Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Една задачка за клуба на знаещите, или...


Препоръчано мнение

Условието на задачата:

ЗА ПЪРВИ ПЪТ проблема се появи в планината, при изкачване, обороти 3500-4000(което си е много за тоз двигател, но все имаше 40 см сняг, 5 души вътре, багаж мноооого отзад, включен преден мост и бавни) - двигателя просто плавно угасна :icon_blush: . Като въртя на стартер - току припали и пак угасне. Какво направих на място - източване на утайките на филтъра :icon_hmm: каквито почти май нямаше, ръчно подкачване на гориво и ...запали. Ноооо, този проблем се прояви още няколко пъти в рамките на следващите кратки пътувания (бяхме на лов, местехме се от гонка на гонка). Пак същата процедура с ръчното подкачване и въртене на стартер до изфорсирване на колата. Като резултат - вдигнах телефона( беше събота следобяд) и се обадих в София на един човек - поръчах му направо 2 горивни филтъра( :icon_hmm: моя макар че си беше на 10 000 км., а втори филтър - просто за да си имам в колата) и човека кацна на 100 км при мен следобяд. Оставих смяната за другата сутрин, като обаче допълних резервоара до горе с гориво. На сутринта в неделя - сменихме филтъра, като на първо четене не видях нещо фрапиращо гадно да изтече от него, но...какво друго да направим. Резултат - през деня повече проблеми нямах. И така ...няколко седмици. До преди няколко дена, когато...

ЗА ВТОРИ ПЪТ се появи проблема...Пътувах от София вечерта по магистрала Хемус, бързах, обороти пак високи... и двигателя "заспа" на първия виадукт след богровите - този с десния завой. Онемях! :( Има няма 1000 км съм минал с новия филтър! Пак същите действия по ръчно напомпване и въртене на стартер, съпроводени с вногоминутни онлайн консултации с приятели-специалисти. И така с малки прекъсвания ( по-точно с малки пътувания) за 2 часа стигнах до Новачене. Тогава вече се беше оформил един отговор на загадката, свързан със запушването или промяна на разположението на цедката за засмукване на горивото в резервоара. Поради това, на Новачене допълних резервоара, който беше малко под половината. Резултат - всичко на шест, пей сърце , стигнах докъдето бях тръгнал, че даже се и върнах без повече проблеми тази нощ.

На другия ден оставих колата в сервиз, където щяха да свалят цялата горивна система от резервоара до филтъра долу, да се продухат всички съединения, да се източи горивото, прецеди и т.н.

:icon_dance: Утре вечер ще ви кажа отговора на загадката. Дотогава - чакам вашите решения. Ще добавя две неща - първо, DJTumbi да не си отваря устата :icon_blush: щот знае отговора, а второто е допълнителна подсказка - обикновено винаги зареждам до горе колата когато горивото падне до средата, даже някой път по-рано.

Наводка - повдигнатите текстове с червено имат отношение към правилния отговор, но не само те...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз като виден не-специалист по автомобили и още по-виден по дизели ще се включа :D

Значи най-вероятно нещата сочат към проблем с горивото и може би резервоара. Едното за което се сещам е залояване на самата цедка в резервоара и като си пълнел нафтата да е била по-топла или да се е разбърквало и така временно да се оправяло...или вода на дъното, която при по-малко количество да е стигало до нея... ама и двете не се вързват особено...

Другото е наистина някакво изместване на цедката ама как ще стане...Дали не ти е бил откачен резервоара от единия край :icon_doh:

И последното, което си мисля е да ти е било запушен отвора за вентилиране на резервоара и при по-голям разход на гориво, вътре да се получава силен вакуум :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В този случай проблема е цедка, която не е цедка а е нещо с "водорасли" и не пропускащо гориво съответно се получава вакуум и колата не върви, гасне и пуши светло сиво или бяло! - 90%

 

Засмукване на въздух от някъде, така че колата да няма мощност - 5%

 

Всичко останало < 5%

 

:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дотук добре, да чуем и останалите. Или може би се съгласявате с колегите :icon_angel:

Може просто да се присъедините(съгласите) или не с някое от мненията на колегите дотук, за което много им благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз като виден не-специалист по автомобили и още по-виден по дизели ще се включа :D

Значи най-вероятно нещата сочат към проблем с горивото и може би резервоара. Едното за което се сещам е залояване на самата цедка в резервоара и като си пълнел нафтата да е била по-топла или да се е разбърквало и така временно да се оправяло...или вода на дъното, която при по-малко количество да е стигало до нея... ама и двете не се вързват особено...

Другото е наистина някакво изместване на цедката ама как ще стане...Дали не ти е бил откачен резервоара от единия край :icon_doh:

И последното, което си мисля е да ти е било запушен отвора за вентилиране на резервоара и при по-голям разход на гориво, вътре да се получава силен вакуум :D

Такааа...

1. Всичко беше свалено долу - резервоара източен - боклуци никакви(което си е направо учудващо при нашата нафта), може би капки вода, но в никакъв случай гориво или резервоар.

