Премини към съдържание

Проблем при влага и бобина


Batil

Препоръчано мнение

Приятели,

 

Имам Галант 93 г. - американец (4G63, 2.0L SOHC, E33A).

Когато времето е влажно не ще да пали. (Когато е студено няма проблем, само когато е мокро. Например - лятото ако го оставя да нощува върху мокра трева, на сутринта като се вдигне росата под капака, стой та гледай)

 

Водих го на електричар и той каза че според него е от бобината (в делкото). Била пукната изолацията и тока отивал към корпуса на бобината.

 

Не съм сигурен че проблемът е в бобината, но все пак реших да потърся друга. Ядец.

Номерът върху бобината е H3T031. В интернет излизат 5-6 производителя, обаче тук в който и да е магазин като отида ми казват че не могат да я намерят.

Ходих в Балкан стар, за да питам и там, въпреки че са скъпари. Продавачът я търси 15 мин. в стаичката по VIN-а и най-накрая измъдри че оригиналната бобина се продавала само заедно с основата на делкото (доколкото разбрах това си е цялото делко без капачката). И цената е над 1100 лева. И номерът не бил тоя (H3T031) а MD618761 (не съм сигурен че го чух правилно, защото човекът нарочно го смотолеви).

Според мен това е номера на цялото делко, а не само на бобината, просто Мицубиши не продават отделно само бобини (а ако искаш такава си вземаш от друг производител). Затова и Балкан стар не доставят отделно само бобини щото имат договор само с Мицубиши.

 

Та в крайна сметка въпросите ми са няколко:

- Може ли проблема с влагата да е от бобината?

- Как да купя само бобината?

- Този номер MD618761 може ли да се провери на коя част отговаря (В повечето малки магазинчета нямат така нар. "американска програма", за да направят проверката)

 

Ето как изглежда бобината:

http://www.homerautoplus.com/ishow/h/homer/supplier/29/88005472/product/2005-coil/pic/big/hic-966s.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен имаше същия проблем, който се оправи като смених кабели, капачка и палец на делкото. Ако не си ги сменял - време е :D

Такова делко с бобина бах гледал да продава една английска фирма като продаваше и нови и рециклирани... Дай номера на рамата първо да видим със сигурност номера на частта и тогава ще ровя да се сетя...Хубаво е че е американски - за тях повече има части в ebay :icon_blush:

Ама...кажи първо за капачка и палец и в краен случай чак защото и да не е 1000 ще е 400 - 500 лв ... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

10х BAlexandrov,

Смених кабелите 2-3 пъти (все същия проблем).

Ще проверя капачката и палеца (има ли някакви видими белези по тях, които да подсказват че са повредени?).

 

Ето номера на рамата: JA3CH46D9PZ021960

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами не е задължително да имат белези - обикновено са микропукнатини по капачката по които стават утечки. Може да има бял нагар по контактите... Общо двете бяха към 40-50 лв от Автогарант ги взех.

 

По моя опит така можеш да пробваш - когато е влажно времето и не пали изобщо, сваляш капачката и палеца, измиваш ги хубаво с топла вода и веро /може и обезмаслител/ изсушаваш ги хубаво със сешоар например, слагаш ги и ако запали - значи са за сменяне :D

 

 

ПП. Верен е номера на частта MD618761. Можеш да провериш сам тук http://www.detali.ru/cat/mi/mi2.dll?SelVIN...3CH46D9PZ021960

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно с влагата става актуална темата и в други форуми :icon_doh: - ето какво намерих сега в Хонда форума

 

http://forums.hondabg.com/index.php?s=&amp...ost&p=81866

 

Няма стенд за тестване на влошена изолация по запалителната система.Обслужването(не смяната) на запалителната система върши прекрасна работа за един сезон.Може спокойно да се извърши от неспециалист и няма нищо опасно ако не са ти и двете ръце леви.

Сваля се дистрибуторната капачка(рапидна/кръстата отвертка или глухо ключе 8),Ако не можеш да запомниш кой кабел на кой цилиндър отива ги оцвети с нещо или ги снимай в сглобено положение.Капачката я разглеждаш внимателно за пукнатини и ако няма продължаваш с старателно измиване,като предварително си откъртил нагара от 4-те електрода.средния електрод който контактува с палеца е графитен и не прави нагар.можеш да миеш с всичко което се сетиш вода разтворител,спирт,ултразвук и т.н.Подсушаваш с сушоар и разглеждаш отново за пукнатини.Ако няма Лакираш с аерозолен безцветен лак само отвън и си готов.Лака за предпочитане е WURD,но къвто намериш...

