Премини към съдържание

Гумен тампон - скърца странно!?


s01o

Препоръчано мнение

След като минах със :mitsu-smiley: -"самолета" през авто-мивка, се появи едно много странно скърцане на гумено уплътнение/тампон откъм страната на предният десен макферсон? - на какво се дължи и дали е нещо за което си струва да се притеснявам?

 

Galant 1.8 - 1996

 

JMBSNE52ATZ001947

 

4G93

 

Някакви идеи от какво може да е? Благодаря предварително ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като въртиш волана ли скърца?

...ами не, - забелязах че скърца постоянно когато автомобилът е в движение и се "клатушка"! Е не точно клатушка но когато минава през неравности по пътя, е много дразнещо на моменти... звукът ми причлича все едно се трият в парчета гума едно в друго или гума в нещо по-твърдо!

 

Определено не е когато се върти волана... със сигурност не е от него. Чува се точно откъм предния десен калник и амуртесьор високо горе към капака!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...ами не, - забелязах че скърца постоянно когато автомобилът е в движение и се "клатушка"! Е не точно клатушка но когато минава през неравности по пътя, е много дразнещо на моменти... звукът ми причлича все едно се трият в парчета гума едно в друго или гума в нещо по-твърдо!

 

Определено не е когато се върти волана... със сигурност не е от него. Чува се точно откъм предния десен калник и амуртесьор високо горе към капака!

Отвори капака предния .......отиди в десния край/ калник, хвани го с две ръце и натискай/дърпай колата нагоре надолу и слушай откъде скърца............накарай друг човек да си сложи ръката на тампона на амортесьора горе и да усети дали има луфтове в тампона............ако има то това значи че скоро ще започне да трака здраво по неравности, така се получава ,защото се износва гумения тампон който продължава надолу и като се износи и удря на метал................

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ако искаш пробвай да напръскаш всички тампони /на макферсона, на окачването, на носачите, на стабилизиращата щанга/ със спрей против ръжда - може и да спре - аз имах такъв проблем след дъждовно време или напролет и първоначално спря /за около 5-6 месеца/, но след това смених тампон. Със сигурност обаче, за да разбереш я вдигни на крик и провери всички тампони, за да разбереш кой не е наред.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отвори капака предния .......отиди в десния край/ калник, хвани го с две ръце и натискай/дърпай колата нагоре надолу и слушай откъде скърца............накарай друг човек да си сложи ръката на тампона на амортесьора горе и да усети дали има луфтове в тампона............ако има то това значи че скоро ще започне да трака здраво по неравности, така се получава ,защото се износва гумения тампон който продължава надолу и като се износи и удря на метал................

...мой познат (обикновен монтьор) не претендиращ че разбира от Мицубиши когато сменяше вчера предните накладки ми каза че бил шарнир който можел да рециклира или да си купя нов и да го подмени!?!

 

Кажете евентуално скъпи ли са като чарколяк и ако да, колко цифра че да знам дали е по-добре да си купя оригинални или може да се рециклира (както се изрази той) ?!? :icon_hmm: :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шарнира също може да скърца без да тропа, по конкретно на правия долен носач..............за да локализираш от къде скърца най добре е да се напръска с WD40 или някакъв друг аналог едно по едно за да можеш да го локализираш проблема от къде идва.............когато видиш от къде е , тогава се търси вариант за неговото отсраняване чрез подмяна с нов или рециклиран............Това окачване е малко по особено и затова в крайна сметка към такъв начин се прибягва за да се определи къде е проблема......... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...благодаря за съветите на всички, - в събота и неделя ще се ръчка за да се разбере по-обстойно и коректно кой от всичките шарнири е порблемен! :)

 

...само не разбрах, дали ако има проблем с който и да е от шарнирите - не е по добре да си купя нови и да ги подменят, отколкото да ги рециклирват? - разликата в цената каква е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За правия носач цената ти я писах, скъпи са горния и долния крив носач - няма отделно шарнир върви цял носач. Аз нямам доверие на рециклиране, но доста хора го практикуват и са доволни има такива и които не са доволни. Предпочитам нови части (особенно когато става въпрос за части по окачването), но имай в предвид, че голями боклуци се продават по магазините и доста хора изреваха от такива части. Аз мога да ти дам информация за оргинални, цена и дали имаме на склад, другите колеги може би ще те посъветват за алтернативите които се предлагат по магазините.

...ако не е проблем би ли ми казал - колко са оригиналните за горен и долен и от къде да се вземат/закупят ако се спра на това!?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Ако не искаш (или нямаш възможност за нови) се рециклират и ако са направени добре нямат никакви проблеми с години! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...ако не е проблем би ли ми казал - колко са оригиналните за горен и долен и от къде да се вземат/закупят ако се спра на това!?

По повод рециклираните шарнири - на нашите Галанти(ЕххА и ЕАхА) окачването като чели не търпи рециклиране ......опита който имам с тях е че ги правят ужасно стегнати и 1-вото нещо което е ,че ще се отрази на управлението на автомобила ,става дървено и има страничейн ефект като това че волана не се връща когато вземем завоя и го пуснем............ :icon_blush: колкото повече рециклирани детайли има ,толкова по дървено става.........втория проблем е че при рециклирането много силно ги натискат отгоре а това води до натиск на ябълката от долу на стеснението и понякога се пука, след време в някоя по сериозна дупка болта излиза от леглото и става мазало, на няколко пъти ми се е случвало да ходя да оправям такива Галанти с рециклирани носачи..............

Другия момент е ако си купим от евтините по Симеон носачи, тогава пък се получава същото но по бързо стават нещата - в началото само скърцат ,идва един момент в който без никаква причина се вади болта от леглото и пак гумата те изпреварва ............ :icon_blush: Това е така ,защото ( поне по мои наблюдения) леглото е по широко в долната част на отвора ,там откъдето изллиза болта а вътре оставя само ябълката..........

Разбира се при рециклираните не винаги е така, зависи кой го рециклира ,аз бях доволен от Жан, но сега ги развали тотало и вече не ходя там, има още един човек който ги рециклира ,казват му клюна и е до италианеца ( на бившия бул. Комунистически манифест) в красна поляна и овча купел.........

С други думи моите заключения са - при прав долен носач - нов , при крив долен носач - рециклиране...........така поне аз правя.........за горните си има отделно шарнири ...........които се сменят като се набива в леглото на носача и се застопорява със зегерка...........отгоре се монтира новия маншон .........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Когато са ужасно стегнати преди да се сложат се разпускат малко с гайковърт и стават идеално. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...