Премини към съдържание

Някой сгъстявал ли е Galant V6?


Препоръчано мнение

Питам от чисто любопитство: някой шлайфал ли е главите на Галант V6 мотора (163 к.с.) с цел сгъстяване? Гледам, че компресията му е 9.5 по каталог и ми се струва, че може още малко. И съответно ако го е правил, нека да сподели какъв е резултата. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако целта е повече мощност, има фабрично "двойно сгъстени" Галанти с 280 коня и се казват VR-4. Това, което си намислил (шлайфане на главите) няма да вдигне осезаемо мощноста, а ако свалиш главите повече, ще се срещнат буталата с клапаните.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм намислил нищо все още, освен да спестя пари за Галант. Има фабрично по-мощни, но проблема е, че се намират трудно (поне в България). И тук изниква друг въпрос, както спомена: Има ли разтояние между буталото в ГМТ и клапан в отворено състояние? Или като се скъса ангренажен ремък и ходиш да ти сменят двигателя? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Степента на сгъстяване е 9,5:1, а не компресията. Накратко - степента на сгъстяване показва колко пъти се сгъстява гориво-въздушната смес в цилиндъра, а компресията е налягането в цилиндрите.

Като се срещнат бутало с клапан става същото като при другите двигатели. Дали е фиат, ситроен, бмв, или мерцедес резултатът е същия. Понякога дори не се криви клапан, в друг случай се кривят 4-5 клапана (всичките няма да се изкривят) и в най-неприятния случай ремонтът е с по-висока стойност отколкото да пуснеш цял двигател в коша. Но в какво състояние е няма как да разбереш без да го отвориш. Действително някои двигатели имат предвидено разстояние при скъсване на ремък например, но те са малко на брой и 6А13 не е от тях.

Не мисля че сгъстяването в случая ще доведе до това. Теоретично мощността ще се покачи малко, а разходите по направата ще са доста. Дали е 163 или 170-172-175, кой ще ти усети. По една 10+ годишна кола винаги има какво да се желае, така че по-добре е парите да се насочат към това да седи на пътя като генерал. Колата си върви добре. Ако я сгъстиш на 10,5 и ти хареса, не забравяй да споделиш с нас.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Питам от чисто любопитство: някой шлайфал ли е главите на Галант V6 мотора (163 к.с.) с цел сгъстяване? Гледам, че компресията му е 9.5 по каталог и ми се струва, че може още малко. И съответно ако го е правил, нека да сподели какъв е резултата. :)

Анди ти е обяснил много добре разликата, едното е степен на сгъстяване ,а другото е компресия.........

Аз съм шлайфал десетки такива глави ,но не с цел покачване на мощността.......така седящи нещата, се фрезоват и леглата на клапаните.....

Разтоянието м/у челото на буталото в ГМТ и клапана е много малко , дори и в затворено положение, така че стане ли нещо с ремъка ,пляска клапаните много сериозно......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам един приятел дето го сгъстява неговия. С компресор Вортех, смени и буталата с поръчкови, електроника, всмукателна система, метални гарнитури, ама понеже не намери читави биели, остави старите, дето са като солети. Стана колата около 350 коня на вала, ама така и не се довърши проекта, щото се намери ВР4 за донор. И цената на цялото упражнение беше като на акорд от магазина... Просто тоя мотор не е за такива работи.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...