Премини към съдържание

4D68 Смяна на ангренаж и семеринг на разпределителен вал


Препоръчано мнение

Здравейте колеги от няколко месеца съм по случайност собственик на Рънър 2.0 тд, колата беше пред разпад и трябваше да реша дали да я пускам на части или да я стягам. Въпреки многото лоши мнения за този двигател аз реших да я правя, ревизирах и ремонтирах спирачките, течове в купето, спукан радиатор и др. занемарени неща, дойде ред и за проверка и смяна на ангренажа и смяна на семеринг на разпределителния вал. За няколко часа разглобих основните неща и съм смъкнал горния капак на ангренажа, свалил съм шайбата на в.помпа, и сега трябва да развия болта на шайбата на коляновия вал как да стане това най-лесно? - гайковерт нямам

Варианти:

-да включа на 5-та и да напъвам с рамо 1 метър?

- да законтря някъде на маховика - къде?

- да законтря за земята и да чукна два три пъти на стартер?

Болта с обратна резба ли е? т.е. развива се по посока на 4асовниковата срелка или не?

Относно семеринга - как става смяната? Нужно ли е сваляна на вала или само се сваля шайбата на разпределителния вал и от там се изважда и набива новия?

П.С. Знам че тази работа не е за всеки, но икономически не ми е изгодно да я правя тази кола на сервиз, просто няма смисъл, единствено ако аз я правя и само за нови части давам пари я оставих. Пък и ми е хоби да се цапам до лактите.

Поздрави и предварително благодаря за отговорите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги от няколко месеца съм по случайност собственик на Рънър 2.0 тд, колата беше пред разпад и трябваше да реша дали да я пускам на части или да я стягам. Въпреки многото лоши мнения за този двигател аз реших да я правя, ревизирах и ремонтирах спирачките, течове в купето, спукан радиатор и др. занемарени неща, дойде ред и за проверка и смяна на ангренажа и смяна на семеринг на разпределителния вал. За няколко часа разглобих основните неща и съм смъкнал горния капак на ангренажа, свалил съм шайбата на в.помпа, и сега трябва да развия болта на шайбата на коляновия вал как да стане това най-лесно? - гайковерт нямам

Варианти:

-да включа на 5-та и да напъвам с рамо 1 метър?

- да законтря някъде на маховика - къде?

- да законтря за земята и да чукна два три пъти на стартер?

Болта с обратна резба ли е? т.е. развива се по посока на 4асовниковата срелка или не?

Относно семеринга - как става смяната? Нужно ли е сваляна на вала или само се сваля шайбата на разпределителния вал и от там се изважда и набива новия?

П.С. Знам че тази работа не е за всеки, но икономически не ми е изгодно да я правя тази кола на сервиз, просто няма смисъл, единствено ако аз я правя и само за нови части давам пари я оставих. Пък и ми е хоби да се цапам до лактите.

Поздрави и предварително благодаря за отговорите.

Малко трудно е да обясня как да го застопорите в този случай,но ще се опитам............взимате един пистов ремък, възможно най дълъг и го омотавате единия край около демпферната шайба,а другия край го закачате горе на шпилките на тампона на мотора или някъде другаде...........посоката на омотаване да съвпадне с посоката на въртене на рамото за да се развие болта.......т.е. на ляво.................по4вате да въртите плавно а той пък ще се стяга около демпферната шайба и колкото повече въртите,толкова повече стягате ремъка и по едно време той ще се отвие.........единственото нещо ,което може да стане ,е да се развулканизира шайбата, за това този случай го избягвайте..........

Другия вариант е да свалите ламаринката на ск. кутия отдолу ,вижда се маховика, на едно място се вижда повечко пространство , така че спокойно може да се пъхне камък от гедоре примерно 14 или 15 така, че да е перпендикулярно на един от зъбите на маховика отгоре, а от долу да легне на корпуса на кутията............когато го направиш това, трябва и да има леко напрежение в/у камъка , тогава вече отиваш отпред и си развиваш болта......

