Премини към съдържание

Колта ми не пали


SlowDead

Препоръчано мнение

Здравейте..

Колта ми тази сутрин не запали... наложи се да отида до работа с на един приятел колата..

Прибрах се опитах отново но пак не запали...

Откачих възвратния клапан на бензина (мъркуча) въртя и в момента в който спирам да въртя там пръска бензин ... т.е. бензиновата помпа работи

Взех една свещ искарах кабела от 4-ти цилиндар .. бучнах му външната свещ ... приближих сърцевината до маса на колата въртя.. няма искра...

Въпроса ми е следния..

В делкото влизат 2 букси (едната с 6 кабела другата с 2)... някои знае ли на кои кабел какво напрежение трябва да отива (предполагам 3 или повече жици се използват за датчика на хол) ... идеята ми е да разбера дали бубината ми е заминала или не стига ток до делкото...

Благодаря ! :)

Редактирано от Big Boss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва и ЕКУ-то да включиш в джаза. Погледни дали няма описание сервизно на сайта на Божо, там ще се орентираш. Реда - проверяваш дали има сигнал от ЕКУ-то към комутатора, датчика на Хол /ако е вътре/ и след това бобина, комутатор. Най-добре с осцилоскоп се хващат тези поверди.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва и ЕКУ-то да включиш в джаза. Погледни дали няма описание сервизно на сайта на Божо, там ще се орентираш. Реда - проверяваш дали има сигнал от ЕКУ-то към комутатора, датчика на Хол /ако е вътре/ и след това бобина, комутатор. Най-добре с осцилоскоп се хващат тези поверди.

Свалих цялото делко ... разглобих го .. бубината има 2 първични и една вторична..

Първичните намотки са със съпротивление по-малко от 1 ом всяка от тях .. вторичната е 24 килоома според уреда ми .. има връзка между първичната и вторичната..

Комутатора ми е прецакан явно ...

2-рата първична намотка захранва 2-рия крак на транзистора който играе роля на комутатор (предполагам е мосфет и захранва дрейна)

1-вия крак на транзистора (гейта) отива към 1ви пин на 6 пиновата букса и минава през 33 ома резистор..

Между краката 1-3 на транзистора има 10килоома резистор

3-тия крак е директно към 2-ри пин на 6 пиновата букса

Ако транзистора е Н канален то той чака + към първи пин за да отпуши 2-ри пин към първичната намотка...

От цялата тази информация следва ,че неможем да си запалим колата ако този транзистор се прецака както е станало в моя случай ..

Ще се опитам да го искарам като външен модул защото много много не ми допада идеята да сменям цяло делко за един транзистор който струва може би стотинки...

Редактирано от SlowDead
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оооооооох......

Този филм го гледах 2 месеца...... Не знам дали ще стане, както си го описал.... Ако обаче успееш - много колеги ще са ти благодарни да споделиш тук как става, че си е приключение с тези тоци! Що време чаках Фуго да ми доставят една бубина за 30 лв. А като мерихме старата - показваше добре, сложихме нов комутатор и го изгори за 5 км. Затова, както е писал Милен е добре да го закачиш на осцилоскоп, мултисета не ги хваща пустите му тоци..... Щото - както казва Светльо - комутатор гори от бубина......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно - с мултицета няма да стане, сака си осцилоскоп. Адаша от Пловдив беше споменал че е виждал изваден комутатор и монтиран външен такъв от Ауди май точно на Колт. Така че и това е вариант НО както каза Роско комутатора се скапва най често от намотки на късо в бобината които без осцилоскоп не се хващат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мда.... Адашът ти го каза и за моята, че може да стане, ама вече се бях оправил. хм, и дано не става пак, че ми беше писнало!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оооооооох......

Този филм го гледах 2 месеца...... Не знам дали ще стане, както си го описал.... Ако обаче успееш - много колеги ще са ти благодарни да споделиш тук как става, че си е приключение с тези тоци! Що време чаках Фуго да ми доставят една бубина за 30 лв. А като мерихме старата - показваше добре, сложихме нов комутатор и го изгори за 5 км. Затова, както е писал Милен е добре да го закачиш на осцилоскоп, мултисета не ги хваща пустите му тоци..... Щото - както казва Светльо - комутатор гори от бубина......

