mark_bg Публикувано 24 септември 2009 Сподели Публикувано 24 септември 2009 Здравейте колеги, Вагонетката ми засвети в червено. Няма налягане на маслото в двигателя. Смених маслената помпа с друга ( голям филм) но пак отново същото ..... Пробваха я майсторите новата помпа още преди да я сложат - едва плюеше маслото с въртене на ръка .... Вероятно и тя потеже е от друг стар двигател не е читава. Сега търся трета . Някой може ли да помогне с инфо по въпроса, някой да продава или старата подлежи ли на ремонт ( шлайф на зъбите или нещо подобно ) В балкан стар чакането е голямо, а цифрата четирицифрена..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 24 септември 2009 Сподели Публикувано 24 септември 2009 Шлайфане на зъби няма как да помогне! Ако можеш да насложиш слой - да, но с шлайфане и пилене - се постига "обратен ефект"А как стигнахте до извода, че е точно от помпата? Замерихте ли с механичен датчик получаваното налягане? (за да се изключи вариантът за прецакан датчик) Ако втора помпа светва лампата - не искам да те плаша, но проблемът е по-сериозен от това - според моят опит с други марки. Нека и другите колеги се изкажат, но загуба на налягане на маслото отива на ремонт. П.П. А с какво масло караш? Опитай с по-гъсто масло за проба..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mark_bg Публикувано 25 септември 2009 Автор Сподели Публикувано 25 септември 2009 Шлайфане на зъби няма как да помогне! Ако можеш да насложиш слой - да, но с шлайфане и пилене - се постига "обратен ефект"А как стигнахте до извода, че е точно от помпата? Замерихте ли с механичен датчик получаваното налягане? (за да се изключи вариантът за прецакан датчик) Ако втора помпа светва лампата - не искам да те плаша, но проблемът е по-сериозен от това - според моят опит с други марки. Нека и другите колеги се изкажат, но загуба на налягане на маслото отива на ремонт. П.П. А с какво масло караш? Опитай с по-гъсто масло за проба..... Уреда, който закачихме се колебае между 0.20 и 0.30 атмосфери. Говори се за 0.40 като достатъчно налагяне, а за да загасне датчика са необходими 0.50. Уверихме се, че е помпата защото извадена заедно с прилежащия и ангренажен капак и без сложен филтър и клапан за свръх налягане, я изпробвахме, завъртайки на ръка и с дрелка. Смуква масло, но го просто изплюва, без да оформи мощната струя, която с трепет очаквахме. На практика между входа и изхода на помпата не остана нищо друго ( освен самата помпа ) - луда работа ! В голямо приключение съм с тази вагонетка. ... А ми е любима кола ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vanjo Публикувано 25 септември 2009 Сподели Публикувано 25 септември 2009 Дай по-подробни данни за двигателя Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mark_bg Публикувано 25 септември 2009 Автор Сподели Публикувано 25 септември 2009 Дай по-подробни данни за двигателя Спей вагон - 4х4 - 2400 к.см. - 2000 г. GDI Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 25 септември 2009 Сподели Публикувано 25 септември 2009 А както беше с манометъра, на празен ход 0.2-0.3 хубаво. А на по високи обороти какво е налягането. Примерно на 3000 об/мин. И при въртене на ръка колко мощна струя очаквате да извади ??? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mark_bg Публикувано 25 септември 2009 Автор Сподели Публикувано 25 септември 2009 Не съвсем на ръка - с дрелка въртяхме помпата. За струя трудно можеше да се говори, по-скоро изцвъкваше масълцето .......... ......