mandosxx Публикувано 24 април 2009 Сподели Публикувано 24 април 2009 Здравейте.Решил съм да си купувам такава кола.Доста поизчетох из форума и след много мъки успях да се регистрирам.Във всички форуми е забранено писането на латиница а тук бланката за регистрация е на Английски.Както и да е.Имал съм до сега Тойота Камри,Форд Фиеста и Мазда 323 С.Сега съм се спрял ма Мицубиши Каризма GL X,1.6, 90кс, 96g.Това мога да си позволя за момента.Направи ми впечатление че най вече се пише за GDI мотора а за този модел почти нищо.Дали няма да направя грешка ако взема точно този модел.Споделете мнения от хората, които имат такава кола.Дайте ми и съвети, какво да гледам като отида да я купувам.Благодаря предварително. П.П. И ме интересува точно този модел.Ясно ми е че GDI е по добрия вариянт но сега не мога да си го позволя-след 3-4 дена мисля да я купя, така че дано ми помогнете до тогава.Поздрави :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 24 април 2009 Сподели Публикувано 24 април 2009 Има и за този двигател писано, просто не си търсил. Има 2 предимства може да сложиш газ, плащаш малък данък. Ползвай търсачката, може да изровиш в прахта доста теми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mandosxx Публикувано 25 април 2009 Автор Сподели Публикувано 25 април 2009 Гледам в мобилето има Каризми в Монтана за 2500-3200лв.Толкова ли са паднали цените вече или трябва в нещо да се съмнявам?И тоя проблем със скоростните кутии при всички май се проявява :icon_crying: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 25 април 2009 Сподели Публикувано 25 април 2009 Може да се съмняваш и да не се. Най-добре взимай с теб, човек дето разбира от пазар на коли. А цените реално са паднали, защото пазара се е свил доста. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mandosxx Публикувано 25 април 2009 Автор Сподели Публикувано 25 април 2009 Има и за този двигател писано, просто не си търсил. Има 2 предимства може да сложиш газ, плащаш малък данък. Ползвай търсачката, може да изровиш в прахта доста теми. Почти нищо не можах да намеря :icon_blush: явно не е много популярен модела и за това и е по евтин.А дали не е тежко купето за този двигател?Задължително ли ще се прецакат скоростите?Газ не мисля да слагам,по-малкия данък е добре но ако всичко друго е в минус :icon_crying: Не ме мързи да търся но нещо не мога да се оправя с този форум, а много бих желал да науча повече за този модел.Искам да съм сигурен че това ще е колата преди да хвърля 3-4 бона...Помагайте колеги... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 25 април 2009 Сподели Публикувано 25 април 2009 Ако е 1.6 или 1.8MPI може да има проблем със втулките на скоростния лост и да включва малко по-трудно първа, втулките се сменят, ако не са разкапани може и да се оправи само с регулиране при добър майстор. Според мен цена минимум около 4 000, за да се намери горе-долу запазена кола без проблеми. Други проблеми за които се сещам - може да има някое счупено копче за ЕЛ стъклата и да се вади, помпичката за задната чистачка да е клеясала, или да скърца някоя пласмаса в багажника. Това го казвам ако всичко друго привидно и е наред. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mandosxx Публикувано 25 април 2009 Автор Сподели Публикувано 25 април 2009 Благодаря колега.А за колко парички се оправя проблема с втулките на скоростния лост? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 25 април 2009 Сподели Публикувано 25 април 2009 15-20лв при майстора, ако се сменят те и втулките струват толкова, отдолу има някакъв лагер, той е по-скъп. Аз не карам такава със френска кутия и не мога да ти кажа със сигурност цените, ама са някъде в тоя диапазон (ползвай търсачката). Другото което е ако има някоя такава, дето да включва трудно с твоя човек ще кажете че като има проблем със кутията не си струва парите и джамбаза ще смъкне доста ако не разбира... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mandosxx Публикувано 25 април 2009 Автор Сподели Публикувано 25 април 2009 Благодаря на Vladimirov за съветите.