Твоята бобина беше перфектна на мерене, обаче.................. :icon_blush: Едно е да го мериш разтоварена, друго е натоварена, с осциолоскоп едва ли ще го хване...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Твоята бобина беше перфектна на мерене, обаче.................. :icon_blush: Едно е да го мериш разтоварена, друго е натоварена, с осциолоскоп едва ли ще го хване...........

Днес монтирах делко от колта на един приятел и колата запали.. в аутодатата видях че бобината ми трябва да дава... цитирам

Primary resistance 0,9 - 1,2 ohm

Secondary resistance 20000 - 29000 ohm...

Бобината ми дава 24килоома вторична намотка и 1 ом първична (това с единия ом трудно защото знаете уреда как си мери въпротивлението на щеките при такива ниски стойности)

Транзистора в комутатора ми е згънал (според мене)

от 1ви крак на буксата (6 пиновата като я гледате с пиновете към вас и щипката нагоре) отива до гейт-а (базата) на транзистора през 33 ома резистор..

Между гейта и сорса има резистор 10 килоома... дрейна отива към средния крак на първичната намотка.. то ест първичните намотки са 2 и едната храни този транзистор...

Ще монтирам на негово място IRFZ48N и ще пробвам да запаля колата така.. ако стане ще е много добре да си модваме делката когато згъват по този начин...

засега чао .. очаквайте снимки и новини по темата.. надявам се да успея с тези схемни решения...

Намерих този сайт - http://www.stealth316.com/2-pwrtransunit.htm тук транзистора го дават да е биполярен.. аз мисля да пробвам с мощен мосфет...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Ще монтирам на негово място IRFZ48N и ще пробвам да запаля колата така.. тук транзистора го дават да е биполярен.. аз мисля да пробвам с мощен мосфет...
IRFZ48N e 55V. Там ти трябва поне 400V-ов транзистор, обикновено е дарлингтон от типа на BU931/TIP162.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

IRFZ48N e 55V. Там ти трябва поне 400V-ов транзистор, обикновено е дарлингтон от типа на BU931/TIP162.

да прав си ... не се съобразих че в момента на разреждането напрежението скача неимоверно.. ще потърся утре в магазина въпросния транзистор защото в нас такъв на 400 волта нямам.. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е транзистора.. корпуса му е малък както на оригиналния транзистор и може да се монтира на негово място.. утре ще търся него ! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е транзистора.. корпуса му е малък както на оригиналния транзистор и може да се монтира на негово място.. утре ще търся него ! :)

Имай предвид, че в емитера има резистор 0.1-0.2 ома. Провери и него

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смених транзистора с BU431 но колата не запали.. свалих делкото .. меря транзистора .. пробил - емитер-колектор...

Закачих 1 крокодилче към единия извод на първичната намотка към маса на импулсно захранване за компютър.. , 2-ро крокодилче към другия извод на бобината , 3-то крокодилче към +12 волта на импулсното захранване и 4-то крокодилче към маса и другия край към отверка която доближих до друга отверка (на разтояние 3 милиметра) която е вкарана в лулата на високоволтовия изход...

започнах да прецъквам контакт между 2-рото и 3-тото крокодилче така че да заредя и разредя първичната намотка... резултата беше супер слаба искра на високоволтовия изход...

когато закача постоянно напрежение към първичната намотка без да го прецъквам консумацията е 8,** ампера... а в момента на откачането на контакта към 12-те волта искрата при крокодилчетата е по-ярка от тази на високоволтовата... явно бобината си е заминала и затова ми згъва и комутатора...

Еми ако някои има за продаване такова делко моля да ми пише :)

Редактирано от SlowDead
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смених транзистора с BU431 но колата не запали.. свалих делкото .. меря транзистора .. пробил - емитер-колектор...

Какъв точно транзистор си сложил? Ако гори E-C най-вероятно е бил за недостатъчно високо напрежение или бобината ти има намотки накъсо и обратния скок на напрежението е по-висок от нормалното.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смених транзистора с BU431 но колата не запали.. свалих делкото .. меря транзистора .. пробил - емитер-колектор...

 

Какъв точно транзистор си сложил? Ако гори E-C най-вероятно е бил за недостатъчно високо напрежение или бобината ти има намотки накъсо и обратния скок на напрежението е по-висок от нормалното.

