Stanislav Konstantinov Публикувано 14 ноември 2022 Сподели Публикувано 14 ноември 2022 (редакция) Интересуваме какъв е интервала за смяна на верига на дизел 1800 did с MIVEC 4N13 (110 kW). А и не съм сигурен, че мога да разпозная разхлабена верига при работа на дизелов мотор, който като цяло си е доста по-шумен от един бензинов. Едни казват 120 000 км, не чакай повече, къса се без симптоми. Други казват не я пипай преди 200 000 км. И всички уж разбират и познават добре точно този двигател. Редактирано 14 ноември 2022 от Stanislav Konstantinov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 14 ноември 2022 Сподели Публикувано 14 ноември 2022 ....къса се без симптоми, къса се, но периода е различен ,моя опит е ,че трябва да се смени м/у 120 и 170 к км. пробег.... 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 16 ноември 2022 Автор Сподели Публикувано 16 ноември 2022 (редакция) На 11/14/2022 at 5:39 PM , DJ Tymbi написа: ....къса се без симптоми, къса се, но периода е различен ,моя опит е ,че трябва да се смени м/у 120 и 170 к км. пробег.... За смяна на веригата необходимо ли е сваляне на двигателя или става на място ? Има ли начин да се направи ревизия или ревизията означава толкова разглобяване, колкото и за смяна на веригата ? Редактирано 16 ноември 2022 от Stanislav Konstantinov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 16 ноември 2022 Сподели Публикувано 16 ноември 2022 (редакция) Не е нужно сваляне на двигателя. Изисква свалянето на челния капак (на ангрежажната верига),капака на клапани и картера, както и всякаква друга заобикаляща го периферия, около и над двигателя. Извърших същата процедура на 164К на мотор 4N14 при DJ Tymbi. Редактирано 16 ноември 2022 от MuxoB 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 16 ноември 2022 Автор Сподели Публикувано 16 ноември 2022 (редакция) преди 44 минути, MuxoB написа: Не е нужно сваляне на двигателя. Изисква свалянето на челния капак (на ангрежажната верига),капака на клапани и картера, както и всякаква друга заобикаляща го периферия, около и над двигателя. Извърших същата процедура на 164К на мотор 4N14 при DJ Tymbi. Какви бяха симптомите, ако ги е имало при теб колега, за да сменяш веригата или просто реши така заради километрите ? И още един страничен въпрос- харесъл съм един Аутлендър с 2.2 4N14 двигател на 200 000 км 2012 година за 15 000 лв. Много запазен и подържан. Как ти звучи като предложение ? Бях намерил преди година и малко същият такъв, но с 3000 лв по-евтин, но сега вече не се откриват запазени от тази година. Редактирано 16 ноември 2022 от Stanislav Konstantinov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 16 ноември 2022 Сподели Публикувано 16 ноември 2022 (редакция) Колата е от оригинална от България.Симптоми на веригата нямах, просто не беше сменяна никога и прецених че й е време. Отидох по-скоро заради добре познатия проблем на тази група двигатели (4N14), свързан с карето свързващо маслената помпа и балансиращата група и неговото отстраняване. Просто комбинирах и двете дейности, защото е оправдано при такава интервенция. Според мен трябва да търсиш екземпляр който е със сервизна история и доказан произход. Основния проблем на тази група е този който споменах (карето), което е поправимо. Всичко останало - DPF, дюзи, турбина зависи от начина на експлоатация и поддържка или.. късмет. Редактирано 16 ноември 2022 от MuxoB Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 17 ноември 2022 Автор Сподели Публикувано 17 ноември 2022 преди 14 часа, MuxoB написа: Колата е от оригинална от България.Симптоми на веригата нямах, просто не беше сменяна никога и прецених че й е време. Отидох по-скоро заради добре познатия проблем на тази група двигатели (4N14), свързан с карето свързващо маслената помпа и балансиращата група и неговото отстраняване. Просто комбинирах и двете дейности, защото е оправдано при такава интервенция. Според мен трябва да търсиш екземпляр който е със сервизна история и доказан произход. Основния проблем на тази група е този който споменах (карето), което е поправимо. Всичко останало - DPF, дюзи, турбина зависи от начина на експлоатация и поддържка или.. късмет. Моят 4N13 също го има това каре към балансиращите валове. Там симптоматиката каква е ? Чел съм че се явява някакво специфично прищракване на празен ход. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 17 ноември 2022 Сподели Публикувано 17 ноември 2022 Основно се проявява на празен ход, но и на малко по-високи обороти, в зависимост колко е износен този възел с времето. В youtube когато напишеш "4n14 balance shaft rattle" или нещо от сорта, можеш да чуеш за какво става въпрос. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 19 ноември 2022 Автор Сподели Публикувано 19 ноември 2022 (редакция) На 11/17/2022 at 6:07 PM , Miroslav написа: 4N13 - няма балансиращи валове, карета и т.н технически "недоразумения" характерни за 4N14, съответно няма и характерните проблеми с тези възли като при 4N14. Общите проблеми при двата двигателя 4N13 и 4N14 - са с бутало-цилиндрова група и смазването - като най-често проблемите са вследствие DPF системата и честите регенерации при градски режими на експлоатация, водещи до разреждане на двигателното масло с дизелово гориво, влошено мазане и бързо износване вследствие на това. При мен успявам да усетя регенерацията, по-високи обороти и средният разход веднага скача на над 15/100 в движение. В нормална ситуация индикатора за моментен разход при престой и празен ход не отчита нищо, а при регенерация отчита около 1/5 от скалата .Тогава подържам 2000 оборота, дори и на светофар. И изчаквам да приключи регенерацията. Понякога отнрма 15-20 мин. И проблем с нивото на маслото не отчитам. А си карам зимно на къси градски разстояния. Но имаше и друг проблем - картерната вентилация. Изкарах я извън въздуховода, да духа в атмосферата. Това много промени нещата. Иначе духайки във въздуховода побъркваше дебитомера, вкарваше маслените изпарения. След като я извадих да духа навън, почистих въздуховода, почистих дебитомера, а и най-вече почистих дроселовата клапа, определено двигателя започна да работи по съвсем друг начин. Респонда му стана много бърз и осезаем. Почти няма разлика в респонда на студен и на топъл двигател. Стана еластичен, с много нервна газ. Редактирано 19 ноември 2022 от Stanislav Konstantinov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
conteo Публикувано 23 август 2023 Сподели Публикувано 23 август 2023 ЗДРАВЕЙТЕ, ИМАМ MITSUBISHI OUTLANDER 2009Г. ГАЗ/БЕНЗИН, АВТОМАТИЧНИ СКОРОСТИ, 170К.С. 2400СМ3 И ПОНЕЖЕ МОТОРА Е ВЕРИГА ТА ВЪПРОСА МИ Е,На колко КМ се сменя веригата. Ще помоля за кратък и ясен отговор. Благодаря предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.