а на празен ход не може да загасне лампата при под 0.50 налягане. При здрава помпа това е нормално налягане, погасящо ужасната червена лампа, която ми се иска да изям. При 3000 об. вероятно при здрава помпа налягането е много по - голямо затова има и клапан, който връща част от маслото в картера за да не избият семерингите. Така ми бяха обяснени нещата.... Въпроса е някой знае ли какво може да се направи с тези зъбни колела за да заработи проклетата помпа? Подозирам, че ще трябва да купувам нова, а това е свързано със внезапни значителни разходи ! Върви с ангренажния си капак и балансиращия вал проклетницата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 26 септември 2009 Сподели Публикувано 26 септември 2009 При 3000 об. вероятно при здрава помпа налягането е много по - голямо затова има и клапан,Провери го този клапан, да не е застанала някоя частица между съчмата му и леглото и да не затваря добре...Със зъбчатките нищо не можеш да направиш ..Ако са износени, трябва да ги смениш с нови... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 26 септември 2009 Сподели Публикувано 26 септември 2009 (редакция) Минималното налягане не е 0.5 а 0.63. Под него не трябва да пада, за налягането при 3000об/мин не питам случайно колко е било . Такава помпа която е направена да върти и балансиращ вал и да служи за лагер на същия с дрелка неможе да се пробва.......Както и да е. Проблема е доста разпространен при 2.4 ГДИ, продължаваите да търсите .......не е в помпата. Редактирано 26 септември 2009 от Milen_z Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vekil Публикувано 27 ноември 2009 Сподели Публикувано 27 ноември 2009 (редакция) Минималното налягане не е 0.5 а 0.63. Под него не трябва да пада, за налягането при 3000об/мин не питам случайно колко е било . Такава помпа която е направена да върти и балансиращ вал и да служи за лагер на същия с дрелка неможе да се пробва.......Както и да е. Проблема е доста разпространен при 2.4 ГДИ, продължаваите да търсите .......не е в помпата.И аз да се включа, току виж науча нещо за маслените помпи.През лятото съм ударил(и вдлъбнал) картера при някой рибарски оф роуд, по това време някъде затракаха и хидравличните повдигачи.Есенес ми светна лампата за налягане на маслото. на собствен ход се добрах до сервиз, изчукаха картера(смукатела на помпата се беше отбелязал от вътрешната страна), сглобиха я, но за да подкачи масло, се наложи майстора да пълни помпата с грес. След два три дена започна да си гасне нормално, лампата за налягането.Миналата седмица спря да гасне, само след форсиране до към 3-4000 оборота.Смених биелни и основни лагери(2 биелни бяха останали без мекия слой и един основен, шийките на вала-здрави).Сега не чукат повдигачи, обаче при студен двигател лампата не гасне без форсиране, при загрял двигател до 5-10мин. след изключване гасне веднага.Ако престои 30 мин. пак със форсиране.Налягането на маслото не е мерено, поради липса в бургаска област на накрайник с конусна нецолова резба.дори в сервиза на Мерцедес и Мицубиши в Бургас. Датчика е у ред според компютъра, остават вариантите-гарнитура между смукателната тръба и помпата, износени зъби на помпата(във Варна предлагат двете зъбчатки за 300лв.).Има ли други варианти? Някой шибър да изпълнява роля задържане на маслото да не изтича от зоната на нагнетяване, знам че има някаква турбоджаджа(ГДИ), дето връща(и май нагнетява) недоизгорелите газове обратно в горивните камери, пък чета че турбото е свързано с налягането на маслото. Някакви идеи.Маслото е 10дабъл у 40, измислена марка от варел(там дето ми сложиха по голям по габарити филтър, завит насила, и на втория ден изтече маслото, добре че се чу звук като на автомивка, та загасих двигателя веднага :icon_n_king: А, сложих и присадка, преди смяната на лагерите, някаква керамична, космическа.Марк извинявай че съм в темата ти, дано съм полезен със зъбчатките във Варна.Може да има и за Вагон.P.S. моята е Спейс Стар -1,8 ГДИ(мислех, че качих снимка под нейма,но нещо не се е получило :icon_n_hands:) Редактирано 27 ноември 2009 от vekil Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 27 ноември 2009 Сподели Публикувано 27 ноември 2009 И аз да се включа, току виж науча нещо за маслените помпи.