Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

За пружините!


Shoker

Препоръчано мнение

От известно време забелязвам че, дори когато е празна колата е малко клекнала отзад. А веднъж се бяхме натоварили четирима души и малко багаж и като погледнах направо ми прилоша :D :D

Тък като всичко по окачването си е ОК предполагам че пружинките са омекнали.

Та някой може ли да ми каже дали трябва да побързам да ги сменям? И евнтулани цени и марки...

:icon_bye: :icon_bye: :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Шведски от Автогарант. Цена-качество най-доброто на пазара в момента. С клубната карта ще ползваш и намаление.

Говори със Стьопата да ти ги прати с колет, няколко лева е. Така направихме с колегата от Русе. Или си ги вземи лично ако имаш възможност. Ако мога да ти помогна - насреща съм :icon_n_hug:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шведски от Автогарант. Цена-качество най-доброто на пазара в момента. С клубната карта ще ползваш и намаление.

Говори със Стьопата да ти ги прати с колет, няколко лева е. Така направихме с колегата от Русе. Или си ги вземи лично ако имаш възможност. Ако мога да ти помогна - насреща съм :icon_n_hug:

 

Благодаря Big Boss. Най вероятно ще му кажа да ми ги прати като тръгна да ги сменям.

А някой ако все пак знае някаква приблизителна цена..... така информативно:good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Преди няколко месеца сменяхме на колата на Теди, за Лансер са на същата цена. С намалението ги взехме за 140 лева двете. За Галант не сме имали близките години поръчки, но преди време сменяхме за Е32 и имам спомени, че цената беше близка до тази на Лансера. Все пак твоите са различни, но цената е някъде в този диапазон. Най-добре се обади и ги питай утре в магазина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Има опасност да се счупят, но има и вероятност да караш години така. Относително е да се каже. Това е превантивна мярка и ако ти си решиш добре би било да ги смениш.

Моят случай (на колта на Теди) беше при смяна на гуми при вдигане на крик. Колата буквално се свлече. Стана точно пред Радил, когато купувахме Тойо-то. Бях доста учуден, защото като цяло колата и е в добро състояние и не е имало признаци, като например намаляване на височината на просвета...но след смяната тя осезаемо се повдигна, а също така стабилността нарастна неимоверно!

На Галанта, който сменяхме преди няколко месеца беше станало на път.

Просто метала статрее и освен това има натиск, като прибавим и траповете по нашите родни пътища....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може просто да се повдигнат малко ,както аз направих на моя стария Галант.........

 

А как става това? :icon_hmm:

Така както си казал "просто" все едно да ида да си напомпя гумите :D :D :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А как става това? :icon_hmm:

Така както си казал "просто" все едно да ида да си напомпя гумите :D :D :icon_thumbup:

Ми със мерак...........шегувам се..............

Значи свалят се макферсоните, разглабя се, отгоре гайката се сваля, тампона също, само че преди това трябва да се стегне пружината с меча лапа или скоби...........след това се вади пружината така както е стегната със скоби...............Взимаш амортесиора, отдолната част имаш "паница" на която ляга пружината( и от горната чест има паница, но тя е свалена заедно с тампона)......."Паницата " се избива( ако се вгледаш добре, тя не е заварена към стеблото на амортесиора, а на самото стебло има издатини, на които ляга паницата...............самата паница се избива внимателно да не я изкривите( хубаво е там да се почисти с тел. четка ,шкурка и след това да се пръсне с ВД40 или масло моторно........)След като я избиете, ще ви трябва стругар............той трябва да направи О-пръстен метален от стомана а не от алуминий или месинг( щото там е цялата тежест ) който О-пръстен трябва много плътно да влезе в стеблото ( с набиване ) т.е. вътрешния диаметър да бъде точно колкото външния диаметър на стеблото + 0.5-1 мм. още..........зависи.......Дебелината на О-пръстена трябва да е поне колкото издатините по амортесиора + още 4-8 (може и повече) мм. пак зависи какво е разтоянието там............И сега идва ред на това на каква височина ще я повдигаш..............това зависи от ширината на О-пръстена........разбира се тази височина НЕ може да бъде всякаква...........аз я повдигнах на 25 мм. ( т.е. О-пръстена ширината на стената му( или височината му ) е 25мм) повече от това не трябва да се вдига, защото се губи геометрията на автомобила и аеродинамиката му до някаде......така че трябва да се внимава............нещо повече , от опита който придобих, на 25 мм. повдигане в началото колата седеше като.............пернишка тунингована жигула.............ноо, в течение на времето задницата ми слегна и си стана както трябва( правих само задните амортесиори)това време е около 2-3 седмици каране, след това леко слягат пружините...............

Та когато се направят два абсолютно еднакви О-пръстена ( трябва да е много точно поне височината им , този размер, който определя с колко да се вдигне автомобила ти) и се разглобят амортесиорите , после по обратен ред се извършва и сглабянето им...........О-пръстена се набива в стеблото на амортесиора, докато легне на издатините му след това се набива и долната"паница" след това се слага и пружината, но идва и момента в който вече трябва да се постави пружината и тампона отгоре му,...........обаче понеже когато сте свили пружината тя се е отлепила при едно положение на свиването й, а сега трябва да се свие още повече , защото сте подложили подложка отдолу......затова пружината се свива най добре с меча лапа, така че после даа може да се досвие още ако е необходимо, или с скоби ,но регулируеми.............слагате пружината и натягате повече колкото е необходимо, след това горната паница и тампона , затягате гайката на място и сте готови.........

