JORO_86 Публикувано 16 юли 2011 Сподели Публикувано 16 юли 2011 Здравейте колеги от няколко месеца съм по случайност собственик на Рънър 2.0 тд, колата беше пред разпад и трябваше да реша дали да я пускам на части или да я стягам. Въпреки многото лоши мнения за този двигател аз реших да я правя, ревизирах и ремонтирах спирачките, течове в купето, спукан радиатор и др. занемарени неща, дойде ред и за проверка и смяна на ангренажа и смяна на семеринг на разпределителния вал. За няколко часа разглобих основните неща и съм смъкнал горния капак на ангренажа, свалил съм шайбата на в.помпа, и сега трябва да развия болта на шайбата на коляновия вал как да стане това най-лесно? - гайковерт нямам Варианти: -да включа на 5-та и да напъвам с рамо 1 метър? - да законтря някъде на маховика - къде? - да законтря за земята и да чукна два три пъти на стартер? Болта с обратна резба ли е? т.е. развива се по посока на 4асовниковата срелка или не? Относно семеринга - как става смяната? Нужно ли е сваляна на вала или само се сваля шайбата на разпределителния вал и от там се изважда и набива новия? П.С. Знам че тази работа не е за всеки, но икономически не ми е изгодно да я правя тази кола на сервиз, просто няма смисъл, единствено ако аз я правя и само за нови части давам пари я оставих. Пък и ми е хоби да се цапам до лактите. Поздрави и предварително благодаря за отговорите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 17 юли 2011 Сподели Публикувано 17 юли 2011 Здравейте колеги от няколко месеца съм по случайност собственик на Рънър 2.0 тд, колата беше пред разпад и трябваше да реша дали да я пускам на части или да я стягам. Въпреки многото лоши мнения за този двигател аз реших да я правя, ревизирах и ремонтирах спирачките, течове в купето, спукан радиатор и др. занемарени неща, дойде ред и за проверка и смяна на ангренажа и смяна на семеринг на разпределителния вал. За няколко часа разглобих основните неща и съм смъкнал горния капак на ангренажа, свалил съм шайбата на в.помпа, и сега трябва да развия болта на шайбата на коляновия вал как да стане това най-лесно? - гайковерт нямам Варианти: -да включа на 5-та и да напъвам с рамо 1 метър? - да законтря някъде на маховика - къде? - да законтря за земята и да чукна два три пъти на стартер? Болта с обратна резба ли е? т.е. развива се по посока на 4асовниковата срелка или не? Относно семеринга - как става смяната? Нужно ли е сваляна на вала или само се сваля шайбата на разпределителния вал и от там се изважда и набива новия? П.С. Знам че тази работа не е за всеки, но икономически не ми е изгодно да я правя тази кола на сервиз, просто няма смисъл, единствено ако аз я правя и само за нови части давам пари я оставих. Пък и ми е хоби да се цапам до лактите. Поздрави и предварително благодаря за отговорите.Малко трудно е да обясня как да го застопорите в този случай,но ще се опитам............взимате един пистов ремък, възможно най дълъг и го омотавате единия край около демпферната шайба,а другия край го закачате горе на шпилките на тампона на мотора или някъде другаде...........посоката на омотаване да съвпадне с посоката на въртене на рамото за да се развие болта.......т.е. на ляво.................по4вате да въртите плавно а той пък ще се стяга около демпферната шайба и колкото повече въртите,толкова повече стягате ремъка и по едно време той ще се отвие.........единственото нещо ,което може да стане ,е да се развулканизира шайбата, за това този случай го избягвайте..........Другия вариант е да свалите ламаринката на ск. кутия отдолу ,вижда се маховика, на едно място се вижда повечко пространство , така че спокойно може да се пъхне камък от гедоре примерно 14 или 15 така, че да е перпендикулярно на един от зъбите на маховика отгоре, а от долу да легне на корпуса на кутията............когато го направиш това, трябва и да има леко напрежение в/у камъка , тогава вече отиваш отпред и си развиваш болта......За смяна на семерингите не се сваля валовете ,а само ремъчната шайба......смени и семерингите на бал. валовете ,но внимавай с този отпред който е ( този, който се върти от осн. агр. ремък ) тъй като под него е маслената помпа и чак след него е бал. вала, ако ги объркаш ,кофти ,тъй като мотора ще тресе и ще счупиш масл. помпа...........