procdump Публикувано 9 април 2012 Сподели Публикувано 9 април 2012 (редакция) Здравейте. Карам Lancer IV 93 година 4х4. Имам виене в задната част на колата от към лявото колело. На 100км/ч се чува нещо като тракане от към лявата задна част на колата. Като съм вдигнат на подемник вътре в колата не се чува това тракане при 100км/ч. Струва ми се, че се влияе от настилката и завои. Най-напред ми казаха, че ми е заминал задният диференциал. Съмненията в лагера отпаднаха тогава, защото гумата нямала луфт. Започнах да търся подобни проблеми и се оказа, че луфт може да няма, но лагера да е за смяна. Пратиха ме на гумаджия, където се оказа, че въпросната задна лява гума е доста разбалансирана - уреда отчета 10 на 90 (не съм сигурен за мерни единици) и така съм карал доста километри. Изглежда зимата радвайки се на 4х4-то е паднал някой баланс. Като цяло с течение на времето се усили виенето. Както и да е.. усъмних се в диагнозата, че ми е заминал диференциала. Отидох при други майстори за диагностика. Казаха ми, че е заминал задният лагер - вече имало луфт. Позачетох се и видях, че всъшност те са 2 лагера и се продават в комплект. Изглежда, обаче, че работата е доста пипкава по смяната му, защото се сваля полуоската и се гледат разни допуски поне според документацията. Моля препоръчайте майстор в София, който може да се справи с тази задача. Намерих си комплекта на марката SNR. Казаха ми, че са немски и стават. Цената им е достъпна - комплекта беше 32лв. Колегите с коли 4х4 - къде си правите диагностика? Сервиз където да има валци например - май така се открива по-лесно даден проблем? Благодаря. Редактирано 9 април 2012 от procdump Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 9 април 2012 Сподели Публикувано 9 април 2012 Мен, какъв луфт търсите при съмнения за износен лагер бре, туй да не е разбит кормилен накрайник?! Сещаш се че и при най - малки язвички по цементацията на черупката си шуми, къв луфт, кви 5 лева :icon_doh: Отивай при проверен човек, да те прегледа... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
procdump Публикувано 9 април 2012 Автор Сподели Публикувано 9 април 2012 Мен, какъв луфт търсите при съмнения за износен лагер бре, туй да не е разбит кормилен накрайник?! Сещаш се че и при най - малки язвички по цементацията на черупката си шуми, къв луфт, кви 5 лева :icon_doh: Отивай при проверен човек, да те прегледа... Мерси колега. Със сигурност ще се посети още 1 сервиз за диагностика. Въпроса е да правят диагностика на ходова част на 4х4. Затова направих нова тема - http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=25266&pid=247293&st=0entry247293 . Мисля, че ще е от полза на колегите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 април 2012 Сподели Публикувано 9 април 2012 Здравейте. Карам Lancer IV 93 година 4х4. Имам виене в задната част на колата от към лявото колело. На 100км/ч се чува нещо като тракане от към лявата задна част на колата. Като съм вдигнат на подемник вътре в колата не се чува това тракане при 100км/ч. Струва ми се, че се влияе от настилката и завои. Най-напред ми казаха, че ми е заминал задният диференциал. Съмненията в лагера отпаднаха тогава, защото гумата нямала луфт. Започнах да търся подобни проблеми и се оказа, че луфт може да няма, но лагера да е за смяна. Пратиха ме на гумаджия, където се оказа, че въпросната задна лява гума е доста разбалансирана - уреда отчета 10 на 90 (не съм сигурен за мерни единици) и така съм карал доста километри. Изглежда зимата радвайки се на 4х4-то е паднал някой баланс. Като цяло с течение на времето се усили виенето. Както и да е.. усъмних се в диагнозата, че ми е заминал диференциала. Отидох при други майстори за диагностика. Казаха ми, че е заминал задният лагер - вече имало луфт. Позачетох се и видях, че всъшност те са 2 лагера и се продават в комплект. Изглежда, обаче, че работата е доста пипкава по смяната му, защото се сваля полуоската и се гледат разни допуски поне според документацията. Моля препоръчайте майстор в София, който може да се справи с тази задача. Намерих си комплекта на марката SNR. Казаха ми, че са немски и стават. Цената им е достъпна - комплекта беше 32лв. Колегите с коли 4х4 - къде си правите диагностика? Сервиз където да има валци например - май така се открива по-лесно даден проблем? Благодаря.