За смяна на семерингите не се сваля валовете ,а само ремъчната шайба......смени и семерингите на бал. валовете ,но внимавай с този отпред който е ( този, който се върти от осн. агр. ремък ) тъй като под него е маслената помпа и чак след него е бал. вала, ако ги объркаш ,кофти ,тъй като мотора ще тресе и ще счупиш масл. помпа...........най добре е да се застопори с отверка през пробката ,която е за тази цел, отверката трябва да влезе около 60 мм. ,ако е така ,значи вала е в правилно положение , ако влезе само около 20 мм. значи вала не е в правилно положение и трябва да се завърти докато отверката ввлезе 60 мм./............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на ДиЖея :icon_thumbup: , че точно той ми даде първия съвет а не като някой хора от други форуми занимаващи се с авто-ремонтни услуги да си крият занаята все едно че ще им взема хляба! Сега като се замислям май наистина ще е добре да сменя всички семеринги - на разпределитен, колянов и балансиращ, поне да знам че после зъбни колела няма да махам. Изнамерих едно от ръководствата за ремонт на 4Д68 и там пише точно за това да вкарам една отверка 8мм на дълбо4ина 6см за законтриане на бал.вал. За законтряне на маховика е дадена една планка с две дупки - през едната минава един болт и влиза една дупка на блока май, а друг болт влиза в маховика ама не съм сгурен дали това не е начин при свалена скоростна кутия. Във вторник се надявам че ще продължа с ремонта иначе чак след 1 август, ще огледам да намеря това капаче на скоростната.

Ремъка изглежда нов ако съдя по състоянието на каучука /колата е внесена 2009 и е карана в бг 14 месеца но нямам инфо кога е сменян ремъка и ролките/, но чак след свалянето му ще преценя дали да го оставя или сменя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на ДиЖея :icon_thumbup: , че точно той ми даде първия съвет а не като някой хора от други форуми занимаващи се с авто-ремонтни услуги да си крият занаята все едно че ще им взема хляба! Сега като се замислям май наистина ще е добре да сменя всички семеринги - на разпределитен, колянов и балансиращ, поне да знам че после зъбни колела няма да махам. Изнамерих едно от ръководствата за ремонт на 4Д68 и там пише точно за това да вкарам една отверка 8мм на дълбо4ина 6см за законтриане на бал.вал. За законтряне на маховика е дадена една планка с две дупки - през едната минава един болт и влиза една дупка на блока май, а друг болт влиза в маховика ама не съм сгурен дали това не е начин при свалена скоростна кутия. Във вторник се надявам че ще продължа с ремонта иначе чак след 1 август, ще огледам да намеря това капаче на скоростната.

Ремъка изглежда нов ако съдя по състоянието на каучука /колата е внесена 2009 и е карана в бг 14 месеца но нямам инфо кога е сменян ремъка и ролките/, но чак след свалянето му ще преценя дали да го оставя или сменя.

И така и така сменяш всичко, сменяй и ремъка независимо как изглежда, за да не се вкараш в голямо приключение и разходи после.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 седмици ...

Темата има продължение - като цяло разглобих всичко и стигнах до ангренажа, свалих двата ремъка и започнах да слагам новите ремъци купени от приятел по ВИН от талона, още в самото начало се оказа че малкия ремък на балансиращия вал не е със същите зъби и работата се преустанови за два дена докато се снабдя с нов ремък вече купен по мярка на стария, дойде ред на ангренажа слагахме го 5 пъти и го махахме и все хлабав ни се виждаше /отклонение 1-1,5 см/ викам дай да броим зъбите оказа се че на стария са 157 а на новия 158, след два дена пак нов ремък и се оказа че мотора е 4Д65 :icon_blush: , въпреки че по талон си е 4Д68, и на рамата пише 4Д68, но и по ръководствата гледах и видях че пружината, която опъва ролката е до зъбното колело на помпата, което отговаря на 4Д65 а не на 4Д68. По двигателя номера не видях, само на скоростна кутия ама не съм проверявал на ккакво отговаря. И така след много мъки колата бе сглобена, бяха направени няколко оборота на ръка и никакви странни неща не се чуха, дойде ред и да запаля. Запали от раз въпреки 3-4 месечната почивка, НО лампата на маслото не угасна, викам си сигурно е ниско нивото и изчаках и долях, въпреки че бе над средата, паля пак и пак лампата за налягане на маслото свети, отвих и капачката на капака на главата и гледам клапаните са на сухо :icon_crying: . И сега съм се хванал за главата, побърках се с този рънър, постоянно изненади. И сега пак моля за вашата помощ, възможни причини:

1 - подбит картер, да подбит си е ама и преди беше такъв, а подпирах двигателя на дървени трупчета като го откачих от тампона?

