Премини към съдържание

Съвет за покупка на Аутлендар 2003-2005г


Препоръчано мнение

Здравейте, искам да си купя японски семеен автомобил.

1. Да е задължително японски, но изцяло - не двигателя на Пежо и нещо от сорта...

2. Да е автоматик и с по-голям багажник, нещо като сегашното Канго, което карам и за това се спрях на Аутлендър или Форестър.

3. По възможност дизел, защото досега съм карал повече дизели и съм доволен.

Та да ми дадете препоръки къде да гледам, какво да търся, като забележки, кусури и тн.

За субарото нещо много станаха компромисите и за това се оглеждам за аутлендъра

Има ли някой идея за обръщане на волана, ако закупя от Англия?

Аз съм от Варна и бих се радвал, ако има някой да сподели кое как да видя колата за да добия по-добра представа за какво иде реч.

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аутлендър 2003-2005 дизел НЯМА! Само бензинови двигатели, най-често са атмосферните 2000см3 и 2400см3 и по-рядко 2000 турбо. Автомобилът е изцяло японски, с всичките му ползи и негативи от това. Ако искаш евтино, задължително с ГИ, друга алтернатива няма.

 

:D Новите дизелови Аутлендъри са с двигател на Волксваген, на Пежо и последния ако не се лъжа, вече е собствена разработка на Мицубиши. Но тук говорим за автомобили след 2008 година и за съвсем друга цена.

Не очаквай голям багажник. Заради 4х4 багажника е високо и побира по-малко от едно средно статистическо комби.

 

От къде ще го вземеш е твое решение, смяната на дирекцията обаче няма да ти излезе никак евтина, все още се води екзотичен модел и в момента има само една кола донор в мобилето за части.

 

Не знам дали искаш още информация, предвид това, че няма дизел. :)

Редактирано от Peter P
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали искаш още информация, предвид това, че няма дизел. :)

Незнам дали за колегата пуснал темата ще продължи Outlander-a да представлява интерес при положение че,няма дизелов двигател,но аз(предполагам и други колеги)ще бъда много благодарен ако кажеш с няколко думи твойте впечатления за точно този модел 2003-2005.Разходи по поддръжката,слаби места,здравина на двигател,скоростни кутии и окачване,въобще всяка информация ще бъде много полезна предполагам-модела не е масов по принцип,а и във форума не съм "забелязал" да има много колеги каращи точно този модел-мисля че има доста повече информация за по-новия Аутлендер.

Ако разбира се е уместно това да стане точно в тази тема.

Благодаря!

П.П.

Според мен това е един от малкото автомобили въобще,който излъчва,как да кажа, собствена индивидуалност.(другия такъв за мен е Негово Величество-Галант :rulez: ).На мен страшно ми харесва и ако се отвори финансова вратичка(или по скоро порта :icon_thumbup: )с удоволствие бих се метнал на точно такова чудо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегата Peter P за мнението.

Не че ме чупи толкоз, че няма дизел.

Той е за предпочитане, но като няма няма, какво да се прай. Но сравнение със субару, тук багажника е доста по-добър, пък и има доста повече място за пасажерите отзад, пък и като погледнем цената за употребяван автомобил, мишо печели убедително.

За обръщане питам, тъй като в Англия цените са доста по- народни

Та ако може да сподели някой свойте впечатления и къде да гледам за скрити проблеми ще съм много благодарен.

Поздрави!

Редактирано от somalietsa
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моите наблюдения са, като държа да отбележа, че не претендирам за задълбочени технически познания следните:

 

 

По двигател - аз карам 136 коня, 2000см3, това е най-слабият двигател от модела. За нормална експлоатация са напълно достатъчни, изпреварва добре при извънградско, но след близо 2 години и половина притежание ми се иска да бяха повечко. Максимално съм карал със 160 и то за проба. Над 140 скоростта почва да се усеща по-осезаемо, а и почва да гори значително, над 12-13... Ако искате високи скорости, двигателят трябва да се държи в обороти и предвид сравнително късите скорости това е често явление. Двигателят е стар като концепция и добре разработен и усъвършенстван от Мицубиши, проблемите по него са по-скоро от различни датчици, които с времето стареят и дефектират, до като чисто механичният му ресурс е доста голям. Според мен 2,4 - 160 коня е оптималният двигател, има колеги тук, които могат да споменат отзивите си от него. Аз карам с масло Мицубиши, 5w40, пълна синтетика, излиза към 17лв литъра по спомен. Маслен филтър от 10 до 18лв в зависимост от марката, въздушният е около 20лв на Филтрон, за купето е около 36 лв на Валео. Аз лично имам проблем с бензиновите дюзи, при каране на газ след време се зацапват и автомобилът има проблеми с паленето при студен двигател. Иска си каране и на бензин, за да няма проблем с тях. Да чукна на дърво, освен ламбда сонда друго принудително не съм сменял по двигателя или електрониката. Преди месец и нещо я карах на сервиз, имах проблеми с паленето, не палеше винаги и предположих, че е стартер. В сервиза го разглобиха и го почистиха, но се оказа, че не е от него, а от клемореда. Нещо го разбутаха и от тогава имах само 2-3 пъти проблем с паленето (за разлика от преди, когато всяко 2 или 3 палене беше проблемно), но за всеки случай си поръчах нов който държа в колата и ако се наложи да сменя полево. Оригинален ми излезе около 46лв, нещо такова по спомен. Обслужих я като я взех - ремъци, ролки, водна помпа, другото са само консумативи. Колега от форума със същия Аутлендър пък има страшно много проблеми с датчици, бобини и какво ли още не. Друг проблем за който знам е с датчика на вентилаторите. Явно при мен е сменен, понеже нямам проблем с него.

