Премини към съдържание

Галант с 18" джанти?


Junkie

Препоръчано мнение

Здравейте колеги, от 10тина дни притежавам Галант и реших да се регистрирам най-после. :icon_thumbup:

 

Имам и питане, не знам дали не бъркам подфорума. Ако е така ме извинете.

 

Искам да знам, дали 18" джанта 7.5j ЕТ41 може да пасне без преправяне, че ми останаха едни джанти от Е36цата пък никой не ги иска, та мисля да ги сложа на галанта....

 

В случая ще трябва да си поръчам преходни фланци които не са евтини.. пък да не стане да дам едни пари и джантата да не влезе.... :help:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, от 10тина дни притежавам Галант и реших да се регистрирам най-после. :icon_thumbup:

 

Имам и питане, не знам дали не бъркам подфорума. Ако е така ме извинете.

 

Искам да знам, дали 18" джанта 7.5j ЕТ41 може да пасне без преправяне, че ми останаха едни джанти от Е36цата пък никой не ги иска, та мисля да ги сложа на галанта....

 

В случая ще трябва да си поръчам преходни фланци които не са евтини.. пък да не стане да дам едни пари и джантата да не влезе.... :help:

 

Колега, лична препоръка от човек, който от 7 години кара 17-ки на галант-а - Не го прави.

 

1. Ще смениш цялата предница, и ще продължаваш да я сменяш през 2 години, защото ще се троши бързо (аз карам само лятото със 17ки).

2. Променяш тотално геометрията на автомобила, получаваш някаква стабилност, но за сметка на това натоварваш повече рейка, скоростомета ти отчита грешно, разхода се вдига (малко).

3. Трябва да преправяш доста освен фланците (други могат да кажат какво). Гумите ще опират в калниците и подкалниците при завои или неравности.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Точно това искам да знам, дали е нужно да се пипат подкалници и ала бала...

 

Иначе, стабилност? да бе :D На Е36цата с големите гуми дърпаше към всяка неравност и като цяло стана по-кофти возията, особено над 120-130км/ч, ама ще го прежаля(отново) стига да влизат тия гуми, пък и не мисля че, жертвите по предницата ще са големи, от малкото ми опит навремето с Е36 - сложихме усилени тампони навсякъде(сиреч М-кови) и предницата 3 години беше бетон с 18" колела... не знам за това, ще се пита допълнително :rulez:

 

В този ред на мисли, дали има И друг вариант освен фланци? Има ли някакви plug&play главини които могат да паснат без допълнително работа с различно междуболтово от 4х114.3? Би ме улеснило доста..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавай, купувай макс 16" и карай.

Ако беше взел американски галант - тогава може с 18".

Фланците са единственото разумно-евтино решение, ама заради едни джанти само ...

Редактирано от frantic_
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавай, купувай макс 16" и карай.

Ако беше взел американски галант - тогава може с 18".

Фланците са единственото разумно-евтино решение, ама заради едни джанти само ...

 

Виж, джантата е един път... ще му стои уникално. да не говорим за самата рядкост на тая джанта. Както и да е всъщност, защо тогава US галанта побира 18" ? Има ли разлика между двата освен визуална? Или друго имаш в предвид? Съжалявам ама съм много бос още с тия галанти.... ще пада четене и питане :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам разбра, че големия цолаж джанта с ниски гуми ще амортизира окачването на Галанта значително по-бързо.

Има един долен прав носач за който трябва да прочетеш, как се изважда шарнира без признаци за това понякога и е добре ако е с ниска скорост. Споменах и US Галанта защото при него отпред е Макферсън, както при Е36 т.е. просто и здраво, но за сметка на возията. Въпреки, че за мен е неприемливо всичко над 16" поради експлоатационно-икономически подбуди, можеш тук да поразгледаш кой е с 18"(е с bmw джанти не съм видял).

Колкото до фланец 4x114,3->5x120, един от отворите се припокрива което е малко усложнение, виж 5x114,3->5x120 има доста, но трябва да разпробиваш твойте главини или от Еклипс втора генерация-FWD.

Друг вариант е да се запълнят с алуминии всички отвори на уникалните джанти и на машина да се разпробият на 4x114,3.

Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Друг вариант е да се запълнят с алуминии всички отвори на уникалните джанти и на машина да се разпробият на 4x114,3.

Успех.

 

Е тука ме заинтригува! Само че, нямам НИКАКВА представа кой може да го направи това. Ти си първия от който чувам за такава операция. Случайно да имате препоръка за такъв човек?

 

А, между другото.. тва че, джантите са 5х120 нали не винаги значи, че са ОЕМ BMW? Никога не съм казвал че са оригинални BMW джанти, а че бяха на такава кола.

