builder Публикувано 12 ноември 2008 Сподели Публикувано 12 ноември 2008 Колеги,когато карам Еклипса 1Г и давам много газ,или пък отпусна педала на газта(по инерция),ми светва Check Engine.За известно време около минута -две,след това изгасва.Но всеки ден редовно по няколко пъти.Промяна във поведението на колата няма никакво,в смисъл нито обороти се променят,нито сецва....Ходих на диагностика,казаха ми грешка TPS.Сега,тоя датчик дали е изгорял напълно,или само прекъсва за малко по някакъв начин?Ако трябва да се сменя,колко ще ми струва горе-долу?Важна ли е тази джаджа и върху какво оказва влияние?Благодаря предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Zdravkov Публикувано 12 ноември 2008 Сподели Публикувано 12 ноември 2008 TPS на 1г се настройва и ако е мръднал малко може да дава грешка.Друга причина може да е зацапване на пистите.По принцип е капсалован и не е направен да се ремонтира.Но когато моя правеше проблеми го разкапсаловах и го пръснах с контактен спрей и стана чудо.Но пистите му бяха здрави.Ако са прекъснати могат да се възстановят със специална течност/има я в Практикер/.Но при електронен проблем първото,което се прави е да се напръскат клемите с контактен спрей!Иначе втора употреба е към 70-120лв. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marto_yordanov Публикувано 12 ноември 2008 Сподели Публикувано 12 ноември 2008 А за какво служи този датчик? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Zdravkov Публикувано 12 ноември 2008 Сподели Публикувано 12 ноември 2008 В превод-датчик за положението на дросела. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
builder Публикувано 16 ноември 2008 Автор Сподели Публикувано 16 ноември 2008 TPS на 1г се настройва и ако е мръднал малко може да дава грешка.Друга причина може да е зацапване на пистите.По принцип е капсалован и не е направен да се ремонтира.Но когато моя правеше проблеми го разкапсаловах и го пръснах с контактен спрей и стана чудо.Но пистите му бяха здрави.Ако са прекъснати могат да се възстановят със специална течност/има я в Практикер/.Но при електронен проблем първото,което се прави е да се напръскат клемите с контактен спрей!Иначе втора употреба е към 70-120лв. Ако е мръднал,как се настройва?Купих си контактен спрей,как да разкапсуловам датчика?Тази специална течност от Практикер как се казва,да знам какво да търся като отида да си взема ако се наложи...Значи първо пръскам външните клеми с контактен спрей,след това ако няма ефект,разкапсуловам датчика и пръскам пистите,и тогава ако няма ефект-с тая течност от Практикер.Ако и това не свърши работа,вече смяна....Нали правилно съм те разбрал? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lary Публикувано 17 ноември 2008 Сподели Публикувано 17 ноември 2008 Аз имах същия проблем оказа се слаба стоика.Разпробих внимателно от страната на буксата и ги при поих 3 крачета.Сега нямам проблеми Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Zdravkov Публикувано 18 ноември 2008 Сподели Публикувано 18 ноември 2008 Ако е мръднал,как се настройва?Купих си контактен спрей,как да разкапсуловам датчика?Тази специална течност от Практикер как се казва,да знам какво да търся като отида да си взема ако се наложи...Значи първо пръскам външните клеми с контактен спрей,след това ако няма ефект,разкапсуловам датчика и пръскам пистите,и тогава ако няма ефект-с тая течност от Практикер.Ако и това не свърши работа,вече смяна....Нали правилно съм те разбрал? Бодеш с остри накрайници на волтметъра наи -левия и най-десния кабел на буксата/може да пише + и - на ТПС а/.Трябва да показва 0.6 волта,ако не, въртиш наляво/дясно докато покаже 0.6.-при работещ двигател.С Ом-метъра мериш съпротивлението м/у левия и десния пин на ТПСа/при разкачена букса/-трябва да показва м/у 3.5-6.5килоома.Съпротивлението м/у средния пин и единия от крайните/забравих кой/ трябва да се повишава плавно при плавно отваряне на дросела.Ако волтажа не е наред,проблема може да е вътре или вън от ТПСа.Ако съпротив-о не е наред проблема е вътре-тогава трябва да го отвориш.От външния край на ТПСа капачката е залята с нещо като епокс.смола по ръба.Махни я и мн внимателно отлепи капачката в единия край,другия мисля е запоен с клемите.Провери първо спойките на трите клеми.После замери съпротивлението по продължение на пистите-м/у всеки две точки трябва да има съпр.Ако няма,напръскай със конт.спрей.Ако пистите са прекъснати,издълбани,тогава се възстановяват със спец.течност съдържаща злато мисля.Погледни и пластинките които трият по пистите.Има и по-лесен начин:нов около 200лв мисля :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.