XXL3032 Публикувано 20 октомври 2016 Сподели Публикувано 20 октомври 2016 (редакция) Здравейте, от няколко месеца съм собственик на маскиран Аутлендър под формата на Пежо 4007. Колата е 2.2 HDI 2010г. автоматик. Имам проблем със скоростната кутия TC-SST , която е с двоен съединител. При качване по нанагорнище или при максимална мощност играят оборотите и има странен звук все едно изпуска съединителя. Разбрах, че е често срещан проблем и има много гаранционни смени в Германия например. След като отидох в Балканстар, защото в Пежо нямат понятие от този автомобил ми предложиха да сменят модула на двойния съединител, което с масла и труд излиза половин автомобил :icon_censored: !!! След дълго четене разбрах, че кутията е GETRAG TC470, подобна на тази, която се монтира в EVO X. За Евото се продават тунинг китове от дискове за съединителя и т.н. Най-приемливата цена до момента намерих в Украйна. Въпроса ми е дали някой се е сблъсквал и справял извън гаранционно с този проблем и дали може да ми препоръчате някой който разбира от тези кутии. Единствения, който съм намерил до момента е Мишо от форума на Ауди, който ремонтира DSGта на VAG, но той също не познава тази кутия. Другото, което ми хрумва е ако се сещате за някой, който се занимава със смяна на съединителите на EVO X с TC-SST. Благодаря предварително Редактирано 20 октомври 2016 от XXL3032 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 20 октомври 2016 Сподели Публикувано 20 октомври 2016 Здравейте, от няколко месеца съм собственик на маскиран Аутлендър под формата на Пежо 4007. Колата е 2.2 HDI 2010г. автоматик. Имам проблем със скоростната кутия TC-SST , която е с двоен съединител. При качване по нанагорнище или при максимална мощност играят оборотите и има странен звук все едно изпуска съединителя. Разбрах, че е често срещан проблем и има много гаранционни смени в Германия например. След като отидох в Балканстар, защото в Пежо нямат понятие от този автомобил ми предложиха да сменят модула на двойния съединител, което с масла и труд излиза половин автомобил :icon_censored: !!! След дълго четене разбрах, че кутията е GETRAG TC470, подобна на тази, която се монтира в EVO X. За Евото се продават тунинг китове от дискове за съединителя и т.н. Най-приемливата цена до момента намерих в Украйна. Въпроса ми е дали някой се е сблъсквал и справял извън гаранционно с този проблем и дали може да ми препоръчате някой който разбира от тези кутии. Единствения, който съм намерил до момента е Мишо от форума на Ауди, който ремонтира DSGта на VAG, но той също не познава тази кутия. Другото, което ми хрумва е ако се сещате за някой, който се занимава със смяна на съединителите на EVO X с TC-SST. Благодаря предварително.....аз съм сменявал такива,но за съжаление от ЕВО 10 няма да стане ако сменяш и маховика, тъй като маркера за датчика на кол. вал е на друго място( на 30 градуса по надолу спрямо датчика )и автомобила няма да запали.....два пъти се "опарвахме" с този филм..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 20 октомври 2016 Сподели Публикувано 20 октомври 2016 Здравейте, от няколко месеца съм собственик на маскиран Аутлендър под формата на Пежо 4007. Колата е 2.2 HDI 2010г. автоматик. Имам проблем със скоростната кутия TC-SST , която е с двоен съединител. При качване по нанагорнище или при максимална мощност играят оборотите и има странен звук все едно изпуска съединителя. Разбрах, че е често срещан проблем и има много гаранционни смени в Германия например. След като отидох в Балканстар, защото в Пежо нямат понятие от този автомобил ми предложиха да сменят модула на двойния съединител, което с масла и труд излиза половин автомобил :icon_censored: !!! След дълго четене разбрах, че кутията е GETRAG TC470, подобна на тази, която се монтира в EVO X. За Евото се продават тунинг китове от дискове за съединителя и т.