Премини към съдържание

Обороти на Звездичка1,3 2000г.


Препоръчано мнение

Забелязвам , че като е студена си регулира сама оборотите - това хубаво.

Понякога като е загряла оборотите се форсират един вид - спокоини -високи , пак спокоини високи - като угася и запаля остaват ниски.

Понякога като е загряла оборотите ги вдига и си стоят високи - като угася и запаля се оправят.

Тези неща са на свободна скорост ест. но ми се струва странно, някакви идеи и евентуално какъв е проблема ?

Колеги благодаря предварително !

Редактирано от Dimitrov-Tehnica
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да си провериш дроселовата клапа за нагар. Трябва да е под въздушния филтър. С парцалче се почиства.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да си провериш дроселовата клапа за нагар. Трябва да е под въздушния филтър. С парцалче се почиства.

 

ще ида на маистор аз съм еладжия от коли не разбирам :)

просто идеи събирам какво да гледат, че и майстори няма в наше време.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Пък щом няма майстори, отиди на еладжия. Важното е да може да чете и да търси по форумите. Ако не е с двете ръце у г.зъ, мисля, че ще се справи с почистване на дроселовата клапа. Дърводелец също ще се справи, понеже и той знае на къде се отвиват винтчетата и в коя посока да върти отвертката после, за да ги завие. За човек, който не е пипал отвертка, ще е по-сложно - ама всичко може да се научи от нета, стига да има желание.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пък щом няма майстори, отиди на еладжия. Важното е да може да чете и да търси по форумите. Ако не е с двете ръце у г.зъ, мисля, че ще се справи с почистване на дроселовата клапа. Дърводелец също ще се справи, понеже и той знае на къде се отвиват винтчетата и в коя посока да върти отвертката после, за да ги завие. За човек, който не е пипал отвертка, ще е по-сложно - ама всичко може да се научи от нета, стига да има желание.

 

дам ще се вика неволята , Аз съм еладжия и смея да кажа, че и с двете ръце мога да работя с отверка :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За почистването с парцалче колегата има предвид, че ако в дроселовата клапа ти е запресовано и моторчето, което пуска въздуха на празния ход (- при мен е така - има едно отклонение за въздуха и всичко е на някаква обща сглобка), то да не оливаш прекалено с някакви почистващи спрейове, да не се напълни и към моторчето, че не се знае дали ще му повлияе добре, или напротив.

 

Виж също дали някой е въртял винтовете за настройка на дроселовата клапа. Трябва да има един опорен винт, също и винтовете на датчика й (TPS) - датчикът може да е разместен. Ако са въртяни, прочети в книжката как се настройват. Ако на празен ход двигателят държи твърде ниски обороти, като от време на време се опитва да ги вдига, това може да се дължи на неработещ/разместен датчик за нулево положение. Когато педалът на газта е отпуснат, компютърът трябва да знае, че си в режим на празен ход, за да си поддържа обороти на празен ход. Ако датчикът не работи, компютърът ще се опитва да ги вдига само от немай-къде, за да не угасне съвсем. При неработещ датчик, или неправилно настроен, ще се получи някакво рипане на оборотите и после падат до доста по-ниски от нормалните за двигателя - напр. до около 500, после компютърът пак ги вдига малко, пак падат и т.н.

 

При мен този датчик е в потенциометъра на дроселовата клапа. Потенциометърът е с четири извода - три за потенциометъра, който дава от 0 до 5 волта, според отварянето на клапата. Четвъртият извод дава маса, когато педалът е отпуснат и клапата максимално затворена. Този сигнал задейства системата за празен ход.

 

Можеш да го измериш с омметър - дали на затворена клапа дава късо, и дали прекъсва на леко отворена. Не помня точно на кои пинове беше потенциометърът и на кой беше ключето, ама и няма нужда да търся сега - това лесно можеш да го установиш на място.

 

Ако при теб датчикът не е с 4 извода, пак по някакъв начин трябва да разбира кога е в празен ход и кога не - виждал съм и друг вид дросел-клапа, където беше отделно ключето за празния ход.

 

Провери първо дали работи коректно датчикът, а чак после търси механичен проблем. (Профилактичното почистване на дросела с парцалче също не е лоша идея, ама това при положение, че си тръгнал да разглобяваш и ти е на удобно да я почистиш. Най-първо измери датчика, за което трябва да извадиш само една букса и да измериш какво показва, задвижвайки клапата с ръка.)

--- ето, че в случая работата ти е точно по специалността, а на доста от майсторите "тоците" не са им силната страна, а повече са по механиката. Освен това не разчитай всички майстори да познават особеностите на всички марки коли. Ако не е майстор на Мицубиши и ако ще се учи на твоята, мисля, че по-добре ще се справиш сам. Пиши какво си измерил от датчика. Ако трябва да се настройва, ще потърсим из форума - някой беше писал как се прави. (- а и в книжката също го пише.)

 

Преди да въртиш винтове за настройки, огледай дали има следи някой преди теб да ги в въртял. (- и това го пише в книжката.)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Здравейте колеги. На моята звезда 1.3 86 к.с. и падат оборотите на празен ход и мисля да почиствам дроселовата клапа, но имам един въпрос. Ако я сваля ще трябва ли после да я настройвам и ако да как? Не е ли по добре да я почистя на място? Дайте малко инструкции за целия процес. Благодаря ви предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега ,карам същата кола и доколкото знам дроселовата клапа има специално покритие затова се мие с препарат който ,не съдържа ацетон, но знаещите да кажат как и с какво точно се чисти дросела.Това е което мога да споделя,а като почистиш дросела сподели във форума.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...