След монтажа на амортесиора на колата, трябва да дозатегнете гайката на стеблото на амортесиора, защото когато е свален макферсона, вие не можете да я затегнете както трябва, просто не можете да преодолеете силата на пружината, това става единствено с пневматичен пистолет ( около 30 кг./кв. см. ) или след кат оя сгобите колата и я пуснете да стъпи изцяло на земята( от крика като я пуснете) тогава се дозатягат тези гайки.......

Това е общо взето "технологията"..........имайте на предвид че по този начин се свива пружината допълнително.........задницата става с една идея по твърда...............а относно това дали пружината ще издържи,тъй като тя е натегната повече, теоретично е така, има риск да се счупи, тъй като тя е по натегнната от преди.........колко е натегната, зависи от това колко ще я повдигате колата.........аз лично на моята кола я повдигнах с 25 мм. и досега не е имала проблеми, също така повдигнах и на още две коли по този начин, сега ще повдигна и Хондата, макар че мисля че не е необходимо, ама брат ми искал, щото му се струвала клекнала.................Така че с две думи искам да кажа - не бойте се момчета ( и момичета де)........

 

 

А защо не ми работят смайлитата.....????

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ като повдигнеш колата по този начин няма ли вероятност от голям натиск на пружината и евентуално риск от счупване ? :icon_confused:

 

при мене смайлитата работят :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е общо взето "технологията"..........имайте на предвид че по този начин се свива пружината допълнително.........задницата става с една идея по твърда...............а относно това дали пружината ще издържи,тъй като тя е натегната повече, теоретично е така, има риск да се счупи, тъй като тя е по натегнната от преди.........колко е натегната, зависи от това колко ще я повдигате колата.........аз лично на моята кола я повдигнах с 25 мм. и досега не е имала проблеми, също така повдигнах и на още две коли по този начин, сега ще повдигна и Хондата, макар че мисля че не е необходимо, ама брат ми искал, щото му се струвала клекнала......

Ами то нали има едни гумени тампони дето опират като се претовари задницата. Ако вдигнеш много дали още ше опират или може се счупи пружината при претоварене.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ като повдигнеш колата по този начин няма ли вероятност от голям натиск на пружината и евентуално риск от счупване ? :icon_confused:

 

при мене смайлитата работят :)

На практика е така, но все пак зависи от пружината и от моментното й състояние.......

освен това за 20мм. свиване на цялата пружина не е толкова фатално..........това е все едно да държите пълен резервоара до горе постоянно...........така че натиска не е чак толкова голям в/у тях ......

Тампоните едва ли ще опират, тъй като хода на задницата на колата е около 15 см. и чак тогава може да опрат, а тук става дума за около 20-25мм. За да опрат трябва да я натовариш с 5 човека по 100 кила, пълен резервоар и багажник и тогава може нещо да опре............всичко зависи на момента, трябва правилно да се прецени, а това става за всяка кола индивидуално...............аз на тези коли каде съм правил, първо я вдигам на крик леко,за да преценя колко трябва да се вдигне колата..............естествено че при вдигането й , винаги има "мъртъв" ход , преди да отлепи гумата от земята, но при случаите с слегнали пружини , този ход е по голям , точно по това се водя и преценявам индивидуално..............

Така че има риск от счупване, ноо...........едни пружини нови са към 150-200лв. едната добри ( на добра марка ) иначе има разни ментаци за по 80-100 лв. едната, които не е ясно дали няма и те да се счупят по некое време.......(имал съм случай с Пасат комби..... сменихме пружините с уж ноив, добри и тн. и след няма и 1 година и се строшиха пак ....бас ловя, че ако ги бяхме повдигнали нямаше да се потрошят,нооо...........)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Толкова сложнотии и за какво- ЗА ДА СИ НАПРАВИШ КОЛАТА ПО-НЕСТАБИЛНА!!! ПО ДОБРЕ СИ КУПИ НОВИ, А не да побългарявате. След време пак ще се наложи да се доповдигат, а недаи си поже да се счупят, все пак това си е матерял който старее. С тези неща шега не бива. А колкото по висока е колата от нормалното толкова по нестабилнае в завоите и аеродинамиката и е нарушена. Вижте ги по размер, дали пък не съответстват на някоя друга кола, както често се случва!?! Не съм сменял на мицубишитата ми , но имах дайхацу и ставаха 1:1 с тези на голф1, единствената разлика беше в цената!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Ето на, най-после се реши да си сменя пружините и познайте - в Автогарант, от къде се бях засили да взимам ми казаха че няма, а ако се поръчвали идвали доста скъпичко.

Та някой случайно да знае от къде мога да си нямеря читави пружини на сносна цена? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето на, най-после се реши да си сменя пружините и познайте - в Автогарант, от къде се бях засили да взимам ми казаха че няма, а ако се поръчвали идвали доста скъпичко.

Та някой случайно да знае от къде мога да си нямеря читави пружини на сносна цена? :icon_hmm:

Ще проверя след около..........1 час дали имат и колко са..............за твоята е нали........... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще проверя след около..........1 час дали имат и колко са..............за твоята е нали........... :D

Да за моята е... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...