Премини към съдържание

Дойде ми и на мен реда


Krasko

Препоръчано мнение

Та след 16 години безаварийно каране на Галанти онзи дем ме уцели и мен. Галант 2000 ТД 1997 г. паля си на паркинга в центъра, тръгвам и след 15 метра колата гасне на скорост. За пръв път в живота ми. :icon_doh:

Насред пътя, срам и резил. Ибутахме я до тротоара и почвам: Таблото свети, върти и не пали. Като дам на контакт се включват вентилаторите на радиатора и на парното. Дигам капака и вадя куплунга на датчика за температурата на водата /така си мисля/ отпред на главата до подгревните свещи. Същото положение. Изкубах релето на вентилаторите и климатика от таблото с бушоните при двигателя и почвам бушоните. Изгорял 20 А бушон на чека. Слагам нов и леко запуши едно кабелче от куплонга вляво от помпата хванат на болта на пластмасите на ангренажа. Мисля, че е на датчика на коляновия вал. Разкачам куплонга, въртя на стартер и колата...запали. Прибирам я в гаража и почвам всички релета, кабели, куплонги, бушони. В крайна сметка колата пали и върви, но свети чека на таблото, няма оборотомер и е малко по-мудна. Куплонга на датчика на кол. вал при разкачане и закачане - няма разлика. Направих диагностика с лампата на чека, дава код 21 датчик на температурата. Обаче успоредно с нея ми мига и лампата на АБС-а. По нейните кодове от 21 до 24. Та имам въпроси:

1. Ако е дефектирал датчика на коляновия вал, колата ще пали ли? По форумите се срещат и двете мнения.

2. Оборотомера нали от него се командва?

3. Скъп ли е този датчик и как се сменя? Май трябва да се разчасти ангренажа като за ремък.

4. Мога ли да карам така до напролет, когато да се заема с ремонта? Да не се прецака ЕКУ-то?

Ще бъда благодарен на всякакви мнения. Тези Галанти ме омързеливиха откъм ремонти и съм изгубил форма :)

Поздрави!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

1. Ако е дефектирал датчика на коляновия вал, колата ще пали ли? По форумите се срещат и двете мнения.

2. Оборотомера нали от него се командва?

3. Скъп ли е този датчик и как се сменя? Май трябва да се разчасти ангренажа като за ремък.

4. Мога ли да карам така до напролет, когато да се заема с ремонта? Да не се прецака ЕКУ-то?

Ще бъда благодарен на всякакви мнения. Тези Галанти ме омързеливиха откъм ремонти и съм изгубил форма :)

Поздрави!!!

 

Колега,

не съм от най-големите специалисти по авторемонта ама като гледам никой не ти е отговорил а аз имах подобен проблем, с друг дизелов автомобил (не мицубиши) от същото поколение та ще си позволя да споделя мнението си пък може и да не е 100% достоверно дано все нещо ти е пто полза:

1. При мен при дефектирал датчик колата отказа да запали (майстора каза че този датчик на практика "събужда" компютъра и тогава пали колата);

2. Оборотомера се командваше точно от него;

3. Скъп... зависи от гледната точка при мен струваше 80 лв (от морга);

4. Ако случаят е идентичен с моя по-скоро не си извадил буксата на този датчик а на нещо друго, ако пък не е така нека и някой друг по компетентен да каже...

Дано съм бил полезен с нещо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

1. Ако е дефектирал датчика на коляновия вал, колата ще пали ли? По форумите се срещат и двете мнения.

2. Оборотомера нали от него се командва?

3. Скъп ли е този датчик и как се сменя? Май трябва да се разчасти ангренажа като за ремък.

4. Мога ли да карам така до напролет, когато да се заема с ремонта? Да не се прецака ЕКУ-то?

Ще бъда благодарен на всякакви мнения. Тези Галанти ме омързеливиха откъм ремонти и съм изгубил форма :)

Поздрави!!!

Ако е дефектирал датчика колата не би трябвало да пали, най вероятно са скъсили кабелите му при онова изпушване за което говориш ..

Оборотомера си има отделен датчик на помпата ..

Датчика не е скъп, ако не го купуваш от магазин ..:) За смяната трябва да се свали демпферната шайба и капака под нея ..

Най добре е да не караш така до пролет, защото може да изгори компа при това скъсяване ..

Като намериш друг датчик, задължително прозвъни кабелите до буксата му, за да откриеш къде са се допрели ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря и на двамата за отговорите.

Това ми е първи дизел в живота от 1 год. и още не съм му научил кой датчик за какво е и кой куплунг. В мануалите има неща, но това което ми трябва не можах да намеря. Пак ще ровя. Колата както казах си пали без замисляне и си върви.

Проблемния куплунг се намира вляво от помпата на нейното ниво, черен на цвят с три извода и профила му е като триъгълник със заоблени върхове. Хванат е на болтче което държи долната част от пластвасовия капак на ангренажа. Той за какво е?

А кой датчик на помпата задвижва оборотомера, там са 5-6 датчика и кабели.

Защо при диагностиката ми мигаше и лампата на АВС-а.

Сигурно въпросите ми са наивни, но тези дизели...сега се уча на тях :icon_blush:

Редактирано от Krasko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е като правиш диагностика да ти мига лампата било то на ABS или check engine.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Проблемния куплунг се намира вляво от помпата на нейното ниво, черен на цвят с три извода и профила му е като триъгълник със заоблени върхове. Хванат е на болтче което държи долната част от пластвасовия капак на ангренажа. Той за какво е?

