Премини към съдържание

Смяна на маслото. Как?


cawo

Препоръчано мнение

Може да звучи глупаво, но наистина не знам как да си сменя маслото :icon_blush:

 

...я някой по-напред с матеряла да ми даде малко акъл... аааа и какво масло да използвам за моя дзвер - марка, модел... :)

 

Благодаря предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми най-добре да отидеш на сервиз че няма ти да се цапаш пък и няма после каде да хвърлиш старото. Иначе погледни тази тема тук . :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами, както се казва, аз познавам един човек, дето срещнал един друг в кръчмата, който има братовчед, който веднъж гледал как се сменя масло..

 

Гледала съм как се прави, защото исках да знам как се случват тия неща преди да ида в сервиза.

 

В домашни условия съседите ми правят така:

Двигателя не работи

Вземаш стар леген, за който няма да ти е жал после

навираш се под колата и търсиш една капачица, трябва да е някъде по нещата, които са под двигателя и висят най-ниско

дърпаш се да не си под капачката, а там слагаш легена

развиваш капачката

маслото изтича от гравитацията

гледаш да тече в легена

чака се доста да се отече хууубаво

затваряш капачката, излизаш изпод колата, вадиш легена и тук започва трудното - трябва измислиш къде да денеш старото масло. Не си мисли че ще го лиснеш някъде - ужасно много е и ще си седи на издайническа локвичка во век и веков..

след това отваряш капачката, която е отгоре на двигателя, там дето си проверяваш и си доливаш масло по принцип

наливаш новото масло

и voila!

става бавно, сипваш, гледаш да се попросмуче, доливаш, пускаш двигателя да поработи, после чакаш да изстине, пак гледаш колко е дошло, пак доливаш, докато навреш вътре толкова масло, колкото трябва, а и идните дни проверяваш как се движи и гледаш за петна под колата, за да разбереш ако не си затворил хубаво капачката отдолу.

 

Това е The hard way

 

Аз си сменям маслото така:

обаждам се в Рубин

казвам, че искам да ми сменят маслото и питам кога да отида

те ми казват че са заети и да се обадя към края на следващата седмица да се разберем за другия месец

аз казвам, че ще ида на следващата сутрин към 9

към 2 следобед ми звънят че е готова и да идвам а си я взимам

тати ме е научил така да правя :icon_angel:

 

За вида на маслото, то по принцип индекса трябва да ти го пише някъде - например от вътрешната страна на капака или нещо такова. Трик - погледни бутилчицата с масло за доливане, дето ти седи в багажника ;) За старички двигатели знам се слага друго, специално, абе то си пише като отидеш в магазина и огледаш етикетите.

 

За марки погледни оная тема дето я е дал Силверия.

 

Аз сега съм с Бритиш Петролеум, преди бях с Валволин, ама ми турят каквото имат с моите индекси в сервиза, никой не ме пита.

 

Ама далаверни бълвочи не си слагай, вземи си нещо марково, не си струва да се циганиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

навираш се под колата и търсиш една капачица, трябва да е някъде по нещата, които са под двигателя и висят най-ниско

дърпаш се да не си под капачката, а там слагаш легена

развиваш капачката

маслото изтича от гравитацията

гледаш да тече в легена

чака се доста да се отече хууубаво

затваряш капачката, излизаш изпод колата

 

лелеееее, абе жена, аз през цялото това време под колата ли трябва да седя... :icon_doh: майтапа се бе.... B)

 

ауууу до къде стигнах - жена да ми обяснява как да си сменя маслото... ужасссс... и срам най-вече :icon_blush: ...но иначе мерси за съвета де :icon_clap: ....аааааа и м/у другото за това къде ще хвърля старото масло - не ме мисли много-много B)

 

..а сега отиди в някое заведение, купи си една бира и си представи, че съм те почерпил аз... :drinks: няма как да дойда и да те почерпя лично, аз за това така... :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

bone :icon_clap:

Аз и за това си имам линк

 

А иначе аз наскоро сменях че и с промиване...

Колата трябва да я вдигнеш, за да може да влезеш отдолу, но е добре и да я подпреш с подпора, а не само на крика да виси...

Двигателя трябва да е топъл, но да не е много горещ че ще се изгориш - да поседи 30 мин.

Трябва да чакаш няколко часа или една нощ най-добре да се оцеди добре.

Трябва да смениш масления филтър преди новото масло.

Наливаш бавно и гледаш нивото на щеката, като дойде до максимума - това е. Запалиш ли вече гледай само дали не тече от пробката или филтъра.

 

Последно...иди на маслар :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При бай-Малин след 16ти обаче, за няколко бележки със Стефан Стамболов на тях ще ти го обясни нагледно,заедно с промиването на двигателя,което разбира се е по твое желание но като се има в предвид колко остава по маслените магистрали е хубаво да се направи.А къде да намериш баи-Малин потърси в отдела сервизи. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При бай-Малин след 16ти обаче, за няколко бележки със Стефан Стамболов на тях ще ти го обясни нагледно...
:hysterical:

 

не съм от София, така, че бай Малин не ми върши работа... благодря за предложението все пак де. :good: А и няколко бележки на Стамболов ми се виждат множко :icon_blush:

 

И м/у другото, вече си смених маслото. :icon_thumbup: Благодаря на всички за оказаното съдействие :drinks: ...акоима нещо - пак ще Ви питам...

 

само, че умрях от срам, жена да ми обяснява как да си сменя маслото... сраааааам :icon_blush: :icon_blush: :icon_blush: ...но иначе ми помогна де :D

 

и пак ви казвам - Мерси много :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...