Премини към съдържание

Загряване на двигателя и светване на "check Engine" лампата на таблото


jimbata

Препоръчано мнение

Здравейте, колеги.

 

Нов съм във форума, въпреки че притежавам от 5 години "Каризма", 1600 м3, бензин, 1997г.

 

Имам два проблема, които ще опиша по-долу:

 

1. Първият проблем е доста странен - когато колата е със запален двигател, но не е в движение, а в покой (примерно съм попаднал в задръстване), температурата на двигателя започва да се покачва след две три минути в това състояние без да се движи. Когато натисна педала на газта и колата започне да се движи, термометъра се връща веднага в средната позиция т.е. температурата се нормализира. Иначе докато е в движение термпературата въобще не се покачва - само с работещ двигател, но не в движение. А никога преди не съм имал проблем с температурата.

Преди 2-3 месеца смених сам антифриза, тъй като по-голямата част от него беше изтекла, поради скъсване на скоба на една гумена тръба на радиатора. След като смених скобата, налях нов антифриз - около 4 литра. Сложих готов за употреба разреден антифриз, а не концентрат. Може ли това да е причината или има вероятност да загрява от нещо друго?

 

2. Лампата "check engine" на таблото ми светва вече няколко пъти при висока скорост на дълъг път - 120-130 км. Когато светне и колата започва да "придърпва", когато подавам газ. След известно време лампата угасва и за сега се случва само на дълъг път.

Смених преди 1000 км. всички филтри, ангренажния ми ремък е на 40 000 км, но не съм сменял никога ролката към ангренажния ремък. Може ли тя да е свързана по някакъв начин с този проблем? Знам, че трябва да отида на "елкон", но все още не съм го направил.

 

Моля, помогнете.

 

Благодаря Ви предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблем 1:Погледни дали ти сработва перката на радиатора,като е загряла колата.Може тя или датчика и да са изгорели и от там да е проблема.

 

Проблем 2:Най добре отиди на диагностика за да се види каква грешка излиза.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблем 1: Водна помпа или нещо друго,което трябва да се види, един трик направи, когат ое загряла вече повече, тогава изгаси мотора и слушай дали не ти бълбука в системата нещо.........ако бълбука, тогава направи още едно нещо: запали пак мотора и когато почне да загрява, пипни маркучите дали са горещи и най вече радиатора отгоре и отдолу...........ако е студен общо взето ,то 100% водна помпа.........

Проблем 2:Вероятно ТПС, но така да гадаем .........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги.

 

Нов съм във форума, въпреки че притежавам от 5 години "Каризма", 1600 м3, бензин, 1997г.

 

Имам два проблема, които ще опиша по-долу:

 

1. Първият проблем е доста странен - когато колата е със запален двигател, но не е в движение, а в покой (примерно съм попаднал в задръстване), температурата на двигателя започва да се покачва след две три минути в това състояние без да се движи. Когато натисна педала на газта и колата започне да се движи, термометъра се връща веднага в средната позиция т.е. температурата се нормализира. Иначе докато е в движение термпературата въобще не се покачва - само с работещ двигател, но не в движение. А никога преди не съм имал проблем с температурата.

Преди 2-3 месеца смених сам антифриза, тъй като по-голямата част от него беше изтекла, поради скъсване на скоба на една гумена тръба на радиатора. След като смених скобата, налях нов антифриз - около 4 литра. Сложих готов за употреба разреден антифриз, а не концентрат. Може ли това да е причината или има вероятност да загрява от нещо друго?

 

2. Лампата "check engine" на таблото ми светва вече няколко пъти при висока скорост на дълъг път - 120-130 км. Когато светне и колата започва да "придърпва", когато подавам газ. След известно време лампата угасва и за сега се случва само на дълъг път.

Смених преди 1000 км. всички филтри, ангренажния ми ремък е на 40 000 км, но не съм сменял никога ролката към ангренажния ремък. Може ли тя да е свързана по някакъв начин с този проблем? Знам, че трябва да отида на "елкон", но все още не съм го направил.

 

Моля, помогнете.

 

Благодаря Ви предварително!

Здравей,колега,аз имах същия проблем още в началото след като си взех моята Каризма.

При градско каране и при задръствания ми вдигаше температурата!перката ми се включваше доста късно!Налагаше се да включвам климатика за да ми се пуснат вентилаторите.

Термостата ми беше наред,замериха ми на каква температура ми се набоклучва перката, и се установи че на 105 градуса направо на 2 ра степен.

Смених си датчика но резултата беше същия...

Установи се че просто компютаризация на колата не включваше на първа степен, макар че датчика му пращаше там верни данни.

Сложиха ми отделен датчик до термостата,някакъв омов...че направиха така на 93 градуса датчика да подава информация на компютъра че е достигната температура от 105 градуса,така излъгаха компютъра да ми включва на време перката на радиатора :)

Но все пак не всеки може да направи това,все пак аз попаднах на човек които разбира от тези неща.

Надявам се да съм ти бил полезен и успех :)

Редактирано от tmintov
Ужасен правопис!
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...