А кой датчик на помпата задвижва оборотомера, там са 5-6 датчика и кабели.

 

Точно това ти е буксата на датчика на КВ..

Датчика за оборотите е вторият на капака на нафтовата помпа, този който е хванат с голяма гайка и е бял на цвят ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е като правиш диагностика да ти мига лампата било то на ABS или check engine.

Мигат и двете!

Чека дава грешка 21, а АБС-а от 21 до 24 и ги реди.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно това ти е буксата на датчика на КВ..

Датчика за оборотите е вторият на капака на нафтовата помпа, този който е хванат с голяма гайка и е бял на цвят ..

Благодаря "Бай Марине".

Въпроса е защо пали и на включена букса и на изключена.

Според един форум ако дефектира датчика на коляновия вал, ЕКУ-то взима сигнал от датчик на разпределителния вал. За мен "мъглата" си остава все така гъста.

Днес ходих до Враца в снега - никакви проблеми освен светещия чек и неработещия оборотомер.

Кабелчето леко изпуши но си остана цяло и бушона на чека не изгоря когато го сменях /в момента на изпушването/.

Свалих капака на ангренажа /горния/, всичко свети, няма масло, няма буклуци, опушвания, долу където трябва да е датчика не се вижда, но не ми се разправя сега в снега.

Другото което забелязах е, че като дам контакт понякога след пет секунди чека гасне и след като запаля светва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледах аз в сервизното ръководство... ама там май пише, че при прекъсване на изводите на датчика колата може да запали, с впръскване по зададени стоиности, но без регулиране на предварението на впръскване(което пък може да обясни мудноста и т.н.)........Но не пише какво ще стане при късо съединение в кабелите на датчика. И май според мен, от тази букса надолу(в посока към датчика) някъде по болчета и скобички ти е направила късо.

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледах аз в сервизното ръководство... ама там май пише, че при прекъсване на изводите на датчика колата може да запали, с впръскване по зададени стоиности, но без регулиране на предварението на впръскване(което пък може да обясни мудноста и т.н.)........Но не пише какво ще стане при късо съединение в кабелите на датчика. И май според мен, от тази букса надолу(в посока към датчика) някъде по болчета и скобички ти е направила късо.

Във видимата част на кабела от буксата до влизането в двигателя /там има един гумен уплътнителен пръстен/ няма забележки. Правих някакви елементарни замервания на датчика, има вериги с някакво съпротивление, не като късо. Озадачава ме липсата на разлика при включена и изключена букса. Пали си без разлика. Леката мудност ще я преживея /до напролет/, сипал съм контролно количество гориво и ще видя разхода, то ще си покаже. Интересува ме дали ще издържи ЕКУ-то до по-ремонтнопригодно време. По принцип колата, мотора, пищова и жената не давам друг да ги пипа :D . В най-краен случай да става пред погледа ми. Ако нещо не знам, чета или питам.

Също така тези грешки които ми показа при самодиагностиката и оборотомера.

Мануала на руски който разбирам само потвърди подозрения, без да ми даде отговори, а английския, който ми си струва по-подробен не го владея.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С ЕКУ-то ако нещо ще става, вече ще е станало. А за датчика си има описана процедура за проверка, пак в сервизното...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Да докладвам :)

След като карах цяла зима без датчик на коляновия вал, светещ "Чек" и неработещ оборотомер, вчера реших, че е крайно време да видя какво има "там вътре" още повече, че колегата "Vetov" ме снабди с оригинален датчик втора ръка. Ще прескоча разглобяването, само ще кажа, че номера с отвиване на болта на шайбата на коляновия вал с помощта на стартера работи перфектно за потрес на зяпачите които се навъртаха около мен и "държаха контра" където се наложи. малко преди окончателно да сваля капаците на ангренажа по време на цигарената пауза свалих планката с прореза за натягане на помпата на хидравлика ,която

покрива кабела в горната част където е куплонга на датчика. И...бинго. Точно под нея беше прегорял червения кабел на датчика който го захранва с напрежение. Тъй като жената отдавна даваше зор от терасата понеже беше минало "ракиеното време" бързо сглобих всичко и оставих за днес операцията с поялника. Днес за половен час и две цигари кабела беше сигурно запоен, бандажиран и промемено "окачването му", така, че да не е залепен за двигателя при температурите.

След включването Чека угасна, оборотомера се яви и колата възвърна пъргавината си.

Та думата ми е, че ми хартиса един датчик за коляновия вал на 2.0 ТД.

Ако някой има нужда, да се обажда. Цена 60 лв. колкото съм го взел.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Здравейте! Търся датчик за колянов вал, на Мицубиши Галант 99-та, дизел, седан. Телефон за връзка: 0884 529 723.

 

Колега, аз бих питал в секция купува/продава, а не в тема от 2012 година. Там шансът да намериш е доооста по-голям!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Объркал е раздела така като гледам.

Редактирано от stevensgr
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Объркал е раздела така като гледам.

Нищо не е объркал човека, Краско е писал, че има останал такъв датчик, човека пише, че търси датчик .;) Даже точно Краско му е направил оферта в другия раздел ..http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=33021&view=getnewpost&hl=&fromsearch=1

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не е объркал човека, Краско е писал, че има останал такъв датчик, човека пише, че търси датчик .;) Даже точно Краско му е направил оферта в другия раздел ..http://www.mitsubish...l=&fromsearch=1

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
След това го видях искането http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif .
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...