Премини към съдържание

Газта /-


Препоръчано мнение

Ходих сутринта при двама газаджии да ми кажат какви са възможностите и цените с монтажа,обаче не се реших :icon_blush: :icon_blush: нещо нямам доверие на тая газ :icon_confused: :icon_confused: цената е около 450 лева с нормална бутилка и 490 с такава на мястото на резервната гума.Четох много внимателно писаното от БигБоса и Ди Джея за газта,обаче там са написани повече приемуществата.Много ви моля,ще ви бъда много задължен ако напишете какви са недостатъците на тия инсталации?Много ви благодаря,дано не досаждам с непрестанните си въпроси,обаче много се дву-три умя. :icon_hmm: :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Здравей :D

 

Газта има и недостатъци. Често се дават мнения, че газта разваля двигателя, а истината е, че двигател на газ не се износва по-бързо, отколкото на бензин. Газта е с по-високо октаново число - над 100 октана. Наблюденията показват, че качествата на маслото се запазват непроменени с над 50 % повече пробег спрямо бензина. Свещите на автомобила също увеличават своя пробег с над 20-30 %. Като работа двигателят работи по-стабилно и характеристиките са му по-линейни. Няма да се чуе "чукане " на аванса, когато колата е на газ. По отношение на бутало-цилиндровата група, предимствата са отново за газта, тъй като бензинът измива маслото от стените на цилиндровата втулка и оттам се увеличава износването на двигателя, докато при газта не се наблюдава такъв процес. Горивният процес е по-устойчив при газта. Трябва да кажем обаче, че при лошо регулирана газова система нещата се обръщат във вреда за Вашия автомобил. При преобогатена смес изгаря катализаторът на автомобила, има опасност от прегаряне на изпускателните клапани. Затова по отношение на регулировката трябва да се подхожда много отговорно. Първата част на монтажа на една уредба е механичното поставяне на отделните компоненти, но втората - регулировъчна част, е именно частта, която могат да я направят само високо квалифицираните сервизи.

 

След като газовата инсталация е монтирана, много хора не си дават сметка , че тя се нуждае от необходимите консумативи. Те са смяна на мембраните на изпарителя. Важно е да се съблюдава колко километра е изминала колата след конвертирането или след последния ремонт на редуктора. Всеки един производител дава различен срок на живот, ако можем така да се изразим, на мембраните си, като максимумът е 60-70 000 км.

Ако ниските обороти на автомобила не подлежат на регулировка от винта на редуктора, в голям процент от случаите мембраната на първата степен е за смяна.

Ако тествайки с газанализатор автомобила на средни и високи обороти, не успяваме да регулираме състава на изгорелите газове, или след добра настройка изведнъж параметрите се променят - в повечето случаи причината е работната мембрана или клапанчетата на редуктора (при условие, че е подбран подходящият смесител).

Съответно висок разход на газ, нестабилна работа на двигателя, долавяне на миризма на газ и др.

 

Дали се запушва катализатора и необходимо ли е да се слагат ламбди емулатори?

 

Сигналът от ламбда-сондата (кислородния датчик) на автомобила е основният прибор, който дава информация за регулиране на сместа - дали да се обогати или да се обедни в различните режими на двигателя. Сигналът представлява неправилна синусоида, показваща в долен праг, че сместа е бедна и в горен праг, когато сместа е богата. Когато автомобилът премине на газ, процесите на регулиране при стандартните системи са по-бавни. При автомобили, при които бензиновият контролер следи прецизно състоянието на сместа, реагира и натрупва код за грешка, т.е. в определен момент е имало преобеднена или преобогатена смес. Именно в такива случаи се налага използване на подобен емулатор. Това представлява устройство, което генерира синусоидален сигнал, съответстващ на оптимална гориво-въздушна смес. Ламбда-сондата се прекъсва и към бензиновия компютър се подава този сигнал. По този начин не се натрупва грешка и автомобилът работи без аномалии.

Такъв емулатор се налага обикновено при автомобили производство след 1996-97 год., каквато е твоята кола - Colt 1.6 16V - 1998 г. с двигател 4G92.

 

И накрая за отстраняването на повредите :

 

Естеството на повредите и проблемите може да е най-различно. Tо може да се раздели условно на няколко групи:

- механични повреди

- електрически повреди

- повреди, вследствие стареене на елементите на автогазовата уредба

- повреди от некомпетентно обслужване и монтиране.

Към първа група могат да се отнесат всички повреди и дефекти в свързващи възли и магистрали: ВЗУ(външно зарядно устройство)-магистралата за зареждане, връзката между нивомера и входно-изходните магистрали, входовете и изходите на редуктор-изпарителя, газовия и бензиновия клапан, входовете и изходите на смесителите и уплътняването на предпазните клапи.

Втората група дефекти: прекъсване на проводниците, захранващи отделните електрически компоненти (клапани, стъпкови двигатели, емулатори, управляващи ел.блокове, превключватели и др.), лош контакт на буксите на инсталацията, лош минус на компонентите, неправилно оразмерени предпазители, неправилно подбрани релета, липсата на управляващ импулс при превключвателите с автоматичен режим.

