Премини към съдържание

Pbox-тунинг за дизелови двигатели


AlexG

Препоръчано мнение

Ако е това за което се сещам (невидях никъде снимки) е безсмислено и излишно скъпо. Вдигането на мощноста се прави по пътя на измамата, т.е. с допълнителни представки се променят стоиностите на датчиците и от там се получава нещо подобно на вдигане на мощноста (но ако се качи автомобила на диностенд, маи няма да има голяма разлика). Променят стоиности предимно на темп.датчици, налива се малко повече гориво (като за студен двигател) и човек свикнал с автомобила си веднага забелязва разликата. :icon_blush:

 

p.s. Мирославе това за което ти говориш се постига с промени по софтуера, метод които е за предпочитане . По трудоемък и по надежден, но тук става въпрос за съвсем друго нещо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"PBOX е австрийско изобретение за повишаване на мощността и въртящия момент на турбодизелови двигатели. Компонентът е малко по-голям от цигарена кутия, монтира се за две минути, след което ускорява автомобила от 0 до 100 км/ч с около две секунди по-бързо (в зависимост от конкретния модел). Устройството е патент на двама инженери от австрийския град Линц, които създават малка, но изключително успешна фирма.

 

То се свързва между бордовия компютър и електронното устройство за дозиране на горивото с висококачествени щекери. Монтажът и демонтажът не биха затруднили дори и неопитен автомобилист.Изпитанията на десетки автомоилни списания, сред които и Германският Ауто Билд, тунинг адапторът от Австрия ВДИГА МОЩНОСТТА С 20 НА СТО, а въртящия момент с 25 на сто особено в режим на работа от 2000 до 3500 оборота. Двигателя става по-пъргав и по-еластичен.Десетки автомобилни списания, сред които и Auto Bild , са единни в оценката си – тунинг адапторът вдига мощността средно с 20 на сто, а въртящия момент – с 25 на сто. Или казано още по-просто – двигателят става по-пъргав и по-еластичен.Естествено това дава своето отражение и върху стила на каране. От PBOX подчертават предимството на дизеловия двигател пред бензиновия – по-голямата теглителна сила при ниски обороти. Ето защо скоростите се превключват по-рядко. Някои потребители твърдят, че изкачват наклони, които преди са взимали на трета скорост, на четвърта и дори на пета.При турбодизела изчезва т.н. “мъртва зона” – кратката пауза между натискането на педала и ускорението. Явлението може да изиграе лоша шега, когато изпреварваме по кратка права между два завоя.Как действа PBOX?PBOX е мощен специализиран процесор, който допълнително оптимизира подаването на гориво с цел по-висока мощност. Налягането на турбината и налягането в шината (при common rail ) са със заводските си стойности. Фабричното управление на двигателя също остава непроменено, както и стойностите на сензорите.Изпитанията показват, че PBOX използва резервите на двигателя, скоростната кутия и окачването, но без да претоварва машината. Износването е по-голямо, само когато се кара на пълна мощност над 4000 оборота. PBOX винаги работи пълноценно в рамките на нормалните обороти, но при гранични стойности действието му силно намалява. Ако шофьорът предпочита умереното каране, с PBOX той натиска педала на газта по-малко и разходът на гориво пада. И обратното, при състезателно каране разходът скача. Тунингът дава ВЪЗМОЖНОСТ И ЗА ИКОНОМИИ, И ЗА КАУБОЙСКИ ИЗПЪЛНЕНИЯ, но не и за двете едновременно.Фирмата държи на високото качество и дава три години гаранция на клиентите си. Освен това поема и гаранцията на производителя на автомобила при евентуални повреди на двигателя, скоростната кутия или диференциала, причинени от допълнителната мощност.PBOX се продава в различни варианти, специално разработени за всеки модерен турбодизелов двигател, независимо от марката. Тук би било любопитно да споменем, че австрийското изобретение се предлага и за най-новите трактори – така че докато в България ние едвам успяваме да направим колите си отвън, в Европа хората стигнаха до двигателите на тракторите си.

 

 

Източник: Димитър Пешев, по материали на PBOX България"

 

Ето това е статията, която ме заинтригува....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали това казвам, те не отварят ECU-то не барат нищо вътре, само откачат датчици и между тях слагат нещо което изменя стоиностите им. А това нещо може да е от съпротивление до .... процесорче което да променя и по сложни по вид и форма сигнали. Но въпреки всичко не му хващам вяра. Че чак и 20%....... А и невярвам да си оправдае средствата. Моя съвет е ако някои е решил да си променя настроиките на колата даваите по стандартния начин, чип... четене...корекция....запис....късмет. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...
Според мен има смисъл ,познавам спобствениците на тунинг фирмата в България.Изчиства грешките на двигателя,прави го по- пластичен и мн други подробности.Не съм чел коментарите преди мен ,но според мен тва е истината

Колега, моля обърни внимание на постовете на които отговаряш. Тази тема е от преди точно две години. Няма лошо да се възроди полемиката наново, но чета и други твои мнения, които са писани по теми от архива.

Иначе - добре дошъл при нас. :drinks:

Можеш да пуснеш някоя снимка на автомобила си - да му се порадваме.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...