Dimitrov-Tehnica Публикувано 14 февруари 2017 Сподели Публикувано 14 февруари 2017 (редакция) Забелязвам , че като е студена си регулира сама оборотите - това хубаво.Понякога като е загряла оборотите се форсират един вид - спокоини -високи , пак спокоини високи - като угася и запаля остaват ниски.Понякога като е загряла оборотите ги вдига и си стоят високи - като угася и запаля се оправят.Тези неща са на свободна скорост ест. но ми се струва странно, някакви идеи и евентуално какъв е проблема ?Колеги благодаря предварително ! Редактирано 14 февруари 2017 от Dimitrov-Tehnica Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
saint056a Публикувано 14 февруари 2017 Сподели Публикувано 14 февруари 2017 Може да си провериш дроселовата клапа за нагар. Трябва да е под въздушния филтър. С парцалче се почиства. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dimitrov-Tehnica Публикувано 15 февруари 2017 Автор Сподели Публикувано 15 февруари 2017 Може да си провериш дроселовата клапа за нагар. Трябва да е под въздушния филтър. С парцалче се почиства. ще ида на маистор аз съм еладжия от коли не разбирам просто идеи събирам какво да гледат, че и майстори няма в наше време. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 6 март 2017 Сподели Публикувано 6 март 2017 Пък щом няма майстори, отиди на еладжия. Важното е да може да чете и да търси по форумите. Ако не е с двете ръце у г.зъ, мисля, че ще се справи с почистване на дроселовата клапа. Дърводелец също ще се справи, понеже и той знае на къде се отвиват винтчетата и в коя посока да върти отвертката после, за да ги завие. За човек, който не е пипал отвертка, ще е по-сложно - ама всичко може да се научи от нета, стига да има желание. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dimitrov-Tehnica Публикувано 6 март 2017 Автор Сподели Публикувано 6 март 2017 Пък щом няма майстори, отиди на еладжия. Важното е да може да чете и да търси по форумите. Ако не е с двете ръце у г.зъ, мисля, че ще се справи с почистване на дроселовата клапа. Дърводелец също ще се справи, понеже и той знае на къде се отвиват винтчетата и в коя посока да върти отвертката после, за да ги завие. За човек, който не е пипал отвертка, ще е по-сложно - ама всичко може да се научи от нета, стига да има желание. дам ще се вика неволята , Аз съм еладжия и смея да кажа, че и с двете ръце мога да работя с отверка Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 6 март 2017 Сподели Публикувано 6 март 2017 За почистването с парцалче колегата има предвид, че ако в дроселовата клапа ти е запресовано и моторчето, което пуска въздуха на празния ход (- при мен е така - има едно отклонение за въздуха и всичко е на някаква обща сглобка), то да не оливаш прекалено с някакви почистващи спрейове, да не се напълни и към моторчето, че не се знае дали ще му повлияе добре, или напротив. Виж също дали някой е въртял винтовете за настройка на дроселовата клапа. Трябва да има един опорен винт, също и винтовете на датчика й (TPS) - датчикът може да е разместен. Ако са въртяни, прочети в книжката как се настройват. Ако на празен ход двигателят държи твърде ниски обороти, като от време на време се опитва да ги вдига, това може да се дължи на неработещ/разместен датчик за нулево положение. Когато педалът на газта е отпуснат, компютърът трябва да знае, че си в режим на празен ход, за да си поддържа обороти на празен ход. Ако датчикът не работи, компютърът ще се опитва да ги вдига само от немай-къде, за да не угасне съвсем. При неработещ датчик, или неправилно настроен, ще се получи някакво рипане на оборотите и после падат до доста по-ниски от нормалните за двигателя - напр. до около 500, после компютърът пак ги вдига малко, пак падат и т.н. При мен този датчик е в потенциометъра на дроселовата клапа. Потенциометърът е с четири извода - три за потенциометъра, който дава от 0 до 5 волта, според отварянето на клапата. Четвъртият извод дава маса, когато педалът е отпуснат и клапата максимално затворена. Този сигнал задейства системата за празен ход. Можеш да го измериш с омметър - дали на затворена клапа дава късо, и дали прекъсва на леко отворена. Не помня точно на кои пинове беше потенциометърът и на кой беше ключето, ама и няма нужда да търся сега - това лесно можеш да го установиш на място. Ако при теб датчикът не е с 4 извода, пак по някакъв начин трябва да разбира кога е в празен ход и кога не - виждал съм и друг вид дросел-клапа, където беше отделно ключето за празния ход. Провери първо дали работи коректно датчикът, а чак после търси механичен проблем. (Профилактичното почистване на дросела с парцалче също не е лоша идея, ама това при положение, че си тръгнал да разглобяваш и ти е на удобно да я почистиш. Най-първо измери датчика, за което трябва да извадиш само една букса и да измериш какво показва, задвижвайки клапата с ръка.)--- ето, че в случая работата ти е точно по специалността, а на доста от майсторите "тоците" не са им силната страна, а повече са по механиката. Освен това не разчитай всички майстори да познават особеностите на всички марки коли. Ако не е майстор на Мицубиши и ако ще се учи на твоята, мисля, че по-добре ще се справиш сам. Пиши какво си измерил от датчика. Ако трябва да се настройва, ще потърсим из форума - някой беше писал как се прави. (- а и в книжката също го пише.) Преди да въртиш винтове за настройки, огледай дали има следи някой преди теб да ги в въртял. (- и това го пише в книжката.) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dampeco Публикувано 20 юли 2018 Сподели Публикувано 20 юли 2018 Здравейте колеги. На моята звезда 1.3 86 к.с. и падат оборотите на празен ход и мисля да почиствам дроселовата клапа, но имам един въпрос. Ако я сваля ще трябва ли после да я настройвам и ако да как? Не е ли по добре да я почистя на място? Дайте малко инструкции за целия процес. Благодаря ви предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bati joro Публикувано 21 юли 2018 Сподели Публикувано 21 юли 2018 Здравей колега ,карам същата кола и доколкото знам дроселовата клапа има специално покритие затова се мие с препарат който ,не съдържа ацетон, но знаещите да кажат как и с какво точно се чисти дросела.Това е което мога да споделя,а като почистиш дросела сподели във форума. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.