2. Цедката - изглежда като нова, никакъв "налеп" по нея, камо ли залояване, чиста та чиста!

3. Изместване на цедка и т.н - не се констатира.

4. Резервоара - на мястото си , не е бил откачен.

5. Всички горивопроводи - проходими и чисти, до филтъра.

........................

 

В този случай проблема е цедка, която не е цедка а е нещо с "водорасли" и не пропускащо гориво съответно се получава вакуум и колата не върви, гасне и пуши светло сиво или бяло! - 90%

 

Засмукване на въздух от някъде, така че колата да няма мощност - 5%

 

Всичко останало < 5%

 

:D

1. Цедката - вече споменах - безпроблемна. Не пуши светло сиво и бяло.

2.Проверена цялата система за засмукване на въздух - без забележки.

.....И тук вече започнах да си мисля за полтъргайст....

 

 

Айде де исплюй го...

"Изплювам го "...

ЗАПУШЕНА СИСТЕМА (две гумени тръбички с една кръгла кутийка отгоре върху резервоара) за вентилация на резервоара и компенсиране вакуума! Продухана.

Заблуждаващи мои действия, които пречеха да се помисли за най-елементарната и вероятна причина - ЗАРЕЖДАНИЯТА НА РЕЗЕРВОАРА, при което естествено, при отваряне на капачката(в която също има клапан, но той компенсира по-бавно) се извършваше компенсация на създадения от рязкото падане на нивото на горивото в резервоара ВАКУУМ.

Това е. :)

Честито на позналите! Ще почерпя на следващата среща "не-специалистите".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:bb: :mersi:

:icon_blush: Да бе....сетих се, че не пиеш.....То май и не ядеш много. Въобще, евтино ще мина :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Miki64,извинявай ама какво означва рязко падане на нивото...да не е танк с резервуар от 20 литра.

Колко харчи тая машина?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Miki64,извинявай ама какво означва рязко падане на нивото...да не е танк с резервуар от 20 литра.

Колко харчи тая машина?

Ами какво значи...

Първия път на Рила в снега въртях повече от час без да спирам, с включен преден мост и бавни, което естествено води до високи обороти, и оттам висок разход. Смятам, че за малко повече от час и половина мотаене из деретата, при тези условия сигурно бях изгорил поне 15 литра нафта. При 75 л резервоар това е 20% от обема на горивото. Ако обаче го смяташ обратно - излиза, че ако резервоара не е бил догоре - например 20% е бил празен, то при 20% гориво надолу, си е 200% разреждане....ако нещо не бъркам.

Втория път не беше на сняг и в планината, но бях изцедил горкия двигател с пробег от около 300 км след пълен резервоар и проблема се прояви на магистралата при 120 км/ч - около 3500 оборота. Е, има някакви малки спирания в задръствания, което вероятно е и причината да не се прояви по-рано.

Или поне аз така определям нещата....

Колкото до нормалния ми разход - учудващо на градско(моето си е само в София) ми дава между 10,3 до 10,6 литра. Извънградско шосе до 110 км/час разхода е под 10 л, при над тази скорост гони градския разход. Смятането е абсолютно точно, защото винаги зареждам до "преливане", после "бълбук" и пак 0,5 л до "преливане". :) ...Та това ми е разхода.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами какво значи...

Първия път на Рила в снега въртях повече от час без да спирам, с включен преден мост и бавни, което естествено води до високи обороти, и оттам висок разход. Смятам, че за малко повече от час и половина мотаене из деретата, при тези условия сигурно бях изгорил поне 15 литра нафта. При 75 л резервоар това е 20% от обема на горивото. Ако обаче го смяташ обратно - излиза, че ако резервоара не е бил догоре - например 20% е бил празен, то при 20% гориво надолу, си е 200% разреждане....ако нещо не бъркам.

Втория път не беше на сняг и в планината, но бях изцедил горкия двигател с пробег от около 300 км след пълен резервоар и проблема се прояви на магистралата при 120 км/ч - около 3500 оборота. Е, има някакви малки спирания в задръствания, което вероятно е и причината да не се прояви по-рано.

Или поне аз така определям нещата....

Колкото до нормалния ми разход - учудващо на градско(моето си е само в София) ми дава между 10,3 до 10,6 литра. Извънградско шосе до 110 км/час разхода е под 10 л, при над тази скорост гони градския разход. Смятането е абсолютно точно, защото винаги зареждам до "преливане", после "бълбук" и пак 0,5 л до "преливане". :) ...Та това ми е разхода.

Аз имах абсолютно същия проблем с моето Паджеро. Започва да гасне и да спира когато нивото на горивото (нафта) падне под 1/4 в резервоара. При подкачване на гориво с помпата на горивния филтър колата пали, но след няколко километра пак спира. Като напълня резервоара, проблема изчезва докато нивото падне пак под 1/4..... Свалих резервоара и какво видях? Вътре имаше поне една шепа ситни бронзови стружки....уж зареждам само от маркови бензиностанции, но никога нищо не се знае :icon_censored: , Изчистих стружките и проблема изчезна.

Споделям всичко това, защото си помислих, че и при теб се е получило така.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...