Batil Публикувано 19 декември 2006 Сподели Публикувано 19 декември 2006 Приятели, Имам Галант 93 г. - американец (4G63, 2.0L SOHC, E33A). Когато времето е влажно не ще да пали. (Когато е студено няма проблем, само когато е мокро. Например - лятото ако го оставя да нощува върху мокра трева, на сутринта като се вдигне росата под капака, стой та гледай) Водих го на електричар и той каза че според него е от бобината (в делкото). Била пукната изолацията и тока отивал към корпуса на бобината. Не съм сигурен че проблемът е в бобината, но все пак реших да потърся друга. Ядец.Номерът върху бобината е H3T031. В интернет излизат 5-6 производителя, обаче тук в който и да е магазин като отида ми казват че не могат да я намерят. Ходих в Балкан стар, за да питам и там, въпреки че са скъпари. Продавачът я търси 15 мин. в стаичката по VIN-а и най-накрая измъдри че оригиналната бобина се продавала само заедно с основата на делкото (доколкото разбрах това си е цялото делко без капачката). И цената е над 1100 лева. И номерът не бил тоя (H3T031) а MD618761 (не съм сигурен че го чух правилно, защото човекът нарочно го смотолеви). Според мен това е номера на цялото делко, а не само на бобината, просто Мицубиши не продават отделно само бобини (а ако искаш такава си вземаш от друг производител). Затова и Балкан стар не доставят отделно само бобини щото имат договор само с Мицубиши. Та в крайна сметка въпросите ми са няколко:- Може ли проблема с влагата да е от бобината?- Как да купя само бобината?- Този номер MD618761 може ли да се провери на коя част отговаря (В повечето малки магазинчета нямат така нар. "американска програма", за да направят проверката) Ето как изглежда бобината:http://www.homerautoplus.com/ishow/h/homer/supplier/29/88005472/product/2005-coil/pic/big/hic-966s.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 19 декември 2006 Сподели Публикувано 19 декември 2006 При мен имаше същия проблем, който се оправи като смених кабели, капачка и палец на делкото. Ако не си ги сменял - време е :D Такова делко с бобина бах гледал да продава една английска фирма като продаваше и нови и рециклирани... Дай номера на рамата първо да видим със сигурност номера на частта и тогава ще ровя да се сетя...Хубаво е че е американски - за тях повече има части в ebay :icon_blush: Ама...кажи първо за капачка и палец и в краен случай чак защото и да не е 1000 ще е 400 - 500 лв ... :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Batil Публикувано 19 декември 2006 Автор Сподели Публикувано 19 декември 2006 10х BAlexandrov,Смених кабелите 2-3 пъти (все същия проблем). Ще проверя капачката и палеца (има ли някакви видими белези по тях, които да подсказват че са повредени?). Ето номера на рамата: JA3CH46D9PZ021960 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 19 декември 2006 Сподели Публикувано 19 декември 2006 Ами не е задължително да имат белези - обикновено са микропукнатини по капачката по които стават утечки. Може да има бял нагар по контактите... Общо двете бяха към 40-50 лв от Автогарант ги взех. По моя опит така можеш да пробваш - когато е влажно времето и не пали изобщо, сваляш капачката и палеца, измиваш ги хубаво с топла вода и веро /може и обезмаслител/ изсушаваш ги хубаво със сешоар например, слагаш ги и ако запали - значи са за сменяне :D ПП. Верен е номера на частта MD618761. Можеш да провериш сам тук http://www.detali.ru/cat/mi/mi2.dll?SelVIN...3CH46D9PZ021960 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 19 декември 2006 Сподели Публикувано 19 декември 2006 Явно с влагата става актуална темата и в други форуми :icon_doh: - ето какво намерих сега в Хонда форума http://forums.hondabg.com/index.php?s=&...ost&p=81866 Няма стенд за тестване на влошена изолация по запалителната система.Обслужването(не смяната) на запалителната система върши прекрасна работа за един сезон.Може спокойно да се извърши от неспециалист и няма нищо опасно ако не са ти и двете ръце леви.Сваля се дистрибуторната капачка(рапидна/кръстата отвертка или глухо ключе 8),Ако не можеш да запомниш кой кабел на кой цилиндър отива ги оцвети с нещо или ги снимай в сглобено положение.Капачката я разглеждаш внимателно за пукнатини и ако няма продължаваш с старателно измиване,като предварително си откъртил нагара от 4-те електрода.средния електрод който контактува с палеца е графитен и не прави нагар.можеш да миеш с всичко което се сетиш вода разтворител,спирт,ултразвук и т.н.Подсушаваш с сушоар и разглеждаш отново за пукнатини.Ако няма Лакираш с аерозолен безцветен лак само отвън и си готов.Лака за предпочитане е WURD,но къвто намериш...Кабелите измиваш с веро и вода и подсушаваш старателно с кърпа и сушоар.Върху контактните пластини пръскаш малко WD40,a самите кабели и лулите лакираш с същия лак.Сглобяваш и палиш.