Премини към съдържание

Маховик


ivkata

Препоръчано мнение

Здравейте колеги. Ако може някой да ми помогне със информация и съвет... Имам износени зъби на маховика и понякога стартера не зацепва, подлежи ли на ремонт? Слушал съм, че маховика може да се обърне - вярно ли е? Ако не е, какво бихте ме посъветвали да търся по автоморги или да си поръчам нов, което ми се струва че ще е доста скъпо. Благодаря ви предварително. А галанта е 2.0 97 година

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Ако може някой да ми помогне със информация и съвет ,имам износени зъби на махобика и понякога стартера не зацепва ,подлежи ли на ремонт слушал съм Че маховика може да се обарне вярно ли е ?Ако не е какво бихте ме посаветвали да търся по автоморги или да си пораЧам нов ,което ми се струва Че ще е доста скъпо. Благодаря ви предварително. А галанта е 2.0 97 година

На маховика ти има един зъбен венец, който не е неразделна част от него, а е занитен. Именно той се износва. Имаш две опции:

1. Купуване само на на зъбния венец (бендикса);

2. Рециклиране на бендикса;

Виж на тази картинка обозначеното с 03030А, това е целият маховик, който по оригиналните каталози и в официалните вносители се продава само и единствено цял - тоест маховик, заедно със зъбен венец. Но някои алтернативни производители мисля, че продават венеца отделно... За моята кола маховикът е парт номер MD749977. Миро или Цено ще ти кажат дали тая част се продава само заедно. Във всеки случай е ужасно скъпа...

Рециклиране на бендикс се прави там, където и рециклиране на рейка, за повече инфо виж тук

Самият маховик, естествено, не можеш да обърнеш, евентуално можеш венеца

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На маховика ти има един зъбен венец, който не е неразделна част от него, а е занитен. Именно той се износва. Имаш две опции:

1. Купуване само на на зъбния венец (бендикса)

2. Рециклиране на бендикса

Виж на тази картинка обозначеното с 03030А, това е целият маховик, който по оригиналните каталози и в официалните вносители се продава само и единствено цял - тоест маховик, заедно със зъбен венец. Но някои алтернативни производители мисля, че продават венеца отделно... За моята кола маховикът е парт номер MD749977. Миро или Цено ще ти кажат дали тая част се продава само заедно. Във всеки случай е ужасно скъпа...

Рециклиране на бендикс се прави там, където и рециклиране на рейка, за повече инфо виж тук

Самият маховик, естествено, не можеш да обърнеш, евентуално можеш венеца

Благодаря ти за изчерпателния отговор, мисля да търся ако се продава зъбния венец само да го закупя, ако ли не, щом може да се обърне и тази операция ми се струва логична .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за изЧерпателния отговор ,мисля да тарся ако се продава зъбния венец само да го закупя ,ако ли не щом може да се обарне и тази операция ми се струва логична .

 

Дай ми рамата на автомобила, за да мога да ти проверя цената на маховика. Във всеки случай обаче за твоята кола е цял маховик. Венецът не се предлага отделно.

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за изЧерпателния отговор ,мисля да тарся ако се продава зъбния венец само да го закупя ,ако ли не щом може да се обарне и тази операция ми се струва логична .

Едно време ги обръщахме. Искам да отбележа нещо важно - зъбите на венеца не са еднакви от двете страни - огледай го добре, преди да го монтираш обратно! Има шанс зъбите на венеца да ти прецакат бендикса на стартера (ако вече не са прецакани, де) Венецът се изважда посредством нагряване - да не хукнеш да блускаш на студено и да го довършиш! Нагрявай венеца, почукваш и ще усетиш. Монтажа става пак така - нагряваш и пускаш маховика вътре.

Лично моят съвет е да си потърсиш само венец. Вече съвсем ако не намериш - обръщай този, но пак казвам - обърни внимание на зъбите.

За рециклиране - не знам, виж в темата, посочена от адаша. В такъв вариант сигурно не се налага да се демонтира венеца от маховика, но да кажат запознатите!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едно време ги обръщахме. Искам да отбележа нещо важно - зъбите на венеца не са еднакви от двете страни - огледай го добре, преди да го монтираш обратно! Има шанс зъбите на венеца да ти прецакат бендикса на стартера (ако вече не са прецакани, де) Венецът се изважда посредством нагряване - да не хукнеш да блускаш на студено и да го довършиш! Нагрявай венеца, почукваш и ще усетиш. Монтажа става пак така - нагряваш и пускаш маховика вътре.

Лично моят съвет е да си потърсиш само венец. Вече съвсем ако не намериш - обръщай този, но пак казвам - обърни внимание на зъбите.

За рециклиране - не знам, виж в темата, посочена от адаша. В такъв вариант сигурно не се налага да се демонтира венеца от маховика, но да кажат запознатите!

