Премини към съдържание

DRL. Дневни светлини-максимално близки до фабрични.


Препоръчано мнение

За собственици на Lancer X, Outlander XL, Outlander III или ASX . Темата е подходяща за ксенонови и рефлекторни фарове, но с определени ограничения.

 

Здравейте!

 

Това е доста обширна тема, даваща повод за последващо разискване на темата за активирането на скрити функции в изброените автомобили.

 

От момента на въвеждането на промените в ЗДП и в частност задължителното ползване на фарове през деня, обмислям разни варианти. Не за заобикалянето им, разбира се J Поставих диодна лента във фаровете и ги свързах към габаритите. Но това бе компромисен вариант в моя случай. Не съм от хората, „скачащи" срещу това изискване под претекст, че това е схема, водеща до финансови облаги за производителите на автомобилни крушки, бензиностанциите и какво ли още не. Ако има дори и малко истина в това, хората са измислили дневните светлини DRL . Какви са ползите?! Не светят фарове, габарити, подсветката на уредите, задния номер, не се товари алтернатора. Това бе и крайната цел, към която се стремях. Това е поредното нещо, което е налично в нашите автомобили, но на по-ниско ниво, т.е. необходима е активация. Нещо, което не могат да го направят в официалните сервизи (или не на 100%). Има разработени варианти от трети производители, но за целта трябва да се пуска окабеляване. Не, че е трудно, но за мен е излишно, след като вече го имаме. И така, малко по-малко навлизаме в „дълбоката вода". Ровичкане в мозъка на автомобила. Но за това, някой друг път.

 

Трябва ви активация. Посредством изменение Variant Coding в блока ETACS ECU е возможна активация DRL (Daytime Running Lights). Активацията става чрез изменение на две настройки:

 

Активация на самата функция DRL:

 

DRL function –>Present (can change)

 

Избор натипа DRL:

 

DRL type ->

 

Какви са опциите?! Има няколко варианта :

 

Normal DRL – Могат да се активират при компютърна диагностика. След запалване на двигатела, късите светлини ще светят независимо в какво положение е ръчката на светлините.

 

Normal DRL with P – Същото като при Normal DRL, но зависи от ръчната спирачка. Т.е. когато запалите двигателя и е с дръпната ръчна, то DRL няма да светнат, докато не пуснете ръчната, след това DRL ще светят докато не загасите двигателя.

 

Dimming DRL – За този вариант трябва промяна DRL Type в VariantCoding ETACS. Трябва и замяна на вече съществуващо реле със специално електронно (ШИМ) - 8627A001.

post-9651-004881700 1507718626_thumb.jpg

След запалването на двигателя, късите светлини ще работят на 50%(примерно), икономисвате ресурса на крушките, без габарити сте, при условие, че ръчката на светлините е в положение ИЗКЛЮЧЕНО, ГАБАРИТИ или АВТО (през деня). Ако превключите на КЪСИ, ще минете към нормално използване – къси и габарити.

 

Dimming DRL with P – Същото като при Dimming DRL, но зависи от ръчната спирачка. Т.е.когато запалите двигателя и е с дръпната ръчна, то DRL няма да светната, докато не пуснете ръчната, след това DRL ще светят докато не загасите двигателя.

 

Independent DRL - За този вариант също трябва промяна DRLType в Variant Coding ETACS. Тук, както си личи от името, трябва да се използват допълнително монтирани светлини. Има възможност да се ползват и халогените като DRL, но е малко по-трудно (добавя се и кабел в кутията с релетата). http://mmc-autoelect...-running-lights Препратката е подробна и със снимков материал.

 

След запалване на двигатела, допълнително поставените светлини ще светят при условие, че ръчката на светлините е в положение ИЗКЛЮЧЕНО, ГАБАРИТИ или АВТО (през деня). И тук е необходимо поставянето на допълнително реле - 8627A001 .