Кабелите измиваш с веро и вода и подсушаваш старателно с кърпа и сушоар.Върху контактните пластини пръскаш малко WD40,a самите кабели и лулите лакираш с същия лак.Сглобяваш и палиш.Загряваш двигателя до температура на отворен термостат-стрелката до средата на скалата и гасиш.Лакът трябва да е изсъхнал напълно вече...

 

Лакът дефактво закърпва положението с изолацията...поне тоя който ползвам на Вюрд.

По кабела има малки пукнатини по външната дъга на кривките,Като се напълнят с прах след намокряне тия пукнатини задържат влагата по-дълго и помагат на искрата да намери път с по-малко съпротивление от разрядника на свеща..съответно някой път съм лакирал 2-3-5 пъти докато постигна 20-25 КВ изолация.Върши работа както казах за 1 сезон-4 месеца,но все пак е нещо.Вместо лак може да се използва силикон,но няма как да го докарам естетически..или поне не съм си играл.Лакът е много тънко покритие ..не е като на металика и се гъне спокойно без да се пука.Тоя вариант на изолиране го ползвам пове4е като диагностика за да елиминирам на евентуален проблем с капачка-кабели от колкото да реша проблема.Все пак кажи на клиента "Смени кабелите и всичко е ОК"и после пак същия проблем....не са малко пари дет се вика.

 

Свещи...Ако двигателят не пипа масло и гори нормално свещите се самообслужват,ако пипа по малко масалце се проверява дали няма натрупан нагар между керамичния изолатор в центъра и корпуса(резбата).Ако има с тънка отвертка и се изчовърква внимателно и се доочиства с телена четка.Разстоянието се регулира спрямо изискванията на проиводителя за конкретния двигаел освен ако производителя на свещите не е сметнал друго за необходимо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напълно възможно е да има проблем с бубината, но ако е изолация, то по вероятно ще го прави и на сухо време, какво ти прави колата, не пали въобще или прекъсва като потеглиш...........

Ако не пали въобще ,проблема е по скоро в делкото или в дистр. капачка и палеца, но тъй като това е бубина- делко, то твърде вероятно да е и от нея. ако беше бубината , то симптомите с нея ще са леко прекъсване на ниски обороти,тя и на високи ще прекъсва ,но ти няма да го усетиш ,тъй като е висока скоростта на въртене.......

Но чак пък да не запали, нещо друго ще да е............

Бубината се проверява на осциоскоп , като тръгне напрежението нагоре, по някое време графиката заема по особено положение, с лека разсейка и после си продължава нагоре докато прехвърчи искра от към свеща, точно тази разсейка е пробива ти на изолацията.......... :D

Бе най добре е да се види........ :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мнооого изчерпателно. Ще пробвам всички варианти - и с нови капачка и палец (ако намеря) и с лакиране. Не съм сигурен дали ще се справя сам със смяната/изолацията, но за младежа, който ми разглобява делкото, няма да е проблем.

Не съм пазарувал досега от Автогарант - мислите ли че ще имат капачка и палец за моя модел?!

 

DJ Tymbi,

усеща се леко прекъсване на ниски обороти...

...а за виждането - ще препоръчаш ли някой с осцилоскоп или специални познания :)

 

П.П. Не разбрах защо пластините трябва да се пръскат с WD40.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За почистване от някакви боклуци на тях и около тях...не мисля че е задължително ;)

Пробвай първо с простите неща - изчистване на капачката, но в момент в който не пали за да видиш дали има разлика -ако има е ясно. Ако няма - тогава може да пробваш това с лакиране на кабелите и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли ще е от кабелите, колата не пали въобще, ако беше кабел,то мотора щеше да пали, но щеше да прекъсва,освен това ако се съмняваш че е от кабелите, то най простия начин да провериш е да вземеш шише от тия ,дето пръскат препарат за стъклата( т.е. пръскат в прахообразно състояние водата) налей го с вода и от 50-60 см. разтояние над мотора , там каде са кабелите пръсни 2-3 пъти, като хубаво е да е на тъмно колата, така че да се виждат прескачането на искри...........ако има искри и /или сияе, значи проблема е от кабелите, ако няма , значи търсиш в дистр. к-чка или бубината...........според мен е бубина, но за всеки случай трябва да се закачи на осциолоскоп..... :icon_blush:

Има вариант да са повече от едно нещата, така че имай го напредвид това......... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...