miki64 Публикувано 22 януари 2007 Сподели Публикувано 22 януари 2007 Условието на задачата: ЗА ПЪРВИ ПЪТ проблема се появи в планината, при изкачване, обороти 3500-4000(което си е много за тоз двигател, но все имаше 40 см сняг, 5 души вътре, багаж мноооого отзад, включен преден мост и бавни) - двигателя просто плавно угасна :icon_blush: . Като въртя на стартер - току припали и пак угасне. Какво направих на място - източване на утайките на филтъра :icon_hmm: каквито почти май нямаше, ръчно подкачване на гориво и ...запали. Ноооо, този проблем се прояви още няколко пъти в рамките на следващите кратки пътувания (бяхме на лов, местехме се от гонка на гонка). Пак същата процедура с ръчното подкачване и въртене на стартер до изфорсирване на колата. Като резултат - вдигнах телефона( беше събота следобяд) и се обадих в София на един човек - поръчах му направо 2 горивни филтъра( :icon_hmm: моя макар че си беше на 10 000 км., а втори филтър - просто за да си имам в колата) и човека кацна на 100 км при мен следобяд. Оставих смяната за другата сутрин, като обаче допълних резервоара до горе с гориво. На сутринта в неделя - сменихме филтъра, като на първо четене не видях нещо фрапиращо гадно да изтече от него, но...какво друго да направим. Резултат - през деня повече проблеми нямах. И така ...няколко седмици. До преди няколко дена, когато...ЗА ВТОРИ ПЪТ се появи проблема...Пътувах от София вечерта по магистрала Хемус, бързах, обороти пак високи... и двигателя "заспа" на първия виадукт след богровите - този с десния завой. Онемях! :( Има няма 1000 км съм минал с новия филтър! Пак същите действия по ръчно напомпване и въртене на стартер, съпроводени с вногоминутни онлайн консултации с приятели-специалисти. И така с малки прекъсвания ( по-точно с малки пътувания) за 2 часа стигнах до Новачене. Тогава вече се беше оформил един отговор на загадката, свързан със запушването или промяна на разположението на цедката за засмукване на горивото в резервоара. Поради това, на Новачене допълних резервоара, който беше малко под половината. Резултат - всичко на шест, пей сърце , стигнах докъдето бях тръгнал, че даже се и върнах без повече проблеми тази нощ.На другия ден оставих колата в сервиз, където щяха да свалят цялата горивна система от резервоара до филтъра долу, да се продухат всички съединения, да се източи горивото, прецеди и т.н. :icon_dance: Утре вечер ще ви кажа отговора на загадката. Дотогава - чакам вашите решения. Ще добавя две неща - първо, DJTumbi да не си отваря устата :icon_blush: щот знае отговора, а второто е допълнителна подсказка - обикновено винаги зареждам до горе колата когато горивото падне до средата, даже някой път по-рано. Наводка - повдигнатите текстове с червено имат отношение към правилния отговор, но не само те... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 23 януари 2007 Сподели Публикувано 23 януари 2007 Аз като виден не-специалист по автомобили и още по-виден по дизели ще се включа :D Значи най-вероятно нещата сочат към проблем с горивото и може би резервоара. Едното за което се сещам е залояване на самата цедка в резервоара и като си пълнел нафтата да е била по-топла или да се е разбърквало и така временно да се оправяло...или вода на дъното, която при по-малко количество да е стигало до нея... ама и двете не се вързват особено... Другото е наистина някакво изместване на цедката ама как ще стане...Дали не ти е бил откачен резервоара от единия край :icon_doh: И последното, което си мисля е да ти е било запушен отвора за вентилиране на резервоара и при по-голям разход на гориво, вътре да се получава силен вакуум :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 23 януари 2007 Сподели Публикувано 23 януари 2007 В този случай проблема е цедка, която не е цедка а е нещо с "водорасли" и не пропускащо гориво съответно се получава вакуум и колата не върви, гасне и пуши светло сиво или бяло! - 90% Засмукване на въздух от някъде, така че колата да няма мощност - 5% Всичко останало < 5% :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miki64 Публикувано 23 януари 2007 Автор Сподели Публикувано 23 януари 2007 Дотук добре, да чуем и останалите. Или може би се съгласявате с колегите :icon_angel:Може просто да се присъедините(съгласите) или не с някое от мненията на колегите дотук, за което много им благодаря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Poli Публикувано 23 януари 2007 Сподели Публикувано 23 януари 2007 Айде де исплюй го... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miki64 Публикувано 23 януари 2007 Автор Сподели Публикувано 23 януари 2007 Аз като виден не-специалист по автомобили и още по-виден по дизели ще се включа :D Значи най-вероятно нещата сочат към проблем с горивото и може би резервоара. Едното за което се сещам е залояване на самата цедка в резервоара и като си пълнел нафтата да е била по-топла или да се е разбърквало и така временно да се оправяло...или вода на дъното, която при по-малко количество да е стигало до нея... ама и двете не се вързват особено... Другото е наистина някакво изместване на цедката ама как ще стане...Дали не ти е бил откачен резервоара от единия край :icon_doh: И последното, което си мисля е да ти е било запушен отвора за вентилиране на резервоара и при по-голям разход на гориво, вътре да се получава силен вакуум :DТакааа...1. Всичко беше свалено долу - резервоара източен - боклуци никакви(което си е направо учудващо при нашата нафта), може би капки вода, но в никакъв случай гориво или резервоар.2. Цедката - изглежда като нова, никакъв "налеп" по нея, камо ли залояване, чиста та чиста!3. Изместване на цедка и т.