При третата група се включват стареенето на всички елементи особено на каучуковите уплътнения и мембрани на редуктора. Износването на лостовите механизми в редуктор-изпарителя. Стареенето и запушването на подгряващите маркучи към редуктора следствие топлинното разширение и неправилно обслужване на охладителната система .

Четвъртата група обхваща голям кръг от проблеми, които следва да се разрешават от компетентни и оторизирани специалисти в сервизи.

Както при всички леснозапалими горива и тук на първо място е опасността от изтичане на гориво (газ) от резервоара (бутилката за втечнен газ), пробиви и неизправности по свързващите и скрепителни елементи на системата. Друга опасност, която може да възникне, е т.нар. "замръзване" на изпарителя. Това се получава следствие на лоша циркулация в охладителната система, запушване на тръбопроводите на същата или недостиг на охладителна течност. Предотвратяването на тази неизправност може да се осъществи, като се подлага автомобилът на ежеседмична проверка или се прибегне до помощта на специализиран сервиз.

Възникването на т.нар. "гърмежи" е един от основните проблеми на автомобилите при конвертирането им на газ. В тези случаи се касае за лоша запалителна система, т.е. неизправни високоволтови кабели, запалителни свещи, проблеми в дистрибутора или бобината. В случая се касае за неизправност, която е извън газовата система. За отстраняването на подобни проблеми следва да се прибегне до помощта на специализиран сервиз.

Друга причина за възникване на пожар е повреда в електрическата инсталация на автомобила, вследствие на некомпетентна намеса на нискоквалифицирани монтьори от газсервиз или сервиз, занимаващ се с електродиагностика.

Немалко са случаите на запалили се автомобили, а какво трябва да се прави при тази ситуация, прочетете в предишнат тема.

При монтиране на газови системи в специализирани сервизи, възможността за възникване на проблеми от подобно естество са минимални. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

БигБосс много ти мерси за инфото.Има ли някъкъв проблем за инжекциона за моето колтче/Ти го познаваш много добре :))))

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Няма никъкъв проблем да се монтира газова инсталация за твоя двигател 4G92 :good:

Основното което трябва да се спазва е добрият подбор на газова инсталация и след това правилното експлоатиране на работата на бензиновата система. За целта задължително трябва да се "пали" колата на бензин, особенно зимата, и много често (обикновенно на дълъг път, или 1-2 дена в седмицата) да се кара на по-скъпото гориво за да се избегне запушването на дюзите на инжекциона!

Освен това на твоята кола е важно да се монтират и гореспоменатите ламбди емулатори, за да не се натрупват грешки в ЕКУ-то!

ECU (Electronic Control Unit) e мозъка на автомобила. Той може да се срещне в автомобилната литература и като :

-DME (Digital Motor Electronics),

-ECM (Engine Control Module),

-PCM (Powertrain Control Мodule).

Активно участие в сигналите към ECU играят различните сензори. Най-важните са: ламбда сондата (кислородният датчик) и TPS (тротъл позишън сензор на снимката).

Първият и най-важен сигнал за подобен тип система е сигналът от кислородния датчик (ламбда сондата). Tози сигнал показва каква е сместа - бедна или богата и съответно дали да бъде коригирана посредством шибърния механизъм на изпълнителната част - стъпковия двигател.

TPS - сигнал от потенциометъра на дроселовата клапа - показва какво е положението на педала на газта.

RPM - Сигнал за оборотите на двигателя.

 

http://images07.snimka.bg/000761574.jpg

 

Най-удачно за твоя Colt 4G92 е монтирането на газов инжекцион. Цената в момента варира около 800 лв., с монтажа. Приемуществата са, че газта се подава директно към всмукателния тръбопровод (където има постоянно разреждане), посредством дюзи, като дозирането се осъществява по електронен път. При газовия инжекцион количесвтото е точно дозирано за конкретния работен момент на двигателя и няма опасност от "гърмене", а води и до максимално икономичен разход.

По този начин ECU- то на автомобила е максимално защитено от натрупването на грешки. Това е най-добрият вариант за двигателите на Mitsubishi, които са оборудвани с турбокомпресор. Най-безпроблемна като система на газ, която точно копира работата на бензин, е системата газов инжекцион, тъй като при нея подаването на газта е директно във всмукателния тръбопровод и промяната на налягането преди дроселова клапа не влияе на работата при газ. Тук обаче цената е доста по-висока спрямо стандартните.

Монтирането на газова система на коли с турбо като цяло е абсолютно ненужно.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/eku.jpg

 

Основното от което можем да се водим в момента е цената на газта - 0.77 лв. за литър, срещу 1.83 лв. за А95 бензин. По принцип добре инсталирана газова инсталация не "дава" разход повече от 1-1,5 литъра отколкото на бензин.

