Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Outlander PHEV проблем с батерията и BMU (Battery Management Unit) ресет


Препоръчано мнение

Здравейте,

От скоро съм собственик на Outlander PHEV 2013г. Колата доста ми допадна, но батерията ми се струва позаминала, повече от 15-20км не мога да изкарам на ток и то при изключен климатик и съвсем леко докосване на педала на газта, по равно, без никакви по-сериозни ускорения или баири, т.е. не вярвам повече да може да се изстиска от нея. При покупката я прегледаха в Мицубиши Бургас (да им направя една хубава реклама...), казаха че батерията е в нормите, ама ми се струва, че нищо не разбират и просто така го казаха, защото ги питах "ам нещо за батерията няма ли да ми кажете?!?". После пак им звънях, казаха ще проверя и ще се обадят, естествено не се обадиха...

Та, въпросът ми е, някой преминавал ли е вече през това или да знае къде могат да ѝ направят рекондишънинг (мисля че така се казва, почетох доста по темата, замерват, сменят умрелите клетки и балансират всички след това)? Звънях на един пич от Русе, който имаше похвали в някаква тема за Хонда, но каза, че за Мицубиши не може да помогне, явно клетките са различни.

Гледах и за ресет на BMU (Battery Management Unit) на точно този модел, коментарите са, че веднага увеличава пробега и то с не малък процент, но до колкото разбрах е временно и другото което е, това просто освобождава резервирания заряд на батерията, т.е. позволява използването на доста по-широк работен капацитет, което не знам и дали въобще е ок, защото то ако не е трябвало, хората е нямало да ограничават използването ѝ.

Дори и само някакви насоки ще са ми от ползва, защото съм нов и в този тип автомобили и в Мицубиши като цяло.

Благодаря,
Петър.

Редактирано от peter1985bg
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Здравей. Може ли да направиш следното и след това да пишеш?

При пълен заряд без никаква консумация (климатик, подгрев на седалки и т.н.) колко км., преминаваш градски режим?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Толкова 15-20км. Миналата събота, беше топло, с пълна батерия карах около 10км в града и после реших да пробвам още колко ще изкара и само по един равен път без движение, километър, два, с всичко изключено и едва докосване на газта стигна до 19км (общо от зареждането).

Интересното е, че по принцип дават гаранция на батерията от 8г да се запази на 70-80%, до колкото знам. Тази е на 8г и няколко месеца и според мен е под 50%, поне пробега.

Другото странно е, че би трябвало да се зарежда за 6-7ч., а тя се зарежда за около 2 и половина от празна до пълна.

Редактирано от peter1985bg
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Ако всичко е наред с батерията може да изкара около 50 км.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като нов, да, но и сега би трябвало да може поне 35-40км. Точно това е въпросът, дали някой знае къде могат да съдействат да я оправим?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Единствено се сещам за официалния вносител на марката. Но нямам идея дали ще могат да помогнат.

По стечение на обстоятелства ти си първият колега с такъв проблем, който съм сигурен, че няма да е далеч времето, когато и други собственици на PHEV

ще се сблъскат с това.

Всички преди време си задавахме въпроса какво ще се случи, когато капацитета на батериите премине под допустимия минимум.

Е, дойде и това време.

Моля да споделиш развръзка, ако има такава в темата.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Официалният представител закачи батерията и каза, че е в нормите... А и там ще има единствено нова, за рекондишънинг не мисля, че някой официален ще прави. Ще споделя със сигурно, само да намеря някакво решение. А в това време ако някой друг знае нещо по въпроса, каквото и да е, ще ми е от ползва и ще съм благодарен.

В Пловдив до колкото разбрах имало много добър сервиз/майстор на Мицубиши, но не знам с такива неща дали са се сблъсквали, не пречи да питам, но и не знам кои точно са.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...имал съм такъв случай ,само че на Тойота.....предполагам, че и на Мицубиши е същото( въпреки че много плъг-ини  са минавали през мен, такъв случай с Мицубиши съм нямал) ....Та, на Тойотата си има специален софтуер, който се активира чрез тестера за диагностиката ,и там батерията  се оставя в "рекавъри" режим, при който после се налага да се зарежда по този режим.....Това отнема около 10 часа( първо се разрежда до почти 100% ,а после се зарежда бавно ...)В ръководството му пише,че по този начин се възтановяват клетките на акумулаторите и вероятноста да се възтанови напълно е 90%......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
преди 17 часа, peter1985bg написа:

Официалният представител закачи батерията и каза, че е в нормите... А и там ще има единствено нова, за рекондишънинг не мисля, че някой официален ще прави. Ще споделя със сигурно, само да намеря някакво решение. А в това време ако някой друг знае нещо по въпроса, каквото и да е, ще ми е от ползва и ще съм благодарен.

