demoman Публикувано 24 юли 2011 Сподели Публикувано 24 юли 2011 Питам от чисто любопитство: някой шлайфал ли е главите на Галант V6 мотора (163 к.с.) с цел сгъстяване? Гледам, че компресията му е 9.5 по каталог и ми се струва, че може още малко. И съответно ако го е правил, нека да сподели какъв е резултата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 24 юли 2011 Сподели Публикувано 24 юли 2011 Колега, ако целта е повече мощност, има фабрично "двойно сгъстени" Галанти с 280 коня и се казват VR-4. Това, което си намислил (шлайфане на главите) няма да вдигне осезаемо мощноста, а ако свалиш главите повече, ще се срещнат буталата с клапаните. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
demoman Публикувано 24 юли 2011 Автор Сподели Публикувано 24 юли 2011 Не съм намислил нищо все още, освен да спестя пари за Галант. Има фабрично по-мощни, но проблема е, че се намират трудно (поне в България). И тук изниква друг въпрос, както спомена: Има ли разтояние между буталото в ГМТ и клапан в отворено състояние? Или като се скъса ангренажен ремък и ходиш да ти сменят двигателя? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 24 юли 2011 Сподели Публикувано 24 юли 2011 Степента на сгъстяване е 9,5:1, а не компресията. Накратко - степента на сгъстяване показва колко пъти се сгъстява гориво-въздушната смес в цилиндъра, а компресията е налягането в цилиндрите. Като се срещнат бутало с клапан става същото като при другите двигатели. Дали е фиат, ситроен, бмв, или мерцедес резултатът е същия. Понякога дори не се криви клапан, в друг случай се кривят 4-5 клапана (всичките няма да се изкривят) и в най-неприятния случай ремонтът е с по-висока стойност отколкото да пуснеш цял двигател в коша. Но в какво състояние е няма как да разбереш без да го отвориш. Действително някои двигатели имат предвидено разстояние при скъсване на ремък например, но те са малко на брой и 6А13 не е от тях.Не мисля че сгъстяването в случая ще доведе до това. Теоретично мощността ще се покачи малко, а разходите по направата ще са доста. Дали е 163 или 170-172-175, кой ще ти усети. По една 10+ годишна кола винаги има какво да се желае, така че по-добре е парите да се насочат към това да седи на пътя като генерал. Колата си върви добре. Ако я сгъстиш на 10,5 и ти хареса, не забравяй да споделиш с нас. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 24 юли 2011 Сподели Публикувано 24 юли 2011 Питам от чисто любопитство: някой шлайфал ли е главите на Галант V6 мотора (163 к.с.) с цел сгъстяване? Гледам, че компресията му е 9.5 по каталог и ми се струва, че може още малко. И съответно ако го е правил, нека да сподели какъв е резултата. Анди ти е обяснил много добре разликата, едното е степен на сгъстяване ,а другото е компресия.........Аз съм шлайфал десетки такива глави ,но не с цел покачване на мощността.......така седящи нещата, се фрезоват и леглата на клапаните.....Разтоянието м/у челото на буталото в ГМТ и клапана е много малко , дори и в затворено положение, така че стане ли нещо с ремъка ,пляска клапаните много сериозно...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
demoman Публикувано 24 юли 2011 Автор Сподели Публикувано 24 юли 2011 И аз чел, недочел - верно, че пише Степень сжатия. :icon_doh: накратко, разбирам, че смисъл от упражнението няма. :icon_n_king: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 25 юли 2011 Сподели Публикувано 25 юли 2011 Имам един приятел дето го сгъстява неговия. С компресор Вортех, смени и буталата с поръчкови, електроника, всмукателна система, метални гарнитури, ама понеже не намери читави биели, остави старите, дето са като солети. Стана колата около 350 коня на вала, ама така и не се довърши проекта, щото се намери ВР4 за донор. И цената на цялото упражнение беше като на акорд от магазина... Просто тоя мотор не е за такива работи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.