 

Окачване - някой беше казал, обслужваш джип, караш лек автомобил. Аз твърдя обратното, окачването е здраво и достатъчно просто за обслужване. От това обаче страда комфорта на возия, Аутлендъра вози стегнато, но доста твърдо. За сметка на това, за лек автомобил имаш доста голям клиренс и зимата е много удобно. Местата за паркиране стават повече, отиваш и паркираш там, където за другите е проблем. В никакъв случай, не мога да я сравня с едно Паджеро, но за градски паркетник си върши работата идеално. За 2 години и половина съм сменил един кормилен накрайник и големите тампони и втулките на носачите отзад (като всичките тези неща бяха проблемни, още като я купувах), като съм изминал около 40 000км до сега. Мисля е добре, за автомобил на старо и лошите ни пътища (тук в Търново са ужасни, не че някъде са идеални де). Цените по окачването са бих казал нормални, нищо фрапантно, бих казал, че Пасат на същите години се поддържа по-скъпо ако говорим за оригинални части. Проблем е липсата на голям избор от алтернативни части, с които собственици на други марки са свикнали. По моргите е почти абсурд да намериш нещо. Пак казвам, в нета има един Аутлендър от първата серия и сигурно 5-6 поне от новия модел за части.

 

Скоростната - моята е ръчна и не мога да спомена за някакви проблеми, поне аз не съм имал никога. Скоростите влизат лесно, с едно особено изщракване, което много ми хареса. Над автоматика нямам наблюдения.

 

Интериор - много спартанско. Това е първото, което ми идва наум, навсякъде пластмаса, много твърда и груба, лесно се драска, но пък здрава и бих казал много "тиха" предвид възрастта на автомобила. Тапицерията е здрава, седалките комфортни при продължително шофиране, малкото неща по таблото са на удобно и интуитивно място. Общо взето, необходимия минимум. Моята е с бордови компютър, показващ разход на гориво, външна темп., изминато разстояние, ел. стъкла отпред и отзад, ел. фарове, ел. огледала, климатик и общо взето това е. Върховата версия има кожен салон, кожен волан, автоматик, подгряване на седалките и шибидах. Това е разликата. Аз съм 191 см и 115кг, чувствам се отлично вътре, както отпред, така и отзад. Жената много бързо свикна да шофира, предвид, че е доста по-висок от лек автомобил и даже не искаше вече да кара Пасата на баща й, в който по думите и "се влачиш по задник". Багажникът не е голям за комби, но напълно достатъчен за нормални нужди. Висок е заради 4х4, но с пуснати задни седалки (равни са, когато са спуснати) отзад е доста широко за товарене.

 

Екстериор. Дизайнът - субективен фактор, но на мен ми харесва. Има голям нос, малко стил Формула 1, висока е, бих казал, че се набива на очи и дизайнът не е никак скучен. За жената габаритите са и основния проблем и трудно маневрира при по-тесни улици или места за паркиране, но е до свикване, понеже на мен не ми прави впечатление. Покритието е скапано и ламарините гният. Лакът е мек и трябва да се внимава, не става за храсталаци. Огромен проблем с фаровете, почти всички преди 2005 са с напукани фарове. Явно фабричен дефект, 2005 фейслифта е с нови фарове и нови стопове. Старите стопове са кристални и са много по-красиви, новите са червени. За фаровете, разликата е, че при новите дългите и късите са отделно и габаритите са отгоре над тях, а не отдолу.

