MultiPointECI Публикувано 17 октомври 2012 Сподели Публикувано 17 октомври 2012 Здравейте колеги.Мисля да сменям хидравличното масло,докато още нямам проблеми с помпата.Не съм правил това упражнение преди и затова бих искал да се допитам до вас за подробности по-време на процедурата.Чудя се кой е най-добрия вариант за източване цялата с-ма.Знам че системата събира 1л. масло.Мисля да купя "Castrol Power Steering fluid",защото прочетох,че е съвместим с хидравликите на Мицубиши. Благодаря предварително Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 17 октомври 2012 Сподели Публикувано 17 октомври 2012 И аз все се каня да я свърша тази работа, но не съм сменял хидравлична течност до сега. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MultiPointECI Публикувано 20 октомври 2012 Автор Сподели Публикувано 20 октомври 2012 Ще споделя моя опит от смяната на хидравличната течност,защото не намерих подобна тема във форума,апък и явно никой нямаше желание да каже как става този номер: 1. Повдигнах предницата на трупчета,за да може без натоварване да се върти волана и подпрях задните гуми с други трупчета за всеки случай.2. Източих течността от разширителния съд,като извадих най-долния шланг,при отворена капачка на съда.3. Почистих го с кореселин и го оставих да съхне на слънце.4. 2-та шланга от казанчето вкарах в една бутилка и почнах да въртя волана от крайно ляво,до крайно дясно положение и обратно.5. По този начин рейката връща масло обратно по с-мата и успях да източа около 700мл от старата хидравлична течност,което представлява около 3/4 от целия обем на с-мата. (1л побира цялата)6. Налях 500мл. от новото масло и запалих двигателя.Помпата разбира се веднаха засмука течността и беше нужно непрекъснато наливане докато не стигнах до 700мл,колкото бях източил.7. Оставих машината да поработи с отворена капачка на казанчето,с цел обезвъздушаване.8. Смятам да повторя всичко след седмица,когато старото,неизточено масло и новото ще са се смесили и тогава течността ще е сменена на около 90%,което е удовлетворяващо за мен. Разбира се колеги,които имат паричната възможност,може да направят това общо 3+ пъти и резултатът ще е още по-добър.Намерих чертеж на рейката и видях че няма пробка за източване.Другия вариант беше да развиля металните тръбички,за високо и ниско нялягане,от рейката,но го сметнах за неудачен. Предимствата на горепосочения начин са че: 1. Почиствате,малко или много,с-мата,заради многократната смяна на чистото масло.2. Не разглобявате стари връзки по с-мата,които с години не са пипани,освен 2-те скоби за шланговете до казанчето. Недостатъците: 1. Давате пари за поне 2л. масло.( 2х15лв. Dexron II в моя случай )2. Процедурата изисква поне 2-ма души,единия да следи и долива масло,другия да върти волана и да е готов да загаси мотора веднага при проблем. Това,което напрвавих беше на полеви условия с подръчни инструменти.Ако имате компресор и вакуум помпа,бихте могли да извлечете повече от 700мл. стара течност преди да налеете новата. Забележка: По време на източването на старата течност,не палете двигателя с цел максимално източване на течността,защото е възможно помпата да почне да работи на сухо,което е кофти за лагерите и лопатките на ротора,дори и за малко !!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.