rankas Публикувано 16 юли 2010 Сподели Публикувано 16 юли 2010 Здравейте, колеги. Наскоро си купих Мицубиши Каризма 1.8 ГДИ 122 коня 2000 година. Имам следния проблем: по време на работа на двигателя се чува тракане като от повдигачи, което от време на време спира. Колата е обслужена напълно, но въпреки това чукането продължава. Освен това при форсиране на двигателя от ауспуха излиза черен пушек. Досега не ми е изгорила масло, което ме навежда на мисълта, че тоя черен пушек не от изгорено масло. Сутрин като запаля колата, откъм ауспуха се чува припукване, което изчезва след като автомобила позагрее. Това ми е проблема, надявам се някой по-компетентен да може да ме насочи лъм евентуалния проблем. Благодаря предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chushev Публикувано 16 юли 2010 Сподели Публикувано 16 юли 2010 Здравейте, колеги. Наскоро си купих Мицубиши Каризма 1.8 ГДИ 122 коня 2000 година. Имам следния проблем: по време на работа на двигателя се чува тракане като от повдигачи, което от време на време спира. Колата е обслужена напълно, но въпреки това чукането продължава. Освен това при форсиране на двигателя от ауспуха излиза черен пушек. Досега не ми е изгорила масло, което ме навежда на мисълта, че тоя черен пушек не от изгорено масло. Сутрин като запаля колата, откъм ауспуха се чува припукване, което изчезва след като автомобила позагрее. Това ми е проблема, надявам се някой по-компетентен да може да ме насочи лъм евентуалния проблем. Благодаря предварително.И аз съм новак още с кразимите и дори моята не е GDI, но из форума многократно се пише за допълнителната профилактика, която трябва да се прави на GDI двигателя на всеки 70 000 километра. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 16 юли 2010 Сподели Публикувано 16 юли 2010 Колата е обслужена напълно,Обслужена, но с какво масло ?...Проблема най вероятно е в неправилно подбрано масло ..За другото няма да се тревожиш.. Черното припушване си е нормално (с нашиге горива).. Маслото когато гори, пуши сиво-синкаво, а не черно... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milflover Публикувано 16 юли 2010 Сподели Публикувано 16 юли 2010 Обслужена, но с какво масло ?...Проблема най вероятно е в неправилно подбрано масло ..За другото няма да се тревожиш.. Черното припушване си е нормално (с нашиге горива).. Маслото когато гори, пуши сиво-синкаво, а не черно... Доколкото знам, маслото на колегата (по кола и служба) е мобил 10W40, което е добре, но...абе най-добре си е един дърт колт и тва е... :icon_rock: , шегувам се, шегувам се. пощадете ме :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rankas Публикувано 16 юли 2010 Автор Сподели Публикувано 16 юли 2010 Обслужена, но с какво масло ?...Проблема най вероятно е в неправилно подбрано масло ..За другото няма да се тревожиш.. Черното припушване си е нормално (с нашиге горива).. Маслото когато гори, пуши сиво-синкаво, а не черно...Маслото ми е 10w40 на Mobil 1. Казаха ми, че това масло е добро, но не знам дали няма друго масло, което се препоръчва за този двигател Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 16 юли 2010 Сподели Публикувано 16 юли 2010 Маслото ми е 10w40 на Mobil 1. Казаха ми, че това масло е добро, но не знам дали няма друго масло, което се препоръчва за този двигателАми има.. 5w30 0w30 .... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rankas Публикувано 22 юли 2010 Автор Сподели Публикувано 22 юли 2010 Вече карах Каризмата на дълъг път и съм много доволен. Разхода при 120-130 км/ч е 6.5-6.8/100, като беше и натоварена. Единствените проблеми, които възникнаха, бе това, че бензина ми свърши, а по показания на борд компютъра трябваше да имам гориво за още 80 км. Освен това дотогава от време на време светеше една лампа , на която пише ГДИ ЕКО, а сега спря да свети и аз не мога да разбера кое е по-добре - да свети или не? Тракането, за което споменах продължава и не знам дали е проблем, ама адски ми лази по нервите, защото ми наподобява звука на лада. Не знам дали единствената възможна причина е маслото, както написа колегата, така че ако някой има мнение по въпроса, или има опит със същия проблем, ще се радвам да го сподели. Задавам този въпрос, тъй като доколкото разбирам ГДИ - двигателите имат доста специфични особености, а в Сливен ходих на един сервиз, но не могат да я закачат на компютър. Предполагам в сервиза на Мицубиши ще могат да ми помогнат, но май е доста скъпо. Така, че ако някой може да даде съвет как да спра това тракане, ще съм благодарен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 22 юли 2010 Сподели Публикувано 22 юли 2010 (редакция) Е, ако си свършил горивото, как да свети ЕКО-то?................Сменяй маслото с каквото ти казаха, докато е време и не е станало късно.Сипвай бензин и гледай зелената лампичка ЕКО да свети - така на колата и е най-хубаво............................