Малко се обърках, коя е с френска кутия и коя не? Каризма GLX 1,6 - 90 ks 1996г с френска ли е? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 25 април 2009 Сподели Публикувано 25 април 2009 Всичко, което не е GDI е с френска кутия. При дизелите направо целия двигател :icon_n_sick: . Японските се случва да имат дефектен лагер на първичния вал на кутията (ако е тръгнал се чува леко ромолене на свободна). На френските има зегерка, която държи едното каре и лагера има известен минимален шанс някога леглото и да се прецака и да се изважда в завоите (има и такъв случай). За други мизерии по скоростните кутии не се сещам. По двигателя може да почуква някой повдигач. Вариантите са два - колата е докарана на ход, предишния собственик я е карал до последно и маслото е леш (рядко като вода, или по-скоро като кафе) или маслото ако е добро е тръгнал 100 някой хидравличен повдигач. Двете не са взаимно изключващи се. Може да трака и демферна шайба ~366лв с ДДС (оригиналната). По принцип не хващат ръжда. Може да има развален лагер, разбит тампон, да е "клекнала" задницата или нещо друго по окачването. За друго освен изброеното в темата не се сещам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todormitew Публикувано 25 април 2009 Сподели Публикувано 25 април 2009 По мои наблюдения 1,6 и GDI са най-разпространените мотори. По-рядко излиза 1,8 MPI. Не съм много "компетенция" по въпроса, но относно предавателните кутии, май с повече проблеми ще дойдат японските (поне във форума проблемите им са в повече)Относно мотора - непретенциозен, сравнително "еластичен" мотор за спокойно каране. Понася обикновена газова уредба, не изисква специална поддръжка (за разлика от GDI) и т.н. Имам в предвид, че работи с обикновени елементи по запалителната уредба, евтина поддръжка и по-малко първоначални разходи (ремък, ролка, масло). П.С. Понеже нямам и не карам такъв автомобил, ако мислите, че подвеждам колегата, моля да ме поправите! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mandosxx Публикувано 25 април 2009 Автор Сподели Публикувано 25 април 2009 Добра информация.Надявам се да послужи и на други, насочили се като мен към такава кола.Добре ще е и някой ако каже колко ще струва нормалното обслужване на такъв автомобил: масло,ремъци,ролка,филтри...цени, за по добра ориентация.Благодаря Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 26 април 2009 Сподели Публикувано 26 април 2009 Ами да, да съгласен съм за скоростите и мойте лагерите са изфирясали. Ремонта е около 500 лв., 6 лагера Х 30-40 лв. и 200-300 лв. за труд взимат. Май се оказва, че на франсетата им е по-евтин дефекта. На мен ми взеха 110 лв. за две ролки и 70 лв. за ремък SUN. Aма 1.6 е с една рокла, но може и да бъркам, не съм вещ в занаята. Съвсем приемливи цени, няма страшно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 26 април 2009 Сподели Публикувано 26 април 2009 Добре ще е и някой ако каже колко ще струва нормалното обслужване на такъв автомобил: масло,ремъци,ролка,филтри...Ремък агренажен - Митсубоши /Японски/=50 лв...... SUN /Японски/= 120 лв. Обтегач на ремъка GMB /Японски/= 50лв.... KOYO /Японски/= 80 лв......Ремък динамо Mitsuboshi или SUN -15 лв....Ремък хидравлика- Mitsuboshi или SUN -20 лв..Маслен филтър - 10 лв.Въздушен филтър -20 лв.Горивен филтър - 35 лв.Филтър купе - цял -25 лв. от 2 части - 45 лв. Питай ме някое друго въпросче..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gepito-vt Публикувано 26 април 2009 Сподели Публикувано 26 април 2009 Консумативите,които е посочил mario64 не се сменят всеки ден.Според мен ако няма да слагаш газ си вземи GDI,не че аз имам такава,но усещането за кола е съвсем друго.Началното обслужване е малко по-скъпичко,но после ако не караш душманската само ще се наслаждаваш.За скоростната кутия също болката не е голяма както написаха някои колеги по-горе.Може да има проблем,но и той се оправя еднократно с малко пари и добри майстори.Няма да се чупи всеки месец,я.Ако вече си решил не вземай поста ми за съвет!Айде ще чакаме да се похвалиш скоро с :mitsu-smiley: ! Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 26 април 2009 Сподели Публикувано 26 април 2009 Според мен това за японските кутии и за разбития лагер, вероятно има връзка с годината на пройсводство, лагера явно е от некачествен материал (в моя има шупла, не мога да го определя по друг начин); Не е казано че всички се чупят, но има някакъв процент с този дефект, който може да се прояви рано или късно. Обикновено каквото и да става до 200хил. км ще си проличи. За консумативите - има една ролка в повече, свещите на GDI са по 30лв, но няма високоволтови кабели. Второто което е не се сменят на 10-15хил км, а на 80-100 и пак си избиват парите. Единственото лошо е че влиза в големия данък. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mandosxx Публикувано 26 април 2009 Автор Сподели Публикувано 26 април 2009 Значи 300-400лв идва със смяна и на маслото + екотакса и регистрация 300 = 600-700лв трябва да имам със сигурност отгоре за да я подкарам както трябва...Тая екотакса най ме дразни :icon_crying: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Angel P Публикувано 26 април 2009 Сподели Публикувано 26 април 2009 Не че има нужда, но мога на 100% да се съглася със всички постове на колегите. Не мисля, че има конкретни проблеми модела, гледай да не очистиш напудрена разкривена кошница - всичко друго се прави за нормални пари, вкл. и данъка! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 26 април 2009 Сподели Публикувано 26 април 2009 Трябва и гражданска да има. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mandosxx Публикувано 26 април 2009 Автор Сподели Публикувано 26 април 2009 За тази какво ще кажете?http://www.mobilen.bg/photos/1/11240166399216324_1.pichttp://www.mobilen.bg/photos/1/big/11240166399216324_3.pichttp://www.mobilen.bg/photos/1/big/11240166399216324_4.pichttp://www.mobilen.bg/photos/1/big/11240166399216324_5.picЗа 3000 ще я взема но като сметна останалите неща излизам доста от бюджета.А дали не е по добре да купя регистрирана и потдържана от колкото нов внос?Някой да иска да се раздели с Каризмата си :icon_angel: ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 26 април 2009 Сподели Публикувано 26 април 2009 За 3000 ще я взема но като сметна останалите неща излизам доста от бюджета. За 3000 е доста добре, стига всичко да е наред, вътре не ми се вижда много запазена. Може да има проблем с окачването и двигателя/скоростите, иначе изглежда добре.Червените и сините имам чувството, че изглеждат по-добре. Един колега продаваше неговата за 6200лв. мисля.По-добре да е нов внос, ако е регистрирана или ще е скъпа или ще е издухана. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gepito-vt Публикувано 26 април 2009 Сподели Публикувано 26 април 2009 Аз се замислям,но ти ГДИ до колкото съм чел неискаш,а и цената ми ще е друга........... :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 26 април 2009 Сподели Публикувано 26 април 2009 За тази какво ще кажете?За 3000 ще я взема но като сметна останалите неща излизам доста от бюджета.А дали не е по добре да купя регистрирана и потдържана от колкото нов внос?Някой да иска да се раздели с Каризмата си :icon_angel: ?Колега, че ти на тази като се чудиш, по добре се откажи и си вземи някое опелче.....Каризма със сменени консумативи и поддържана, за 3000 няма да намериш даже и с десен волан.....Освен това, на тази като гледам, има джанти за 300-400лв...Продаваш джантите, и си сменяш консумативите и ще ти легне точно на 3000... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mandosxx Публикувано 27 април 2009 Автор Сподели Публикувано 27 април 2009 Прав си колега. А за опелчето :icon_n_bash: да не се чува.Не признавам друго освен Японко Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alternative Публикувано 27 април 2009 Сподели Публикувано 27 април 2009 Здравей, колегата Elenkov продаваше неговата, аз я гледах колата е добре поддържана, но имаше външни забележки. Двигателят мъркаше ако искаш го потърси, иначе и аз продължавам да търся, същата като теб. Ако не бяха външните забележки щях да я взема от Elenkov....... Ако вземеш пиши, че и аз съм на твоето положение Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.