North Публикувано 4 август 2016 Сподели Публикувано 4 август 2016 (редакция) Здравейте колеги ! Имам Каризма , 1.6 16v.90коня. Установих че стъпковото ми моторче не работи понеже като запаля и направо гаснеше.Взех втора употреба с дросел почистих го до блясък монтирах го но сега държи 1200оборота на загрял двигател.Ако имате идеи ще бъда благодарен. Редактирано 4 август 2016 от North Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 4 август 2016 Сподели Публикувано 4 август 2016 Свали ли стъпковото моторче от новият дросел, за за почистиш клапата му преди да го монтираш? Иначе първо пробваш с откачане на акумулатора, за да нулираш компютъра, който се е настроил за работа със старото стъпково моторче. Пробвай с тази процедура. Какво да се прави, ако след смяна на акумулатора оборотите на двигателя станат нестабилни: - ако след смяна на акумулатора оборотите на двигателя станат нестабилни, установете двигателя в изходно състояние, като за целта следвате дoлyописания метод: 1. Спрете автомобила на беэопасно място. 2. Поставете лоста за скоростите (при механични скоростни кутии) на положeние 'N' (Неутрално) или селекторния лост (при автоматични скоростни кутии) на положение 'Р' (Пapкиране). 3. Рестартирайте двиraтеля. 4. Изключете отonлeнието или климатика.(ако автомобилът е оборудван с климатик) 5. Оставете двигателя дв загрее, докато cтpeлката на измервателния уред за температурата на водата се стабилизира на средата му. 6. Спрете двиraтеля и го рестартирайте. 7. Оставете двигателя да работи на празни обороти за около 1О минути. 8. След стабилизиране на оборотите на двигателя установяването му в изходно състояние е приключило. ЗАБЕЛЕЖКА Ако след процедурата по установяване на двигатепя в изходно състояние оборотите му останат нестабилни, проверете автомобила при упълномощен дилър на МИЦУБИШИ. Ако не стане ще трябва да се настроят оборотите на празен ход и след това датчика за позиция на дроселовата клапа, защото на този двигател има само един винт за настройка, който се намира на жилото на газта. Обаче като се пипне винта на жилото на газта се разваля настройката на датчика за позиция на дроселовата клапа и ключа за празен ход. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
North Публикувано 4 август 2016 Автор Сподели Публикувано 4 август 2016 Ами всичко почистихме акумулатора откачахме също но си ги държи 1200 нито горе нито долу.Освен да върнем моя дросел на новото моторче? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 4 август 2016 Сподели Публикувано 4 август 2016 (редакция) Аз чистих моя дросел на същия двигател. След това и при мен държеше 1200 оборота, защото се отпуши от наслагванията около клапата и влизаше повече въздух. Най-грубия начин по който си я настроих е, като загрях двигателя и го загасих. Откачих акумулатора за известно време и го закачих и я запалих. След това на загрял двигател държеше 1200 оборота и от винта на жилото за газта си ги свалих на 750. Обаче след това ти трябва мултицет и ключе 8. На загасен двигател се настройва ключа на празен ход, за да знае компютъра кога си пуснал педала на газта. Там е много пипкаво и има информация в сервизната книга как се прави. На кратко се откача 4 пиновата букса на датчика за положение на дроселовата клапа и както сочи датчика нагоре се връзва мултицета със щипки за горния и следващия пин на режим зумер. Отхлабват се двата болта на датчика,за да се завърта. Трябва като е пуснат педала на газта между двата пина веригата да е затворена от ключа в датчика и да пищи зумера. На 0,65мм от регулиращия болт за оборотите, като натиснеш жилото на газта трябва да спре да пищи и да е прекъсната веригата. Редактирано 4 август 2016 от MusicMAN 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
North Публикувано 4 август 2016 Автор Сподели Публикувано 4 август 2016 Разбирам сега но ще пробвам първо да си сложа моя дросел той си беше чист даже идеален, ще махна тоя дето го взех втора употреба понеже беше черен като кюнец ако не стане ще пробвам твоя вариант .Ако друго колеги също имат мнение да кажат :/ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
North Публикувано 4 август 2016 Автор Сподели Публикувано 4 август 2016 Понеже ми се прецака динамото и това стана в движение изгасна колата оправих динамото и след това разбрахме че стъпковия мотор не работи , съмнявам се да не е ппвреден и дебитомера защото като му извадя буксата и падат , а го гледахме че жичката вътре в здрава ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
