jimbata Публикувано 15 януари 2010 Сподели Публикувано 15 януари 2010 Здравейте, колеги. Нов съм във форума, въпреки че притежавам от 5 години "Каризма", 1600 м3, бензин, 1997г. Имам два проблема, които ще опиша по-долу: 1. Първият проблем е доста странен - когато колата е със запален двигател, но не е в движение, а в покой (примерно съм попаднал в задръстване), температурата на двигателя започва да се покачва след две три минути в това състояние без да се движи. Когато натисна педала на газта и колата започне да се движи, термометъра се връща веднага в средната позиция т.е. температурата се нормализира. Иначе докато е в движение термпературата въобще не се покачва - само с работещ двигател, но не в движение. А никога преди не съм имал проблем с температурата. Преди 2-3 месеца смених сам антифриза, тъй като по-голямата част от него беше изтекла, поради скъсване на скоба на една гумена тръба на радиатора. След като смених скобата, налях нов антифриз - около 4 литра. Сложих готов за употреба разреден антифриз, а не концентрат. Може ли това да е причината или има вероятност да загрява от нещо друго? 2. Лампата "check engine" на таблото ми светва вече няколко пъти при висока скорост на дълъг път - 120-130 км. Когато светне и колата започва да "придърпва", когато подавам газ. След известно време лампата угасва и за сега се случва само на дълъг път.Смених преди 1000 км. всички филтри, ангренажния ми ремък е на 40 000 км, но не съм сменял никога ролката към ангренажния ремък. Може ли тя да е свързана по някакъв начин с този проблем? Знам, че трябва да отида на "елкон", но все още не съм го направил. Моля, помогнете. Благодаря Ви предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 15 януари 2010 Сподели Публикувано 15 януари 2010 Проблем 1:Погледни дали ти сработва перката на радиатора,като е загряла колата.Може тя или датчика и да са изгорели и от там да е проблема. Проблем 2:Най добре отиди на диагностика за да се види каква грешка излиза. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 15 януари 2010 Сподели Публикувано 15 януари 2010 Проблем 1: Водна помпа или нещо друго,което трябва да се види, един трик направи, когат ое загряла вече повече, тогава изгаси мотора и слушай дали не ти бълбука в системата нещо.........ако бълбука, тогава направи още едно нещо: запали пак мотора и когато почне да загрява, пипни маркучите дали са горещи и най вече радиатора отгоре и отдолу...........ако е студен общо взето ,то 100% водна помпа.........Проблем 2:Вероятно ТПС, но така да гадаем ......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenki4 Публикувано 19 януари 2010 Сподели Публикувано 19 януари 2010 (редакция) Здравейте, колеги. Нов съм във форума, въпреки че притежавам от 5 години "Каризма", 1600 м3, бензин, 1997г. Имам два проблема, които ще опиша по-долу: 1. Първият проблем е доста странен - когато колата е със запален двигател, но не е в движение, а в покой (примерно съм попаднал в задръстване), температурата на двигателя започва да се покачва след две три минути в това състояние без да се движи. Когато натисна педала на газта и колата започне да се движи, термометъра се връща веднага в средната позиция т.е. температурата се нормализира. Иначе докато е в движение термпературата въобще не се покачва - само с работещ двигател, но не в движение. А никога преди не съм имал проблем с температурата. Преди 2-3 месеца смених сам антифриза, тъй като по-голямата част от него беше изтекла, поради скъсване на скоба на една гумена тръба на радиатора. След като смених скобата, налях нов антифриз - около 4 литра. Сложих готов за употреба разреден антифриз, а не концентрат. Може ли това да е причината или има вероятност да загрява от нещо друго? 2. Лампата "check engine" на таблото ми светва вече няколко пъти при висока скорост на дълъг път - 120-130 км. Когато светне и колата започва да "придърпва", когато подавам газ. След известно време лампата угасва и за сега се случва само на дълъг път.Смених преди 1000 км. всички филтри, ангренажния ми ремък е на 40 000 км, но не съм сменял никога ролката към ангренажния ремък. Може ли тя да е свързана по някакъв начин с този проблем? Знам, че трябва да отида на "елкон", но все още не съм го направил. Моля, помогнете. Благодаря Ви предварително!Здравей,колега,аз имах същия проблем още в началото след като си взех моята Каризма.При градско каране и при задръствания ми вдигаше температурата!перката ми се включваше доста късно!Налагаше се да включвам климатика за да ми се пуснат вентилаторите.Термостата ми беше наред,замериха ми на каква температура ми се набоклучва перката, и се установи че на 105 градуса направо на 2 ра степен. Смених си датчика но резултата беше същия...Установи се че просто компютаризация на колата не включваше на първа степен, макар че датчика му пращаше там верни данни.Сложиха ми отделен датчик до термостата,някакъв омов...че направиха така на 93 градуса датчика да подава информация на компютъра че е достигната температура от 105 градуса,така излъгаха компютъра да ми включва на време перката на радиатора Но все пак не всеки може да направи това,все пак аз попаднах на човек които разбира от тези неща.Надявам се да съм ти бил полезен и успех Редактирано 19 януари 2010 от tmintov Ужасен правопис! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.