Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Технологични особености на свещите за Mitsubishi


Препоръчано мнение

  • Admin

Голямото разнообразие от фирми производители на свещи и техните кодови номера често водят до объркване. Трябва да се знае, че Mitsubishi препоръчва основно две фирми за запалителни свещи на своите двигатели. Това са японските NGK и Denso. Най-известната свещ която се използва в много двигатели от страната на изгряващото слънце е с номер за NGK- BKR6E, а за Denso K20PR-U. Всяка цифра и буква съотвества на определен показател. За NGK са както следва:

 

"BK" или "BC" означава диаметъра на резбовата част на свеща и съставлява основния японски стандарт от 14 мм (или шестограмник 16 мм).

Следващата буква "R" означава наличието на резистор.

Цифра "6" или друга цифра означава топлинното число на свеща

 

2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 – 11

 

„Най-топлата” свещ е с номер 2 , а „най-студената” е с номер 11

За Мицубиши главно се използват свещи с топлинно число от 5 и 6 по топлинната скала.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/ZK.jpg

 

Следващат буква веднага след цифрата означава височината на резбовата част на свеща "E" - стандарт, 19 мм.

"EF" - 17.5мм

"FS" - 10.9мм

"H" - 12.7мм

"L" - 11.2мм

"S" - 9.5мм

"Z" - 21мм

Втората буква след това наименование означава особенноста на конструкцията на свеща

S - стандартен размер, диаметъра на централния електрод e 2.5мм

A и B – специaлно изпълнение за редки модели двигатели

K - свещ с два електрода ( например, свеща BKR6EKUC за двигателя GDI , Mitsubishi, 4G94 има специално изпълнение - два електрода (буква "К").

U – свещ със полуповърхност (специално изпълнение).

С – удължена свещ със заземяващи електроди.

Z – диаметър на централния електрод от 2.9 мм.

Q – свещ с четири електрода.

Т - свещ с три електрода.

GVV – свещ със специално изпълнение изработен от платино - паладиева сплав. Една от най-скъпите свещи. Цена около $100.

V - обикновенна свещ с един централен електрод, но с платино - паладиева сплав , предназначена за масовият потребител.

W - централен електрод изработен от волфрам. Много устойчива и скъпа.

Последната цифра е GAP - разстоянието между централният и заземяващият електрод.

Цифра " 11 " - разстояние 1.1мм.

 

За двигателите GDI сa иридеви свещи IZFR6B с GAP 0,6 – 0,8

 

Технологична структура на свеща от фирмата NGK

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/glow.jpeg

 

1. наконечник от метал със специални свойства изработен в края на технологичния цикъл на свеща – предназначен да предава напрежението на запалвене на централният електрод на свеща чрез специално токопроводно стебло (13).

______________________________________

 

2. наребрен ( обикновенно с 5 , срещат се както по-малки ,така и по-големи нарезни ) изолатор на свеща. Изработен от специална керамика. Всяка фирма производител държи в тайна материала и технологичният процес на самата изработка. Специалнта керамика подпомага протичането на виско напрежение.

________________________________________

3. метален корпус ( може да бъде, например, никелиран), изработен по специална техлогогия и при много висока темперетура. Именно на този корпус фирмите производители отбелязват съкращенията с букви и цифри на свеща показващи нейното топлинно число и характеристика. Обозначенията са с обратен релеф.

________________________________________

4. металически уплътнителен пръстен. Извършва съединението на запалителната свещ . Изработен също от специален метал с определени свойства.

________________________________________

5. вътрешно уплътнение предназначено за фиксация на керамичния изолатор.

________________________________________

6. основен нарезен изолатор (обикновенно е изработен коносувидно) , като във вътрешността му е пресован и вграден централният електрод. Обикновенно по цвета се определя как е работила свеща и какви са нейните работни състояния. Светлочервеният и светлосивият цвят на свеща показва правилната работа на конкретния цилиндър. Всякъкви други цветове и особенно омаслявания показват неправилната работа на определеният цилиндър и показват нарушения в работата на двигателя. Например чисто белият или черен цвят показва неправилен състав на горивно-въздушната смес, а за наличие на присадки в горивото- червен или жълтеникъв цвят.

________________________________________

7. технологическа фаска, допирателна на запалителната свещ в цилиндровият блок. Препоръчва се преди поставянето и да се нанесе специален аорозол – което почти никога не се спазва в практиката.

________________________________________

8. преден електрод огънът точно под 90 градуса, който съдържа добавки или платинови съставки повишаващ дълговечността на свеща. В зависимост от модела електродите могат да бъдат 1, 2, 3 , 4 по форма и разновидност.

________________________________________

9. въздушен канал между керамичният изолатор и металният корпус на свеща, който служи и за почистване от нагари.

________________________________________

10. централен електрод (в зависимост от изработката на свеща може да бъде с различен диаметър и височина . Изработен от палтинени , волфрамови и други сплави.

________________________________________

11. специално съединение от електропроводим материал свързващ централният електрод.

________________________________________

12. керамичен корпус, който служи за изолация на централния електрод и способността му е да издържа на високо напрежение.

________________________________________

13. токопроводно стебло свързано с електрода.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

добре че си ти,че такива като мен дето сме доста боси в тея теми да понаучим нещичко :D

на 15.05. в пловдив имаш една :icon_cheers: от мен :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...
Тук (англ) едно много добро и достъпно описание на разликата в дизайна, качествата и предимствата на медните, платинени и иридиеви свещи на Denso и NGK.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 11 месеца ...

Сложих вчера иридиевите NGK BKR6EIX-11

 

Веднага се чувства ефект!

 

Двигателя става по-тих, по-равномерен и някак по-леко се развърта.

Еластичността също се подобрява - пробвах сега на 5та с 800 оборота не прекъсва и при подаване на газ ускорява :icon_thumbup: B)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...
  • Admin

Малко интересни особености за свещите NGK в картинки.

 

http://img525.imageshack.us/img525/1561/photo1qd8.jpg

 

http://img525.imageshack.us/img525/1245/photocx4.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...