 

Independent DRL with P - Същото като при Independent DRL, но зависи от ръчната спирачка. Т.е. когато запалите двигателя и е с дръпната ръчна, то DRL няма да светнат, докато не пуснете ръчната, след това DRL ще светят докато не загасите двигателя.

 

Важно! За автомобили с ксенонови фарове са неприложими 3 и 4 опции.

 

Аз се спрях навариант - №6. DRL , веднъж запалени след отпускане на ръчната спирачка, светят, докато не включа къси светлини или загася двигателя.

 

Моите фарове са ксенонови. И ще разисквам точно този случай. Окабеляването отново е налично. Необходимо е само да се добавят по два мъжки пина в буксата, управляваща моторчето за нивелиране на фара.

post-9651-098432000 1507718626_thumb.jpg

Откриването им е нелека задача. Защото са доста тънки и не всички стават. Вариант е да се вземат от счупен фар, но там по дефиниция са само три, а на нас ни трябват четири. Тъй като и на двата фара постъпва един и същи сигнал, може от единия фар да се пуснат два кабела и към другия. Тъпо. Аз потърсих из моргите, без успех. Трудна задача се оказа. И открих, че единичната букса от афтърмаркет ксенони се доближава максимално до желаният пин.

post-9651-039876900 1507718626_thumb.jpg

Направо срязах букста по дължина, за да извадя пина.

post-9651-058602800 1507718626_thumb.jpg

Налага се малка интервенция с отвертка и пила върху самия пин. Изпилват се едни „уши"и с отвертка се прави проходен отвор през пина. Необходим е, защото там ще влиза блокировката на конектора.

post-9651-070812700 1507718626_thumb.jpg

Улеснение е ползването на менгеме. В една от темите на раздела съм засегнал начина за вадене на пинове от букса. Ще ви трябва, защото се налага да освободите място, заето от тапи, пазещи буксата от влага.

post-9651-085474600 1507718626_thumb.jpg

„Женските"пинове са налични в конектора към окабеляването.

post-9651-030903700 1507718627_thumb.jpg

С едно е отбелязана „масата" (черен кабел), а с две – „плюса"( на лявия конектор кабела е жълт, а на десния – син). „Мъжките" пинове се слагат в конектора, който е закрепен на фара,

post-9651-045028200 1507718627_thumb.jpg

така че да контактуват със съответните „женски". Удобното в случая е, въпросния конектор може да бъде свален от фара и да се манипулира вкъщи. Част е от парче кабел с два накрайника. На новопоявилите се два броя кабели на всеки конектор, закачате вашите DRL и си ги ползвате с кеф. :)

Редактирано от kesten
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

да попитам: с какъв софтуер става активацията, става ли с DELPHI примерно че навсякъде го имат?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не. Софтуера е писан от ентусиасти, станал по-късно бизнес.

Редактирано от kesten
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Колеги, не ми стана ясно, фабрично има ли модул за дневни светлини в какъвто и да е вариант, или е необходима доработка?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Единствено ти необходимо реле и активация. Като опция са пиновете. Няма външен модул.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Ще споделя моят опит с дневните светлини, но за по-ниското оборудване - с обикновени крушки на фаровете.

Монтирах допълнително устройство, което се продава в много сайтове за 20-тина лева и пуснах елементарно окабеляване от две жици ( + и - ) за лявата и дясната страна, снабдени с конектори, защото съм зъкрепил светлините на пластмасовите капачки, на отворите за халогените. Така е по удобно, особено през зимата, да ги сваля и смена светодиодните блокове, когото изгорят.

Целта ми бе по никакъв начин да не се намесвам в заводската инсталация. Не ползвам дори масата на купето. 

Устройството следи напрежението на инсталацията и когато то надхвърли 13.2 волта включва дневните светлини. Има допълнителен проводник, който се свързва съм късите светлини, за да изключи дневните, когато включа фаровете, но не съм го свързал. 

Когато се изключи двигателя дневните остават да работят известно време, т.е. имам функция "изпрати ме до дома", която липсва в тази модификациа на Лансъра.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...