SlowDead Публикувано 8 октомври 2009 Сподели Публикувано 8 октомври 2009 (редакция) Здравейте..Колта ми тази сутрин не запали... наложи се да отида до работа с на един приятел колата..Прибрах се опитах отново но пак не запали...Откачих възвратния клапан на бензина (мъркуча) въртя и в момента в който спирам да въртя там пръска бензин ... т.е. бензиновата помпа работиВзех една свещ искарах кабела от 4-ти цилиндар .. бучнах му външната свещ ... приближих сърцевината до маса на колата въртя.. няма искра...Въпроса ми е следния..В делкото влизат 2 букси (едната с 6 кабела другата с 2)... някои знае ли на кои кабел какво напрежение трябва да отива (предполагам 3 или повече жици се използват за датчика на хол) ... идеята ми е да разбера дали бубината ми е заминала или не стига ток до делкото...Благодаря ! Редактирано 9 октомври 2009 от Big Boss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 8 октомври 2009 Сподели Публикувано 8 октомври 2009 Трябва и ЕКУ-то да включиш в джаза. Погледни дали няма описание сервизно на сайта на Божо, там ще се орентираш. Реда - проверяваш дали има сигнал от ЕКУ-то към комутатора, датчика на Хол /ако е вътре/ и след това бобина, комутатор. Най-добре с осцилоскоп се хващат тези поверди. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SlowDead Публикувано 8 октомври 2009 Автор Сподели Публикувано 8 октомври 2009 (редакция) Трябва и ЕКУ-то да включиш в джаза. Погледни дали няма описание сервизно на сайта на Божо, там ще се орентираш. Реда - проверяваш дали има сигнал от ЕКУ-то към комутатора, датчика на Хол /ако е вътре/ и след това бобина, комутатор. Най-добре с осцилоскоп се хващат тези поверди.Свалих цялото делко ... разглобих го .. бубината има 2 първични и една вторична..Първичните намотки са със съпротивление по-малко от 1 ом всяка от тях .. вторичната е 24 килоома според уреда ми .. има връзка между първичната и вторичната..Комутатора ми е прецакан явно ...2-рата първична намотка захранва 2-рия крак на транзистора който играе роля на комутатор (предполагам е мосфет и захранва дрейна)1-вия крак на транзистора (гейта) отива към 1ви пин на 6 пиновата букса и минава през 33 ома резистор..Между краката 1-3 на транзистора има 10килоома резистор3-тия крак е директно към 2-ри пин на 6 пиновата буксаАко транзистора е Н канален то той чака + към първи пин за да отпуши 2-ри пин към първичната намотка...От цялата тази информация следва ,че неможем да си запалим колата ако този транзистор се прецака както е станало в моя случай ..Ще се опитам да го искарам като външен модул защото много много не ми допада идеята да сменям цяло делко за един транзистор който струва може би стотинки... Редактирано 8 октомври 2009 от SlowDead Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 9 октомври 2009 Сподели Публикувано 9 октомври 2009 Оооооооох...... Този филм го гледах 2 месеца...... Не знам дали ще стане, както си го описал.... Ако обаче успееш - много колеги ще са ти благодарни да споделиш тук как става, че си е приключение с тези тоци! Що време чаках Фуго да ми доставят една бубина за 30 лв. А като мерихме старата - показваше добре, сложихме нов комутатор и го изгори за 5 км. Затова, както е писал Милен е добре да го закачиш на осцилоскоп, мултисета не ги хваща пустите му тоци..... Щото - както казва Светльо - комутатор гори от бубина...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 9 октомври 2009 Сподели Публикувано 9 октомври 2009 Точно - с мултицета няма да стане, сака си осцилоскоп. Адаша от Пловдив беше споменал че е виждал изваден комутатор и монтиран външен такъв от Ауди май точно на Колт. Така че и това е вариант НО както каза Роско комутатора се скапва най често от намотки на късо в бобината които без осцилоскоп не се хващат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 9 октомври 2009 Сподели Публикувано 9 октомври 2009 Мда.... Адашът ти го каза и за моята, че може да стане, ама вече се бях оправил. хм, и дано не става пак, че ми беше писнало! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 октомври 2009 Сподели Публикувано 9 октомври 2009 Оооооооох...... Този филм го гледах 2 месеца...... Не знам дали ще стане, както си го описал.... Ако обаче успееш - много колеги ще са ти благодарни да споделиш тук как става, че си е приключение с тези тоци! Що време чаках Фуго да ми доставят една бубина за 30 лв. А като мерихме старата - показваше добре, сложихме нов комутатор и го изгори за 5 км. Затова, както е писал Милен е добре да го закачиш на осцилоскоп, мултисета не ги хваща пустите му тоци..... Щото - както казва Светльо - комутатор гори от бубина......Твоята бобина беше перфектна на мерене, обаче.................. :icon_blush: Едно е да го мериш разтоварена, друго е натоварена, с осциолоскоп едва ли ще го хване........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SlowDead Публикувано 9 октомври 2009 Автор Сподели Публикувано 9 октомври 2009 Твоята бобина беше перфектна на мерене, обаче.................. :icon_blush: Едно е да го мериш разтоварена, друго е натоварена, с осциолоскоп едва ли ще го хване...........