Премини към съдържание

Проблем с маслена помпа на вагонетка


mark_bg

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

Вагонетката ми засвети в червено. Няма налягане на маслото в двигателя. Смених маслената помпа с друга ( голям филм) но пак отново същото .....

Пробваха я майсторите новата помпа още преди да я сложат - едва плюеше маслото с въртене на ръка .... Вероятно и тя потеже е от друг стар двигател не е читава. Сега търся трета . Някой може ли да помогне с инфо по въпроса, някой да продава или старата подлежи ли на ремонт ( шлайф на зъбите или нещо подобно ) В балкан стар чакането е голямо, а цифрата четирицифрена.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шлайфане на зъби няма как да помогне! Ако можеш да насложиш слой - да, но с шлайфане и пилене - се постига "обратен ефект"

А как стигнахте до извода, че е точно от помпата? Замерихте ли с механичен датчик получаваното налягане? (за да се изключи вариантът за прецакан датчик) Ако втора помпа светва лампата - не искам да те плаша, но проблемът е по-сериозен от това - според моят опит с други марки. Нека и другите колеги се изкажат, но загуба на налягане на маслото отива на ремонт.

 

П.П. А с какво масло караш? Опитай с по-гъсто масло за проба.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шлайфане на зъби няма как да помогне! Ако можеш да насложиш слой - да, но с шлайфане и пилене - се постига "обратен ефект"

А как стигнахте до извода, че е точно от помпата? Замерихте ли с механичен датчик получаваното налягане? (за да се изключи вариантът за прецакан датчик) Ако втора помпа светва лампата - не искам да те плаша, но проблемът е по-сериозен от това - според моят опит с други марки. Нека и другите колеги се изкажат, но загуба на налягане на маслото отива на ремонт.

 

П.П. А с какво масло караш? Опитай с по-гъсто масло за проба.....

 

 

Уреда, който закачихме се колебае между 0.20 и 0.30 атмосфери. Говори се за 0.40 като достатъчно налагяне, а за да загасне датчика са необходими 0.50. Уверихме се, че е помпата защото извадена заедно с прилежащия и ангренажен капак и без сложен филтър и клапан за свръх налягане, я изпробвахме, завъртайки на ръка и с дрелка. Смуква масло, но го просто изплюва, без да оформи мощната струя, която с трепет очаквахме. На практика между входа и изхода на помпата не остана нищо друго ( освен самата помпа ) - луда работа ! В голямо приключение съм с тази вагонетка. ... А ми е любима кола !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А както беше с манометъра, на празен ход 0.2-0.3 хубаво. А на по високи обороти какво е налягането. Примерно на 3000 об/мин. И при въртене на ръка колко мощна струя очаквате да извади ???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съвсем на ръка - с дрелка въртяхме помпата. За струя трудно можеше да се говори, по-скоро изцвъкваше масълцето ..........

......а на празен ход не може да загасне лампата при под 0.50 налягане. При здрава помпа това е нормално налягане, погасящо ужасната червена лампа, която ми се иска да изям.

При 3000 об. вероятно при здрава помпа налягането е много по - голямо затова има и клапан, който връща част от маслото в картера за да не избият семерингите. Така ми бяха обяснени нещата.... Въпроса е някой знае ли какво може да се направи с тези зъбни колела за да заработи проклетата помпа?

Подозирам, че ще трябва да купувам нова, а това е свързано със внезапни значителни разходи ! Върви с ангренажния си капак и балансиращия вал проклетницата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При 3000 об. вероятно при здрава помпа налягането е много по - голямо затова има и клапан,
Провери го този клапан, да не е застанала някоя частица между съчмата му и леглото и да не затваря добре...

Със зъбчатките нищо не можеш да направиш ..Ако са износени, трябва да ги смениш с нови...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Минималното налягане не е 0.5 а 0.63. Под него не трябва да пада, за налягането при 3000об/мин не питам случайно колко е било . Такава помпа която е направена да върти и балансиращ вал и да служи за лагер на същия с дрелка неможе да се пробва.......Както и да е. Проблема е доста разпространен при 2.4 ГДИ, продължаваите да търсите .......не е в помпата.