През лятото съм ударил(и вдлъбнал) картера при някой рибарски оф роуд, по това време някъде затракаха и хидравличните повдигачи.Есенес ми светна лампата за налягане на маслото. на собствен ход се добрах до сервиз, изчукаха картера(смукатела на помпата се беше отбелязал от вътрешната страна), сглобиха я, но за да подкачи масло, се наложи майстора да пълни помпата с грес. След два три дена започна да си гасне нормално, лампата за налягането.Миналата седмица спря да гасне, само след форсиране до към 3-4000 оборота.Смених биелни и основни лагери(2 биелни бяха останали без мекия слой и един основен, шийките на вала-здрави).Сега не чукат повдигачи, обаче при студен двигател лампата не гасне без форсиране, при загрял двигател до 5-10мин. след изключване гасне веднага.Ако престои 30 мин. пак със форсиране.Налягането на маслото не е мерено, поради липса в бургаска област на накрайник с конусна нецолова резба.дори в сервиза на Мерцедес и Мицубиши в Бургас. Датчика е у ред според компютъра, остават вариантите-гарнитура между смукателната тръба и помпата, износени зъби на помпата(във Варна предлагат двете зъбчатки за 300лв.).Има ли други варианти? Някой шибър да изпълнява роля задържане на маслото да не изтича от зоната на нагнетяване, знам че има някаква турбоджаджа(ГДИ), дето връща(и май нагнетява) недоизгорелите газове обратно в горивните камери, пък чета че турбото е свързано с налягането на маслото. Някакви идеи.Маслото е 10дабъл у 40, измислена марка от варел(там дето ми сложиха по голям по габарити филтър, завит насила, и на втория ден изтече маслото, добре че се чу звук като на автомивка, та загасих двигателя веднага :icon_n_king: Марк извинявай че съм в темата ти, дано съм полезен със зъбчатките във Варна.Може да има и за Вагон.P.S. моята е Спейс Стар -1,8 ГДИ(мислех че качих снимка под нейма,но нещо не се е получило :icon_n_hands:Имах подобен случай преди веме и лампата не ще да гасне след псленето на мотора или пък си гаснеше когато си поиска...........оказа се електрически проблем, а именно снопчето кабели от долната страна на ел. инсталацията се държи посредством скоба за алтернатора, там даваше на маса и лампата светеше от време на време.............Това се просерява по следния начин: С пробна лампа дай + на акумулатора от едната й страна към клемата на датчика от другата й страна ( на лампате де) когато дадеш на контакт ,тя трябва да свети, когато запалиш мотора, тя тябва да угасне............така ще разбереш дал иправи мизерии датчика или нещо по веригата............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vekil Публикувано 27 ноември 2009 Сподели Публикувано 27 ноември 2009 Утре се каним да клепаме със силикон гарнитурата, и евентуални отчупвания между смукатела, помпата и въобще около фланеца. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vekil Публикувано 27 ноември 2009 Сподели Публикувано 27 ноември 2009 (редакция) Имах подобен случай преди веме и лампата не ще да гасне след псленето на мотора или пък си гаснеше когато си поиска...........оказа се електрически проблем, а именно снопчето кабели от долната страна на ел. инсталацията се държи посредством скоба за алтернатора, там даваше на маса и лампата светеше от време на време.............Това се просерява по следния начин: С пробна лампа дай + на акумулатора от едната й страна към клемата на датчика от другата й страна ( на лампате де) когато дадеш на контакт ,тя трябва да свети, когато запалиш мотора, тя тябва да угасне............така ще разбереш дал иправи мизерии датчика или нещо по веригата............Изгасне ли, повече не светва, пробвах я на ръчна, до принудително изгасване на двигателя, примигва и изгасва в момента на изгасване на двигателя.На, примерно, 80 оборота. Редактирано 27 ноември 2009 от vekil Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vekil Публикувано 27 ноември 2009 Сподели Публикувано 27 ноември 2009 (редакция) Спорим с моя майстор, над помпата налягането не трябва да се губи след нощувка, а преди помпата?