Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Публикувано (редакция)

Здравейте група!

 

Да кажа с 2 думи, че никога през живота си не съм карал джип, но сега ми се налага, защото трябва да карам по черен път, който има участъци с наклон, коловози, камъни, кал, а за капак зимата пада по 50 санта сняг!

Въпреки, че доста четох тук и на други места и честно казано стана каша в главата ми, така и не ми стана съвсем ясно, защото намерих много противоречиви данни и информация. - каква точно е съществената разлика между тези две Паджерота - https://www.cars-data.com/en/mitsubishi/pajero-lang PAJERO 3 V60 2000-2006 и https://www.cars-data.com/en/mitsubishi/pajero-sport PAJERO SPORT K90 2000-2006

 

Визуално не я обсъждаме. Става въпрос за задвижванията, блокажите, окачването, шасито, теглото, проходимостта. И така да нахвърлям горе-долу какво съм чел, видял и разбрал:

 

-1. Pajero Sport/Montero Sport/Challenger/Nativa/Shogun Sport е едно и също нещо с различно наименования за различни сатрани и пазари.

-2. Паджеро Спорт бил по-лек с около 150-200кг и по-тесен. Вярно ли е? От къде идва разликата в тежината?

-3. Спорта бил на шаси като L200 /почти нищо не знам за това Л200/, а П3 V60 бил на купе? Така ли е или и двете са на купета?

-4. Отпред и двете са с независимо окачване. А отзад има ли разлика? Четох някъде че Спорта е с цял мост отзад, а не с независимо окачване като стандартното П3. Имат ли разлика в шарнири, носачи, пружини и други такива от гледна точка на здравина, дебелина и цена?

-5. П3 V60 понякога е с бутон за блокаж на задния диференциал, но не всички. Има ли такъв блокаж и на спорта? Някъде четох за изпълнение с LSD има ли такива?

-6. П3 V60 е със Super select, а Спорта бил с easy select и скоростните лостове имат сътоветно:

 

П3 V60:

2H - задно

4H - 4х4 без блокиране на междуосовия диференциал (нещо като Full time AWD)

4HLc - 4х4 с блокиран междуосов диференциал

4LLc - същото като 4HLc само че с бавни

N - неутрал.

 

Sport:

2H - задно

4Н - ? тази позиция четох била с блокиран междуосев диференциал и не позволява каране както е на П3 4H-то

4L - ? Това е заключен среден диф с бавни предполагам.

 

-7. Просвет (Ground clearance) стандартно на накои места чета че е 235, на други 225, а на едно място пишеше даже 215... Последно колко е и има ли разлика между този на П3 и на спорта?

-8. Четох някаква неща, че Спорта не бил за нашия пазар и имало някакви проблеми с регистрациите. Освен това нямало части за него? То като отворя мобилето има поне 20 броя дето се продават в момента. Та има ли някакви проблеми с регистрацията и намирането на части?

-9. Прави ми впечатление, че обявите на П3 нямат 3.0i V6, а при спорта масово е с този мотор. Така ли е и може ли да се сложи газова на него ?

-10. На кратко Спорта по-проходим и по-добър ли е за офроуд от П3, защото на мен така ми изглежда. Поддръжката на двата модела предполагам е по-скъпа от Jeep Cherokee 2000-2005г., но за сметка на по-добра проходимост в полза на Паджерото или не? Търся надеждност и да върши работа, а не бегачка и лукс, особено на тия години.

 

Извинявам се за многото въпроси, но не съм типичен офроудър, имам средна техническа грамотност, а не висока и както казах нямам никакъв опит с джиповете.

 

Ще бъда много благодарен за съдействие и дори ако някой има и ми покаже тези джипове да ги разгледам ще ми е от голяма помощ или ми прати user manual да си чета и разнищтвам за двата и да си сравнявам.

Редактирано от inj.stoichev
Публикувано

.....инженере, не можа ли по кратко..... :D :D

1. Купета - носеща рама имат Паджеро спорт, Паджеро 2 и Л200 ,а на шаси е Паджеро 3 и 4 ......при първите е подходящ за по тежък оффроад и носи на сериозни доработки, докато вторите са на шаси и там има ограничение в ъпгрейдите по окачването .....

2. мотори - при Паджеро 2 и спорт, бензиновите мотори са си често явление, докато при Паджеро 3 , почти няма бензинов мотор за Европа предназначен ,и ако има, то той ще е ГДИ.....Паджеро 4 има с 3.8 литорв бензинов мотор, който е топ версията на ПАджеро ....иначе всики са дизели, П3 е с най скапаната ГНП помпа, а П4 е с комън рейл.......

3. раздатки - при :mitsu-smiley: има няколко вида по често срещано разд. кутии, но в Паджеротата те са основно 2 - супер селект и ийзи селект.....супер селекта е най добре защото той има всички предимства да се справя както по асвалта ,така и по черен път....кеф ти само задно, кеф ти предно и задно с одворен блокаж на разд. кутия....кеф ти 4х4 постоянно зацепено 50на 50 преден заден мост,кеф ти и понижаваша предавка с цел много трудни терени..като допълнение на това, има и закл. на задния диф.....

