Mitsubishi Публикувано 7 юни 2006 Сподели Публикувано 7 юни 2006 Колеги, от известно време забелязах че при по-рязко тръгване се чува едно прихлопване (чукане) отпред вляво. При спиране това чукане пак се чува. Не е точно чукане, а е нещо като "клок", само веднъж се чува. Сякаш има нещо хлабаво, което си обира луфта при тръгване и при спиране пак се чува, но само по веднъж. Тръгвам - клок, спирам - пак клок, пак тръгвам - пак клок.... Ходих на автосервиз в Ямбол, прегледаха ми окачването и ми казаха, че всичко е наред, няма луфтове, но хлопането си го има, дори взе да става по-силно. Някакви идеи? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 8 юни 2006 Admin Сподели Публикувано 8 юни 2006 Хлопането може да е от шарнир, или разбито стебло на амортисьора.Има и една друга малка вероятност да има разбит лагер и тампон ( на двигателя, или горе на леглото на амортисьора).Има решение и може да се установи лесно. Трябват двама човека и единия застава пред колата с отворен капак, като задължително в колата е опитен шофьор, който тръгва с колата леко на тласъци. Гледа се предният голям тампон в долната част на мотора, зад радиатора.Ако има съмнения за нещо по окачването се намира малък бордюр или неравност с малък ръб. Процедурата пак е същата, като опитния шофьор е в колата и пак на малки тласъци преминава през неравността и ръба. С ръка върху чашката на самия амортисьор може да се "улови" "клопането" на стеблото.Другият вариант е шарнир, който е разбит и трудно се хваща в тази фаза.Необходим е канален подемник, защото на вертикалния, окачването "увисва " под натиск и трудно се лови луфта. Със завиране на разни щанги по накрайниците тая работа не става и трудно се лови. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 8 юни 2006 Автор Сподели Публикувано 8 юни 2006 Хлопането може да е от шарнир, или разбито стебло на амортисьора.Има и една друга малка вероятност да има разбит лагер и тампон ( на двигателя, или горе на леглото на амортисьора).Има решение и може да се установи лесно. Трябват двама човека и единия застава пред колата с отворен капак, като задължително в колата е опитен шофьор, който тръгва с колата леко на тласъци. Гледа се предният голям тампон в долната част на мотора, зад радиатора.Ако има съмнения за нещо по окачването се намира малък бордюр или неравност с малък ръб. Процедурата пак е същата, като опитния шофьор е в колата и пак на малки тласъци преминава през неравността и ръба. С ръка върху чашката на самия амортисьор може да се "улови" "клопането" на стеблото.Другият вариант е шарнир, който е разбит и трудно се хваща в тази фаза.Необходим е канален подемник, защото на вертикалния, окачването "увисва " под натиск и трудно се лови луфта. Със завиране на разни щанги по накрайниците тая работа не става и трудно се лови. Благодаря, Big Boss ! Допускам, че е възможно да е амортисьор, но в никакъв случай не е тампон на двигателя, защото като изключа от скорост и натисна спирачката, "клопането" пак се чува. Няма как, ще търся други майстори, дано да открият дефекта. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 8 юни 2006 Сподели Публикувано 8 юни 2006 Благодаря, Big Boss ! Допускам, че е възможно да е амортисьор, но в никакъв случай не е тампон на двигателя, защото като изключа от скорост и натисна спирачката, "клопането" пак се чува. Няма как, ще търся други майстори, дано да открият дефекта.Докарай го на срещата и ще го видиме.......... :D :D :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fazda Публикувано 14 юни 2006 Сподели Публикувано 14 юни 2006 Може да е вътрешно каре :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 15 юни 2006 Автор Сподели Публикувано 15 юни 2006 Може да е вътрешно каре :(Ако е каре, дали ще хлопа при спиране? Според мен е нещо по окачването на предницата, но ще видим от какво ще излезе. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MadAxeman Публикувано 1 април 2010 Сподели Публикувано 1 април 2010 И аз имам такова похлопване, но само ако мина през дупка или по-голяма неравност. Преди малко пък забелязах, че отляво отзад е леко клекнала. Разстоянието отляво м/у гумата и калника е с 1 пръст по-малко отколкото отдясно. Убеден съм, че е амортисьор и това хлопане е може би от там. Някой да има представа колко горе-долу ще ми излезе смняната на 2-та задни амортисьора? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 3 април 2010 Автор Сподели Публикувано 3 април 2010 И аз имам такова похлопване, но само ако мина през дупка или по-голяма неравност. Преди малко пък забелязах, че отляво отзад е леко клекнала. Разстоянието отляво м/у гумата и калника е с 1 пръст по-малко отколкото отдясно. Убеден съм, че е амортисьор и това хлопане е може би от там. Някой да има представа колко горе-долу ще ми излезе смняната на 2-та задни амортисьора? Може да имаш скъсана пружина, щом колата ти е клекнала от едната страна. При мен хлопането излезе от разхлабени болтове на предния мост. Окачването все още е здраво, не съм сменял нищо по ходовата част, а я карам само градско из ямболските дупки вече девета година.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MadAxeman Публикувано 14 април 2010 Сподели Публикувано 14 април 2010 Вярно ли е, че шарнира е така набит, че трябва да се мсеня целия носач? С Лансер 1.3 1998 съм. От 2 сервиза ми го казаха това ама пак има съмнения. От трети директно ме отпратиха като им казах, че имам шарнир за смяна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 14 април 2010 Сподели Публикувано 14 април 2010 Пружината излиза около 60 лева, амортисьора - 80. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.