Премини към съдържание

Проблем с тракане от двигателя


Препоръчано мнение

Здравейте, колеги. Наскоро си купих Мицубиши Каризма 1.8 ГДИ 122 коня 2000 година. Имам следния проблем: по време на работа на двигателя се чува тракане като от повдигачи, което от време на време спира. Колата е обслужена напълно, но въпреки това чукането продължава. Освен това при форсиране на двигателя от ауспуха излиза черен пушек. Досега не ми е изгорила масло, което ме навежда на мисълта, че тоя черен пушек не от изгорено масло. Сутрин като запаля колата, откъм ауспуха се чува припукване, което изчезва след като автомобила позагрее. Това ми е проблема, надявам се някой по-компетентен да може да ме насочи лъм евентуалния проблем. Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги. Наскоро си купих Мицубиши Каризма 1.8 ГДИ 122 коня 2000 година. Имам следния проблем: по време на работа на двигателя се чува тракане като от повдигачи, което от време на време спира. Колата е обслужена напълно, но въпреки това чукането продължава. Освен това при форсиране на двигателя от ауспуха излиза черен пушек. Досега не ми е изгорила масло, което ме навежда на мисълта, че тоя черен пушек не от изгорено масло. Сутрин като запаля колата, откъм ауспуха се чува припукване, което изчезва след като автомобила позагрее. Това ми е проблема, надявам се някой по-компетентен да може да ме насочи лъм евентуалния проблем. Благодаря предварително.

И аз съм новак още с кразимите и дори моята не е GDI, но из форума многократно се пише за допълнителната профилактика, която трябва да се прави на GDI двигателя на всеки 70 000 километра.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата е обслужена напълно,

Обслужена, но с какво масло ?...

Проблема най вероятно е в неправилно подбрано масло ..

За другото няма да се тревожиш.. Черното припушване си е нормално (с нашиге горива).. Маслото когато гори, пуши сиво-синкаво, а не черно...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обслужена, но с какво масло ?...

Проблема най вероятно е в неправилно подбрано масло ..

За другото няма да се тревожиш.. Черното припушване си е нормално (с нашиге горива).. Маслото когато гори, пуши сиво-синкаво, а не черно...

 

Доколкото знам, маслото на колегата (по кола и служба) е мобил 10W40, което е добре, но...абе най-добре си е един дърт колт и тва е... :icon_rock: , шегувам се, шегувам се. пощадете ме :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обслужена, но с какво масло ?...

Проблема най вероятно е в неправилно подбрано масло ..

За другото няма да се тревожиш.. Черното припушване си е нормално (с нашиге горива).. Маслото когато гори, пуши сиво-синкаво, а не черно...

Маслото ми е 10w40 на Mobil 1. Казаха ми, че това масло е добро, но не знам дали няма друго масло, което се препоръчва за този двигател

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Маслото ми е 10w40 на Mobil 1. Казаха ми, че това масло е добро, но не знам дали няма друго масло, което се препоръчва за този двигател

Ами има.. 5w30 0w30 ....
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вече карах Каризмата на дълъг път и съм много доволен. Разхода при 120-130 км/ч е 6.5-6.8/100, като беше и натоварена. Единствените проблеми, които възникнаха, бе това, че бензина ми свърши, а по показания на борд компютъра трябваше да имам гориво за още 80 км. Освен това дотогава от време на време светеше една лампа , на която пише ГДИ ЕКО, а сега спря да свети и аз не мога да разбера кое е по-добре - да свети или не? Тракането, за което споменах продължава и не знам дали е проблем, ама адски ми лази по нервите, защото ми наподобява звука на лада. Не знам дали единствената възможна причина е маслото, както написа колегата, така че ако някой има мнение по въпроса, или има опит със същия проблем, ще се радвам да го сподели. Задавам този въпрос, тъй като доколкото разбирам ГДИ - двигателите имат доста специфични особености, а в Сливен ходих на един сервиз, но не могат да я закачат на компютър. Предполагам в сервиза на Мицубиши ще могат да ми помогнат, но май е доста скъпо. Така, че ако някой може да даде съвет как да спра това тракане, ще съм благодарен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, ако си свършил горивото, как да свети ЕКО-то?

................

Сменяй маслото с каквото ти казаха, докато е време и не е станало късно.

Сипвай бензин и гледай зелената лампичка ЕКО да свети - така на колата и е най-хубаво.

...........................