ийзи селекта е много по опростена разд, от супер селекта, като основната разлика е че на черен път не може да се кара по асвалт или твърда настилка на 4Н, защото в тези кутии няма междуосев диференциал.....

Публикувано (редакция)

.....инженере, не можа ли по кратко..... :D :D

1. Купета - носеща рама имат Паджеро спорт, Паджеро 2 и Л200 ,а на шаси е Паджеро 3 и 4 ......при първите е подходящ за по тежък оффроад и носи на сериозни доработки, докато вторите са на шаси и там има ограничение в ъпгрейдите по окачването .....

2. мотори - при Паджеро 2 и спорт, бензиновите мотори са си често явление, докато при Паджеро 3 , почти няма бензинов мотор за Европа предназначен ,и ако има, то той ще е ГДИ.....Паджеро 4 има с 3.8 литорв бензинов мотор, който е топ версията на ПАджеро ....иначе всики са дизели, П3 е с най скапаната ГНП помпа, а П4 е с комън рейл.......

3. раздатки - при :mitsu-smiley: има няколко вида по често срещано разд. кутии, но в Паджеротата те са основно 2 - супер селект и ийзи селект.....супер селекта е най добре защото той има всички предимства да се справя както по асвалта ,така и по черен път....кеф ти само задно, кеф ти предно и задно с одворен блокаж на разд. кутия....кеф ти 4х4 постоянно зацепено 50на 50 преден заден мост,кеф ти и понижаваша предавка с цел много трудни терени..като допълнение на това, има и закл. на задния диф.....

ийзи селекта е много по опростена разд, от супер селекта, като основната разлика е че на черен път не може да се кара по асвалт или твърда настилка на 4Н, защото в тези кутии няма междуосев диференциал.....

 

Не съм истински инженер, само така пише. ;)

 

Значи, правилно съм разбрал, че Само П2 и спорта са с носеща рама.

PININ и той ли е с такава носеща конструкция или е като П3?

 

За Спорт модела грешно съм разбрал, че е с постоянно заключен централен диференциал на 4Н, защото той всъщност няма такъв, връзката е директна един вид. Тоест изпълнението му е такова - "Part-time transmission. No center differential."

 

А така и не разбрах разликата в теглото на СПОРТ-а от къде идва, ако я има изобщо? И има ли си части и консумативи за поддръжка у нас или това е спънка? Някакви проблеми при регистриране нов внос ?

 

Задните мостове на кои от моделите П2, П3, СПОРТ, ПИНИН са цели, като приляга на истинки джип? До колкото съм чувал май само на П3 е независимо отзад окачването от изброените, другите са с цели мостове.

Редактирано от inj.stoichev
Публикувано (редакция)

А някой да каже по въпроса с Просвета на тези модели? На П2, П3 и на СПОРТ еднакъв ли е и колко е? А на ПИНИН колко е?

Редактирано от inj.stoichev
Публикувано

Само Паджеро 3 и 4 са с независимо окачване отзад , както не "приляга на истински джип" . Те не са и с носещи рами . Клиренса на никое Мицубиши не е впечатляваш и завирането на гуми , по-големи от 33" , става с компромиси . Абе трагедия ....

Само да вметна , че повечето от 12те титли в Дакар , са с коли с независимо окачване и без ladder frame :)

Като за първи джип , взимай си най-запазеното от посочените . Супер селекта е за предпочитане , моторите 3.2DID и с GDI са капризни. Успех и да докладваш !

Публикувано (редакция)

Само Паджеро 3 и 4 са с независимо окачване отзад , както не "приляга на истински джип" . Те не са и с носещи рами . Клиренса на никое Мицубиши не е впечатляваш и завирането на гуми , по-големи от 33" , става с компромиси . Абе трагедия ....

Само да вметна , че повечето от 12те титли в Дакар , са с коли с независимо окачване и без ladder frame :)

Като за първи джип , взимай си най-запазеното от посочените . Супер селекта е за предпочитане , моторите 3.2DID и с GDI са капризни. Успех и да докладваш !

 

Абе да ти кажа, доста съм неориентирам, а това е лошо, защото докато не навлезна в едно нещо много на вътре информативно не предприемам нищо. Честно казано май съм по-навит на Пинин, че е доста по-лек, по икономичен, по-практичен, че тия другите му братя големите с тия мотори по 3.0 и нагоре, па и с по 6 цилиндъра малко ме плашат... Но пък Пинина не ме устройва от друга страна и тя е че искам да мога да превозвам 4 души + 1 дете па и един див Джак Ръсел, наред с това и багаж... И става дядовата ръкавичка Мицубиши версия. :D Абе няма угодия... Затова друго нещо, което съм набелязал и е по-икономично от Паджеротата и съм чувал, че е доста здраво като мотор е Нисан Террано 2.7 дти., само дето имам опасения, че докато взема решение и избера такова Терано, ръждата може да го е изяла! :) Преди да взема решение искам всичко да претегля сериозно, "оти съм зодия везни". За това така разпитвам и сравнявам клирънси, различия между СПОРТ и П3 и т.н. Иначе ако не намесвахме парите и поддръжката бих взел един СПОРТ категорично 3.0и В6 ... мнгого ми харесват или Дълга база паджеро ГДИ 6-так., но тук се сблъскват желанията с реалността.

