Премини към съдържание

Смяна на хидравлична течност-кормилна уредба


MultiPointECI

Препоръчано мнение

Здравейте колеги.Мисля да сменям хидравличното масло,докато още нямам проблеми с помпата.Не съм правил това упражнение преди и затова бих искал да се допитам до вас за подробности по-време на процедурата.Чудя се кой е най-добрия вариант за източване цялата с-ма.Знам че системата събира 1л. масло.Мисля да купя "Castrol Power Steering fluid",защото прочетох,че е съвместим с хидравликите на Мицубиши.

 

Благодаря предварително :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз все се каня да я свърша тази работа, но не съм сменял хидравлична течност до сега.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще споделя моя опит от смяната на хидравличната течност,защото не намерих подобна тема във форума,апък и явно никой нямаше желание да каже как става този номер:

 

1. Повдигнах предницата на трупчета,за да може без натоварване да се върти волана и подпрях задните гуми с други трупчета за всеки случай.

2. Източих течността от разширителния съд,като извадих най-долния шланг,при отворена капачка на съда.

3. Почистих го с кореселин и го оставих да съхне на слънце.

4. 2-та шланга от казанчето вкарах в една бутилка и почнах да въртя волана от крайно ляво,до крайно дясно положение и обратно.

5. По този начин рейката връща масло обратно по с-мата и успях да източа около 700мл от старата хидравлична течност,което представлява около 3/4 от целия обем на с-мата. (1л побира цялата)

6. Налях 500мл. от новото масло и запалих двигателя.Помпата разбира се веднаха засмука течността и беше нужно непрекъснато наливане докато не стигнах до 700мл,колкото бях източил.

7. Оставих машината да поработи с отворена капачка на казанчето,с цел обезвъздушаване.

8. Смятам да повторя всичко след седмица,когато старото,неизточено масло и новото ще са се смесили и тогава течността ще е сменена на около 90%,което е удовлетворяващо за мен.

 

Разбира се колеги,които имат паричната възможност,може да направят това общо 3+ пъти и резултатът ще е още по-добър.Намерих чертеж на рейката и видях че няма пробка за източване.Другия вариант беше да развиля металните тръбички,за високо и ниско нялягане,от рейката,но го сметнах за неудачен.

 

Предимствата на горепосочения начин са че:

 

1. Почиствате,малко или много,с-мата,заради многократната смяна на чистото масло.

2. Не разглобявате стари връзки по с-мата,които с години не са пипани,освен 2-те скоби за шланговете до казанчето.

 

Недостатъците:

 

1. Давате пари за поне 2л. масло.( 2х15лв. Dexron II в моя случай )

2. Процедурата изисква поне 2-ма души,единия да следи и долива масло,другия да върти волана и да е готов да загаси мотора веднага при проблем.

 

Това,което напрвавих беше на полеви условия с подръчни инструменти.Ако имате компресор и вакуум помпа,бихте могли да извлечете повече от 700мл. стара течност преди да налеете новата.

 

Забележка:

По време на източването на старата течност,не палете двигателя с цел максимално източване на течността,защото е възможно помпата да почне да работи на сухо,което е кофти за лагерите и лопатките на ротора,дори и за малко !!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...