Впрочем, най-хубаво ще и е - като я поопипа оттук-оттам ей тази "майна".....:D

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега зелената лампа нетрябва да светва от време на време. А да гасне от време на време.....т.е. в по-голямата част от времето трябва да свети. Което показва че двигателя е в икономичен режим......Но предвид писания разход, явно това при теб няма как да стане. Но пък щом си доволен от този разход.....какво ли щеше да е ако гори колкото трябва. Пък като прибавим и тракането(което определено не е от повдигачи), и пушенето.......теб ти трябва сериозен маистор, какъвто определено в фирмените сервизи няма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега зелената лампа нетрябва да светва от време на време. А да гасне от време на време.....т.е. в по-голямата част от времето трябва да свети. Което показва че двигателя е в икономичен режим......Но предвид писания разход, явно това при теб няма как да стане. Но пък щом си доволен от този разход.....какво ли щеше да е ако гори колкото трябва. Пък като прибавим и тракането(което определено не е от повдигачи), и пушенето.......теб ти трябва сериозен маистор, какъвто определено в фирмените сервизи няма.

 

Колега щом проблема ти е ясен направо да дойда при теб да го отстраниш. Кажи как да се свържа с теб - на ЛС или по мобилен телефон, за да се разберем за ден и евентуално да ме ориентираш за цената.

Между другото зелената лампа доскоро светеше почти постоянно като карам до около 3000 об./мин. Но сега изобщо не се включва, дори когато дам на контакт преди да запаля също не светва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега щом проблема ти е ясен направо да дойда при теб да го отстраниш. Кажи как да се свържа с теб - на ЛС или по мобилен телефон, за да се разберем за ден и евентуално да ме ориентираш за цената.

 

Колега, ти български разбираш ли?

Нали ти писах какво да направиш....

 

Впрочем, най-хубаво ще и е - като я поопипа оттук-оттам ей тази "майна".....:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Привет колеги,случайно разгледах тази тема,и ми стана интересно за тази зелена лампичка ЕКО,аз имам Мицубиши Каризма GDI-1,8-125 К. 2000Г.обаче не съм виждал досега да ми свети такава лампичка.

Може ли някакъв съвет? Благодаря...

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,случайно разгледах тази тема,и ми стана интересно за тази зелена лампичка ЕКО,аз имам Мицубиш Каризма GDI-1,8-125 К. 2000Г.обаче не съм виждал досега да ми свети такава лампичка.

Можели някакъв савет? Благодаря...

Привет и на теб, такава лампичка ЕКО има само на Каризмите произведени след 03/1999г. (след фейслифта), ако твоята е със старата муцуна значи, че нямаш.

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вече карах Каризмата на дълъг път и съм много доволен. Разхода при 120-130 км/ч е 6.5-6.8/100, като беше и натоварена. Единствените проблеми, които възникнаха, бе това, че бензина ми свърши, а по показания на борд компютъра трябваше да имам гориво за още 80 км. Освен това дотогава от време на време светеше една лампа , на която пише ГДИ ЕКО, а сега спря да свети и аз не мога да разбера кое е по-добре - да свети или не? Тракането, за което споменах продължава и не знам дали е проблем, ама адски ми лази по нервите, защото ми наподобява звука на лада. Не знам дали единствената възможна причина е маслото, както написа колегата, така че ако някой има мнение по въпроса, или има опит със същия проблем, ще се радвам да го сподели. Задавам този въпрос, тъй като доколкото разбирам ГДИ - двигателите имат доста специфични особености, а в Сливен ходих на един сервиз, но не могат да я закачат на компютър. Предполагам в сервиза на Мицубиши ще могат да ми помогнат, но май е доста скъпо. Така, че ако някой може да даде съвет как да спра това тракане, ще съм благодарен.

 

Моя съвет е ако можеш отиди до Пловдив при Майстора, и тогава след като обсъдиш с него смени маслото.Аз бях с 10/40на мобил сега съм 5/30 Митсубиши дайманд еволюшан, и пак трака като повдигачи ама не са.Така че,първо ако можеш съгласувай смяната с Човека щото 1л.=27лв.И при мен така спира и почва на загрял двигател

Редактирано от Живко и Галя
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моето Мицубиши е произведено 12.03.99г.и е с новата маска,дали я има тая екстра..... :icon_hmm: а за маслото съм с Лик и Моли-5W30 в германия е слагано...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...