Недостатъците са : честа смяна на въздушен филтър, мембрани на изпарителя (около 30 хил км.), нестабилна работа на двигателя и оборотите (в следствие от горе изложените причини), детонации и натрупване на грешки в ECU-то на автомобила :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...
Мога само да изкажа мнението си с емотикони и едно голямо БЛАГОДАРЯ  

 

:clapping2:  :clapping2:  :clapping2:  :clapping2:  :clapping2:

6872[/snapback]

уф, незнам какво да ти кажа за тая газ освен 4е имах едно пежи 306 дето ми скъса нервите хар4е6е като лудо на бензин неиска6е да работи, спазвала съм вси4ко където казва биг боса-а но не това пежо спря да върви на бензин.Е вярно 4е е пежо а не мицу но не набла6их супер много. И аз се 4удя дали да сложа газ на мицу но като отида при старитв си маистори вси4ки казват само не му слагай газ.Какво ли трябва да зна4и това.Незнам? Казват ми не си съсипваи колата а аз досега съм карала само на газ имах проблем само с проклетото пежо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 8 месеца ...

Честно казано проверих на много места за газ и горе долу съм в час. От провереното стигнах до извода че повечето газаджии се плашат да слагат газ на Мицубишитата. А що се отнася до това каква да е уредбата- обикновена или газов инжекцион- наи добре второто- избягват се детонациите, изгарянето е по добро. Аз проверявах за моя галант- обикновена газ- 450лв., на мястото на резервната гума- 480 лв., но никой газаджия не посмя да ми сложи такава. Газовият инжекцион- най- евтино ми искаше един тип, който слага руски газови инжекциони- а цената за всичките джаджи беше около 1500лв. /при цени на другите- от тази цена нагоре/. Намерих си газов инжекцион от буик или кадилак -/ т.е. от мотор който е 6-ак, в-образен, нямам идея дали ще ми стане, но пък не е зле и да опитам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Виж тук

 

:link:

 

Преди няколко дена един приятел ми показа на неговото BMW Е36 газовата уредба как е слагана в Холандия. Е казвам ви хора, няма такива професионалисти. Просто без коментар :first:

Най-много ме впечатли как елегантно са сложили шлауха за зареждане. Аз просто не го намерих, когато моят познат ме провокира с въпрос..... Бяха го монтирали до капачката за резервоара за бензина, отстрани и когато се затвори голямата вратичка не се вижда. На самия шлаух се виждаше съчмата и на нея с резба се навива големия мущук буквално за секунди ръчно от шофьора, този който сме виждали да грози много коли отвън с пробити калници и брони, с големи грозни черни капачки, които на повечто липсват. Тези дни ще ходя до Армянов да го питам дали може да направи такива.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж тук

 

:link:

 

Преди няколко дена един приятел ми показа на неговото BMW Е36 газовата уредба как е слагана в Холандия. Е казвам ви хора, няма такива професионалисти. Просто без коментар :first:

Най-много ме впечатли как елегантно са сложили шлауха за зареждане. Аз просто не го намерих, когато моят познат ме провокира с въпрос..... Бяха го монтирали до капачката за резервоара за бензина, отстрани и когато се затвори голямата вратичка не се вижда. На самия шлаух се виждаше съчмата и на нея с резба се навива големия мущук буквално за секунди ръчно от шофьора, този който сме виждали да грози много коли отвън с пробити калници и брони, с големи грозни черни капачки, които на повечто липсват. Тези дни ще ходя до Армянов да го питам дали може да направи такива.

Моето Ренде беше така направено (беше с оригинална - холански монтаж АГУ)и беше така , вътре до капачката на резервоара монтирана гърловината а тук бяха направили преходник за нашите по БДС пистолети за зареждане на газта........... :D

Армянов може да направи това, но ще излиза доста по скъпо.............около 40-50 лв. общо........ :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Активно участие в сигналите към ECU играят различните сензори. Най-важните са: ламбда сондата (кислородният датчик) и TPS (тротъл позишън сензор на снимката).

Първият и най-важен сигнал за подобен тип система е сигналът от кислородния датчик (ламбда сондата). Tози сигнал показва каква е сместа - бедна или богата и съответно дали да бъде коригирана посредством шибърния механизъм на изпълнителната част - стъпковия двигател.

TPS - сигнал от потенциометъра на дроселовата клапа - показва какво е положението на педала на газта.

RPM - Сигнал за оборотите на двигателя.

 

Тоя Колт само с TPS ли е? :) Такава изгъ*ица съм виждал при Сеати, Полота и разни подобни WAG-полуфабрикати, кофти ми е да констатирам европеизацията и при Мицубиши. :mad:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тоя Колт само с TPS ли е? :) Такава изгъ*ица съм виждал при Сеати, Полота и разни подобни WAG-полуфабрикати, кофти ми е да констатирам европеизацията и при Мицубиши. :mad:

В това естествено няма нищо лошо........и нисите са така :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В това естествено няма нищо лошо........и нисите са така :D

 

Напротив, идиотско е. Аз до сега нисан без дебитомер не съм виждал. Както и друга кола, впрочем, различна от WAG-оните.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

реижекторе каквото каза нищо не се разбра. Ако е с дебитомер това лошо ли е? Моята има и ауспух, значи прелича на WAG-оните и не е кола !

 

Ммм, кое точно не разбра? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах какво като е с дебитомер? Пак ли да ти повтора въпроса?

 

Въпроса е че е без, не че е със.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...