н. Най-приемливата цена до момента намерих в Украйна. Въпроса ми е дали някой се е сблъсквал и справял извън гаранционно с този проблем и дали може да ми препоръчате някой който разбира от тези кутии. Единствения, който съм намерил до момента е Мишо от форума на Ауди, който ремонтира DSGта на VAG, но той също не познава тази кутия. Другото, което ми хрумва е ако се сещате за някой, който се занимава със смяна на съединителите на EVO X с TC-SST. Благодаря предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XXL3032 Публикувано 21 октомври 2016 Автор Сподели Публикувано 21 октомври 2016 Благодаря за бързия отговор, а има ли решение според вас? Знам че се препоръчва смяна на демпферния диск, но до колкото четох може стария да се рециклира. По-скоро въпроса ми е дали могат да се намерят дисковете за съединителите и уплътненията, защото официално ги няма? Щом имате опит, най-добре да докарам колата и да говорим на място. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 15 юли 2018 Сподели Публикувано 15 юли 2018 (редакция) Благодаря за бързия отговор, а има ли решение според вас? Знам че се препоръчва смяна на демпферния диск, но до колкото четох може стария да се рециклира. По-скоро въпроса ми е дали могат да се намерят дисковете за съединителите и уплътненията, защото официално ги няма? Щом имате опит, най-добре да докарам колата и да говорим на място....от 1.5 години вече ги има, и ги сменяме, вече има и други части за ремонт на тази кутия,цените са високи, но все пак има части, а нова кутия е около 20-25 бона.... :icon_blush: http://media.snimka.bg/s1/6220/038684211.jpg?r=0http://media.snimka.bg/s1/6221/038685247.jpg?r=0http://media.snimka.bg/s1/6221/038685249.jpg?r=0http://media.snimka.bg/s1/6221/038685257.jpg?r=0 .....ето и въпросния извънземен сензор, къде го няма никъде.....http://media.snimka.bg/s1/6221/038685261.jpg?r=0http://media.snimka.bg/s1/6221/038685254.jpg?r=0http://media.snimka.bg/s1/6220/038684213.jpg?r=0http://media.snimka.bg/s1/6220/038684214.jpg?r=0 Редактирано 15 юли 2018 от DJ Tymbi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bozhidar 48 Публикувано 21 юли 2018 Сподели Публикувано 21 юли 2018 Здр.харесах един ситроен c crosser, с такава кутия, но при гасене на колата се чува едно пречукване като на метал, когато я гася с малко гас не се чува. Продавача се кълне, че е сменял маховика и било нормално да чука така. Ще съм много благодарен ако някой може да ми даде компетентен отговор дали наистина е нормално и колко ще ми струва в най лошият случаи.Колко струва ремонта на тази кутия, че май доста се чупят.Благодаря предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 22 юли 2018 Сподели Публикувано 22 юли 2018 Здр.харесах един ситроен c crosser, с такава кутия, но при гасене на колата се чува едно пречукване като на метал, когато я гася с малко гас не се чува. Продавача се кълне, че е сменял маховика и било нормално да чука така. Ще съм много благодарен ако някой може да ми даде компетентен отговор дали наистина е нормално и колко ще ми струва в най лошият случаи.Колко струва ремонта на тази кутия, че май доста се чупят.Благодаря предварително......той може да е сменял маховика, но ако е втора ръка?..маховика им струва около 2500 лв. ....виждал съм коли на по 60-70к км пробег и маховиците им тропат....Ремонта на тези кутии средно излизат по около 2-3к лв. но може и да излезе много повече....зависи много от това какво се е скапало.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bozhidar 48 Публикувано 22 юли 2018 Сподели Публикувано 22 юли 2018 Здр. Колега благодаря ти за бързият и КОМПЕТЕНТЕН отговор. Най вероятно ме е излъгал защото каза, че е взел нов за 700лв.и го сменил,😂 иначе за няколкото километра проба сменяше предавките плавно.Понеже съм решил да купувам автоматик искам да те попитам наистина ли се чупят толкова много тези кутии или като ги купим ние вече се амортезирани и какво се прецаква най-често, съответно колко струва, За да си направя сметка далиси заслужава удоволствието "Автомат" Благодаря още веднъж. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 22 юли 2018 Сподели Публикувано 22 юли 2018 Здр. Колега благодаря ти за бързият и КОМПЕТЕНТЕН отговор. Най вероятно ме е излъгал защото каза, че е взел нов за 700лв.и го сменил,😂 иначе за няколкото километра проба сменяше предавките плавно.