В Пловдив до колкото разбрах имало много добър сервиз/майстор на Мицубиши, но не знам с такива неща дали са се сблъсквали, не пречи да питам, но и не знам кои точно са.

Ами очевидно не е в нормите. "Любимо" ми е когато има проблем, някой майстор или "капацитет" да ми обяснява, че няма проблем.

След като имат такъв софтуер, нека направят recovery. Без  оригинален софтуеър от Мицубиши няма да стане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

6 hours ago, DJ Tymbi said:

...имал съм такъв случай ,само че на Тойота.....предполагам, че и на Мицубиши е същото( въпреки че много плъг-ини  са минавали през мен, такъв случай с Мицубиши съм нямал) ....Та, на Тойотата си има специален софтуер, който се активира чрез тестера за диагностиката ,и там батерията  се оставя в "рекавъри" режим, при който после се налага да се зарежда по този режим.....Това отнема около 10 часа( първо се разрежда до почти 100% ,а после се зарежда бавно ...)В ръководството му пише,че по този начин се възтановяват клетките на акумулаторите и вероятноста да се възтанови напълно е 90%......

А можете ли да съдействате за Мицубиши? Доста съм чел по темата, имал съм и "обикновен" хибрид, и съм чел и за това изравняване, дори съм виждал специални зарядни, които до колкото разбирам правят нещо подобно. Чел съм и какво представлява така нареченият рекондишънинг, най-общо казано (а и напълно аматьорски изразено), замерване кои клетки са сдали багажа, подмяна, и после балансиране на всички клетки (стари и нови), за да станат с еднакъв заряд. Точно в последното е голяма част от проблема, защото при много завъртяни цикли е нормално да се получи някаква разлика и при това положение, по-пълните клетки се пълнят първи и пращат сигнал на управлението, че батерията е заредена, но в същото време по-празните още не са се напълнили, в същото време при изразходване, до колкото знам има някакъв праг енергия, който винаги трябва да остане и когато по-празните клетки стигнат този праг, те пък пращат сигнал, че батерията е свършила, но в по-пълните пък има още ток и се получава доста сериозен буфер и в двете посоки, който от горе написаното мисля може да се стопи. Пак казвам, не претендирам за абсолютна правилност, това са моите разбирания от доста четено, но съм далеч от тази материя като цяло.

Вчера порових още малко и открих, че този проблем явно е доста често срещан с батерията на Аутлендърите по света, доста бързата деградация (намерих форуми от Англия, Австралия и къде беше още). До колкото разбрах проблемът не е точно в батериите, а в този BMU, за който писах в началото. Нещо май му бил сбъркан софтуера и бъркал циклите/зарядите, нещо такова и това водело до тази бърза деградация. Лошото е, че повечето, които са писали за това, са го хващали още в гаранционен период и са им сменяли батерията + BMU гаранционно и вече нямали проблеми.

3 hours ago, Светльо Ангелов said:

Ами очевидно не е в нормите. "Любимо" ми е когато има проблем, някой майстор или "капацитет" да ми обяснява, че няма проблем.

След като имат такъв софтуер, нека направят recovery. Без  оригинален софтуеър от Мицубиши няма да стане.

Честно казано, някак им нямам доверие вече за каквото и да е, както се казва, "видях ги" :) Току що получих и отговор от тях:

"Здравейте,

Прилагам разпечатка от батерията

Всичко изглежда наред но няма информация за оставащ живот на батерията

Това са възможностите на диагностичния уред"

https://photos.app.goo.gl/9rW6gj8Ff9cAHqkU8

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Здравейте колеги!

За проверка на батерията Ви е нужно просто да си свалите Outlander PHEV app на Андроид !

През него може да си проверите състоянието на батерията (дори отделните клетки),може да видите колко пъти е зареждана батерията,колко километра е минато сано на ток и още много друга полезна информация!

П.П Тази снимка от Митсубиши която е публикувал колегата е само една малка част от пълния доклад! И аз съм ходил в Митцубиши за проверка на батерията.Трябва да има още поне 2-3 страници!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Едва ли е първият колега с такъв проблем, просто другите не са търсили решение на това 'явление'.

Най-вероятно това важи за всички Аутлендъри произведени в този период.

И аз съм 2013г, и минавам ~25км само на ток.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...