Ако маслото изпразва смукателя, така или иначе, първите обороти на помпата ще са във въздух, докато създаде вакуум и да засмуче масло.Тоест и в смукателя маслото трябва да не изтича. Гледах при други марки има някаква метална мембрана(диафрагма) на фунията на смукателя, която са прибира при първоначално всмукване от помпата, знам ли...Едва ли помпата може да нагнети въздух. Редактирано 27 ноември 2009 от vekil Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vekil Публикувано 27 ноември 2009 Сподели Публикувано 27 ноември 2009 (редакция) Някъде четох, допустимо разстояние между зъбчатките 0,15мм, между зъбите и корпуса на помпата -0,2мм(приблизително).Ако има хлабини в помпата, ще влияят в режим налягане, в режим покой дали ше изтече маслото през 0,1мм или 0,4мм в затворена система няма значение.Къде може да е отворена системата и да влияе, при тия тесни магистрали?Клапана за високо налягане(май е близо до помпата) ако е отворен, ще влияе на налягането и ще чукат повдигачи.Ако напълня картера до нивото на помпата?какво ще стане? Редактирано 27 ноември 2009 от vekil Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 27 ноември 2009 Сподели Публикувано 27 ноември 2009 През лятото съм ударил(и вдлъбнал) картера при някой рибарски оф роуд, по това време някъде затракаха и хидравличните повдигачи.Есенес ми светна лампата за налягане на маслото. на собствен ход се добрах до сервиз, изчукаха картера(смукатела на помпата се беше отбелязал от вътрешната страна), сглобиха я, но за да подкачи масло, се наложи майстора да пълни помпата с грес. .................................... Най-вероятно е задрал клапана на помпата, и сега блокира от време на време. Казвам ти го от опит защото и аз си смачках картера (само че не на риба)....По лошото е че така карах 6 месеца....... :icon_blush: Иначе смяна на лагери без шлайф на вала си е голяма глупост при тези мотори. И това с турбоджаджите също :icon_blush: Като заначало вижте клапана (само че той е вътре, трябва да се провери преди да се сложи картера) и сменете масления филтър. Премерете и налягането. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
breaker Публикувано 27 ноември 2009 Сподели Публикувано 27 ноември 2009 Специалистите се произнесоха,но и аз да си кажа мнението:първо (и най-евтино)смени масленият филтър,да не би дренажният клапан да ти прави тези проблеми? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vekil Публикувано 28 ноември 2009 Сподели Публикувано 28 ноември 2009 Специалистите се произнесоха,но и аз да си кажа мнението:първо (и най-евтино)смени масленият филтър,да не би дренажният клапан да ти прави тези проблеми?Смених го.Два пъти. :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vekil Публикувано 28 ноември 2009 Сподели Публикувано 28 ноември 2009 (редакция) Най-вероятно е задрал клапана на помпата, и сега блокира от време на време. Казвам ти го от опит защото и аз си смачках картера (само че не на риба)....По лошото е че така карах 6 месеца....... :icon_blush: Иначе смяна на лагери без шлайф на вала си е голяма глупост при тези мотори. И това с турбоджаджите също :icon_blush: Като заначало вижте клапана (само че той е вътре, трябва да се провери преди да се сложи картера) и сменете масления филтър. Премерете и налягането.Къде го тоя клапан? Как изглежда?Добре сте в Пловдив и София, пък тук, мъка.Изкараме някой лев лятото, и го оставяме в горубляне.Добре че избягвам перничани. Редактирано 28 ноември 2009 от vekil Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vekil Публикувано 28 ноември 2009 Сподели Публикувано 28 ноември 2009 (редакция) Е, ако можех да прецаквам, щях да си купя Грандис. Редактирано 28 ноември 2009 от vekil Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.