Понеже съм решил да купувам автоматик искам да те попитам наистина ли се чупят толкова много тези кутии или като ги купим ние вече се амортезирани и какво се прецаква най-често, съответно колко струва, За да си направя сметка далиси заслужава удоволствието "Автомат" Благодаря още веднъж.......проблема на този "автомат " е, че НЕ се сменя често маслото му....дават го на 90к км пробег( на някои марки коли го дават дори и лайф тайм ,а одолу с много ситнни буквички пише до 100к мили проег ....даме след тези мили ,автомобила едва ли не трябва да се хвърли :D ) та 90к км пробег според мен е много, много дълго време....ще се опитам да обясня защо е така...1. тази кутия не е автомат , а механична роботизирана ск.. кутия,което ще рече ,че е чисто механична ,но механизма за превкл. на предавките е на електронно-хидравличен принцип.....т.е. имате най общо едни цилиндри и буталца, на които са закачени механично муфите на съответните предавки, и чрез тях се движат и превкл. предавките,т.е. заменят лоста за скоростите и механичното му придвижване от дяната/лява ръка на шофьора......буталцата се задвижват от хидравлична течнст , т.е. от маслото на ск. кутия.....2. на мястото на съединителя имате най общо касета,двойна ,подобно на истинските автомати, примерно за Драйф касетата, в която седят феродовите дискове и металните подложки и чрез тях се осъществява отделянето на мотора от ск. киутия подобно на механичния съединител.....натиска се осъществява пак от хидравличната течност посредством помпата и хидравличния блок, на който има ел магнитни клапани,които чрез компютър се управляват .....3. както виждате ,имаме веднъж механика, втори път,хидравлика, трети път механохидравлично триене,ел. хидравлично управление ,хидравличен "мозък и т.н....а се използва едно и също масло.....това значи маслото да е много специално ,отговарящо на много голям и широк спектър от параметри и изисквания, но не винаги се получава това ,следователно някои от тях са на горната или долната граница на изискванията и в крайна сметка това влошава качествата на маслото поради редицата компромиси ......следователно когато се кара такава кола , маслото е подложено на редица натоварвания и качествата му се влошават многократно.....Случвало ми се е на ЕВО 10 след смяна на масло с оригиналното ,както и филтрите ,след 5000 км яко ръчкане, маслото да се източи като все едно точиш масло от стар дизелов автомобил на 15к км. пробег....Това се получава така, защото освен че не може да покрие както трябва границите и изискванията на кутията, ами и маслото се загрява жестоко ( при обикновен автомобил -примерно О2 или 4007 ,температурата му е 250 градуса стандартно, което е много според мен ) ,докато на ЕВО 10 темп. му стига 370 градуса ,а маслото е едно и също......поради този факт , на Евото заменяме пластмасовия капак на картера с такъв алуминиев и оребрен,както и по голям маслен радиатор на ск. кутия......Според мен ,маслото трябва да се сменя поне на 30-40к км. пробег и това да се прави от нов автомобил, иначе ефекта е нулев..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bozhidar 48 Публикувано 22 юли 2018 Сподели Публикувано 22 юли 2018 Колега Благодаря за изчерпателния и най-вече компетентен отговор. Смятам, че темата ще е доста полезна за много настоящи и бъдещи собственици на автомобили с такъв тип скоростни кутии.Хубаво е да се знае,че вече има резервни части и съответно решение на проблемите на доста собственици на автомобили с тези скоростни кутии. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guncheff Публикувано 27 август 2018 Сподели Публикувано 27 август 2018 Здравейте колеги, аз вече от една година се мъча с този проблем и колата почти не я карам, защото е адски изнервящо.(При мен придърпва и не иска да превключи на следващата предавка). Разпитвах на много места и с доста хора в Пловдив, Варна и София говорих и никой не се нае да я прави. Накрая отидох в София в Джемини за диагностика и г/у разбрах, че проблема е в платката за управление, която се праща във Варна за ремонт и се сменят соленоиди превантивно, но могат да я вземат чак след месец и ще я ремонтират г/у десет дни, а ми е нужна. Ако някой има отзиви за добър сервиз моля за съдействие, понеже изобщо не ми се продава автомобила.Благодаря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.