най добре е да се застопори с отверка през пробката ,която е за тази цел, отверката трябва да влезе около 60 мм. ,ако е така ,значи вала е в правилно положение , ако влезе само около 20 мм. значи вала не е в правилно положение и трябва да се завърти докато отверката ввлезе 60 мм./............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JORO_86 Публикувано 17 юли 2011 Автор Сподели Публикувано 17 юли 2011 Благодаря на ДиЖея :icon_thumbup: , че точно той ми даде първия съвет а не като някой хора от други форуми занимаващи се с авто-ремонтни услуги да си крият занаята все едно че ще им взема хляба! Сега като се замислям май наистина ще е добре да сменя всички семеринги - на разпределитен, колянов и балансиращ, поне да знам че после зъбни колела няма да махам. Изнамерих едно от ръководствата за ремонт на 4Д68 и там пише точно за това да вкарам една отверка 8мм на дълбо4ина 6см за законтриане на бал.вал. За законтряне на маховика е дадена една планка с две дупки - през едната минава един болт и влиза една дупка на блока май, а друг болт влиза в маховика ама не съм сгурен дали това не е начин при свалена скоростна кутия. Във вторник се надявам че ще продължа с ремонта иначе чак след 1 август, ще огледам да намеря това капаче на скоростната.Ремъка изглежда нов ако съдя по състоянието на каучука /колата е внесена 2009 и е карана в бг 14 месеца но нямам инфо кога е сменян ремъка и ролките/, но чак след свалянето му ще преценя дали да го оставя или сменя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Ru Публикувано 18 юли 2011 Сподели Публикувано 18 юли 2011 Благодаря на ДиЖея :icon_thumbup: , че точно той ми даде първия съвет а не като някой хора от други форуми занимаващи се с авто-ремонтни услуги да си крият занаята все едно че ще им взема хляба! Сега като се замислям май наистина ще е добре да сменя всички семеринги - на разпределитен, колянов и балансиращ, поне да знам че после зъбни колела няма да махам. Изнамерих едно от ръководствата за ремонт на 4Д68 и там пише точно за това да вкарам една отверка 8мм на дълбо4ина 6см за законтриане на бал.вал. За законтряне на маховика е дадена една планка с две дупки - през едната минава един болт и влиза една дупка на блока май, а друг болт влиза в маховика ама не съм сгурен дали това не е начин при свалена скоростна кутия. Във вторник се надявам че ще продължа с ремонта иначе чак след 1 август, ще огледам да намеря това капаче на скоростната.Ремъка изглежда нов ако съдя по състоянието на каучука /колата е внесена 2009 и е карана в бг 14 месеца но нямам инфо кога е сменян ремъка и ролките/, но чак след свалянето му ще преценя дали да го оставя или сменя.И така и така сменяш всичко, сменяй и ремъка независимо как изглежда, за да не се вкараш в голямо приключение и разходи после. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JORO_86 Публикувано 16 август 2011 Автор Сподели Публикувано 16 август 2011 Темата има продължение - като цяло разглобих всичко и стигнах до ангренажа, свалих двата ремъка и започнах да слагам новите ремъци купени от приятел по ВИН от талона, още в самото начало се оказа че малкия ремък на балансиращия вал не е със същите зъби и работата се преустанови за два дена докато се снабдя с нов ремък вече купен по мярка на стария, дойде ред на ангренажа слагахме го 5 пъти и го махахме и все хлабав ни се виждаше /отклонение 1-1,5 см/ викам дай да броим зъбите оказа се че на стария са 157 а на новия 158, след два дена пак нов ремък и се оказа че мотора е 4Д65 :icon_blush: , въпреки че по талон си е 4Д68, и на рамата пише 4Д68, но и по ръководствата гледах и видях че пружината, която опъва ролката е до зъбното колело на помпата, което отговаря на 4Д65 а не на 4Д68. По двигателя номера не видях, само на скоростна кутия ама не съм проверявал на ккакво отговаря. И така след много мъки колата бе сглобена, бяха направени няколко оборота на ръка и никакви странни неща не се чуха, дойде ред и да запаля. Запали от раз въпреки 3-4 месечната почивка, НО лампата на маслото не угасна, викам си сигурно е ниско нивото и изчаках и долях, въпреки че бе над средата, паля пак и пак лампата за налягане на маслото свети, отвих и капачката на капака на главата и гледам клапаните са на сухо :icon_crying: . И сега съм се хванал за главата, побърках се с този рънър, постоянно изненади. И сега пак моля за вашата помощ, възможни причини: 1 - подбит картер, да подбит си е ама и преди беше такъв, а подпирах двигателя на дървени трупчета като го откачих от тампона? 