Премини към съдържание

Въпрос за т.н. "блокаж" на Паджеро ІІІ


Препоръчано мнение

Здравейте, нов съм във форума и все още се ориентирам, за това ако съм пропуснал нещо с търсачката моля да бъда извинен. За някой може да изглежда глупаво и лаическо, но искам да попитам следното:

Собственик съм на Паджеро 3,2 ДИД, 2005 год., "къса база". Онзи ден се срещнах с един приятел, който има Паджеро, но 1996 год., 2,5 ТДИ. Той се поинтересува от колата и след като я разгледа каза, че моята кола няма т.н. "блокаж на задния диференциал", а само на раздатката, т.к. няма копче RD/LOCK, каквото има неговата кола. Според човека, това е много сериозен недостатък дори и при лек офроуд, като в прав текст ми каза, че направо джипката не струва, без това копче! Заявено ми беше, че за три пъти по-малко пари съм щял да си взема джип, който има многократно по-големи възможности, а така съм си дал парите за нищо. Аз обаче си мисля, че не е възможно джип, произведен 10 години след неговия да няма тези "есктри" и да не е помислено за проходимостта, т.е. моя джип да отстъпва на този, произведен 1996 год. Може ли някой просветен в материята да ми обясни за какво копче става въпрос и действително ли моята кола е "осакатена", след като имам само някакви си блокажи, които не си струват парите. Ако действително е така, може ли този блокаж да се монтира допълнително, на каква приблизително цена и от кого. За информация - ползвам джипа за лов и риболов и понякога действително има тежки условия на каране. Ще съм много благодарен за компетентно мнение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега

 

Хубаво да е уточниш и очакванията ти от този джип за офф роуд . По принцип освен това копче което за блокаж на задния мост ти нямаш и заден мост в пълния смисъл на думата . Тоест имаш диференциал и две полуоски с по две карета . В смисъл отзад си на независимо окачване което лично за мен е по голям недостатък от липсата на един блокаж и моляте не ме разбираи погрешно . Това което искам да кажа е , че ако ти трябва автомобил за черен път , много сняг , не много кал си направил точния избор ! Това разбира се след поставянето на подходящи гуми ! Ако имаш очаквания да минаваш на места където преди теб е минавал джоган , виетнамка или някоя от тези машини които оставят дълбоки коловози то просто забрави . То там и П2 с всички възможни блокажи неможе да мине .

Аз лично имам заден блокаж на моето паджеро 2 и за две години с доста офф роуд съм го полвам не повече от 2 - 3 пъти . Раздарката супер селект е напълно достатъчна за да те измъкне от всякакви тежки положения но разбира се с подходящите гуми ! Иначе и ти може да си сложиш блокаж на здния мост , може и на предния дори но тази инвестиция е неоправдана . Един хубав блокаж струва над 1300 лева .

Обаче ако наистина ходиш на места където има голяма вероятност да закъсаш то по - добре е да си монтираш една лебедка защото една лебедка може да те изкара от там където три блокажа няма да могат .

п.п.При теб кулера е разположен от долу нали ? Хубаво е да си намериш и една защита за него .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора! Джипа тепърва ще го ползвам не чак в екстремни условия, но понякога е доста тежко, особено през есента и зимата, въпреки че преди Паджерото се справях горе-долу и с Витара. Става въпрос за ходене на лов по планински пътища, често и без път, риболов и палатки по язовири. От поста на колегата разбирам, че липсата на т.н. заден блокаж не е чак толкова голям проблем, но ми е любопитно защо, след като тази екстра е полезна /макар и рядко/, не е монтирана в по-новия модел и с какво новото П превъзхожда старото /ако въобще го превъзхожда/, след като няма заден блокаж? Тъй като колегата обърна внимание на гумите - в момента съм с гуми BF GOODRICH A/Т и въобще не съм наясно дали са подходящи за моята кола и за това предназначение /като размер иначе са по заводски препоръки/,поради което ще бъда благодарен за мнение на някой запознат. Иначе цена 1 300 лева за монтиране на блокаж не е чак толкова висока, при положение, че това устройство наистина помага. Готов съм да направя този разход, въпроса е, дали в моя случай е наложителен или може и без него?

Редактирано от pepi 77
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора! Джипа тепърва ще го ползвам не чак в екстремни условия, но понякога е доста тежко, особено през есента и зимата, въпреки че преди Паджерото се справях горе-долу и с Витара. Става въпрос за ходене на лов по планински пътища, често и без път, риболов и палатки по язовири. От поста на колегата разбирам, че липсата на т.н. заден блокаж не е чак толкова голям проблем, но ми е любопитно защо, след като тази екстра е полезна /макар и рядко/, не е монтирана в по-новия модел и с какво новото П превъзхожда старото /ако въобще го превъзхожда/, след като няма заден блокаж? Тъй като колегата обърна внимание на гумите - в момента съм с гуми BF GOODRICH A/Т и въобще не съм наясно дали са подходящи за моята кола и за това предназначение /като размер иначе са по заводски препоръки/,поради което ще бъда благодарен за мнение на някой запознат. Иначе цена 1 300 лева за монтиране на блокаж не е чак толкова висока, при положение, че това устройство наистина помага. Готов съм да направя този разход, въпроса е, дали в моя случай е наложителен или може и без него?

По-добре тия пари ги инвестирай в лебедка, ноще ти се наложи да си купиш и нова броня предназначена за лебедка с плоча. Не че искам да те откажа от колата, но това паджеро е по-проблемно и непроходимо от старото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега ... истината е , че концепцията на П3 е повече към пътя от колкото изън него . Нека кажем така ако П2 е мислено за 50% обикновен път и 50% за офф то при П3 вече имаме 80 към 20 . За това нямаш и заден блокаж

хората са го правили да го поляваш повече за асвалт . Също така като причина може да добавим и цената на блокажа която би се отразила на краината цена на автомобила . Между другото аз не съм много сигурен , че П3 не е предлаган без заден блокаж ! Но с сигурност знам , че има много П2 без такъв !

