Премини към съдържание

Как се раглобява таблото около скоростният лост на автоматик?


FireHead

Препоръчано мнение

Колеги, изгорели са ми крушките осветяващи позициите на лоста на автоматика. Как да стигна до тях?

В задната част ня панела, обграждащ скоростния лост (откъм подлакътника) имамалко жлебче, в което внимателно вкарай тънка отвертна, обвита с плат. Като повдигнеш от там, панелчето излиза цяло, на 4 щипки е.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В задната част ня панела, обграждащ скоростния лост (откъм подлакътника) имамалко жлебче, в което внимателно вкарай тънка отвертна, обвита с плат. Като повдигнеш от там, панелчето излиза цяло, на 4 щипки е.

 

Много благодаря за бързия отговор. :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за бързия отговор. :icon_clap:

 

Уфффф... старият собственик на моя Галант май никога не е сменял крушки по колата. Половината са фира. Трябва да си разглобя половината кола за да светне всичко, което трябва да свети...

Е, поне използвах случая да си осветя таблото в неоново синьо. Ей с тия диоди:

 

272PB18 Blue

 

Цък

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето го и резултата:

http://media.snimka.bg/7914/022083602.jpg?r=0

Не е лошо, но не те ли дразни интензитета на таблото...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е лошо, но не те ли дразни интензитета на таблото...........

 

Ами интезитета е доста по-малък от този на снимката. Все пак за да успея да снимам на тъмно таблото се наложи да направя 2-3 секундна експозиция и да не ползвам светкавица.

Иначе, таблото свети доста приятно в синьо и никак не дразни. Освен това все пак има потенциометър за намаление на силата на светене... По-скоро проблема е в това, че световодите на стрелките поради факта, че са оцветени в червено от горе, не се разбират добре със синята светлина и в резултат напрактика те не светят (а би трябвало). на снимката не си личи, но стрелките малко трудно се фиксират в абсолютен мрак. :maistor:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами интезитета е доста по-малък от този на снимката. Все пак за да успея да снимам на тъмно таблото се наложи да направя 2-3 секундна експозиция и да не ползвам светкавица.

Иначе, таблото свети доста приятно в синьо и никак не дразни. Освен това все пак има потенциометър за намаление на силата на светене... По-скоро проблема е в това, че световодите на стрелките поради факта, че са оцветени в червено от горе, не се разбират добре със синята светлина и в резултат напрактика те не светят (а би трябвало). на снимката не си личи, но стрелките малко трудно се фиксират в абсолютен мрак. :maistor:

С какви диоди го прави?

Моя Галант съм го направил със спец. диоди и стана много добре, но единствено около цифрите 220 и 240 се вижда малко по слабо и неравномерно ,защото там има отделно гнездо за крушка , но по малка и не бях предвидил това, за това съм ползвал обикновен диод, иначе всичко е ок и няма проблем с стрелките...................

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С какви диоди го прави?

Моя Галант съм го направил със спец. диоди и стана много добре, но единствено около цифрите 220 и 240 се вижда малко по слабо и неравномерно ,защото там има отделно гнездо за крушка , но по малка и не бях предвидил това, за това съм ползвал обикновен диод, иначе всичко е ок и няма проблем с стрелките...................

 

На ОСРАМ

272PB18 Blue

 

ЦЪК

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На ОСРАМ

272PB18 Blue

 

ЦЪК

 

 

Сложих общо 9 диода.

По 2бр. във всяко от големите четри гнезда, и 1бр. в малкото гнездо в зоната на 220-240км.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сложих общо 9 диода.

По 2бр. във всяко от големите четри гнезда, и 1бр. в малкото гнездо в зоната на 220-240км.

Колега, тъй като аз измам същия проблем с осветлението на автоматика, би ли дал малко повече инфо за това как си сменил крушките, тъй като аз един път се опитах но не успях. Успях само да сваля въпросния панел, намиращ се около скоростния лост. Галанта е 2001 г., ако това има някакво значение.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, тъй като аз измам същия проблем с осветлението на автоматика, би ли дал малко повече инфо за това как си сменил крушките, тъй като аз един път се опитах но не успях. Успях само да сваля въпросния панел, намиращ се около скоростния лост. Галанта е 2001 г., ако това има някакво значение.

 

Както вече споменах почти всички крушки в купето ми изискваха подмяна. Наложи се да разглобя всеки сантиметър от таблото на галанта. Смених си даже крушките на климатроника с диоди.

 

В твоя случай обаче незнам колко мога да съм ти полезен, защото ти си с Галанта след фейсливта, респективно с типтроник. Може би има някакви разлики, а може и да няма...

 

Накратко:

1. Както каза колегата по-горе, повдигаш с отверка в задната част от към подлакътника интериорния капак, който се намира около лоста (има си гнездо където да влезе отверката). След това дърпаш капака назад (освен 2 щипки от ляво и дясно има и две крачета от предната страна на капака, които влизат под пепелника).

2. Демонтираш кората на цялата централна конзола. Има 2 винта близо до пепелника и 2 винта при стелките на задните седалки. Трябва да изключиш куплунзите за отоплението на седалките и лампата за осветление на долапа.

3. Отвърташ 4бр. винта на самия панел на лоста (с прозорчетата за позициите на лоста). Вдигаш го нагоре, колкото да се добереш до фасонката на осветлението, която е в долният край. Сменяш крушката. Аз на всякаде слагам диоди. Горят по-рядко. Светят по-добре. Не натоварват ел. системата. Можеш да си избереш цвят.