За обръщането започва да не ми харесва този вариант, но както каза колегата отгоре имат го само целия маховик, затова мисля да обърна внимание върху вариант рециклиране.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оооох...... Доколкото съм запознат - маховикът балансира работата на двигателя. Инерцията, която получава от въртенето помага превъртането на коляновия вал. И балансира. Ама и аз профански го обясних.

Другото - на него е монтиран венеца, който служи за завъртане на двигателя от страртера.

И третото - но не знам как е на нашите самолети - служи за огледален диск на съединителя - самият диск на съединителя се намира между маховика и притискателния диск.

 

Разбира се, описвам стандартната ситуация с автомобил, произведен преди 30 години. Сега като чета какви маховици има на Спейс Стар-четата - само ми остава да се моля да не са сложили подобна лудост на моята кола! Да не говорим за сложни съединители с два диска и пр.... Но принципът на работа би трябвало да е същият!

 

Относно олекотени маховици и защо е така и какво и как се постига с това - питай тунинг-майсторите

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази схема дето е качил Росен е за 2.5-мотора......На неговият го дават отделно от маховика-диска с венеца, така че цената може да е приемлива........ :link:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оооох...... Доколкото съм запознат - маховикът балансира работата на двигателя. Инерцията, която получава от въртенето помага превъртането на коляновия вал. И балансира. Ама и аз профански го обясних.

Другото - на него е монтиран венеца, който служи за завъртане на двигателя от страртера.

И третото - но не знам как е на нашите самолети - служи за огледален диск на съединителя - самият диск на съединителя се намира между маховика и притискателния диск.

 

Разбира се, описвам стандартната ситуация с автомобил, произведен преди 30 години. Сега като чета какви маховици има на Спейс Стар-четата - само ми остава да се моля да не са сложили подобна лудост на моята кола! Да не говорим за сложни съединители с два диска и пр.... Но принципът на работа би трябвало да е същият!

 

Относно олекотени маховици и защо е така и какво и как се постига с това - питай тунинг-майсторите

 

Благодаря ти за инфото. Аз питах не за друго, ами защото знаех че е свързан някак с работата на съединителя, но като видях в темата, че взема участие и в паленето съвсем се обърках. Ама сега ми се изясни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази схема дето е качил Росен е за 2.5-мотора......На неговият го дават отделно от маховика-диска с венеца, така че цената може да е приемлива........ :link:

Ммммм, почти така, но не съвсем. Много интересна схема, но не е отделно венецът. Маховикът се състои от две основни части се, основа и диск, който в случая е посочен отделно, но на тоя диск си е занитен венецът или ако не е занитен е студено монтиран и както казва адашът се демонтира с нагряване. Не съм свалял още скоростна кутия на двулитров галант, но в близките две седмици ще съм свалял на 2,5 та подробно ще ви наснимам... Иначе функцията на маховика е основно да предава въртящия момент от коляновия вал на скоростната кутия. Има го и е масивен, защото иначе силата на коляновия вал е твърде голяма и ще опустоши съединителя. Както адаша обясни именно заради зъбния венец е възможно едно зъбно колело на стартера да върти маховика, оттам коляновия вал, та да палиш. Олекотени маховици се слагат точно с тнинг цели - резултатите са по-лесно "развъртане", малко повече въртящ момент във високите обороти. Миналата седмица слагахме олекотен маховик на един нисан, който сега заради два спортни вала, спортен филтър и този маховик бие 2,5 галант, но да не се отклоняваме от темата...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 години ...

Ммммм, почти така, но не съвсем. Много интересна схема, но не е отделно венецът. Маховикът се състои от две основни части се, основа и диск, който в случая е посочен отделно, но на тоя диск си е занитен венецът или ако не е занитен е студено монтиран и както казва адашът се демонтира с нагряване. Не съм свалял още скоростна кутия на двулитров галант, но в близките две седмици ще съм свалял на 2,5 та подробно ще ви наснимам... Иначе функцията на маховика е основно да предава въртящия момент от коляновия вал на скоростната кутия. Има го и е масивен, защото иначе силата на коляновия вал е твърде голяма и ще опустоши съединителя. Както адаша обясни именно заради зъбния венец е възможно едно зъбно колело на стартера да върти маховика, оттам коляновия вал, та да палиш. Олекотени маховици се слагат точно с тнинг цели - резултатите са по-лесно "развъртане", малко повече въртящ момент във високите обороти. Миналата седмица слагахме олекотен маховик на един нисан, който сега заради два спортни вала, спортен филтър и този маховик бие 2,5 галант, но да не се отклоняваме от темата...

 

 

А за Галант намират ли се спортни валове и маховик ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...