Chonkov Публикувано 8 ноември 2012 Сподели Публикувано 8 ноември 2012 Здравйте, Имам Carisma 2003 взех я преди няколко дни и сега забелязах странен проблем, при запален двигател стрелката на бензина пада до минимум ( резервата не светва ) след като изгася мотора и колата поседи стрелката отново се покачва до първоначаната си позиция! Дайте някакви идеи от какво може да се получава това "играене на стрелката" Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vld1 Публикувано 24 септември 2015 Сподели Публикувано 24 септември 2015 Здравейте. Пиша в малко стара тема за да не отварям нова. Имам гореописания проблем на колегата. Отвреме навреме стрелката на бензина пада, когато колата е престояла повече от ден без да се кара. Имам бензин в резервоара, като тръгна да паля, пали нормално, кара се и на газ. С вървене и палене няма проблем нито на бензин, нито на газ. Но стрелката пада (не винаги), когато колата е престояла. Каризма 1.6. Къде да търся проблема? Благодаря предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vld1 Публикувано 25 септември 2015 Сподели Публикувано 25 септември 2015 Колеги, някакви мнения по този въпрос? В тази връзка да попитам - стрелката показва нивото на бензина + налягането в системата, нали? Понеже преди да заредя да кажем, стрелката е на едно деление, след като заредя не се покачва мигновено, а трябва да покарам малко, т.е. с-мата трябва да вдигне налягане. И от тук си правя извода че, за да пада стрелката при престояла кола, би трябвало да губи отнякъде налягане, въпросът е откъде? Нямам течове доколкото видях. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 25 септември 2015 Сподели Публикувано 25 септември 2015 Колеги, някакви мнения по този въпрос? В тази връзка да попитам - стрелката показва нивото на бензина + налягането в системата, нали? Понеже преди да заредя да кажем, стрелката е на едно деление, след като заредя не се покачва мигновено, а трябва да покарам малко, т.е. с-мата трябва да вдигне налягане. И от тук си правя извода че, за да пада стрелката при престояла кола, би трябвало да губи отнякъде налягане, въпросът е откъде? Нямам течове доколкото видях. Бавната промяна на стрелката май няма общо с налягането в с-мата, просто е направена така за че да показва релното заредено след минути.Иначе при всяко "клатене" ще ти играе и стрелката.Поне така мисля че е Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vld1 Публикувано 25 септември 2015 Сподели Публикувано 25 септември 2015 Именно, че стрелката не мърда при клатене на колата, показва че отчита и налягане?Сетих се последния път когато се качих стрелката показваше че имам поне 7-8 литра бензин и в момента в който тръгнах, карах малко, и стрелката падна ниско долу, без да светва резерва. Значи този път стрелката падна след кратко каране. А преди се е случвало преди да запаля, стрелката да е паднала. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 26 септември 2015 Сподели Публикувано 26 септември 2015 Никакво налягане не показва. Уредът умишлено е направен инертен, защото иначе при всяко поклащане на колата ще реагира и стрелката. При всяко спускане или катерене също. А бензинът нормално не свършва за 5 минути - може да е толкова бавна, че да се променя с половин деление на минута и пак ще върши работа, но няма да ги има гореописаните неприятни ефекти в показанията. Другото, заради което е направена много бавна - вътре в резервоара има някакво кекаво потенциометърче (мисля, че беше жично) - на което пластинката понякога опира, а понякога не. И фабрично си е с такъв луфт. Ако го направят така, че плъзгачът му да е притиснат с по-голямо усилие - той ще опира постоянно, но ще се изтрие по-бързо. При тази инертност на уреда от време на време може и да не опира, но стрелката няма да подскача.Ако нещо по-сериозно вземе да прекъсва, може наистина да тръгнеш с показание за няколко литра и след малко да свали до нула. Но както може да е от поплавъка, така също може да е от кабелите и т.н. Няма как да предположим от разстояние. Ако го прави само когато в резервоара има определено количество бензин - напр. от 10 до 15 литра, може да е от поплавъка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vld1 Публикувано 26 септември 2015 Сподели Публикувано 26 септември 2015 Благодаря за мненията. Днес я карах, тръгнах с показание на 0, докато загрее, стрелката вдигна до... 4-5-то деление примерно. После си карах на газ, и през цялото време стрелката се задържа там. Значи проблемът е някъде по поплавъка, което не ме притеснява засега. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.