 

Та въпросът ми за клирънса си остава. Ако някой може да каже кое колко е чакам с нетърпение!

Редактирано от inj.stoichev
Публикувано

Тая транспорта задача с Пинин няма да я решиш , или ще е мъка , при повече от 20км преход.

Тераното маистина е добро и бюджетно решение , ако намериш неръждиво , скачай . Кеф , освем просто придвижване , се постига с повечко кончета , цилиндри и поне опция фултайм . Дългите П2 и П3 с V6 са на подобна с Терано цена , а предлагат повече от всичко (вкл и вътре са попопо)

Публикувано (редакция)

Тая транспорта задача с Пинин няма да я решиш , или ще е мъка , при повече от 20км преход.

Тераното маистина е добро и бюджетно решение , ако намериш неръждиво , скачай . Кеф , освем просто придвижване , се постига с повечко кончета , цилиндри и поне опция фултайм . Дългите П2 и П3 с V6 са на подобна с Терано цена , а предлагат повече от всичко (вкл и вътре са попопо)

 

Малко грешиш за цената само. На Terrano цените средно вървят между 6000-7000лв 2.7д за що годе читави, а Бензините на П2 и П3 вървят от 7000лв нагоре в момента. При това ГДИ се газифицира скъпо и не много оправдано, отделно пари за газифициране и допълнително по-скъпо обслужване, по-високи данъци... Като цяло Мицубишито натоварва с около най-малко 1500+ лв в същата година даже 2000+лв. За сметка на това е по-луксозно, по-хищно като визия и вози по-хубаво и има по-добро 4х4 със супер селекта.

 

Май ще се спра на варианта или Паджеро СПОРТ Дизел 2.5 или Нисан Терано 2.7дизел, защото разтоянието, което ще минавам е общо 30км в посока, като от тях 5км с в градско, останлите 20 планински път и накрая завършваме с 5км по черен тесен път, който си е направо чист офроуд. По пътя има завои през почти цялото време и няма за къде да се бърза и да се изпреварва и да се кара с високи скорости, затова ми се струва че бензиновия вариант не е много за мен и ще се насоча дори конкретно към ръчна кутия.

 

Но искам още инфо за Паджеро спорт. Гледам ги и ми изглежда че дизелите на спорт са по-високи от бензиновите 6-ци. Може би затова виждам на различни места в интернет различни параметри за граунд клирънса. Все още никой не ми е казал колко е? Хайде група, който знае да подсказва.

Редактирано от inj.stoichev
Публикувано

Паджеро спорт и Терано са си в един клас , явно на там клониш (Паджерото е с Патрола ....) А такава разлика в цената е равна на каре гуми и минимално обслужване , та гледай конкретния екземпляр в какво състояние е , може икономия от 1,5-2к , да не е разумна .

Дизелите да са по-високи от бензиновите ,ще ме учуди много :) . На мен ми изглеждат по-лилави :)

  • преди 2 седмици ...
Публикувано (редакция)

.....

3. раздатки - при :mitsu-smiley: има няколко вида по често срещано разд. кутии, но в Паджеротата те са основно 2 - супер селект и ийзи селект.....супер селекта е най добре защото той има всички предимства да се справя както по асвалта ,така и по черен път....кеф ти само задно, кеф ти предно и задно с одворен блокаж на разд. кутия....кеф ти 4х4 постоянно зацепено 50на 50 преден заден мост,кеф ти и понижаваша предавка с цел много трудни терени..като допълнение на това, има и закл. на задния диф.....

ийзи селекта е много по опростена разд, от супер селекта, като основната разлика е че на черен път не може да се кара по асвалт или твърда настилка на 4Н, защото в тези кутии няма междуосев диференциал.....

 

Четох из форумите, че на Pinin-а SUPER SELECT-а му е по-различен от на Pajero 2 и 3. При "4Н" не били зацепени постоянно четирите колела, а само задния мост и при преплъзване на него виско съединителя зацепва предния мост - един вид "On demand"/"automatic". Така ли е или е "Full-time" и си въртят четирите постоянно и когато се долови разлика в оборотите между преден и заден мост виското зацепва и ги изравнява?

 

Другото което ме вълнува сега е като блокираш 4НLc или 4LLc какво блокираш точно и как?

- виско муфата ли се блокира по някакъв начин?

- твърда директна връзка като Part-time? или

- отделен централен диференциал, койето се блокира отделно от виско връзката???

Редактирано от inj.stoichev

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...