Премини към съдържание

Пали трудно от горивото или друго?


Препоръчано мнение

Здравейте,

 

За първа година от шест ми се случва в студено време като от последните дни (-10 до -5 сутрин) колата да пали трудно. Два поредни дни стартира от 10-ия път и то със задържане на стартера - с кратко въртене изобщо не захапва. Подгрева първия път светва за около 10 секунди, после всеки следващ е 2-3, т.е. отчита, че при свещите е топло.

При запалване първите 30 секунди е като трактор, страшно тракане (чак ми става жал), но веднага след това започва да си "мърка" нормално. Дизелът е Авио от ЕКО, винаги досега съм карал с гориво оттам и не съм имал забележки, но пък колата обикновено е гаражна и мноооого рядко ми се е случвало да паля след цяла нощ на минус (но не е имало проблеми, когато се е случвало). Акумулаторът е от лятото, чисто нов. Дали мога да предположа, че проблемът евентуално е някакво желиране/замръзване на нафтата в горивния филтър или по линиите, а не нещо друго? Самият мирис в първите минути след палене не е нормалния, а по-скоро доста парафинов. Мерси!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

За първа година от шест ми се случва в студено време като от последните дни (-10 до -5 сутрин) колата да пали трудно. Два поредни дни стартира от 10-ия път и то със задържане на стартера - с кратко въртене изобщо не захапва. Подгрева първия път светва за около 10 секунди, после всеки следващ е 2-3, т.е. отчита, че при свещите е топло.

При запалване първите 30 секунди е като трактор, страшно тракане (чак ми става жал), но веднага след това започва да си "мърка" нормално. Дизелът е Авио от ЕКО, винаги досега съм карал с гориво оттам и не съм имал забележки, но пък колата обикновено е гаражна и мноооого рядко ми се е случвало да паля след цяла нощ на минус (но не е имало проблеми, когато се е случвало). Акумулаторът е от лятото, чисто нов. Дали мога да предположа, че проблемът евентуално е някакво желиране/замръзване на нафтата в горивния филтър или по линиите, а не нещо друго? Самият мирис в първите минути след палене не е нормалния, а по-скоро доста парафинов. Мерси!

Здравей,

 

Карам същия модел. Преди две години имах същия проблем. Оказа се, че и 4-те подгряващи свещи са изгорели. Смени ги, и всичко ще е ОК.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 8 месеца ...

Здравей,

 

Карам същия модел. Преди две години имах същия проблем. Оказа се, че и 4-те подгряващи свещи са изгорели. Смени ги, и всичко ще е ОК.

 

Благодаря, ще го проверя! Много е вероятно да е имало тази грешка при последната диагностика (P1351), но доста бързо ги изчистихме и е възможно да съм пропуснал.

Иначе лампичката на таблото за подгрева си светва и държи според външната температура по-късо или по-дълго, но може би това няма никакво значение - релето си подава ток, ама като подгряващите свещи ги няма все тая...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз залагам на свещи,особено като казваш как заработва първоначално мотора след запалването-трака заради студени цилиндри и като затоплят се оправя.

Ако я закачиш на диагностика би трябвало да ти даде грешка с подгряването.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, абсолютно точно, грешката е:

 

 

Code No. P1351: Glow Plug Not Supplied

 

TROUBLE JUDGMENT

Relay controlled and plugs never supplied

 

PROBABLE CAUSES

Failed glow plug

Failed glow plug relay

Failed electrical harness in glow plug circuit (Refer to Symptom Procedure - Glow System )

 

 

Интересно как при такава голяма грешка няма Check лампа при положение, че по веригата 1 куп неща могат да се сговнят при такова студено палене...

 

Най-вероятно всичко е дошло поради проблеми при регенерацията (имам и грешка P2408 - тези два кода постоянно се появяват по двойка из форумите на Пежо и Ситроен при HDI двигатели), тъй като свещите се ползват и за покачване на температурата при регенериращия цикъл. Дали е реле, окабеляване или най-вероятното - свещи заради регенерацията вече Пламен ще каже др. седмица, надявам се :)

Редактирано от Celeborn
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най вероятно е свещи-при заминало реле или изгорели свещи грешката мисля е една и съща.

Сменяй четирите,а не на парче защото ще греят с различна сила.

И -да ,от тази грешка не светва чека дори и на френските коли.

При МБ остава да свети лампата за подгрева при изгоряла свещ,но тук няма такава индикация.

Добре ,че поне свещите са отпред на мотора ,но дават по технология да се сваля всмукателния колектор макар,че може и без сваляне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Четох, че без сваляне май едната много трудно се вадила (понеже достъпът е труден и трябва да се тегли с магнит), иначе смяната май не е толкова голяма сложнотия наистина по установения ред. Иначе с мултицен вероятно през релето много лесно може да се види дали всички са заминали (макар че както казваш няма особена логика на 144 хиляди да не ги смяня всички).

