Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Автоматик на новия лансер


nikinik

Препоръчано мнение

Здравейте на всички :mitsu-smiley: фенове.Харесал съм лансер 18 интенс.Дилемата ми е скоростната кутия дали да е автомат или ръчна.Някой с автоматик ако може да сподели сполучлива ли е кутията.Никога не сам имал кола авоматик и не знам какво да очаквам.Разхода много по голям ли е от на ръчната кутия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички :mitsu-smiley: фенове.Харесал съм лансер 18 интенс.Дилемата ми е скоростната кутия дали да е автомат или ръчна.Някой с автоматик ако може да сподели сполучлива ли е кутията.Никога не сам имал кола авоматик и не знам какво да очаквам.Разхода много по голям ли е от на ръчната кутия.

 

Колега, вече почти десет месеца карам американския модел - двулитров двигател с шестстепенна Sportronic CVT трансмисия и съм повече от доволен. По принцип производителя дава по-нисък разход за CVT трансмисията в сравнение с ръчната и до голяма степен това сигурно отговаря на истината. Забелязал съм, че в автоматичен режим трансмисията поддържа доста ниски обороти, което няма как да не се отрази на разхода. За мен всъщност комплекса от качества на въпросната 6-степенна Sportronic CVT (да не се бърка с обикновената 5-степенна CVT) са далеч по-важни и подобна дилема на практика никога не е стояла. Ако човек може да си позволи допълнителната цена, просто трябва да заложи на тази трансмисия без да се замисля. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1-ва предавка 3,538 [2.349]

2-ра предавка 1,913 [1.397]

3-та предавка 1,333 [1.074]

4-та предавка 1,028 [0.832]

5-та предавка 0,82 [0.631]

6-та предавка ------ [0.518]

Задна скорост 3,583 [1.750]

главно предаване 4,235 6,12

 

Ето това са параметрите на Ръчна 5 стеренна ск.кутия и автоматична (в квадратните скоби) ск.кутия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички :mitsu-smiley: фенове.Харесал съм лансер 18 интенс.Дилемата ми е скоростната кутия дали да е автомат или ръчна.Някой с автоматик ако може да сподели сполучлива ли е кутията.Никога не сам имал кола авоматик и не знам какво да очаквам.Разхода много по голям ли е от на ръчната кутия.

 

пич, въобще не го мисли - взимай АВТОМАТА!!!

аз чакам моя да дойде вкъщи до края на април. иначе си разбрал, че може да си сменяш скоростите от волана - невероятно лесно и удобно - така че удоволствието е пълно. аз се научих от първото каране - на тест-драйва! убийствен кеф, повярвай ми!

и все пак - разликата е 2хиляди лева сигурно - нищо!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, разликата е около 2000лв. Дилъра ме навиваше за автоматик,бил много добър,та затова реших да питам тук :icon_thumbup: и май автоматик ще е :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...
Да, разликата е около 2000лв. Дилъра ме навиваше за автоматик,бил много добър,та затова реших да питам тук :icon_thumbup: и май автоматик ще е :mitsu-smiley:

 

Имай предвид, че автоматичните скорстни кутии не са съвсем удачни за градски условия (тип софийски), където честата смяна на предавка е наложителна. А при повреда не ми се говори какво се случва...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, вече почти десет месеца карам американския модел - двулитров двигател с шестстепенна Sportronic CVT трансмисия и съм повече от доволен. По принцип производителя дава по-нисък разход за CVT трансмисията в сравнение с ръчната и до голяма степен това сигурно отговаря на истината. Забелязал съм, че в автоматичен режим трансмисията поддържа доста ниски обороти, което няма как да не се отрази на разхода. За мен всъщност комплекса от качества на въпросната 6-степенна Sportronic CVT (да не се бърка с обикновената 5-степенна CVT) са далеч по-важни и подобна дилема на практика никога не е стояла. Ако човек може да си позволи допълнителната цена, просто трябва да заложи на тази трансмисия без да се замисля. :icon_thumbup:

 

Каква е тая 5-степенна CVT. В България (доколкото знам) се предлага 6-степенна само. Колегата е посочил и предавателни числа... :icon_hmm:

Освен това производителя дава по-висок разход на автоматика.

Някой може ли да изясни казуса ?!? :help:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имай предвид, че автоматичните скорстни кутии не са съвсем удачни за градски условия (тип софийски), където честата смяна на предавка е наложителна. А при повреда не ми се говори какво се случва...