 

 

Общо взето е това. Какво да гледаш - общо състояние, износеност на волан (моят е поизгладен вече), скоростен лост (моята е на 130 000км и скоростният е като нов), по педалите нямам видими следи, отвън за ръжда, отдолу също (при мен долу е хванала ръжда, японците никак не са се погрижили за каквото и да е антикорозионно покритие), слушай за тропане от окачването, скоростите, запали я лично ти студена, покарай я до като загрее. Общо взето стандартни неща, като за всяка една кола. Един добър майстор с теб може да ги хване. Слабостите на колата бих казал са повече отвън - нежният лак, ръждата, фаровете. Двигателят е здрав, там по-скоро трябва да се опасяваш от електрониката и разните датчици, но като цяло считам, че е много добър автомобил и държи цена. Когато я взимах, Пасатите 2003-2004г (гледах за Пасат тогава) с новия фейслифт бяха на същите пари като Аутлендъра, а сега са паднали двойно, до като Мицуто държи 20-30% отгоре над тях.

 

 

Тук съм пуснал и статия за Аутлендъра: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=15111&st=0&p=160052

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Та чета и чета и какво забелязвам

Автоматика е само 2.4

НЯМА БАВНИ Доста важно за зимата или оффроуд

Вчера случайно до нас беше спрял точно този модел.

За съжаление нямаше телефон на собственика на таблото, за да му звънна да го питам това-онова

нещо ми се стори така как да се изразя посно оборудването вътре (пък може да е за модела )

май има защо форестъра да е по-скъп

пък и както каза колегата има само 1-донор от този модел

Но има време ще четем ще питаме и т.н.

Ще съм много благодарен ако някой все пак даде още мнения

Благодаря предварително

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Хахах постно от вътре, ми то нали се пости сега та до коледа чак :icon_thumbup: , шегувам се разбира се.

 

Колега колата е хубава, немога да е сравня със субару тъй като нямам идея за тях, хубави са много но са ми скъпи на мен и подръжката им е много по скъпа от колкото на митсубиши от към части и труд. Аутлендера за който питаш е много практична кола за семейството и за спорт, отдих, та само за по спокойно шофиране ако щеш,... купето е просторно, багажника е достатъчно голям, може да се сложи и допълнителен на покрива или да си дърпаш ремарке при нужда. Интериора е много стилен, изработен добре, пластамсите също са хубави, нека незабравяме че това е Митсубиши а не скъпа марка от рода на немските топ марки, така че ако се сравни с друга марка от подобна величина ще видиш че аутлендера никак не е лош, до колкото за задвижването постоянно 4х4 не е единствен в класа си, почти всички са така, ако си търсиш кола за по-сериозен оф роуд тази не е за теб. По-добре се насочи към Паджеро, Шогун спорт, Пинин,...

 

Слаби страни на тези коли са : Контролният модул на перките на радиаторите, разваля се и перките започват да се въртят постоянно даже и на студен двигател, или никога не тръгват-по-лошият вариянт! Ако има залепена зелена точка на този модул значи колата е връщана при дилъра и проблемният модул е заменен, друг проблем на тези коли произведени до 2005та са тампоните на задните носачи- скърцат и трябва се сменят, мойта скърца като каруца :mitsu-smiley: , и това е. Също така често срещано при тях е ламбда сензорите да си заминат, както се случи и при мен и то с 2 наведнъж по 100лири единият :icon_crying: , а външни накрайници на кормилната щанга също и тампони на задна стабилизираща щанга са често срещани неща за смяна както и повечето екземпляри са с изтъркани гуми а там е хубаво да се сменят всичките те са скъпи и повечето собственици не го правят а си сменят колата.

Ако си решил да купуваш от УК имаш само един вариант 2.4 petrol mivec, 4 speed automatic and full time 4wd, и две нива на обурудване: Equippe или Sport.

Разликата е основно в това че спорта е с кожен интериор, два люка на тавана, фарове за мъгла. Това е. И двете нива имат климат контрол, радио с диск, 4 ел стъкла, ел огледала с нагреватели, и ако случиш на богат предишен собственик може колата да има и допълнителни екстри като сензори за паркиране, теглич, подгряващи седалки, кино система с дистанционно и други такива за да не ти е постничко :icon_n_king:

Като цяло колата е повдигнат Лансер 4х4 като задвижването идва директно от ЕVO 8, автоматика е много готин, и има опция да си сменяш ръчно предавките, таблото е осветено в цвят "amber" и има и инфо за среден разход, температура и т.н.

Аз съм за: или караш с десен волан и спестяваш торба с пари или си взимаш от другаде с ляв волан- мое лично мнение.

В Англия има и много коли със заводско АГУ.

Сега за разхода: при мен е така: Градско 15/100 и повече

Извънградско около 10/100 и смесено около 12.2/100 последният път като това смесено беше и градско в ужасен трафик и извънградско при скорост 80км/ч и няколко часа работа на двигателя на едно място.