Искам да кажа , че ако толкова си навит за блокаж може би може да се намери оригинален втора употреба

на по ниска цена !

По-добре тия пари ги инвестирай в лебедка, ноще ти се наложи да си купиш и нова броня предназначена за лебедка с плоча. Не че искам да те откажа от колата, но това паджеро е по-проблемно и непроходимо от старото.

 

По принцип би трябвало да може да се монтира и без специална броня . Просто се купува въпросната плоча и се отива на заварчик които да направи рамка за нея след което се хваща за рамата и се прави изход в сегашната броня . Но наистина с специална броня е много по красиво . Иначе и аз съм съгласен , че е по добре да се дадът за лебедка отколкото за блокаж .

 

Относно гумите : Това са наистина са най - популярните гуми за лек оффроуд но дали са и най - добрите това вече немога да кажа .

Аз лично щях да си купувам такива но две причини ме спряха : първо липсата на щампа "снежинка в планина" което гарантира , че могат да се ползват в зимно време и второ съмненията за аквапланинг прочете в разни форуми .

 

поздрави и качи някоя снимка да го видим

 

п.п. Ако наистина искаш да разбереш разликите между П2 2,5 и твоето просто помоли твоят приятел да ти даде да го покараш малко . 100 метра ще са ти достатъчни :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

По принцип би трябвало да може да се монтира и без специална броня . Просто се купува въпросната плоча и се отива на заварчик които да направи рамка за нея след което се хваща за рамата и се прави изход в сегашната броня . Но наистина с специална броня е много по красиво . Иначе и аз съм съгласен , че е по добре да се дадът за лебедка отколкото за блокаж .

 

Може, но ще му се приреве за броня на ARB или добро китайче от VROMOS. При тва паджеро е много сбита карантията и много налична пластмаса, а едва ли са се сетили да направят фабрични отвори за захващане на плочата за лебедката(при п2 са се сетили).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

pepi77 най-добре ще е да видим номера на рамата ти. Защото ме съмнява че джипката е със диференциал с ограничено преплъзване, и затова няма блокаж.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:spoko:

pepi77 най-добре ще е да видим номера на рамата ти. Защото ме съмнява че джипката е със диференциал с ограничено преплъзване, и затова няма блокаж.

Благодаря Ви за мненията! Номера на рамата е JMBMNV68W6J000532. Milen_z в случай, че моята кола е с такъв вид диференциал може ли да ми обясниш какво всъщност значи това и как се отразява на поведението на автомобила. Полезна ми е инф. за монтирането на лебедка, но това устройство не е ли само за професионалисти /какъвто аз съвсем не съм :icon_blush: / и за много екстерми условия? Иначе съм карал много пъти П2 и мога спокойно да кажа, че моята кола в нормални пътни условия е несравнимо по-добра от стария модел, за офроуд не знам. Иначе действително се убеждавам, че П3 е правено по-скоро за нормален или умерено лош път, от колкото за тежки условия, така както каза и iansto. Много мисля върху идеята за монтиране на т.н. заден блокаж и ще съм благодарен на някой за инф. за сервиз или човек, който върши тази услуга. Тези дни ще кача и снимки, но съм на "вие" с тази работа и чакам един приятел да ми помогне!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами като го гледам си е баш такъв.....LSD диференциал. Един вид самоблокиращ. Или образно казано блокира се при разлика в ъгловите скорости на двете колела. При това положение монтирането на допълнителен блокаж си е безсмислено.

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря на всички за отговорите по темата! Milen_z ми даде инф. за която съм му благодарен! Изчетох доста неща в нета и към момента реших да пробвам джипа 2-3 пъти в същите уславия, при които 3 години съм тормозил Витара-та и тогава да дам мнение, което да се основава на опита, а не на приказки. Ако се налага след това, ще моля някой от вас за помощ при оборудване на колата със заден блокаж или лебедка /за която не вярвам да се наложи/, в зависимост от това дали джипката върши работа или не. Гарантирам ви, че ще дам супер обективно мнение, даже ако трябва и видео-материал ще пусна! Поздрави на всички!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 8 месеца ...

Здравей колега Milen_z ако е удобно и на мен да ми поясниш какъв е и моя диференциал,защото и моето Паджеро е с ESP вместо с R/D LOCK.VIN:JMBLYV78W5J000563

Предварително благодаря.

Редактирано от dosseto
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега Milen_z ако е удобно и на мен да ми поясниш какъв е и моя диференциал,защото и моето Паджеро е с ESP вместо с R/D LOCK.VIN:JMBLYV78W5J000563

Предварително благодаря.

 

Колега ЕСП - то няма нищо общо с блокажа на задния диф .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега ЕСП - то няма нищо общо с блокажа на задния диф .

Добро утро колега, без да се обиждаш. Това го знае всяко хлапе ,че ESP-то няма нищо общо със блокажа на диференциала. Просто питах колегата да ми поясни ако е удобно какъв е моя диференциал както е пояснил по-горе на другия колега за неговия. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добро утро колега, без да се обиждаш. Това го знае всяко хлапе ,че ESP-то няма нищо общо със блокажа на диференциала. Просто питах колегата да ми поясни ако е удобно какъв е моя диференциал както е пояснил по-горе на другия колега за неговия. :good:

 

Колега не се обиждам :)

Тук в форума има един декодер и излиза това :

Диф

За съжаление не съм много в час тези декодери и не мога да го разтълкувам ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...