Премини към съдържание

19TD има ли катализатор?


Препоръчано мнение

Добре, няма как на тия години и след толкова хиляди километри да не е задръстен. По-добре ли ще е според вас, ако го срежа и на негово място сложа обикновена права тръба?

 

Другият ми въпрос, който не е точно по тая тема, е свързан с ЕГР клапана. Ще има ли проблем, ако го затапя? Ако не - ще има ли положителен ефект?

Редактирано от backstage
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хайде де, никой ли няма мнение по въпроса :)

Обикновено на мястото на катализатора се слага резонаторно гърне. Ето и малко повече инфо:

"Доста често се дискутира темата за махането на катализатора и заместването му с резонаторно гърне.Надявам се тази статия да е ви е от полза и да даде отговор на повечето въпроси.

Предназначението на резонаторът е да пропуска безпрепятствено изгорелите газове, а пък да отразява ударната вълна като в огледало и да я върне обратно към двигателя.

Отразената ударна вълна достигайки затворения изпускателен клапан, се отразява и от него. Ако дължината на тръбата до резонатора се подбере по такъв начин, че отразяването от клапана да стане непосредствено преди отварянето му, то скокът на разреждане (вакуума) последващ след ударната вълна, ще изсмуче изгорелите газове от горивната камера и ще подобри продухването на цилиндъра.

 

В случай, че двигателя работи с оборотите на резонанса, в изпускателната тръба се получава стояща вълна с разреждане /вакуум/ при изпускателния клапан. Работата е в това, че описания процес наречен резонанс, възниква само при определени обороти на двигателя. Спортистите често използват това явление.

За всеки цилиндър на двигателя, те поставят отделна изпускателна тръба с определена дължина.

 

Ролята на отражател може да се изпълнява и от заварена на определено разстояние от изпускателния клапан шайба. При резонанс не се допускат резки огъвки на тръбите, тъй- като в огъвките, ударната вълна се разсейва и се появяват паразитни отражения.

Трябва да се отбележи, че процесът резонанс се използва при автомобилите без катализатор. Катализаторът работи добре, когато е прогрят добре. Затова той се поставя възможно най-близо до двигателя и разполагането на резонансни изпускателни тръби е невъзможно.

Известно е, че автомобилите с катализатор имат намалена мощност.

 

Резонансът има максимален ефект, когато всеки цилиндър е с изпускателна тръба и резонатор. Неправилното поставяне на резонатор води до запазвавне на статуквото, че генерацията (гърнета, изпускателни тръби и др.) отнемат около 10% от мощността на двигателя."

Редактирано от Go_go
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, няма как на тия години и след толкова хиляди километри да не е задръстен. По-добре ли ще е според вас, ако го срежа и на негово място сложа обикновена права тръба?

 

Другият ми въпрос, който не е точно по тая тема, е свързан с ЕГР клапана. Ще има ли проблем, ако го затапя? Ако не - ще има ли положителен ефект?

Лично аз не те съветвам да затапваш клапана. Доста е изписано за този клапа.

Както казва 1 приятел:

ЧИЧКО ГУГЪЛ знае всичко :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе той знае всичко, но мненията са в различни посоки. Какъв е смисълът от твоя отговор сега, ако знаеш нещо конкретно, кажи. Търсил съм в гугъл достатъчно, чел съм във форума на Рено. Просто искам още няколко по-компетентни мнения да чуя, за да взема крайно решение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе той знае всичко, но мненията са в различни посоки. Какъв е смисълът от твоя отговор сега, ако знаеш нещо конкретно, кажи. Търсил съм в гугъл достатъчно, чел съм във форума на Рено. Просто искам още няколко по-компетентни мнения да чуя, за да взема крайно решение.

Най простичкото е, че ако сложиш само тръба ще ти стане по-шумна. Както стана с моята.

Редактирано от Go_go
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шума не ме притеснява, но това е за катализатора. А за ЕГР-а защо ти е отрицателно мнението?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам знаеш каква му е функцията и си мисля, че ако го запушиш, ще ти вдигне разхода. Когато са конструирали мотора, са се опитали да намерят оптималния вариант между разход, мощност и екология. Когато са конструирани тези мотори, не се гледаше много за екология, което означава, че ще наруши някое от другите (мощност или разход).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шума не ме притеснява, но това е за катализатора. А за ЕГР-а защо ти е отрицателно мнението?

В моя блок има един с VW когото шумът също не го притеснява.

Махнал си е резонаторното гърне от гъзария. Сутрин и вечер "събужда" де що има аларми по паркинга.

Предупреждавал съм го няколко пъти и отговорът е неизменно: "Е к'во па толкова?"

 

Как мислите, ако му вкарам един флакон строителна пяна в ауспуха ще му стане ли по-тих Golfa? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_thumbup: Искам да му видя физиономията като се мъчи да запали Гоуфо.Това е добро решение щом не разбира от дума,подкрепям те колега. :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В моя блок има един с VW когото шумът също не го притеснява.

Махнал си е резонаторното гърне от гъзария. Сутрин и вечер "събужда" де що има аларми по паркинга.

Предупреждавал съм го няколко пъти и отговорът е неизменно: "Е к'во па толкова?"

 

Как мислите, ако му вкарам един флакон строителна пяна в ауспуха ще му стане ли по-тих Golfa? :icon_hmm:

Не те карам, ама не можеш :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, аз няма да махам резонаторното гърне, колега. Това е тъпотия, а пък ако стане прекалено шумна, ще и сложа един заглушител накрая и готово. Иначе ЕГР-а не мисля, че ще повиши разхода, дори напротив, някой твърдят, че леко го сваля. Все пак ЕГР-а набива мръсен въздух от изпускателните колектори, вярно в него има горивни остатъци, които постъпват за доизгаряне, но наред с тях влизат и много сажди. Моя ЕГР мога да се обзаложа, че не е чистен никога и си представям какви гадости набива в двигателя. Чел съм, че се покачвала малко работната температура и това водело до по-бързо износване, но не мога да си обясня защо. Все пак изгорелите газове имат доста висока температура и когато затапиш ЕГР-а и спреш достъпа им до смукателните колектори, каква е логиката да се покачи като цяло темп. в мотора? Ако някой може да каже дали това е вярно и ако да - защо, ще съм му много благодарен :)

Редактирано от backstage
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...