 

Като гледам братушките, и те не слагат само ОЕМ мицубиши така че... в тая част коментара беше леко излишен.. Ще помоля теб и колегите ентусиасти - нека не го обръщаме на форум тип бай-ганьо... Да питам и 50 човека да ми кажат колко съм тъп че питам....

 

 

 

Благодаря за инфото все пак! Ще се радвам ако мога да издиря някой да направи тая операция с джантите.

 

:drinks: :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, че колегата по-горе е споменал, че 5x114,3->5x120 има доста. В такъв случаи, може да вземеш главини от VR-4 които са точно 5x114,3

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам какъв толкова е проблема с повредите и натоварването, след като има 18-ки много по-леки от повечето 15-ки и 16-ки. (Твоите едва ли са такива - вече друг въпрос) Но си влизат идеално с гума на 40 макс. Аз и зима и лято, и винаги съм бил с фабрични 17-ки (после и афтърмаркет) и не съм имал никакви проблеми. И лично ако имам добри 18-ки си ги слагам веднага..

Гледай да не превишавая драстично общият диаметър и общото тегло на джанта + гума (което на Галант е доста - фабрично над 21 кг. на 17-ки)

 

Поздрави !

Редактирано от Михаил Атанасов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Tasso - от vr4 директно пасват предните, за задните е необходимо преправяне понеже през тях минават задните полуоски - или се ползва доработено предно каре или "полуоски, редуктор и кардан :D". При първия вариант в последствие се мисли и над гривната за abs-a.

Та затова от 2G Eclipse FWD е по-лесно, че е без доработки.

Относно 18" - вкарва се в арката на подкалниците, но с ниска гума което предава всички удари от пътно-републиканската ни мрежа още по-добре на окачването спрямо 15/16". Оттам и шарнирите на носачите се разбиват/износват по-бързо, което значи честа проверка, за да е спокойно съзнанието и наличен блинк-блинк ефекта.

Колкото до конкретните джанти - дали са ОЕМ или не - това не променя задачата, която е да закрепим стабилно джанти стоели на e36 (5x120) на EU Галант(4x114,3). Ако само преминеш към 5x114,3 възможностите за красиви джанти скачат много.

Не знам какво разбираш под ОЕМ и нямам идея защо го намесваме, кой какво слага се свежда до личен избор и техническа съвместимост обичайно.

Колкото до заваряването на джантите - трябва ти някой умел в заваряването на алуминии и в последствие машина за прецизното разпробиване.

Имам опасения че няма да е евтино.

Относно отношението на форума и колегите - може да си сигурен, че това е един от форумите където ще получиш отговори без подигравки, или поне аз се старая към това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, стигнах до извода в крайна сметка че, 18" 7.5J с гума 215/40 влиза. Има обаче едно АКО...

 

Въпросните фланци предполагам ще са поне 50мм след главината, което значи, че ще измести ЕТ на джантата.. или се лъжа? Ужас, сигурно питам като 1вокласник :icon_clap:

 

Все пак колегата frantic доста ми помогна с горния линк, добих представа хората как си обуват колите(Бирата от мен ако се видим! :drinks: )

 

Пък и нали знаете, кефа цена няма.. то в крайна сметка белите стават от безхаберие, не от големи джанти...

 

Ще се радвам и ако на ринга излезе някой с 18 цолови да сподели :icon_thumbup:

 

Просто от финансова гледна точка, ако трябва да купувам главини, джанти, майстори за смяна и ала бала... ми излиза ДОСТА по-ефтино(и бих казал по-красиво) да сложа тия джанти с фланци.

 

Скоро ще пусна инфо до къде съм стигнал. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, стигнах до извода в крайна сметка че, 18" 7.5J с гума 215/40 влиза. Има обаче едно АКО...

 

Въпросните фланци предполагам ще са поне 50мм след главината, което значи, че ще измести ЕТ на джантата.. или се лъжа? Ужас, сигурно питам като 1вокласник :icon_clap:

 

Все пак колегата frantic доста ми помогна с горния линк, добих представа хората как си обуват колите(Бирата от мен ако се видим! :drinks: )

 

Пък и нали знаете, кефа цена няма.. то в крайна сметка белите стават от безхаберие, не от големи джанти...

 

Ще се радвам и ако на ринга излезе някой с 18 цолови да сподели :icon_thumbup:

 

Просто от финансова гледна точка, ако трябва да купувам главини, джанти, майстори за смяна и ала бала... ми излиза ДОСТА по-ефтино(и бих казал по-красиво) да сложа тия джанти с фланци.

 

Скоро ще пусна инфо до къде съм стигнал. :rulez:

 

Гледам, че си от Пловдив.. може направо и на живо да покажеш като си готов :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...