Премини към съдържание

Силно избумтяване при натискане/отпускане на съединител - Pajero III 3.2DI-D


Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Скоро се сдобих с въпросното Паджеро, много добра машина, но има един проблем, който е в процес на отстраняване. Все пак понеже още диагнозата не е сигурна, реших да пусна един въпрос и тук.

 

Симптоми:

Чува се звук като избумтяване при натискане на съединител, отпускане на съединител, понякога и при смяна на предавката (т.е. за всяка смяна на скорост се чуват 2-3 избумтявания). Отвън се чува по-скоро като чаткане.

Подобен звук се чува и по време на движение, при рязко натискане или отпускане на газта (без да се пипа съединител и скоростен лост)

Звукът се чува и на задно и на 4х4. Ако се работи мноооого плавно със съединителя и скоростния лост не се чува този звук (но така смяна на предавка ми отнема около 5 сек.). Когато съм на 4х4 звукът е малко по-слаб и успявам по-лесно да превключа без да се чуе.

 

Карета и тампони съм сменил, ефект няма.

 

Всичко по задвижването на колата си работи, всички режими на супер селекта се включват без проблеми.

 

Моля, ако някой е имал подобен проблем да помага

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Скоро се сдобих с въпросното Паджеро, много добра машина, но има един проблем, който е в процес на отстраняване. Все пак понеже още диагнозата не е сигурна, реших да пусна един въпрос и тук.

 

Симптоми:

Чува се звук като избумтяване при натискане на съединител, отпускане на съединител, понякога и при смяна на предавката (т.е. за всяка смяна на скорост се чуват 2-3 избумтявания). Отвън се чува по-скоро като чаткане.

Подобен звук се чува и по време на движение, при рязко натискане или отпускане на газта (без да се пипа съединител и скоростен лост)

Звукът се чува и на задно и на 4х4. Ако се работи мноооого плавно със съединителя и скоростния лост не се чува този звук (но така смяна на предавка ми отнема около 5 сек.). Когато съм на 4х4 звукът е малко по-слаб и успявам по-лесно да превключа без да се чуе.

 

Карета и тампони съм сменил, ефект няма.

 

Всичко по задвижването на колата си работи, всички режими на супер селекта се включват без проблеми.

 

Моля, ако някой е имал подобен проблем да помага

 

Поздрави

 

Кардан, висящ лагер, луфт в диференциала, маховик - това разбира се ако всичко по окачването е проверено и няма проблеми.

Много често проблема е в маховика, но без да се погледне автомобила нищо сигурно не може да се каже.

Редактирано от Miroslav
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А този звук от къде идва . От пред , от зад от под купето ? Как се появи от веднъж или постепенно се увеличава ?

Маслата в скоростите и раздатката как са има ли ги няма ли ги сменяни ли са скоро ?

Освен изброените причини от Мирослав може да бъде и разтегната верига на раздатката .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Скоро се сдобих с въпросното Паджеро, много добра машина, но има един проблем, който е в процес на отстраняване. Все пак понеже още диагнозата не е сигурна, реших да пусна един въпрос и тук.

 

Симптоми:

Чува се звук като избумтяване при натискане на съединител, отпускане на съединител, понякога и при смяна на предавката (т.е. за всяка смяна на скорост се чуват 2-3 избумтявания). Отвън се чува по-скоро като чаткане.

Подобен звук се чува и по време на движение, при рязко натискане или отпускане на газта (без да се пипа съединител и скоростен лост)

Звукът се чува и на задно и на 4х4. Ако се работи мноооого плавно със съединителя и скоростния лост не се чува този звук (но така смяна на предавка ми отнема около 5 сек.). Когато съм на 4х4 звукът е малко по-слаб и успявам по-лесно да превключа без да се чуе.

 

Карета и тампони съм сменил, ефект няма.

 

Всичко по задвижването на колата си работи, всички режими на супер селекта се включват без проблеми.

 

Моля, ако някой е имал подобен проблем да помага

 

Поздрави

Проблема ти е в раздатката........днес правихме един такъв със същите симптоми,но все пак трябва да се види от къде треска......най добре се чува, като дърпаш ръчната, палиш мотора, и на задна пускаш до "критичния максинум" съединителя по рязко......предполагам че ако се качи на подемника и се вкл. 5-та предавка и даваш газ, до към 80-100 ще се чува мелене от към раздатката.......