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...
Минималното налягане не е 0.5 а 0.63. Под него не трябва да пада, за налягането при 3000об/мин не питам случайно колко е било . Такава помпа която е направена да върти и балансиращ вал и да служи за лагер на същия с дрелка неможе да се пробва.......Както и да е. Проблема е доста разпространен при 2.4 ГДИ, продължаваите да търсите .......не е в помпата.
И аз да се включа, току виж науча нещо за маслените помпи.През лятото съм ударил(и вдлъбнал) картера при някой рибарски оф роуд, по това време някъде затракаха и хидравличните повдигачи.Есенес ми светна лампата за налягане на маслото. на собствен ход се добрах до сервиз, изчукаха картера(смукатела на помпата се беше отбелязал от вътрешната страна), сглобиха я, но за да подкачи масло, се наложи майстора да пълни помпата с грес. След два три дена започна да си гасне нормално, лампата за налягането.Миналата седмица спря да гасне, само след форсиране до към 3-4000 оборота.Смених биелни и основни лагери(2 биелни бяха останали без мекия слой и един основен, шийките на вала-здрави).Сега не чукат повдигачи, обаче при студен двигател лампата не гасне без форсиране, при загрял двигател до 5-10мин. след изключване гасне веднага.Ако престои 30 мин. пак със форсиране.Налягането на маслото не е мерено, поради липса в бургаска област на накрайник с конусна нецолова резба.дори в сервиза на Мерцедес и Мицубиши в Бургас. Датчика е у ред според компютъра, остават вариантите-гарнитура между смукателната тръба и помпата, износени зъби на помпата(във Варна предлагат двете зъбчатки за 300лв.).Има ли други варианти? Някой шибър да изпълнява роля задържане на маслото да не изтича от зоната на нагнетяване, знам че има някаква турбоджаджа(ГДИ), дето връща(и май нагнетява) недоизгорелите газове обратно в горивните камери, пък чета че турбото е свързано с налягането на маслото. Някакви идеи.Маслото е 10дабъл у 40, измислена марка от варел(там дето ми сложиха по голям по габарити филтър, завит насила, и на втория ден изтече маслото, добре че се чу звук като на автомивка, та загасих двигателя веднага :icon_n_king: А, сложих и присадка, преди смяната на лагерите, някаква керамична, космическа.

Марк извинявай че съм в темата ти, дано съм полезен със зъбчатките във Варна.Може да има и за Вагон.

P.S. моята е Спейс Стар -1,8 ГДИ(мислех, че качих снимка под нейма,но нещо не се е получило :icon_n_hands:)

Редактирано от vekil
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се включа, току виж науча нещо за маслените помпи.През лятото съм ударил(и вдлъбнал) картера при някой рибарски оф роуд, по това време някъде затракаха и хидравличните повдигачи.Есенес ми светна лампата за налягане на маслото. на собствен ход се добрах до сервиз, изчукаха картера(смукатела на помпата се беше отбелязал от вътрешната страна), сглобиха я, но за да подкачи масло, се наложи майстора да пълни помпата с грес. След два три дена започна да си гасне нормално, лампата за налягането.Миналата седмица спря да гасне, само след форсиране до към 3-4000 оборота.Смених биелни и основни лагери(2 биелни бяха останали без мекия слой и един основен, шийките на вала-здрави).Сега не чукат повдигачи, обаче при студен двигател лампата не гасне без форсиране, при загрял двигател до 5-10мин. след изключване гасне веднага.Ако престои 30 мин. пак със форсиране.Налягането на маслото не е мерено, поради липса в бургаска област на накрайник с конусна нецолова резба.дори в сервиза на Мерцедес и Мицубиши в Бургас. Датчика е у ред според компютъра, остават вариантите-гарнитура между смукателната тръба и помпата, износени зъби на помпата(във Варна предлагат двете зъбчатки за 300лв.).Има ли други варианти? Някой шибър да изпълнява роля задържане на маслото да не изтича от зоната на нагнетяване, знам че има някаква турбоджаджа(ГДИ), дето връща(и май нагнетява) недоизгорелите газове обратно в горивните камери, пък чета че турбото е свързано с налягането на маслото. Някакви идеи.Маслото е 10дабъл у 40, измислена марка от варел(там дето ми сложиха по голям по габарити филтър, завит насила, и на втория ден изтече маслото, добре че се чу звук като на автомивка, та загасих двигателя веднага :icon_n_king:

Марк извинявай че съм в темата ти, дано съм полезен със зъбчатките във Варна.Може да има и за Вагон.

P.S. моята е Спейс Стар -1,8 ГДИ(мислех че качих снимка под нейма,но нещо не се е получило :icon_n_hands:

Имах подобен случай преди веме и лампата не ще да гасне след псленето на мотора или пък си гаснеше когато си поиска...........оказа се електрически проблем, а именно снопчето кабели от долната страна на ел. инсталацията се държи посредством скоба за алтернатора, там даваше на маса и лампата светеше от време на време.............

