Премини към съдържание

Как да закрепя стария Лансер за поне още стотина км.


Estilian

Препоръчано мнение

Поради много неприятна авария, любимият Галант е в бокса при Пламен и ще постои там солидно количество време. И за да не оставам без превоз, реших да се завърна към старата си любов - дизеловият Лансер от 1991г. Уникална машина, на уникални километри. Проблемът е, че я бях оставил в един гараж, а чичо ми, най-безцеремонно, я беше взел, преди почти два месеца. Дори не знаех какво я е правил, до вчера вечерта, когато му се обадих и отидох да си го прибера.

 

Шокът за мен беше поразителен. Автомобилът беше толкова овехтял за 2 месеца, колкото не е успял за 17 години досега. Ако пропуснем мръсотията, счупеният заден стоп, натиснатото по вратите, неработещият километраж, скъсаното жило на ръчната, неработещите чистачки, повреденото вътрешно осветление и тоталната липса на гориво в резервоара, остава едно много много сериозно нещо, което е единственото, застрашаващо сигурността ми по време на път :)

 

За какво става дума - когато тръгна с колата, ако държа волана напълно изправен, няма никакви проблеми... леко дърпа надясно, но не е драма. НО!!! Ако мръдна волана, дори с 1см наляво или надясно, то гумите се извъртат на пълния си ход... като на компютърните игри, при които колата няма леко завиване на волана, а само напред, пълен ляв и пълен десен :) Та... много се притеснявам да не се пребия някъде... той като ми даде ключовете, спомена нещо като вертикални щанги на кормилната рейка или нещо подобно. Нямам представа ;) Затова питам...

 

Въпросите в общи линии са два:

1. Опасно ли е да карам така? Не от гледна точка на професионализъм при шофирането, а дали може да ми паднат гумите :)

2. Къде (освен при Пламен! - просто е много зает, а съм му оставил вече една кола!) мога да отида, за да го позакърпят временно и сравнително евтино! Просто тази кола скоро ще я спирам от движение и ще я давам на части, та не ми се иска да инвестирам кой знае какви средства.

 

P.S> Може, всъщност, ако някой се сети, да каже как се разглобява арматурното табло, за да вържа жилото на скоростомера... Че моята и без това няма оборотомер, сега и без скорост, ептен не знам с колко се движа ;)

 

P.S.S> Тази кола е алманах на възможните ремонти по един Лансер вече :) По простата причина, че през последните 3 години НИКОЙ нищо не й е ремонтирал, нито я е обслужвал, с единствената идея, че "от утре я спираме от движение", колицата упорито продължава да върви! Драматично икономичен разход (градско 6-7/100), а в списъка с належащите ремонти са: вече споменатите неща, чистачките, помпичката за вода, горивната помпа, радиатора, маслото, масленият филтър, гарнитурата, ЕКУ-то, свещите, кабелите на свещите, гърнето, амортисьорите и т.н. ;) Звяр ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Звънни ми довечера на скайпа - че сега съм в службата и не мога да говоря.

Към 19 часа. valboss69

Ще опитам да ти помогна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стиляне! по най бързият начин трябва да се смени кормилната рейка.......Имаш износени зъби на червяка, и ще се пребиеш някъде ако се опитваш да караш така......По въпроса за скоростомера, не се сваля таблото, а само километража....В горният край на пластмасата има две видии, които се развиват с кръстата отверка, и като свалиш пластмасата ще видиш болтчетата които държат километража....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса за скоростомера, не се сваля таблото, а само километража....В горният край на пластмасата има две видии, които се развиват с кръстата отверка, и като свалиш пластмасата ще видиш болтчетата които държат километража....

Но преди това трябва да се махнат ключовете в ляво и дясно отгоре..Да се освободи долната кора, че под нея са болтчетата и чак тогава се маха километража... :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес се разходих до Пламен и му дадох да направи едно кръгче ;) Изправи му се косата... предницата е в окайващо състояние. Спирам колата от движение. Един колега прояви интерес към части от купето, най-вероятно той ще намаже от цялата работа :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То вече е извън темата... но за какви кабели на свещите става въпрос, че ми стана интересно! :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То вече е извън темата... но за какви кабели на свещите става въпрос, че ми стана интересно! :rolleyes:
Абе тя свеши има (подгряващи) и кабел има който ги захранва, ама на мен ми е още по интересно , ЕКУ-то защо ще го ремонтират, като го няма...... :lol:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе тя свеши има (подгряващи) и кабел има който ги захранва, ама на мен ми е още по интересно , ЕКУ-то защо ще го ремонтират, като го няма...... :lol:

 

ЕКУ е силно казано... по-скоро е група от релета, които включват подгряването на свещите, когато колата е студена. Проблемът е, че свещите подгряват нон-стоп, дори и в движение... горе-долу на всеки 10сек се включват ;) А кабелите - единият кабел е прекъснат и една от свещите въобще не вдява ;)

 

P.S> Нооо... стига песимизъм :) Колата върви, което е уникално само по себе си! Утре ще видя да стегна малко предницата, за да изкарам следващите седмици с Лансера. Като си оправя Галанта, ще го мисля какво ще го правя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...