Admin Светльо Ангелов Публикувано 28 април 2005 Admin Сподели Публикувано 28 април 2005 Голямото разнообразие от фирми производители на свещи и техните кодови номера често водят до объркване. Трябва да се знае, че Mitsubishi препоръчва основно две фирми за запалителни свещи на своите двигатели. Това са японските NGK и Denso. Най-известната свещ която се използва в много двигатели от страната на изгряващото слънце е с номер за NGK- BKR6E, а за Denso K20PR-U. Всяка цифра и буква съотвества на определен показател. За NGK са както следва: "BK" или "BC" означава диаметъра на резбовата част на свеща и съставлява основния японски стандарт от 14 мм (или шестограмник 16 мм).Следващата буква "R" означава наличието на резистор.Цифра "6" или друга цифра означава топлинното число на свеща 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 – 11 „Най-топлата” свещ е с номер 2 , а „най-студената” е с номер 11За Мицубиши главно се използват свещи с топлинно число от 5 и 6 по топлинната скала. http://www.mitsubishibg.com/bigboss/ZK.jpg Следващат буква веднага след цифрата означава височината на резбовата част на свеща "E" - стандарт, 19 мм."EF" - 17.5мм"FS" - 10.9мм"H" - 12.7мм"L" - 11.2мм"S" - 9.5мм"Z" - 21ммВтората буква след това наименование означава особенноста на конструкцията на свеща S - стандартен размер, диаметъра на централния електрод e 2.5ммA и B – специaлно изпълнение за редки модели двигателиK - свещ с два електрода ( например, свеща BKR6EKUC за двигателя GDI , Mitsubishi, 4G94 има специално изпълнение - два електрода (буква "К").U – свещ със полуповърхност (специално изпълнение).С – удължена свещ със заземяващи електроди.Z – диаметър на централния електрод от 2.9 мм.Q – свещ с четири електрода.Т - свещ с три електрода.GVV – свещ със специално изпълнение изработен от платино - паладиева сплав. Една от най-скъпите свещи. Цена около $100.V - обикновенна свещ с един централен електрод, но с платино - паладиева сплав , предназначена за масовият потребител.W - централен електрод изработен от волфрам. Много устойчива и скъпа.Последната цифра е GAP - разстоянието между централният и заземяващият електрод.Цифра " 11 " - разстояние 1.1мм. За двигателите GDI сa иридеви свещи IZFR6B с GAP 0,6 – 0,8 Технологична структура на свеща от фирмата NGK http://www.mitsubishibg.com/bigboss/glow.jpeg 1. наконечник от метал със специални свойства изработен в края на технологичния цикъл на свеща – предназначен да предава напрежението на запалвене на централният електрод на свеща чрез специално токопроводно стебло (13). ______________________________________ 2. наребрен ( обикновенно с 5 , срещат се както по-малки ,така и по-големи нарезни ) изолатор на свеща. Изработен от специална керамика. Всяка фирма производител държи в тайна материала и технологичният процес на самата изработка. Специалнта керамика подпомага протичането на виско напрежение. ________________________________________3. метален корпус ( може да бъде, например, никелиран), изработен по специална техлогогия и при много висока темперетура. Именно на този корпус фирмите производители отбелязват съкращенията с букви и цифри на свеща показващи нейното топлинно число и характеристика. Обозначенията са с обратен релеф.________________________________________4. металически уплътнителен пръстен. Извършва съединението на запалителната свещ . Изработен също от специален метал с определени свойства.________________________________________5. вътрешно уплътнение предназначено за фиксация на керамичния изолатор.________________________________________6. основен нарезен изолатор (обикновенно е изработен коносувидно) , като във вътрешността му е пресован и вграден централният електрод. Обикновенно по цвета се определя как е работила свеща и какви са нейните работни състояния. Светлочервеният и светлосивият цвят на свеща показва правилната работа на конкретния цилиндър. Всякъкви други цветове и особенно омаслявания показват неправилната работа на определеният цилиндър и показват нарушения в работата на двигателя. Например чисто белият или черен цвят показва неправилен състав на горивно-въздушната смес, а за наличие на присадки в горивото- червен или жълтеникъв цвят.________________________________________7. технологическа фаска, допирателна на запалителната свещ в цилиндровият блок. Препоръчва се преди поставянето и да се нанесе специален аорозол – което почти никога не се спазва в практиката.________________________________________8. преден електрод огънът точно под 90 градуса, който съдържа добавки или платинови съставки повишаващ дълговечността на свеща. В зависимост от модела електродите могат да бъдат 1, 2, 3 , 4 по форма и разновидност. ________________________________________9. въздушен канал между керамичният изолатор и металният корпус на свеща, който служи и за почистване от нагари. ________________________________________10. централен електрод (в зависимост от изработката на свеща може да бъде с различен диаметър и височина . Изработен от палтинени , волфрамови и други сплави. ________________________________________11. специално съединение от електропроводим материал свързващ централният електрод.________________________________________12. керамичен корпус, който служи за изолация на централния електрод и способността му е да издържа на високо напрежение.________________________________________13. токопроводно стебло свързано с електрода. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MIRAGE Публикувано 28 април 2005 Сподели Публикувано 28 април 2005 Биг Бос ОБИЧАМ ТЕ :D Супер полезни неща пишеш :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BadAzzz Публикувано 28 април 2005 Сподели Публикувано 28 април 2005 добре че си ти,че такива като мен дето сме доста боси в тея теми да понаучим нещичко :D на 15.05. в пловдив имаш една :icon_cheers: от мен :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 22 август 2005 Сподели Публикувано 22 август 2005 Тук (англ) едно много добро и достъпно описание на разликата в дизайна, качествата и предимствата на медните, платинени и иридиеви свещи на Denso и NGK. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 19 август 2006 Сподели Публикувано 19 август 2006 Сложих вчера иридиевите NGK BKR6EIX-11 Веднага се чувства ефект! Двигателя става по-тих, по-равномерен и някак по-леко се развърта.Еластичността също се подобрява - пробвах сега на 5та с 800 оборота не прекъсва и при подаване на газ ускорява :icon_thumbup: B) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 7 февруари 2007 Автор Admin Сподели Публикувано 7 февруари 2007 Малко интересни особености за свещите NGK в картинки. http://img525.imageshack.us/img525/1561/photo1qd8.jpg http://img525.imageshack.us/img525/1245/photocx4.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 19 Май 2007 Сподели Публикувано 19 Май 2007 Ето как съветват от NGK да разпознаваме фалшивите свещи! http://img216.imageshack.us/img216/8655/fakeui0.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.