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Веригата я гледаха и е добре. Това бумтене си го има откакто автомобила е мой (значи от около 3 месеца), незнам как се е появило.

 

Благодаря за отговорите. Dj Tymbi така или иначе я е гледал и той ще я прави, така че сигурно най-добре знае, но все пак исках да събера още малко мнения, никога не са излишни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Веригата я гледаха и е добре. Това бумтене си го има откакто автомобила е мой (значи от около 3 месеца), незнам как се е появило.

 

Благодаря за отговорите. Dj Tymbi така или иначе я е гледал и той ще я прави, така че сигурно най-добре знае, но все пак исках да събера още малко мнения, никога не са излишни.

Аа, ти си със сребристото късата база..........изчакай да оправим онова синьото дълга база........то също е за това, барабар с заден диф..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не отварям нова тема,ще питам тук.

На Аутлендър 1 генерация 4х4 има сподобни симптоми.При рязко натискане на съединителя,когато колата се движи на някоя предавка ,се чува тупкане(глух удар).Звука като че ли идва отзад.Когато се подава рязко газ ,няма проблем.

Сменени са тампоните на задния диф защото имаше луфт-пак тупка.

Маслата са сменени навсякъде.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

bonevsy: на мен първото което ми препоръчаха за смяна беше карета на кардан. Но не беше само от тях. Може при теб само с това да се размине. Но - то е ясно - някой специалист трябва да погледне и да постави диагноза.

 

Dj Tymbi: Ами ще чакам още 2-3 седмици и ще видим какво ще правя после, че така не може да се кара тая машина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

bonevsy: на мен първото което ми препоръчаха за смяна беше карета на кардан. Но не беше само от тях. Може при теб само с това да се размине. Но - то е ясно - някой специалист трябва да погледне и да постави диагноза.

 

 

След тридневно ровене аз май стигнах до истината.

Братята руснаци пак имат много опит и информация.

Според тях проблема с бумкането ,в повечето случаи, е от тампоните на диференциала.

Вече при Аутлендъра има и една У-образна щанга ,която е над задния мост,и има също 2 тампона които трябва да се сменят.

Всички споделят ,че след смяната на въпросните тампони всичко се оправя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След тридневно ровене аз май стигнах до истината.

Братята руснаци пак имат много опит и информация.

Според тях проблема с бумкането ,в повечето случаи, е от тампоните на диференциала.

Вече при Аутлендъра има и една У-образна щанга ,която е над задния мост,и има също 2 тампона които трябва да се сменят.

Всички споделят ,че след смяната на въпросните тампони всичко се оправя.

Цт, грешат руснаците, тампоните са сменени и пак си бумти, а както казах, бумтенето идва от раздатката........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Цт, грешат руснаците, тампоните са сменени и пак си бумти, а както казах, бумтенето идва от раздатката........

 

Май си говорите за различни автомобили, ти пишеш за Паджеро, а той (bonevsy) за Аутлендър.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май си говорите за различни автомобили, ти пишеш за Паджеро, а той (bonevsy) за Аутлендър.

Аз си говоря по правилнатаа тема, колегата се намесва и за това става така ........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 години ...

Аа, ти си със сребристото късата база..........изчакай да оправим онова синьото дълга база........то също е за това, барабар с заден диф..........

Да вдигна темата. От кардана ли се оказа проблема? И аз го имам това думкане на П4.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам абсолютно същото думкане и притрисане при тръгване и смяна на скорост. Сменен ми е маховика с оригинален на exedy.

Масла в раздатка и скорости също

А кардана в какво състояние е?

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Привет,

След 10 години проучвания, някой успя ли да отстрани проблема?

Питам, понеже от както имам своето Pajеro (4 години) си го карам с това думкане и просто продължавам

На 9/27/2012 at 2:53 PM , dephlector написа:

мноооого плавно

да си превключвам и отлепям съединителя, но понеже имам намерение този джип да си остане завинаги при мен, бих го отстранил, ако някой знае как.

 

П.п.: Баща ми и аз караме едни и същи 2001 Pajero 3.2DI-D с ръчни скорости. Единствената разлика е, че неговото е с демпферен маховик, а моето е с твърд. И двете думкат, затова не съм убеден, че проблемът идва оттам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...