И аз това предполагам.. когато бобината загрее от консумацията , при откачане на напрежението към нея и мерене показва 2 ома и нагоре (в зависимост от загряването)...

транзистора е до 500 волта... 15 ампера (30 пик)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... когато бобината загрее от консумацията , при откачане на напрежението към нея и мерене показва 2 ома и нагоре (в зависимост от загряването)...

транзистора е до 500 волта... 15 ампера (30 пик)

Попитах, защото не намирам данни за BU431 никъде. А увеличаването на съпротивлението при загряване е нормално.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Попитах, защото не намирам данни за BU431 никъде. А увеличаването на съпротивлението при загряване е нормално.

Моя грешка .. транзистора е 931.... :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

IRFZ48N e 55V. Там ти трябва поне 400V-ов транзистор, обикновено е дарлингтон от типа на BU931/TIP162.

Подкрепям те за това твърдение, правели сме го тоя номер и в началото гореше докато не се сетихме че ни трябва 400 дори и 500Волтов транзистор ............

Само че на колегата ще му кажа че транзистора трябва да е монтиран на бая голям радиатор защото ще се загрява доста и ще изгори.........

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям те за това твърдение, правели сме го тоя номер и в началото гореше докато не се сетихме че ни трябва 400 дори и 500Волтов транзистор ............

Само че на колегата ще му кажа че транзистора трябва да е монтиран на бая голям радиатор защото ще се загрява доста и ще изгори.........

Аз монтирах транзистора на радиатора на които беше монтиран оригиналния транзистор.. просто бобината ми е прецакана и затова изгоря отново новия трянзистор , ще си търся бобина и ако си намеря (незнам дали от 1.3 не става.. като гледам аутодатата дава еднакви параметри на бобината като съпротивления) ще сменя отново транзистора и ще пробвам пак..

Датчиците на хол ми работят и 2-та .. когато към 1-ви и 2-ри пин подам съответно маса и +12 волта на 3-ти и 4-ти пин при завъртане на делкото си прецъкват 1,2 волта...

Имам само едно питане тъй като когато разглобявах делкото не запомних в какво положение беше датчика за отчитане положението на коляновия вал...

Ще кача снимки и пак ще обясня :)

Благодаря колеги за помоща

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз монтирах транзистора на радиатора на които беше монтиран оригиналния транзистор.. просто бобината ми е прецакана и затова изгоря отново новия трянзистор , ще си търся бобина и ако си намеря (незнам дали от 1.3 не става.. като гледам аутодатата дава еднакви параметри на бобината като съпротивления) ще сменя отново транзистора и ще пробвам пак..

Датчиците на хол ми работят и 2-та .. когато към 1-ви и 2-ри пин подам съответно маса и +12 волта на 3-ти и 4-ти пин при завъртане на делкото си прецъкват 1,2 волта...

Имам само едно питане тъй като когато разглобявах делкото не запомних в какво положение беше датчика за отчитане положението на коляновия вал...

Ще кача снимки и пак ще обясня :)

Благодаря колеги за помоща

Бобината може да изглежда здрава( като я мериш по R в покой ) но под товар може да издава багажа , случвало ми се е и на мен няколко пъти така, затова трябва да внимаваш и да не се подвеждаш че е читава ...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бобината може да изглежда здрава( като я мериш по R в покой ) но под товар може да издава багажа , случвало ми се е и на мен няколко пъти така, затова трябва да внимаваш и да не се подвеждаш че е читава ...........

Някои има ли старо делко или стара бобина от 1.3 мотор да сравним дали не са еднакви .. на моята бобина серииния номер е H3T031

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам - ще погледна номера и ще пиша мисля че бобините ставаха а комутаторите не .

Редактирано от djon
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.mitsubishidistributors.co.uk/se...anCode=T6T57671

Tакова ми е делкото .. бобината и комутатора + датчиците на колт..

Намерих цяло делко от ударен колт ,но лошото е че бобината е ударена в лулата и се е пръснала самата бобина + счупена лула

Комутатора е малко по-различен има 2 изпъкнали пъпчици .. незнам закакво са (освен 2-та датчика на хол)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...