Днес монтирах делко от колта на един приятел и колата запали.. в аутодатата видях че бобината ми трябва да дава... цитирамPrimary resistance 0,9 - 1,2 ohmSecondary resistance 20000 - 29000 ohm...Бобината ми дава 24килоома вторична намотка и 1 ом първична (това с единия ом трудно защото знаете уреда как си мери въпротивлението на щеките при такива ниски стойности)Транзистора в комутатора ми е згънал (според мене) от 1ви крак на буксата (6 пиновата като я гледате с пиновете към вас и щипката нагоре) отива до гейт-а (базата) на транзистора през 33 ома резистор..Между гейта и сорса има резистор 10 килоома... дрейна отива към средния крак на първичната намотка.. то ест първичните намотки са 2 и едната храни този транзистор...Ще монтирам на негово място IRFZ48N и ще пробвам да запаля колата така.. ако стане ще е много добре да си модваме делката когато згъват по този начин...засега чао .. очаквайте снимки и новини по темата.. надявам се да успея с тези схемни решения...Намерих този сайт - http://www.stealth316.com/2-pwrtransunit.htm тук транзистора го дават да е биполярен.. аз мисля да пробвам с мощен мосфет... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 9 октомври 2009 Сподели Публикувано 9 октомври 2009 ...Ще монтирам на негово място IRFZ48N и ще пробвам да запаля колата така.. тук транзистора го дават да е биполярен.. аз мисля да пробвам с мощен мосфет...IRFZ48N e 55V. Там ти трябва поне 400V-ов транзистор, обикновено е дарлингтон от типа на BU931/TIP162. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SlowDead Публикувано 9 октомври 2009 Автор Сподели Публикувано 9 октомври 2009 IRFZ48N e 55V. Там ти трябва поне 400V-ов транзистор, обикновено е дарлингтон от типа на BU931/TIP162.да прав си ... не се съобразих че в момента на разреждането напрежението скача неимоверно.. ще потърся утре в магазина въпросния транзистор защото в нас такъв на 400 волта нямам.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 9 октомври 2009 Сподели Публикувано 9 октомври 2009 ... ще потърся утре в магазина въпросния транзистор защото в нас такъв на 400 волта нямам.. BU491ZP Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SlowDead Публикувано 9 октомври 2009 Автор Сподели Публикувано 9 октомври 2009 BU491ZPТова е транзистора.. корпуса му е малък както на оригиналния транзистор и може да се монтира на негово място.. утре ще търся него ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 10 октомври 2009 Сподели Публикувано 10 октомври 2009 Това е транзистора.. корпуса му е малък както на оригиналния транзистор и може да се монтира на негово място.. утре ще търся него ! Имай предвид, че в емитера има резистор 0.1-0.2 ома. Провери и него Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SlowDead Публикувано 10 октомври 2009 Автор Сподели Публикувано 10 октомври 2009 (редакция) Смених транзистора с BU431 но колата не запали.. свалих делкото .. меря транзистора .. пробил - емитер-колектор...Закачих 1 крокодилче към единия извод на първичната намотка към маса на импулсно захранване за компютър.. , 2-ро крокодилче към другия извод на бобината , 3-то крокодилче към +12 волта на импулсното захранване и 4-то крокодилче към маса и другия край към отверка която доближих до друга отверка (на разтояние 3 милиметра) която е вкарана в лулата на високоволтовия изход...започнах да прецъквам контакт между 2-рото и 3-тото крокодилче така че да заредя и разредя първичната намотка... резултата беше супер слаба искра на високоволтовия изход...когато закача постоянно напрежение към първичната намотка без да го прецъквам консумацията е 8,** ампера... а в момента на откачането на контакта към 12-те волта искрата при крокодилчетата е по-ярка от тази на високоволтовата... явно бобината си е заминала и затова ми згъва и комутатора...Еми ако някои има за продаване такова делко моля да ми пише Редактирано 10 октомври 2009 от SlowDead Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 10 октомври 2009 Сподели Публикувано 10 октомври 2009 Смених транзистора с BU431 но колата не запали.. свалих делкото .. меря транзистора .. пробил - емитер-колектор...Какъв точно транзистор си сложил? Ако гори E-C най-вероятно е бил за недостатъчно високо напрежение или бобината ти има намотки накъсо и обратния скок на напрежението е по-висок от нормалното. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SlowDead Публикувано 10 октомври 2009 Автор Сподели Публикувано 10 октомври 2009 Смених транзистора с BU431 но колата не запали.. свалих делкото .. меря транзистора .. пробил - емитер-колектор... Какъв точно транзистор си сложил? Ако гори E-C най-вероятно е бил за недостатъчно високо напрежение или бобината ти има намотки накъсо и обратния скок на напрежението е по-висок от нормалното.И аз това предполагам.. когато бобината загрее от консумацията , при откачане на напрежението към нея и мерене показва 2 ома и нагоре (в зависимост от загряването)...