2- запушен маслен филтър - на около 1000 км е, април го сложих ?

3 - чувъл съм за някакъв клапан дето връща маслото в картера при високо налягане ама как се проверява и къде е ?

4- запушена магистрала - ама преди що не беше запушена ?

5- неработеща помпа или неправилно зацепена - това почти го изключвам защото всичко направих като по книга и следвах съветите на ДиЖея?

утре ще поразгледам , но силно се нуждая от съвети :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има страшно много неизяснени неща с информацията, която си поднесъл.

Спейс Рънър, дизел - двигателя е 4D68 - просто друг дизелов не знам да слагат. 4D65 - двигателя е 1800куб.см, а този на Рънър е 2000. Номера на двигателя го има на блока и започва с типа на двигателя, при теб би трябвало да започва с 4D68*******. Какви ремъци и ролки си сложил, това с профилите и броя на зъбите тотално ме изуми. От въпросите, които задаваш (без да ми се обиждаш) подсказват, че не ти е по силите да извършиш ремонта, потърси някой майстор за помощ, с инструкции през форума едва ли ще се справиш. Единствения вариант двигателя ти да е 4D65 е да е сменян, това обаче не нми се вярва да е така. Сигурен ли си, че е Спейс Рънър, а не Спейс Вагон?

Напълно знам, че не съм спец и както всяко нещо и това си иска точния човек. За ремонтите ми помага един приятел, който е технически грамотен по ДВГ /това е завършил и работи/, просто имам много малко малко свободно време и колата не ми е спешна и ей така между другото се занимавам с нея. И да двигателя според мен е сменян и сега в момента е 4Д65, гледах за номер на блока / като съм пред колата от лявата къса страна на блока/ но не намерих нищо :icon_blush: . Малкия ремък е Сън /забравих му характеристиките/ големия Федерал Могул 157 зъба. Според мен всичко по смяната на ангренажа и семеринга на разпределителния вал протече добре, този на балансиращия не го смених,въпреки че бе хубаво, но като цяло зъбното колело на маслената помпа винаги е било на белега и една отверка 7мм пъхната около 10 санта отзад за контра на бал.вал. Никакви причини маслената помпа да спре да работи или да и променим позицията. Това за подбития картер и невъзможност да засмуче масло най-ми се вижда вероятно. Просто исках да попитам дали някой е има подобни проблеми с този двигател. Ако не открием нещо в скоро време колата ще се изтегли до най-близкия спец /в София/, и когато има време ще я гледа. Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напълно знам, че не съм спец и както всяко нещо и това си иска точния човек. За ремонтите ми помага един приятел, който е технически грамотен по ДВГ /това е завършил и работи/, просто имам много малко малко свободно време и колата не ми е спешна и ей така между другото се занимавам с нея. И да двигателя според мен е сменян и сега в момента е 4Д65, гледах за номер на блока / като съм пред колата от лявата къса страна на блока/ но не намерих нищо :icon_blush: . Малкия ремък е Сън /забравих му характеристиките/ големия Федерал Могул 157 зъба. Според мен всичко по смяната на ангренажа и семеринга на разпределителния вал протече добре, този на балансиращия не го смених,въпреки че бе хубаво, но като цяло зъбното колело на маслената помпа винаги е било на белега и една отверка 7мм пъхната около 10 санта отзад за контра на бал.вал. Никакви причини маслената помпа да спре да работи или да и променим позицията. Това за подбития картер и невъзможност да засмуче масло най-ми се вижда вероятно. Просто исках да попитам дали някой е има подобни проблеми с този двигател. Ако не открием нещо в скоро време колата ще се изтегли до най-близкия спец /в София/, и когато има време ще я гледа. Поздрави!

Ако термостата ти се пада в задния край на главата под тръбичките за нафта, двигателя ти е 4Д65, ако е отстрани откъм въздушния филтър е 4Д68 ..

Първото нещо което да проверите е масленият филтър, има доста ментета, на които им изпадат едни гумени уплътнения и запушват маслената магистрала ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...