Загряваш двигателя до температура на отворен термостат-стрелката до средата на скалата и гасиш.Лакът трябва да е изсъхнал напълно вече... Лакът дефактво закърпва положението с изолацията...поне тоя който ползвам на Вюрд.По кабела има малки пукнатини по външната дъга на кривките,Като се напълнят с прах след намокряне тия пукнатини задържат влагата по-дълго и помагат на искрата да намери път с по-малко съпротивление от разрядника на свеща..съответно някой път съм лакирал 2-3-5 пъти докато постигна 20-25 КВ изолация.Върши работа както казах за 1 сезон-4 месеца,но все пак е нещо.Вместо лак може да се използва силикон,но няма как да го докарам естетически..или поне не съм си играл.Лакът е много тънко покритие ..не е като на металика и се гъне спокойно без да се пука.Тоя вариант на изолиране го ползвам пове4е като диагностика за да елиминирам на евентуален проблем с капачка-кабели от колкото да реша проблема.Все пак кажи на клиента "Смени кабелите и всичко е ОК"и после пак същия проблем....не са малко пари дет се вика. Свещи...Ако двигателят не пипа масло и гори нормално свещите се самообслужват,ако пипа по малко масалце се проверява дали няма натрупан нагар между керамичния изолатор в центъра и корпуса(резбата).Ако има с тънка отвертка и се изчовърква внимателно и се доочиства с телена четка.Разстоянието се регулира спрямо изискванията на проиводителя за конкретния двигаел освен ако производителя на свещите не е сметнал друго за необходимо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 19 декември 2006 Сподели Публикувано 19 декември 2006 Напълно възможно е да има проблем с бубината, но ако е изолация, то по вероятно ще го прави и на сухо време, какво ти прави колата, не пали въобще или прекъсва като потеглиш...........Ако не пали въобще ,проблема е по скоро в делкото или в дистр. капачка и палеца, но тъй като това е бубина- делко, то твърде вероятно да е и от нея. ако беше бубината , то симптомите с нея ще са леко прекъсване на ниски обороти,тя и на високи ще прекъсва ,но ти няма да го усетиш ,тъй като е висока скоростта на въртене.......Но чак пък да не запали, нещо друго ще да е............Бубината се проверява на осциоскоп , като тръгне напрежението нагоре, по някое време графиката заема по особено положение, с лека разсейка и после си продължава нагоре докато прехвърчи искра от към свеща, точно тази разсейка е пробива ти на изолацията.......... :D Бе най добре е да се види........ :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Batil Публикувано 19 декември 2006 Автор Сподели Публикувано 19 декември 2006 Мнооого изчерпателно. Ще пробвам всички варианти - и с нови капачка и палец (ако намеря) и с лакиране. Не съм сигурен дали ще се справя сам със смяната/изолацията, но за младежа, който ми разглобява делкото, няма да е проблем. Не съм пазарувал досега от Автогарант - мислите ли че ще имат капачка и палец за моя модел?! DJ Tymbi,усеща се леко прекъсване на ниски обороти... ...а за виждането - ще препоръчаш ли някой с осцилоскоп или специални познания П.П. Не разбрах защо пластините трябва да се пръскат с WD40. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 19 декември 2006 Сподели Публикувано 19 декември 2006 Кое да се пръска с WD40 ??? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Batil Публикувано 19 декември 2006 Автор Сподели Публикувано 19 декември 2006 В цитата от Хонда-форума има едно изречение:"Върху контактните пластини пръскаш малко WD40" - за това питам... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 20 декември 2006 Сподели Публикувано 20 декември 2006 За почистване от някакви боклуци на тях и около тях...не мисля че е задължително ;)Пробвай първо с простите неща - изчистване на капачката, но в момент в който не пали за да видиш дали има разлика -ако има е ясно. Ако няма - тогава може да пробваш това с лакиране на кабелите и т.н. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 20 декември 2006 Сподели Публикувано 20 декември 2006 Едва ли ще е от кабелите, колата не пали въобще, ако беше кабел,то мотора щеше да пали, но щеше да прекъсва,освен това ако се съмняваш че е от кабелите, то най простия начин да провериш е да вземеш шише от тия ,дето пръскат препарат за стъклата( т.е. пръскат в прахообразно състояние водата) налей го с вода и от 50-60 см. разтояние над мотора , там каде са кабелите пръсни 2-3 пъти, като хубаво е да е на тъмно колата, така че да се виждат прескачането на искри...........ако има искри и /или сияе, значи проблема е от кабелите, ако няма , значи търсиш в дистр. к-чка или бубината...........според мен е бубина, но за всеки случай трябва да се закачи на осциолоскоп..... :icon_blush: Има вариант да са повече от едно нещата, така че имай го напредвид това......... :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.