Ти не идва ли при мен ?Там не са два лагера а един ,другото е втулка, която се слага термично .......освен това има и семеринг..........ако си същия, тогава ти казахме да тръгнеш от най безболезненото към най болезненото .........т.е. от баланс на гумата към лагерите на дифа, освен това имаше шум откъм дифа по скоро ,а не от лагера на главината...........малко е трудно да се локализира проблема,но ако искаш вземи лагерите и ги смени .........луфт тогава не помня да е имало ,но ако сега има, то със сигурност виенето е от тях......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
procdump Публикувано 9 април 2012 Автор Сподели Публикувано 9 април 2012 Ти не идва ли при мен ?Там не са два лагера а един ,другото е втулка, която се слага термично .......освен това има и семеринг..........ако си същия, тогава ти казахме да тръгнеш от най безболезненото към най болезненото .........т.е. от баланс на гумата към лагерите на дифа, освен това имаше шум откъм дифа по скоро ,а не от лагера на главината...........малко е трудно да се локализира проблема,но ако искаш вземи лагерите и ги смени .........луфт тогава не помня да е имало ,но ако сега има, то със сигурност виенето е от тях......... Да Пламене. Бих почнал от лагерите. Ще звънна утре за консултация за експертно мнение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 април 2012 Сподели Публикувано 9 април 2012 Да Пламене. Бих почнал от лагерите. Ще звънна утре за консултация за експертно мнение.До колкото разбирам виенето и тракането се е увеличило, дори и луфт се е появил, тогава нямаше луфтове май , а и виенето не беше кой знае колко и за това не можахме да определим точно проблема, ама сега може и да го откриеме......ако искаш ,мини пак да го вдигнем на подемника да видим какво става ......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
procdump Публикувано 9 април 2012 Автор Сподели Публикувано 9 април 2012 До колкото разбирам виенето и тракането се е увеличило, дори и луфт се е появил, тогава нямаше луфтове май , а и виенето не беше кой знае колко и за това не можахме да определим точно проблема, ама сега може и да го откриеме......ако искаш ,мини пак да го вдигнем на подемника да видим какво става ......... Според човека, който е вдигна да е гледа отдолу луфт имало. Утре ще звънна сутринта да кажеш кога да дойда. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
procdump Публикувано 12 април 2012 Автор Сподели Публикувано 12 април 2012 Сменихме лагер - шумът си остана за жалост и не става ясно какво издава този шум. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 13 април 2012 Сподели Публикувано 13 април 2012 Сменихме лагер - шумът си остана за жалост и не става ясно какво издава този шум.Диференциала го издава най вероятно колега, или някой друг лагер, който не сте проверили ..Имай в предвид, че понякога уж чуваш шумът отзад в ляво, а то се окаже заминал преден лагер ..И още нещо, ако по време на движение и натоварване в завой шумът не се увеличава, не търсете причината в главините, а се насочете към дифовете ..Може да пробваш най напред с някаква добавка против шум, дали няма да помогне ..За тракането което говориш, прегледайте щателно каретата .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
procdump Публикувано 9 Май 2012 Автор Сподели Публикувано 9 Май 2012 Здравейте. Ето идентичен на моя шум - Видео №1. В един момент сякаш има и тракане. Най-отчетливо се, чува като човекът намалява и прави завой 0:40 - 0:50.По заглавието на видеото се има предвид, че е заминал лагер на пиньона. Лесно ли се сменя този лагер? Всъщност не са ли 2 лагера?Видео №1: Ето и друго видео, което по-скоро обяснява защо се чува горният шум.Видео №2: Фокусирах се също така на разбити карета на кардана. За да не голословим отново ето и видео по въпроса.Видео №3: Като обобщение:1) Шумът ми е същият като Видео №1;2) Според мен е налице луфт като този от Видео №2 в моя заден диференциал;3) Относно Видео №3 - такъв луфт не видях по карето. П.С. Пламене, лесно ли се сменя този лагер на пиньона и ще се прецака ли семеринга, ако тръгнем да го сменяме? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 Май 2012 Сподели Публикувано 10 Май 2012 Семеринга ще се опитаме да го сваалиме без да нанесем щета, но лагера за жалост се сменя трудно- дифа долу и на парчета.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