 

http://www.cp-club.ru/showthread.php?t=3863&p=128143&viewfull=1#post128143

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно за това говорех-благодаря колега за нагледния материал.

Редактирано от Даниел Цветков
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При тия коли явно проблемите са програмирани със срок - и при мен има три изгорели свещи...

При мен пали, но с повече въртене на стартер, така че май "от първия път" е относително :D

Някой има ли вече отзиви колко излиза смяната заедно с частите, за да се ориентирам? Благодаря предварително :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен така - три свещи бяха заминали. Неволята ме застигна в Бургас, понеже се наложи да пътувам по спешност до там последните 10 дни. За радост имам роднина в града, който се занимава с авто-електроника и електротехника (главно аудио), та през релето установихме проблема. Тъй като така или иначе се оказа, че ще седя да чакам там над седмица и имах време за убиване реших сам да ги сменя в неговия гараж - бях изчел и разгледал вече достатъчно, та си казах, че няма смисъл повече да мъча мотора, акумулатора и стартера със студено палене. Купих свещите от СФА-Бургас (Пежо) - 35 лева броя - пише Made in Japan, така че сигурно са или Denso, или NGK - честно казано не се загледах дали имат означения преди да ги сложа, но и не исках да рискувам с покупка и евентуално чакане на нещо непроверено от др. място. В сервиза на Пежо при покупката питах колко ще излезе всичко ако ги сменя там и още като чух, че само задължителната диагностика е 100 лева се отказах - с частите, свещите и ДДС-то сигурно щеше да удари 300-400 лева смяната.

А самата тя не е нищо особено - за човек като мен, който не е пипал много по двигатели не представляваше особена трудност, да не кажа, че съм имал по-големи предизвикателства при сглабянето и разглабянето на компютри (с което се занимавам), отколкото тук :rolleyes:

В момента пали идеално и подгревът опрделено работи - не съм ходил още на диагностика да видя дали грешката е изчезнала, но се връщам в София буквално преди няколко часа и сигурно ще е другата седмица, ако Пламен има възможност.

За съжаление намерих друг проблем докато сменях свещите - явно издухала гарнитура на разпределителния вал или уплътнение на капака му - има доста масло там, което стига и до силиконовата тръба за отработените газове най-отзад... явно пак ще влизаме в бокса :)

 

*ПП

Акумулаторът Варта на 30 месеца почти беше предал богу-дух от палене на студено - беше кипял леко и показваше 10.6 волта - за радост със зареждане се оправи и сега държи абсолютно стабилно. Стартерът обаче май ще иска гледане, защото от време на време тегли доста ток...

Редактирано от Celeborn
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Маслото, ако е под пластмасовия всмукателен колектор е от "О"пръстените му.

Най вероятно е свалян и има прищипан пръстен което води до изкривяване на колектора и вероятна подмяна с редовен.Нов е 500 пари,втора ръка върви 100тина лв,но според-зависи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано нямам спомен някога нещо там да е пипано, но е възможно... (първата снимка не е от моя двигател, само показва проблемните места)

 

motor.jpg 20181207-165747.jpg 20181207-165721.jpg

 

Притеснителното е, че всичкото това масло влиза после с газовете към DPF-а и може да стане още по-весело. Още по-притеснителното е, че не знам откога го има този проблем...

Редактирано от Celeborn
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз за друг теч говорех понеже така съм те разбрал-не е същото.

Първия теч е от гарнитурата на капака на клапаните,а втория си е от картерните газове,което си е нормално според мен и не пипай колата.

Аз така веднъж на първото ми пежо му притегнах капака на клапаните и гарнитурата протече,после нова обаче така и не можа да се уплътни както трябва,та по добре не пипай.На моята също имаше малко омазнено от картерните газове,но го забърсах с парцал и си е чисто за сега,е колата е на 166 реални.Нормално е такова омазняване от картерните газове за кола над 100 000 км.Тук поне е направено добре,че не ти цапа въздушния филтър.

Ако толкова те дразни първо измий на мивка мотора с препарат и пароструйка и после следи дали ще има ново масло.

Редактирано от Даниел Цветков
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мен ме притеснява да няма мръсотии и да се вдига налягането (и за това да избива през гарнитурата), но вероятно е само от уплътнения по тръбите на картерната вентилацията (клапанчето не работи като хората и не държи маслото отделно от изпаренията)

Редактирано от Celeborn
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип бензиновите мотори правят зимата повече конденз във вентилацията на картера дето прилича на майонеза.

При дизелите е по слабо изразено.

Ако това те притеснява извади маркучето и го почисти за да си сигурен,че няма да се запуши с конденз.

Ако се запуши избива щеката за мерене на маслото най често.Но това съм го виждал само при бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...