Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Годишен технически преглед и катализатор


Препоръчано мнение

Колеги, от няколко места научавам ,че вече при ГТП на колата, освен всички стандартни проверки ( светлини, гуми, мигачи, чистачки и т.н. ) вече правели проверки и на изгорелите газове с газ-анализатор.......... :icon_hmm: Това насериозно ли е, или само при някои пунктове се правят на интересни..........???? :icon_hmm: Какво значи проверка стойността на изгорелите газове..........ако мотора ти работи на газ или метан??? Или ако нямаш катализатор??? Какво правиме в тия случаи............ :mad:

Нека дискутираме тази тема, защото е много "интересна"..... :mad:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

взе да става много сериозно.... :icon_crying:

май скоро ще си слагам сваленият и предвидливо запазен катил :icon_censored:

все-още има къде да се минава "между капките", но няма да е задълго.Като изгърмят лицензите на няколко пункта, тогава и бай Вазовият портрет няма да помогне!!!

Опитват се все-още приемчиците да излъжат компютъра, но няма да е задълго. Стягайте кочините, че ще се редим по спирките :D

опссс Майната съм :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За мен това е пълна простотия, то че ще се стягат нещата ,ще се стягат, ноооо..............нека погледнем под друг ъгъл нещата........... :icon_hmm:

В Бг автомобилния ни парк е под вякаква критика, това че караме десет годишни коли , ние им се радваме като малки деца, ама колко са такива и с по нови коли??? Автомобилния ни парк съм чувал че е на повече от 20 години, тогава какво правим в този случай.....???какво , някой ще си сложи катализатор на Жигула??? или ще хвърли колата си ,защото не отговаряла на нормите ли???? :icon_hmm:

Аз с моята кола, не знам как ще ги докарам нормите , не съм я гледал и не е ясно какво ще стане ако я закача на анализатора, нооо..............само с един катализатор не се решават нещата............може да се окаже че мотора ми си е такъв, ад нормите ,приети за нормални тук.............тогава какво да правя , да я хвърлям ли???? :icon_hmm:

Колко струва един чисто нов катализатор и каде го има тук в Бг.......някой знае ли??? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ааа, евтини са - 300-400$ :mega_shok:

най-тъпото е, че колите които фабрично нямат катил ще трябва да отговарят на по-либерални изисквания, а тези които по каталог са с катила на тежките евронорми :icon_censored:

относно газовите - преглед се минава на бензин, а не на газ за съжаление, въпреки че газчицата си е екологично гориво :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали за това писах в онази тема за техн преглед - гледат нормите по години и тип на автомобила. Въпроса е как да разберат дали фабрично автомобила ми е с катализатор или не - трябва да имат доста богата база данни и пак вероятно няма да е юридически издържано. Само със завиране под автомобила и гледане - не става, както казах онези ми викат - а ми имаш катализатор, а нямаш ламбда снода...

 

Въпроса е да те пишат че си без катализатор и нормата е 1.9 /или там някъде не помня/, с катализатор нормата е 0.3, моята кола даваше 0.8 - 1.2 /взима се максимума/ и искаха задължително на бензин да съм, но след като ги питах на какво да съм :icon_blush:

Чух на друго място че имало норми и за газ, но само с газов инжекцион можело да се покрият /не съм сигурен в тази информация/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За сетен път се убеждавам, че живеем в страната на абсурдите. Значи имаш монтирана газова уредба,която също терябва да премине технически преглед,а не смятат газта за екологично чисто гориво. :icon_censored: А представяте ли си, ако някой откара хибридна кола (на ток и бензин) и тия го накарат да запали на бензин, а човека да каже :

-Ми аз бензин не ползвам имам си батерии

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали за това писах в онази тема за техн преглед - гледат нормите по години и тип на автомобила. Въпроса е как да разберат дали фабрично автомобила ми е с катализатор или не - трябва да имат доста богата база данни и пак вероятно няма да е юридически издържано. Само със завиране под автомобила и гледане - не става, както казах онези ми викат - а ми имаш катализатор, а нямаш ламбда снода...

 

Въпроса е да те пишат че си без катализатор и нормата е 1.9 /или там някъде не помня/, с катализатор нормата е 0.3, моята кола даваше 0.8 - 1.2 /взима се максимума/ и искаха задължително на бензин да съм, но след като ги питах на какво да съм :icon_blush:

Чух на друго място че имало норми и за газ, но само с газов инжекцион можело да се покрият /не съм сигурен в тази информация/

Това са стойности на какво обаче, на CO или на CO2.......ако си с катализатор тези стойности трябва да са в пъти по малки, нооо...... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз като минавах на преглед ми обясниха, че им наложили нови изисквания заради ЕС. Мисля, че имат и по-нов софтуер с богата база данни, който не позволява да минеш прегледа, ако не си в нормите. Засега измислят начин, но занапред... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че именно заради това има голяма конкуренция при изкупуването на стари катализатори - вероятно могат да се рециклират....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Старите катализатори се изкупуват не за рециклиране, а за преработка и извличане на благородните метали в тях (основно платина). :) Като цяло в БГ до сега имаше доста хляб в този бизнес ... ама занапред незнам :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...