Най-големият недостатък на тази кола е че нямат дизелов двигател, но пък 2.4 160 коня са си удоволствие да ги яздиш така че за мен си струва да се насладиш, а и като падне сняг колко веселие идва,......

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо интересно. Гледам и чета: кое, защо и как. То и Субарото се оказа че няма бавни. :icon_doh:

Но мишо разполага с типтроник. :good:

Много интересно - англйските са с друго табло (специално за автоматика става въпрос ).

Скоростния лост е качен горе, :icon_thumbup: доста ми хареса като идея и изпълнение.

Дилемата ми просължава сега намесих и Хонда crv и Тоиота rav-4

Ех че няма тук 1 мишо да видя точно кое и как. За сега съм виждъл само 2, и то без телефон на таблото :icon_n_evil2:

Редактирано от HristoGB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо интересно. Гледам и чета: кое, защо и как. То и Субарото се оказа че няма бавни. :icon_doh:

Но мишо разполага с типтроник. :good:

Много интересно - англйските са с друго табло (специално за автоматика става въпрос ).

Скоростния лост е качен горе, :icon_thumbup: доста ми хареса като идея и изпълнение.

Дилемата ми просължава сега намесих и Хонда crv и Тоиота rav-4

Ех че няма тук 1 мишо да видя точно кое и как. За сега съм виждъл само 2, и то без телефон на таблото :icon_n_evil2:

 

Така е английските са с друг лост и таблото около него е по друго, на мен лично ми харесва точно по този начин и е удобно. За хонда и тойота ако търсиш да имат бавни пак на камък ще удариш. Най-добре се насочи към Паджеро или Шогун пинин:

Те са 4х4 супер селект, имат и бавни, гарантирам ти че обути с подходящите гуми са най-проходими от всичко по горе изброено+ класически за джип дизайн, + най-нисък разход, най-малко проблеми = правилният избор. Те поне са доста рапространени, части, донори, каквото щеш. :icon_thumbup: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам

1-во Мишо 4x4 постояно зацепен ли е?

Или само когато е необходимо там с някаква електоника определя кога да е 4x4

2-ро С климатик или климатроник ?

3-то Помислено ли е за утоплението на задните пасажери (примерно с пластмасови тръби да духа под шофьорската седалка като на някои мерцедеси мисля беше така )

4-то Ако са 4x4 истинско сменят ли му се гумите със зимни или някакви всесезонни се слагат само

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам

1-во Мишо 4x4 постояно зацепен ли е?

Или само когато е необходимо там с някаква електоника определя кога да е 4x4

2-ро С климатик или климатроник ?

3-то Помислено ли е за утоплението на задните пасажери (примерно с пластмасови тръби да духа под шофьорската седалка като на някои мерцедеси мисля беше така )

4-то Ако са 4x4 истинско сменят ли му се гумите със зимни или някакви всесезонни се слагат само

 

1. Постоянно зацепено 4х4, но има Аутлендъри и 2х4 само с предно.

2. Има с климатик и с климатроник.

3. Не, но парното е много силно и като загрее няма да има проблеми с пасажери на задните седалки.

4. Не е желателно да се кара с джипови гуми, по мой съвет търсиш гуми XL, които се водят подсилени. Те са със същата шарка като на леките автомобили, но с по-здрав борд. Правилата са като при леките коли - лятото летни, зимата зимни гуми. Аз карам сега със зимни - Nokian WR G2

Пусни едно търсене на гуми с размери 215 60 16 и ще видиш някои от тях, че са XL.

Редактирано от Peter P
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има под седалката духалки така че не се бой, в купето е топло и от зад, пти и не е много голямо лесно се стопля. За гумите мога да ти дам една идея за всесезонни но за България си е кофти компромис. Аз обух моя красавец със всесезонни гуми понеже тук на острова не ми трябват зимни. Гумите са:

Toyo opencountry h/t , утре ще кача снимки да ги видиш, за асфалт са супер и чакам снега с нетърпение да ги пробвам. По принцип са маркирани M+S , но за сняг и по- интензивно каране само зимни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: в случай че има заинтересовани от тези гуми, много добро ревю имат и цената им е добра също.

 

TOYO OPENCOUNTRY H/T post-6076-012025500 1324139363_thumb.jpg

 

Тук е линк към официалният им сайт, точно гуми за SUV и Crossover какъвто е и Аутлендъра.Също стават и за по-проходимите пикапи или джипове. Приятно разглеждане :mitsu-smiley:

 

http://toyotires.com/tire/pattern/open-country-ht

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...