транзистора е до 500 волта... 15 ампера (30 пик) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 10 октомври 2009 Сподели Публикувано 10 октомври 2009 ... когато бобината загрее от консумацията , при откачане на напрежението към нея и мерене показва 2 ома и нагоре (в зависимост от загряването)...транзистора е до 500 волта... 15 ампера (30 пик)Попитах, защото не намирам данни за BU431 никъде. А увеличаването на съпротивлението при загряване е нормално. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SlowDead Публикувано 10 октомври 2009 Автор Сподели Публикувано 10 октомври 2009 Попитах, защото не намирам данни за BU431 никъде. А увеличаването на съпротивлението при загряване е нормално.Моя грешка .. транзистора е 931.... :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 11 октомври 2009 Сподели Публикувано 11 октомври 2009 (редакция) IRFZ48N e 55V. Там ти трябва поне 400V-ов транзистор, обикновено е дарлингтон от типа на BU931/TIP162.Подкрепям те за това твърдение, правели сме го тоя номер и в началото гореше докато не се сетихме че ни трябва 400 дори и 500Волтов транзистор ............Само че на колегата ще му кажа че транзистора трябва да е монтиран на бая голям радиатор защото ще се загрява доста и ще изгори......... Редактирано 11 октомври 2009 от DJ Tymbi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SlowDead Публикувано 11 октомври 2009 Автор Сподели Публикувано 11 октомври 2009 Подкрепям те за това твърдение, правели сме го тоя номер и в началото гореше докато не се сетихме че ни трябва 400 дори и 500Волтов транзистор ............Само че на колегата ще му кажа че транзистора трябва да е монтиран на бая голям радиатор защото ще се загрява доста и ще изгори.........Аз монтирах транзистора на радиатора на които беше монтиран оригиналния транзистор.. просто бобината ми е прецакана и затова изгоря отново новия трянзистор , ще си търся бобина и ако си намеря (незнам дали от 1.3 не става.. като гледам аутодатата дава еднакви параметри на бобината като съпротивления) ще сменя отново транзистора и ще пробвам пак..Датчиците на хол ми работят и 2-та .. когато към 1-ви и 2-ри пин подам съответно маса и +12 волта на 3-ти и 4-ти пин при завъртане на делкото си прецъкват 1,2 волта...Имам само едно питане тъй като когато разглобявах делкото не запомних в какво положение беше датчика за отчитане положението на коляновия вал... Ще кача снимки и пак ще обясня Благодаря колеги за помоща Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 11 октомври 2009 Сподели Публикувано 11 октомври 2009 Аз монтирах транзистора на радиатора на които беше монтиран оригиналния транзистор.. просто бобината ми е прецакана и затова изгоря отново новия трянзистор , ще си търся бобина и ако си намеря (незнам дали от 1.3 не става.. като гледам аутодатата дава еднакви параметри на бобината като съпротивления) ще сменя отново транзистора и ще пробвам пак..Датчиците на хол ми работят и 2-та .. когато към 1-ви и 2-ри пин подам съответно маса и +12 волта на 3-ти и 4-ти пин при завъртане на делкото си прецъкват 1,2 волта...Имам само едно питане тъй като когато разглобявах делкото не запомних в какво положение беше датчика за отчитане положението на коляновия вал... Ще кача снимки и пак ще обясня Благодаря колеги за помощаБобината може да изглежда здрава( като я мериш по R в покой ) но под товар може да издава багажа , случвало ми се е и на мен няколко пъти така, затова трябва да внимаваш и да не се подвеждаш че е читава ........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SlowDead Публикувано 11 октомври 2009 Автор Сподели Публикувано 11 октомври 2009 Бобината може да изглежда здрава( като я мериш по R в покой ) но под товар може да издава багажа , случвало ми се е и на мен няколко пъти така, затова трябва да внимаваш и да не се подвеждаш че е читава ...........Някои има ли старо делко или стара бобина от 1.3 мотор да сравним дали не са еднакви .. на моята бобина серииния номер е H3T031 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djon Публикувано 12 октомври 2009 Сподели Публикувано 12 октомври 2009 (редакция) Аз имам - ще погледна номера и ще пиша мисля че бобините ставаха а комутаторите не . Редактирано 12 октомври 2009 от djon Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djon Публикувано 12 октомври 2009 Сподели Публикувано 12 октомври 2009 Номера на б-та е -Т2Т59571 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SlowDead Публикувано 13 октомври 2009 Автор Сподели Публикувано 13 октомври 2009 http://www.mitsubishidistributors.co.uk/se...anCode=T6T57671Tакова ми е делкото .. бобината и комутатора + датчиците на колт..Намерих цяло делко от ударен колт ,но лошото е че бобината е ударена в лулата и се е пръснала самата бобина + счупена лулаКомутатора е малко по-различен има 2 изпъкнали пъпчици .. незнам закакво са (освен 2-та датчика на хол) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.