 

Колега, не знам но ако автоматиците не са удачни за градски условия, то май изобщо трябва да се изхвърлят, щото за извънградско ползване пък съвсем им се губи смисъла. Освен това тази трансмисия е CVT, което е нещо доста по-различно от традиционния автоматик.

 

Каква е тая 5-степенна CVT. В България (доколкото знам) се предлага 6-степенна само. Колегата е посочил и предавателни числа... :icon_hmm:

Освен това производителя дава по-висок разход на автоматика.

Някой може ли да изясни казуса ?!? :help:

 

Колега, на американския пазар е достъпна по-обикновена CVT (в същност 5-степенна CVT е погрешно и объркващо наименование, но не знам защо го използват) за по-евтините конфигурации, която няма ръчен режим и е с предавателни отношения в интервала 2.349 - 0.394. Тази 6-степенната (която наистина има 6 предавки в ръчен режим) се води Sportronic-CVT или просто S-CVT. Не знам дали има принципно голяма конструктивна разлика между двете, май е по-скоро въпрос на софтуер и електроника, но по-запознатите да кажат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не знам но ако автоматиците не са удачни за градски условия, то май изобщо трябва да се изхвърлят, щото за извънградско ползване пък съвсем им се губи смисъла. Освен това тази трансмисия е CVT, което е нещо доста по-различно от традиционния автоматик.

Понеже съм чупил 2 автоматични скоростни кутии, та затова го казвам. И то не в България. Просто работата ми е свързана с каране. Може да е лош късмет, знам ли... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя съвет е да тестваш коли и с двете трансмисии, определено с ръчката е по-пъргава и разхода е малко по-малък, но това все пак си зависи и от шофьора. Автомата големия плюс за мен е в градското каране, особенно при задръствания, така че тествай, реши от кое имаш повече нужда и тогава копувай, това бих те посъветвал!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До колкото чух май вече няма да докарват с ръчни скорости. Аз се бях насочил към ръчна скоростна кутия, защото повече подхожда на стила ми на каране. Често карам по инерция и правя доста приличен разход за 2 литров двигател на бензен между 5.8 и 6.2 на 100.

Оказа се, че това което съм си избрал го има, но е капарирано и ми предложиха с автоматичната (2000 лв. отгоре). Съгласих се защото е комбинирана с ръчна и мога да си избирам как да карам. Като я взема ще видя как е разхада в автоматичен и ръчен режим и ще пиша какви са показанията на бордкомпютъра от София до Видин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не бъркайте CVT трансмисиите с обикновени автомати!!!

В принципа им на работа няма нищо общо. CVT трансмисиите са безстепенни и са много по-добри и от ръчките и от старите автоматици! Това, че можеш да избираш някакви позиции е за удобство на шфоьорите, които са свикнали със старото усещане.

Тук може, да разгледате с картинки и видео, как работи всъщност: http://auto.howstuffworks.com/cvt.htm

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Автоматичната трансмисия на Антонов

 

 

 

Точно тези автомобили, които се мотаят по тесните градски улучки са принудени да се лишат от най-смислената екстра за такива условия - автоматична скоростна трансмисия. Причината е, че за да работи добре, конвенционалната скоростна кутия се нуждае от кубатура и произтичащия от нея висок въртящт момент.

Независимо от марката и модела мини автомобилите с автоматична трансмисия са несъмнено по-несъвършени от събратята си с ръчна скоростна кутия без значение дали се използва традиционния метод с хидравлика и преобразувател на въртящия момент, или безстепение принцип CVT,прилаган от Фиат и Форд. При всички положения моделите снабдени с автоматик, са по-скъпи, изразходват повече гориво и страдат от загуба на мощност, а оттам и на динамични харесктеристики. На практика 10% от стойност на нов автомобил с автоматик в малкия клас отива за сметка на трансмисията.

Всичко това налага необходимоста от промяна. Тъкмо това тясно място е забелязано от нашия сънародник Румен Антонов още преди 40 години. Ядрен физик по професия той успява да разработи своята идея за компактна автоматична трансмисия още по онова време. За съжаление реализацията на проекта е свързана с обичайното у нас ходене по мъките и последваното от 17 опита за бягство през граници между 1969 и 1988 година. Накрая след указана по дипломатически път помощ, 50 годишния българин заминава за Париж, където е оставен на спокойствие да реализира замисъла си в метал.

