонансни изпускателни тръби е невъзможно.Известно е, че автомобилите с катализатор имат намалена мощност. Резонансът има максимален ефект, когато всеки цилиндър е с изпускателна тръба и резонатор. Неправилното поставяне на резонатор води до запазвавне на статуквото, че генерацията (гърнета, изпускателни тръби и др.) отнемат около 10% от мощността на двигателя." Редактирано 8 март 2013 от Go_go Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Go_go Публикувано 8 март 2013 Сподели Публикувано 8 март 2013 Добре, няма как на тия години и след толкова хиляди километри да не е задръстен. По-добре ли ще е според вас, ако го срежа и на негово място сложа обикновена права тръба? Другият ми въпрос, който не е точно по тая тема, е свързан с ЕГР клапана. Ще има ли проблем, ако го затапя? Ако не - ще има ли положителен ефект?Лично аз не те съветвам да затапваш клапана. Доста е изписано за този клапа. Както казва 1 приятел:ЧИЧКО ГУГЪЛ знае всичко :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
backstage Публикувано 9 март 2013 Автор Сподели Публикувано 9 март 2013 Абе той знае всичко, но мненията са в различни посоки. Какъв е смисълът от твоя отговор сега, ако знаеш нещо конкретно, кажи. Търсил съм в гугъл достатъчно, чел съм във форума на Рено. Просто искам още няколко по-компетентни мнения да чуя, за да взема крайно решение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Go_go Публикувано 9 март 2013 Сподели Публикувано 9 март 2013 (редакция) Абе той знае всичко, но мненията са в различни посоки. Какъв е смисълът от твоя отговор сега, ако знаеш нещо конкретно, кажи. Търсил съм в гугъл достатъчно, чел съм във форума на Рено. Просто искам още няколко по-компетентни мнения да чуя, за да взема крайно решение.Най простичкото е, че ако сложиш само тръба ще ти стане по-шумна. Както стана с моята. Редактирано 9 март 2013 от Go_go Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
backstage Публикувано 9 март 2013 Автор Сподели Публикувано 9 март 2013 Шума не ме притеснява, но това е за катализатора. А за ЕГР-а защо ти е отрицателно мнението? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Go_go Публикувано 10 март 2013 Сподели Публикувано 10 март 2013 Предполагам знаеш каква му е функцията и си мисля, че ако го запушиш, ще ти вдигне разхода. Когато са конструирали мотора, са се опитали да намерят оптималния вариант между разход, мощност и екология. Когато са конструирани тези мотори, не се гледаше много за екология, което означава, че ще наруши някое от другите (мощност или разход). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 10 март 2013 Сподели Публикувано 10 март 2013 Шума не ме притеснява, но това е за катализатора. А за ЕГР-а защо ти е отрицателно мнението?В моя блок има един с VW когото шумът също не го притеснява.Махнал си е резонаторното гърне от гъзария. Сутрин и вечер "събужда" де що има аларми по паркинга.Предупреждавал съм го няколко пъти и отговорът е неизменно: "Е к'во па толкова?" Как мислите, ако му вкарам един флакон строителна пяна в ауспуха ще му стане ли по-тих Golfa? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lesko Публикувано 10 март 2013 Сподели Публикувано 10 март 2013 :icon_thumbup: Искам да му видя физиономията като се мъчи да запали Гоуфо.Това е добро решение щом не разбира от дума,подкрепям те колега. :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Go_go Публикувано 10 март 2013 Сподели Публикувано 10 март 2013 В моя блок има един с VW когото шумът също не го притеснява.Махнал си е резонаторното гърне от гъзария. Сутрин и вечер "събужда" де що има аларми по паркинга.Предупреждавал съм го няколко пъти и отговорът е неизменно: "Е к'во па толкова?" Как мислите, ако му вкарам един флакон строителна пяна в ауспуха ще му стане ли по-тих Golfa? :icon_hmm:Не те карам, ама не можеш :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
backstage Публикувано 11 март 2013 Автор Сподели Публикувано 11 март 2013 (редакция) Хаха, аз няма да махам резонаторното гърне, колега. Това е тъпотия, а пък ако стане прекалено шумна, ще и сложа един заглушител накрая и готово. Иначе ЕГР-а не мисля, че ще повиши разхода, дори напротив, някой твърдят, че леко го сваля. Все пак ЕГР-а набива мръсен въздух от изпускателните колектори, вярно в него има горивни остатъци, които постъпват за доизгаряне, но наред с тях влизат и много сажди. Моя ЕГР мога да се обзаложа, че не е чистен никога и си представям какви гадости набива в двигателя. Чел съм, че се покачвала малко работната температура и това водело до по-бързо износване, но не мога да си обясня защо. Все пак изгорелите газове имат доста висока температура и когато затапиш ЕГР-а и спреш достъпа им до смукателните колектори, каква е логиката да се покачи като цяло темп. в мотора? Ако някой може да каже дали това е вярно и ако да - защо, ще съм му много благодарен Редактирано 11 март 2013 от backstage Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.