н - не се констатира.4. Резервоара - на мястото си , не е бил откачен.5. Всички горивопроводи - проходими и чисти, до филтъра......................... В този случай проблема е цедка, която не е цедка а е нещо с "водорасли" и не пропускащо гориво съответно се получава вакуум и колата не върви, гасне и пуши светло сиво или бяло! - 90% Засмукване на въздух от някъде, така че колата да няма мощност - 5% Всичко останало < 5% :D1. Цедката - вече споменах - безпроблемна. Не пуши светло сиво и бяло.2.Проверена цялата система за засмукване на въздух - без забележки......И тук вече започнах да си мисля за полтъргайст.... Айде де исплюй го..."Изплювам го "...ЗАПУШЕНА СИСТЕМА (две гумени тръбички с една кръгла кутийка отгоре върху резервоара) за вентилация на резервоара и компенсиране вакуума! Продухана.Заблуждаващи мои действия, които пречеха да се помисли за най-елементарната и вероятна причина - ЗАРЕЖДАНИЯТА НА РЕЗЕРВОАРА, при което естествено, при отваряне на капачката(в която също има клапан, но той компенсира по-бавно) се извършваше компенсация на създадения от рязкото падане на нивото на горивото в резервоара ВАКУУМ. Това е. Честито на позналите! Ще почерпя на следващата среща "не-специалистите". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 24 януари 2007 Сподели Публикувано 24 януари 2007 :bb: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miki64 Публикувано 24 януари 2007 Автор Сподели Публикувано 24 януари 2007 :bb: :icon_blush: Да бе....сетих се, че не пиеш.....То май и не ядеш много. Въобще, евтино ще мина Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 24 януари 2007 Сподели Публикувано 24 януари 2007 Аа бъркаш нещо :icon_blush: Не пия, когато съм с колата само :rolleyes: In Vino Veritas! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Poli Публикувано 24 януари 2007 Сподели Публикувано 24 януари 2007 Miki64,извинявай ама какво означва рязко падане на нивото...да не е танк с резервуар от 20 литра.Колко харчи тая машина? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miki64 Публикувано 24 януари 2007 Автор Сподели Публикувано 24 януари 2007 Miki64,извинявай ама какво означва рязко падане на нивото...да не е танк с резервуар от 20 литра.Колко харчи тая машина?Ами какво значи...Първия път на Рила в снега въртях повече от час без да спирам, с включен преден мост и бавни, което естествено води до високи обороти, и оттам висок разход. Смятам, че за малко повече от час и половина мотаене из деретата, при тези условия сигурно бях изгорил поне 15 литра нафта. При 75 л резервоар това е 20% от обема на горивото. Ако обаче го смяташ обратно - излиза, че ако резервоара не е бил догоре - например 20% е бил празен, то при 20% гориво надолу, си е 200% разреждане....ако нещо не бъркам.Втория път не беше на сняг и в планината, но бях изцедил горкия двигател с пробег от около 300 км след пълен резервоар и проблема се прояви на магистралата при 120 км/ч - около 3500 оборота. Е, има някакви малки спирания в задръствания, което вероятно е и причината да не се прояви по-рано. Или поне аз така определям нещата....Колкото до нормалния ми разход - учудващо на градско(моето си е само в София) ми дава между 10,3 до 10,6 литра. Извънградско шосе до 110 км/час разхода е под 10 л, при над тази скорост гони градския разход. Смятането е абсолютно точно, защото винаги зареждам до "преливане", после "бълбук" и пак 0,5 л до "преливане". ...Та това ми е разхода. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 27 януари 2007 Сподели Публикувано 27 януари 2007 Ами какво значи...Първия път на Рила в снега въртях повече от час без да спирам, с включен преден мост и бавни, което естествено води до високи обороти, и оттам висок разход. Смятам, че за малко повече от час и половина мотаене из деретата, при тези условия сигурно бях изгорил поне 15 литра нафта. При 75 л резервоар това е 20% от обема на горивото. Ако обаче го смяташ обратно - излиза, че ако резервоара не е бил догоре - например 20% е бил празен, то при 20% гориво надолу, си е 200% разреждане....ако нещо не бъркам.Втория път не беше на сняг и в планината, но бях изцедил горкия двигател с пробег от около 300 км след пълен резервоар и проблема се прояви на магистралата при 120 км/ч - около 3500 оборота. Е, има някакви малки спирания в задръствания, което вероятно е и причината да не се прояви по-рано. Или поне аз така определям нещата....Колкото до нормалния ми разход - учудващо на градско(моето си е само в София) ми дава между 10,3 до 10,6 литра. Извънградско шосе до 110 км/час разхода е под 10 л, при над тази скорост гони градския разход. Смятането е абсолютно точно, защото винаги зареждам до "преливане", после "бълбук" и пак 0,5 л до "преливане". ...Та това ми е разхода. Аз имах абсолютно същия проблем с моето Паджеро. Започва да гасне и да спира когато нивото на горивото (нафта) падне под 1/4 в резервоара. При подкачване на гориво с помпата на горивния филтър колата пали, но след няколко километра пак спира. Като напълня резервоара, проблема изчезва докато нивото падне пак под 1/4..... Свалих резервоара и какво видях? Вътре имаше поне една шепа ситни бронзови стружки....уж зареждам само от маркови бензиностанции, но никога нищо не се знае :icon_censored: , Изчистих стружките и проблема изчезна. Споделям всичко това, защото си помислих, че и при теб се е получило така. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.