Идеята е гениално проста. Учудващо е, че пройзводителите на трансмисии до сега не са стигнали до подобно разрещение до проблема. Нашенецът (вече френски гражданин) използва един прост физичен закон, който е известен отдавна и се проявява винаги при взаимодействието на две зъбни колела. Важно е тези две зъбни колела да са с наклонени зъби, а това е факт при почти 100% от днешните скоростни кутии. Просто зъбните колела от този тип са значително по безшумни и с по равномерен ход от обикновените.

В какво в крайна сметка се заключава гениалноста? Ако от едно зъбно колело с наклконени зъби се предава въртящт момент към друго, то последното, поради косото разположение на зъбите, се изплъзва в страни (аксиално изместване). В някой от случаите усилието, възникващо при това странично изместване достига до 400кг. Именно него използва Антонов, за да упражни натиск върху диафрагмените пружини на съединителя ,които предхожда превключването от една скорост на друга.

При повишаване на оборотите,усилието,създадено от центробежните сили,отново се прилага чрез специален привод върху пружините на съединителя.По този начин отцепването и зацепването на фрикционния диск се превръща в своеобразна смяна на влианието на въртящия момент и оборотите.

 

Тази проста механика има цял куп преимущества:

Не се изисква разход на енергия от хидравличния привод с маслена помпа за задействане на съединителя.

Не се изисква сложна и скъпа хидравлична система за управление,която поглъща 40% от цената на досегашните скоростни кутии.

Липсва поглъщащ енергията преобразувател на въртящия момент.

Новата кутия е с 30% по-лека от досега съществуващите.

В сравнение с необходимите 10литра трансмисионно масло, кутията на Антонов си върши работата със само 2,5литра

Повишеният разход в сравнение с ръчната трансмисия практически е равен на нула.

това е най-малката автоматична трансмисия в света,което я прави идеална за бъдещите субкомпактни автомобили .

Към всичко това се прибавя факта,че изобретенията на Антонов може да се сглобява и от стандартни части.Приложими са и съществуващите копютърни управления на автоматичните трансмисии като Tiptronic,спортен,зимен и нормален режим.

 

ПРЕДИМСТВА НА CVT ПРЕД ТРАДИЦИОННИТЕ СТЕПЕННИ СКОРОСТНИ КУТИИ

 

По принцип CVT имат следните предимства:

 

постоянно променящо се предавателно отношение осигуряващо постоянна работа на двигателя в оптимален режим;

 

драматично подобряване икономията на гориво;

 

плавно безударно предаване на мощността към двигателните колела;

 

максимално оползотворяване на двигателната мощност ,поради премахване на необходимостта от временно декуплиране на двигателя за превключване на поредната скорост;

 

по-малко вредни вещества в изгорелите газове и по-малко замърсяване на околната среда;

 

безопасно и приятно шофиране , тъй като водача не отвлича вниманието си от пътната обстановка за превключване на скорости.

 

СЪЩЕСТВУВАЩИ В СВЕТОВНАТА ПРАКТИКА CVT

 

В световната практика са намерили ограничено приложение основно два типа CVT, описани по-долу, разработени съответно от Mitsubishi и Nissan.

 

 

Първите конструкции на CVT са изградени на основата на две трансмисионни щайби с конусообразна форма-предаваща и приемаща, с противоположно ориентирани конусни повърхности, свързани посредством гъвкав предавателен ремък.Първата шайба получава въртящият момент от двигателя и посредством предавателният ремък и втората шайба го прехвърля към системата задвижваща колелата. Промяната на предавателното отнощение става чрез плавно изместване на положението на ремъка върху конусните наклони на двете шайби. Този тип конструкция има ограничени възможности и може да работи с двигатели, чийто работен обем не надвищава 1,6 литра, поради проблеми свързани със здравината на ремъка и перманентното поддържане на сравнително висок въртящ момент. В случай, че се налага предаване на по-голям въртящ момент се прилага високо налягане към шайбите от предназначена за целта хидравлична управляваща система, притискаща ремъка.Натискът нараства когато системата трябва да предаде успешно по-голям въртящ момент и обратно- той намалява пропорционално с намаляването на предаваният въртящ момент.