Това се просерява по следния начин:

С пробна лампа дай + на акумулатора от едната й страна към клемата на датчика от другата й страна ( на лампате де) когато дадеш на контакт ,тя трябва да свети, когато запалиш мотора, тя тябва да угасне............така ще разбереш дал иправи мизерии датчика или нещо по веригата............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Утре се каним да клепаме със силикон гарнитурата, и евентуални отчупвания между смукатела, помпата и въобще около фланеца.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен случай преди веме и лампата не ще да гасне след псленето на мотора или пък си гаснеше когато си поиска...........оказа се електрически проблем, а именно снопчето кабели от долната страна на ел. инсталацията се държи посредством скоба за алтернатора, там даваше на маса и лампата светеше от време на време.............

Това се просерява по следния начин:

С пробна лампа дай + на акумулатора от едната й страна към клемата на датчика от другата й страна ( на лампате де) когато дадеш на контакт ,тя трябва да свети, когато запалиш мотора, тя тябва да угасне............така ще разбереш дал иправи мизерии датчика или нещо по веригата............

Изгасне ли, повече не светва, пробвах я на ръчна, до принудително изгасване на двигателя, примигва и изгасва в момента на изгасване на двигателя.На, примерно, 80 оборота. Редактирано от vekil
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спорим с моя майстор, над помпата налягането не трябва да се губи след нощувка, а преди помпата?Ако маслото изпразва смукателя, така или иначе, първите обороти на помпата ще са във въздух, докато създаде вакуум и да засмуче масло.Тоест и в смукателя маслото трябва да не изтича. Гледах при други марки има някаква метална мембрана(диафрагма) на фунията на смукателя, която са прибира при първоначално всмукване от помпата, знам ли...Едва ли помпата може да нагнети въздух.

Редактирано от vekil
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някъде четох, допустимо разстояние между зъбчатките 0,15мм, между зъбите и корпуса на помпата -0,2мм(приблизително).Ако има хлабини в помпата, ще влияят в режим налягане, в режим покой дали ше изтече маслото през 0,1мм или 0,4мм в затворена система няма значение.Къде може да е отворена системата и да влияе, при тия тесни магистрали?Клапана за високо налягане(май е близо до помпата) ако е отворен, ще влияе на налягането и ще чукат повдигачи.Ако напълня картера до нивото на помпата?какво ще стане?

Редактирано от vekil
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

През лятото съм ударил(и вдлъбнал) картера при някой рибарски оф роуд, по това време някъде затракаха и хидравличните повдигачи.Есенес ми светна лампата за налягане на маслото. на собствен ход се добрах до сервиз, изчукаха картера(смукатела на помпата се беше отбелязал от вътрешната страна), сглобиха я, но за да подкачи масло, се наложи майстора да пълни помпата с грес. ....................................

 

 

Най-вероятно е задрал клапана на помпата, и сега блокира от време на време. Казвам ти го от опит защото и аз си смачках картера (само че не на риба)....По лошото е че така карах 6 месеца....... :icon_blush:

Иначе смяна на лагери без шлайф на вала си е голяма глупост при тези мотори. И това с турбоджаджите също :icon_blush: Като заначало вижте клапана (само че той е вътре, трябва да се провери преди да се сложи картера) и сменете масления филтър. Премерете и налягането.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Специалистите се произнесоха,но и аз да си кажа мнението:първо (и най-евтино)смени масленият филтър,да не би дренажният клапан да ти прави тези проблеми?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Специалистите се произнесоха,но и аз да си кажа мнението:първо (и най-евтино)смени масленият филтър,да не би дренажният клапан да ти прави тези проблеми?
Смених го.Два пъти. :icon_blush:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно е задрал клапана на помпата, и сега блокира от време на време. Казвам ти го от опит защото и аз си смачках картера (само че не на риба)....По лошото е че така карах 6 месеца....... :icon_blush:

Иначе смяна на лагери без шлайф на вала си е голяма глупост при тези мотори. И това с турбоджаджите също :icon_blush: Като заначало вижте клапана (само че той е вътре, трябва да се провери преди да се сложи картера) и сменете масления филтър. Премерете и налягането.

Къде го тоя клапан? Как изглежда?Добре сте в Пловдив и София, пък тук, мъка.Изкараме някой лев лятото, и го оставяме в горубляне.Добре че избягвам перничани. Редактирано от vekil
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...