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както вече споменах почти всички крушки в купето ми изискваха подмяна. Наложи се да разглобя всеки сантиметър от таблото на галанта. Смених си даже крушките на климатроника с диоди.

 

В твоя случай обаче незнам колко мога да съм ти полезен, защото ти си с Галанта след фейсливта, респективно с типтроник. Може би има някакви разлики, а може и да няма...

 

Накратко:

1. Както каза колегата по-горе, повдигаш с отверка в задната част от към подлакътника интериорния капак, който се намира около лоста (има си гнездо където да влезе отверката). След това дърпаш капака назад (освен 2 щипки от ляво и дясно има и две крачета от предната страна на капака, които влизат под пепелника).

2. Демонтираш кората на цялата централна конзола. Има 2 винта близо до пепелника и 2 винта при стелките на задните седалки. Трябва да изключиш куплунзите за отоплението на седалките и лампата за осветление на долапа.

3. Отвърташ 4бр. винта на самия панел на лоста (с прозорчетата за позициите на лоста). Вдигаш го нагоре, колкото да се добереш до фасонката на осветлението, която е в долният край. Сменяш крушката. Аз на всякаде слагам диоди. Горят по-рядко. Светят по-добре. Не натоварват ел. системата. Можеш да си избереш цвят.

:mitsu-smiley:

Колега, благодаря ти за изчерпателния отговор.

Ще се опитам да ги сменя. Само още един въпрос, относно диодите - запояват ли се или просто се вкарват на мястото на крушката?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, благодаря ти за изчерпателния отговор.

Ще се опитам да ги сменя. Само още един въпрос, относно диодите - запояват ли се или просто се вкарват на мястото на крушката?

 

Ами първо трябва да имаш в предвид, че при 12V напрежение на акумулатора, трябва да свържеш (запоиш) последователно на диода резистор между 470 и 570 ома.

За целта единият крак (плюса да кажем)го режеш много късо (около 3мм). Режеш единият крак на резистора пак толкова. Запояваш ги като 3мм. се припокриват. След това свободните краища ги сгъвам 2-3 пъти и калайдисвам с поялник за да се превърнат в нещо като клема. Изолирам с изолир бант двата полюса на диода, като оставям само клемите да стърчат над изолацията. Това отнема около 5 минути.

След това пъхаш диода във фасонката като съблюдаваш + със + и - със -. Ако крушките с нагреваема жичка не им пука за полюсите, при диодите е фатално ако го обърнеш. фатално за тях.

В някои случаи (като при замяна лампите на климатроника), може направо да запоиш диодите за контактните площадки където контактуват фасонките. Това ДА НЕ СЕ ПРАВИ НА ТАБЛОТО с километража и оборотомера, защото там контактните площадки са нанесени върху найлонова пладка. Има голяма вероятност ако запоявате върху нея да я стопите. При климатроника, платката е монолитна двуслойна.

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както вече споменах почти всички крушки в купето ми изискваха подмяна. Наложи се да разглобя всеки сантиметър от таблото на галанта. Смених си даже крушките на климатроника с диоди.

 

 

Колега дано не съм досаден ама кажи с няколко думи как се сваля таблото на климатроника, че и аз имам изгорели крушки и ме дразни...

Редактирано от Mitovbishi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега дано не съм досаден ама кажи с няколко думи как се сваля таблото на климатроника, че и аз имам изгорели крушки и ме разни...

 

1. Вадиш стереото си. Той е на релси... би трябвало. Това ти дава удобство да бръкнеш в образувалата се дупка, да хванеш целият панел (този, който покрива всичко от климатроника до пепелника включително) и да го извадиш от щипките му. Така не се налага да завираш отверки - респективно да съсипваш визията на колата.

2. Откачаш двата кабела на запалката. Те са на черна и бяла кабелна обувка. Вадиш фасунките за осветлението на запалката и пепелника.

3. Откачаш двата куплунга на климатроника.

4. Вече спокойно можеш да свалиш целият модул, който представлява интериорната пластмаса с висящи на нея климатроник, кутията под стереото, чекмедженцето, пепелник и запалка.

5. Сваляш климатроника с четрите винта с които се държи за пластмасата (не тези четри с, които е захванат за четрите метални планки).

6. Отвинтваш четри дълги винта от задната страна с които се държи предният капак.

7. Дърпаш врътката за температурата и тя излиза.

8. Сега можеш да свалиш предния капак, който все още се държи на 4 щипки. Отверка не е нужна за операцията. Вършат работа и едноседмични нокти ;)

9. Повдигаш платката. Фиксирана е с две щипки. Все още е свързана с два лентови кабела към платката във вътрешността на климатроника.

 

Разглояването свършва до тук!!!

Никакво разпояване на лентови кабели и течно-кристални дисплеи.

Фасонките са достъпни.

Диодите могат да се запоят ДИРЕКТНО на платката. Промушвате ги през отвора и ги запоявате от задната страна спазвайки поляритета. Не забравяйте резистора.

 

ОСОБЕНОТО е, че осветлението на течно-кристалният дисплей е двустепенно (дневно и нощно) в зависимост от това дали сте пуснали фаровете или сте дали само контакт. Ако не ме лъже паметта - дневно 12V, нощно 6V. От тук следва, че резистора се изчислява на базата на по-високото напрежение.

 

Осветлението на бутоните е стандартно - 12V.

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако може админите да преименуват темата на: Ръководство за подмяна на интериорни крушки и/или подмяната им с диоди.

Мисля, че може да се окаже полезна и информативна за всеки тая тема. :)

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 8 години ...

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...