При вторият тип CVT, разработен от Nissan, мощността от двигателя

посредством предавателните тороидални валяци чрез триене се предава към изходящият диск, който на свой ред предава мощността на двигателният тракт на автомобила. Чрез безстепенната плавна промяна на наклона на тези валяци от специална система се осъществява и плавна и безстепенна промяна на предавателното отношение.С промяната на споменатият наклон се променят радиусите ,съответно обиколките на двата срещуположни кръга описвани от контактните точки на двойката предавателни тороидални валяци с входящият и изходящият дискове. Очевидно, че увеличаването на единият води до намаляването на другият и обратно, като по този начин могат в известен

диапазон да се променят разликите в скоростите на въртене на двата диска.Отношението между обиколките на описаните два кръга във всеки момент съответствува на предавателното отношение, което осъществява безстепенната скоростна кутия.

Описаните конструкции на CVT работят, както трябва да се очаква в маслена среда.Наред с традиционното си предназначение за смазване и охлаждане, използуваното за целта масло трябва да отговаря на качествено нови изисквания,произтичащи от специфичният начин на предаване на въртеливото движение-чрез триене. За целта се налага фирмите да работят по създаването на специални масла с цел намаляване на голямото износване.

 

 

НЕДОСТАТЪЦИ НА СЪЩЕСТВУВАЩИТЕ CVT

 

Описаните по-горе CVT имат следните недостатъци:

 

предават движението чрез триене,което води до бързо износване и кратък експлоатационен срок;

 

не могат да предават големи мощности;

 

изискват големи сили на притискане между конусните шайби и ремъка и между тороидалните валяци и дисковете,което от своя страна води до по големи габарити и специална сложна хидравлична система за управление;

 

имат малък диапазон на изменение на предавателното отношение и изискват монтирането на хидротрансформатор между двигателя и скоростната кутия, който сам по себе си е сложен и скъп агрегат и има големи габарити и цена;

изискват специални масла и материали;

 

сложни и скъпи технологии при производството им;

 

сложна конструкция,което се вижда от приложените фигури;

 

висока цена,която е значително по-висока от цената на класическите 4 или 5 степенни скоростни кутии с ръчно управление както и надхвърля цената на автоматичните степенни скоростни кутии;

 

изискват диференциал с по-голямо предавателно число поради малкият си диапазон на регулиране което води до допълнително увеличаване на габаритите,теглото и цената.

 

ПРЕДИМСТВА НА ПРЕДЛАГАНАТА CVT СПРЯМО СЪЩЕСТВУВАЩИТЕ

 

В сравнение с гореописаните CVT предлаганото изобретение има следните предимства:

няма елементи предаващи движението чрез триене , което обуславя високата му износоустойчивост и дълъг експлоатационен срок;

няма ограничение на предаваната мощност;

голям диапазон на изменение на предавателното отношение-от безкрайност до единица;

няма нужда от съединител между двигателя и скоростната кутия, което води до намаляване на габаритите, теглото и цената ;

по-малко предавателно число на диференциала ,което също води до намаляване на габаритите,теглото и цената;

проста система за управление тъй като принципът на действие предполага автоматично самоуправление;

всички детайли през цялото време на работа предават въртящ момент което води до намаляване на габаритите,теглото и цената;

проста конструкция;

не изисква използуването на специални материали, масла ,обработки или специални и скъпи технологии;

габаритите му са по-малки в сравнение с тези на класическите 4 или 5 степенни скоростни кутии с ръчно управление при една и съща мощност;

цената му не надвищава 60% от цената на 4 или 5 степенна скоростна кутия с ръчно управление.

 

http://www.yes-race.net/forum/index.php?sh...d&pid=11680 това е източника.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До колкото чух май вече няма да докарват с ръчни скорости. Аз се бях насочил към ръчна скоростна кутия, защото повече подхожда на стила ми на каране. Често карам по инерция и правя доста приличен разход за 2 литров двигател на бензен между 5.8 и 6.2 на 100.

Оказа се, че това което съм си избрал го има, но е капарирано и ми предложиха с автоматичната (2000 лв. отгоре). Съгласих се защото е комбинирана с ръчна и мога да си избирам как да карам. Като я взема ще видя как е разхада в автоматичен и ръчен режим и ще пиша какви са показанията на бордкомпютъра от София до Видин.

 

 

Не е вярно, че няма да има с ръчна, просто може да се наложи да почакаш

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
Не се мръщете на автомата!!!! Това е най-хубавата екстра за една кола :mitsu-smiley:

 

абсолютно правилно! :rijden:

няма такъв кеф кат автомата.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...