procdump Публикувано 14 Май 2012 Автор Сподели Публикувано 14 Май 2012 (редакция) Семеринга ще се опитаме да го сваалиме без да нанесем щета, но лагера за жалост се сменя трудно- дифа долу и на парчета..........А ще трябва ли да се свалят полуоските? Доколкото гледах май не е необходимо, защото дифа се отваря от към кардана и все пак не съм сигурен. Редактирано 14 Май 2012 от procdump Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 15 Май 2012 Сподели Публикувано 15 Май 2012 А ще трябва ли да се свалят полуоските? Доколкото гледах май не е необходимо, защото дифа се отваря от към кардана и все пак не съм сигурен.Да, ще трябва........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 16 Май 2012 Сподели Публикувано 16 Май 2012 А ще трябва ли да се свалят полуоските? Доколкото гледах май не е необходимо, защото дифа се отваря от към кардана и все пак не съм сигурен.Дифа не се отваря откъм кардана, а от срещуположната (задна) част ..Откъм кардана само се развива гайката на пиньона, а всичко излиза назад, но за да изкараш короната и планетите на дифа, полуоските трябва да се откачат . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n67 Публикувано 16 Май 2012 Сподели Публикувано 16 Май 2012 Здравейте. Ето идентичен на моя шум - Видео №1. В един момент сякаш има и тракане. Най-отчетливо се, чува като човекът намалява и прави завой 0:40 - 0:50.По заглавието на видеото се има предвид, че е заминал лагер на пиньона. Лесно ли се сменя този лагер? Всъщност не са ли 2 лагера?Видео №1: Ето и друго видео, което по-скоро обяснява защо се чува горният шум.Видео №2: Фокусирах се също така на разбити карета на кардана. За да не голословим отново ето и видео по въпроса.Видео №3: Като обобщение:1) Шумът ми е същият като Видео №1;2) Според мен е налице луфт като този от Видео №2 в моя заден диференциал;3) Относно Видео №3 - такъв луфт не видях по карето. П.С. Пламене, лесно ли се сменя този лагер на пиньона и ще се прецака ли семеринга, ако тръгнем да го сменяме?Това чукане от клипа на 0:40-0:50 определено е от релето за мигачите,искаш да кажеш,че при теб има подобен звук ли? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
procdump Публикувано 16 Май 2012 Автор Сподели Публикувано 16 Май 2012 Да, ще трябва........Лоша работа. Доста кекав се оказа този диференциал. Дифа не се отваря откъм кардана, а от срещуположната (задна) част ..Откъм кардана само се развива гайката на пиньона, а всичко излиза назад, но за да изкараш короната и планетите на дифа, полуоските трябва да се откачат . От задната част нямам гайки за сваляне. Всъшност гайките на корпуса са отпред, затова предположих, че така се сваля. Това чукане от клипа на 0:40-0:50 определено е от релето за мигачите,искаш да кажеш,че при теб има подобен звук ли? Не колега - на видеото като тръгва да набира и да спира се чува звук все едно центрофуга с приглушено тракане - заслушай се. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 17 Май 2012 Сподели Публикувано 17 Май 2012 От задната част нямам гайки за сваляне. Всъшност гайките на корпуса са отпред, затова предположих, че така се сваля. В такъв случай си лесен, откача се само кардана и се сваля кожуха с пиньона и си действаш, а короната и полуоските си остават на колата .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
procdump Публикувано 17 Май 2012 Автор Сподели Публикувано 17 Май 2012 Ако модела на колегата е C77A, ми се струва, че трябва да свали първо полуоските, защото касетата излиза заедно с предния кожух. Ако ще се разглобява всичко това препоръката ми е да си смени всички лагери и разбира се маслото в диференциала. C76A се води - рамата ми е JMBLNC76APU500430. Имам страничен въпрос - колко kgm/Nm е стойността на затягане на гайката на пиньона? Аз открих по документи, че е 190Nm/19kgm. http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Colt_Mirage_Lancer/Manuals/1992-1995%20Colt%20Lancer%20Workshop%20Manual/MANUALS/27.pdf . В този документ толкова пише за 2-та описани типове задни диференциали. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.