2- запушен маслен филтър - на около 1000 км е, април го сложих ? 3 - чувъл съм за някакъв клапан дето връща маслото в картера при високо налягане ама как се проверява и къде е ? 4- запушена магистрала - ама преди що не беше запушена ? 5- неработеща помпа или неправилно зацепена - това почти го изключвам защото всичко направих като по книга и следвах съветите на ДиЖея? утре ще поразгледам , но силно се нуждая от съвети :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JORO_86 Публикувано 17 август 2011 Автор Сподели Публикувано 17 август 2011 Има страшно много неизяснени неща с информацията, която си поднесъл.Спейс Рънър, дизел - двигателя е 4D68 - просто друг дизелов не знам да слагат. 4D65 - двигателя е 1800куб.см, а този на Рънър е 2000. Номера на двигателя го има на блока и започва с типа на двигателя, при теб би трябвало да започва с 4D68*******. Какви ремъци и ролки си сложил, това с профилите и броя на зъбите тотално ме изуми. От въпросите, които задаваш (без да ми се обиждаш) подсказват, че не ти е по силите да извършиш ремонта, потърси някой майстор за помощ, с инструкции през форума едва ли ще се справиш. Единствения вариант двигателя ти да е 4D65 е да е сменян, това обаче не нми се вярва да е така. Сигурен ли си, че е Спейс Рънър, а не Спейс Вагон?Напълно знам, че не съм спец и както всяко нещо и това си иска точния човек. За ремонтите ми помага един приятел, който е технически грамотен по ДВГ /това е завършил и работи/, просто имам много малко малко свободно време и колата не ми е спешна и ей така между другото се занимавам с нея. И да двигателя според мен е сменян и сега в момента е 4Д65, гледах за номер на блока / като съм пред колата от лявата къса страна на блока/ но не намерих нищо :icon_blush: . Малкия ремък е Сън /забравих му характеристиките/ големия Федерал Могул 157 зъба. Според мен всичко по смяната на ангренажа и семеринга на разпределителния вал протече добре, този на балансиращия не го смених,въпреки че бе хубаво, но като цяло зъбното колело на маслената помпа винаги е било на белега и една отверка 7мм пъхната около 10 санта отзад за контра на бал.вал. Никакви причини маслената помпа да спре да работи или да и променим позицията. Това за подбития картер и невъзможност да засмуче масло най-ми се вижда вероятно. Просто исках да попитам дали някой е има подобни проблеми с този двигател. Ако не открием нещо в скоро време колата ще се изтегли до най-близкия спец /в София/, и когато има време ще я гледа. Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 18 август 2011 Сподели Публикувано 18 август 2011 Напълно знам, че не съм спец и както всяко нещо и това си иска точния човек. За ремонтите ми помага един приятел, който е технически грамотен по ДВГ /това е завършил и работи/, просто имам много малко малко свободно време и колата не ми е спешна и ей така между другото се занимавам с нея. И да двигателя според мен е сменян и сега в момента е 4Д65, гледах за номер на блока / като съм пред колата от лявата къса страна на блока/ но не намерих нищо :icon_blush: . Малкия ремък е Сън /забравих му характеристиките/ големия Федерал Могул 157 зъба. Според мен всичко по смяната на ангренажа и семеринга на разпределителния вал протече добре, този на балансиращия не го смених,въпреки че бе хубаво, но като цяло зъбното колело на маслената помпа винаги е било на белега и една отверка 7мм пъхната около 10 санта отзад за контра на бал.вал. Никакви причини маслената помпа да спре да работи или да и променим позицията. Това за подбития картер и невъзможност да засмуче масло най-ми се вижда вероятно. Просто исках да попитам дали някой е има подобни проблеми с този двигател. Ако не открием нещо в скоро време колата ще се изтегли до най-близкия спец /в София/, и когато има време ще я гледа. Поздрави!Ако термостата ти се пада в задния край на главата под тръбичките за нафта, двигателя ти е 4Д65, ако е отстрани откъм въздушния филтър е 4Д68 ..Първото нещо което да проверите е масленият филтър, има доста ментета, на които им изпадат едни гумени уплътнения и запушват маслената магистрала .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.