Впрочем, най-хубаво ще и е - като я поопипа оттук-оттам ей тази "майна".....:D Редактирано 22 юли 2010 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 22 юли 2010 Сподели Публикувано 22 юли 2010 Колега зелената лампа нетрябва да светва от време на време. А да гасне от време на време.....т.е. в по-голямата част от времето трябва да свети. Което показва че двигателя е в икономичен режим......Но предвид писания разход, явно това при теб няма как да стане. Но пък щом си доволен от този разход.....какво ли щеше да е ако гори колкото трябва. Пък като прибавим и тракането(което определено не е от повдигачи), и пушенето.......теб ти трябва сериозен маистор, какъвто определено в фирмените сервизи няма. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rankas Публикувано 23 юли 2010 Автор Сподели Публикувано 23 юли 2010 Колега зелената лампа нетрябва да светва от време на време. А да гасне от време на време.....т.е. в по-голямата част от времето трябва да свети. Което показва че двигателя е в икономичен режим......Но предвид писания разход, явно това при теб няма как да стане. Но пък щом си доволен от този разход.....какво ли щеше да е ако гори колкото трябва. Пък като прибавим и тракането(което определено не е от повдигачи), и пушенето.......теб ти трябва сериозен маистор, какъвто определено в фирмените сервизи няма. Колега щом проблема ти е ясен направо да дойда при теб да го отстраниш. Кажи как да се свържа с теб - на ЛС или по мобилен телефон, за да се разберем за ден и евентуално да ме ориентираш за цената. Между другото зелената лампа доскоро светеше почти постоянно като карам до около 3000 об./мин. Но сега изобщо не се включва, дори когато дам на контакт преди да запаля също не светва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 23 юли 2010 Сподели Публикувано 23 юли 2010 Колега щом проблема ти е ясен направо да дойда при теб да го отстраниш. Кажи как да се свържа с теб - на ЛС или по мобилен телефон, за да се разберем за ден и евентуално да ме ориентираш за цената. Колега, ти български разбираш ли?Нали ти писах какво да направиш.... Впрочем, най-хубаво ще и е - като я поопипа оттук-оттам ей тази "майна".....:D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Emovn Публикувано 7 октомври 2010 Сподели Публикувано 7 октомври 2010 (редакция) Привет колеги,случайно разгледах тази тема,и ми стана интересно за тази зелена лампичка ЕКО,аз имам Мицубиши Каризма GDI-1,8-125 К. 2000Г.обаче не съм виждал досега да ми свети такава лампичка. Може ли някакъв съвет? Благодаря... Редактирано 7 октомври 2010 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Threatmore Публикувано 7 октомври 2010 Сподели Публикувано 7 октомври 2010 Привет колеги,случайно разгледах тази тема,и ми стана интересно за тази зелена лампичка ЕКО,аз имам Мицубиш Каризма GDI-1,8-125 К. 2000Г.обаче не съм виждал досега да ми свети такава лампичка. Можели някакъв савет? Благодаря... Привет и на теб, такава лампичка ЕКО има само на Каризмите произведени след 03/1999г. (след фейслифта), ако твоята е със старата муцуна значи, че нямаш. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Живко и Галя Публикувано 7 октомври 2010 Сподели Публикувано 7 октомври 2010 (редакция) Вече карах Каризмата на дълъг път и съм много доволен. Разхода при 120-130 км/ч е 6.5-6.8/100, като беше и натоварена. Единствените проблеми, които възникнаха, бе това, че бензина ми свърши, а по показания на борд компютъра трябваше да имам гориво за още 80 км. Освен това дотогава от време на време светеше една лампа , на която пише ГДИ ЕКО, а сега спря да свети и аз не мога да разбера кое е по-добре - да свети или не? Тракането, за което споменах продължава и не знам дали е проблем, ама адски ми лази по нервите, защото ми наподобява звука на лада. Не знам дали единствената възможна причина е маслото, както написа колегата, така че ако някой има мнение по въпроса, или има опит със същия проблем, ще се радвам да го сподели. Задавам този въпрос, тъй като доколкото разбирам ГДИ - двигателите имат доста специфични особености, а в Сливен ходих на един сервиз, но не могат да я закачат на компютър. Предполагам в сервиза на Мицубиши ще могат да ми помогнат, но май е доста скъпо. Така, че ако някой може да даде съвет как да спра това тракане, ще съм благодарен. Моя съвет е ако можеш отиди до Пловдив при Майстора, и тогава след като обсъдиш с него смени маслото.Аз бях с 10/40на мобил сега съм 5/30 Митсубиши дайманд еволюшан, и пак трака като повдигачи ама не са.Така че,първо ако можеш съгласувай смяната с Човека щото 1л.=27лв.И при мен така спира и почва на загрял двигател Редактирано 7 октомври 2010 от Живко и Галя Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Emovn Публикувано 7 октомври 2010 Сподели Публикувано 7 октомври 2010 Моето Мицубиши е произведено 12.03.99г.и е с новата маска,дали я има тая екстра..... :icon_hmm: а за маслото съм с Лик и Моли-5W30 в германия е слагано... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.