North Публикувано 5 август 2016 Автор Сподели Публикувано 5 август 2016 Колега пробвахме твоя вариант но нищо пак държи тия 1200 оборота Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 5 август 2016 Сподели Публикувано 5 август 2016 (редакция) Като я запалиш студена на какви обороти стартира? Стартира ли на по-високи и да падат до 1200? Възможно е новото стъпково моторче да е засякло на една позиция и то да не работи. Друго което може да пробваш е да откачиш моторчето и да запалиш с откачено моторче. При мен така с откачено моторче стартира на 2000 оборота и така си стои без да падат. Това ще покаже, че моторчето се е отворило докрай и значи се движи. Самото моторче свалял ли си го да го почистиш? При мен се разглоби и му се виждаха лагерите даже и бяха малко клеясали и ги раздвижих с WD40. Този дебитомер е без жичка. Това което си видял е температурен сензор. Този дебитомер се разбира дали работи само на диагностика с компютър и се гледат данните от датчиците в реално време. Аз хъм ходил при Милен от Пловдив и там съм си гледал моите данни и съм си проверявал дебитомер. Редактирано 5 август 2016 от MusicMAN 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
North Публикувано 5 август 2016 Автор Сподели Публикувано 5 август 2016 (редакция) Студена - топла 1200 са , само трябва да пробвам да извадя буксата на моторчето да видим, а уж го попочистихме. Утре ше ходя на компютър да видим какво ще стане. Редактирано 5 август 2016 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
North Публикувано 6 август 2016 Автор Сподели Публикувано 6 август 2016 И така колеги направих диагностика , дебитомера е добре , положението нандросела също донре сме го направили.Явното това моторче е запекло , а моетп стартото електеониката беше се повредила.Сега смятам да го смъкна да го видя и дано проблема да е маханичен и от едно да направим две? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
North Публикувано 6 август 2016 Автор Сподели Публикувано 6 август 2016 Сега като махна буксата на моторчето не дава разлика оборотите си стоят 1200-1300 , като пусна климатика и стават 900, дано да не е някой кондензатор на компютъра?Ако имате още идеи ше съм благодарен! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 6 август 2016 Сподели Публикувано 6 август 2016 Стъпковото въобще движи ли се? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 6 август 2016 Сподели Публикувано 6 август 2016 Премери дали на новото стъпково са му здрави намотките. Всяка намотка трябва да има по около 33 ома съпротивление. Ако намотките са здрави .Това стъпково се разглобява, поне при мен е така. Взимаш тогава ротора с лагерите и клапата (вътрешностите) от старото ти стъпково и ги монтираш в корпуса на новото стъпково. Най-вероятно на старото са ти изгоряли намотките на статора(външната обвивка на стъпковото). Виж тази схема за измерване 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
North Публикувано 6 август 2016 Автор Сподели Публикувано 6 август 2016 Сега това нямаше как да го разглобяваме с цел да може да се върне.Но тоя днес каза че уш рабело и няма да го върна. Пробвахме го като го слагаме да 33ома , сега утре ще направим тези размествания.Дано не са му изгоряли намотките на това ,а само да е блокирало от стояне . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
North Публикувано 6 август 2016 Автор Сподели Публикувано 6 август 2016 Утре пак ще мерим ще гледаме пък да видим дано се оправят нещата :/ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 7 август 2016 Сподели Публикувано 7 август 2016 Ако throttle position switch-а не действа, няма да работи системата за празния ход и няма да управлява стъпковото. На затворен дросел мериш да има верига, после подпираш под винта нещо 0.65мм и въртиш потенциометъра докато изключи. След това го фиксираш в това положение с двете болтчета (ключе 8-ца). Така ли го настрои, както ти каза колегата? - ако да, би трябвало да има подобрение. С единствената забележка, че опорният винт на дросела се настройва като от напълно отвит се завива на един оборот и четвърт.(- или пък на оборот и половина, не си спомням точно - провери в книжката, там всичко е описано най-подробно.) След това на загрял двигател държеше 1200 оборота и от винта на жилото за газта си ги свалих на 750.Мисля, че не е правилно да се нагласява на обороти - понеже идеята е, че дросел-клапата трябва да пуска малко въздух, но по-малко от необходимия въздух (по-затворена), а моторчето да е малко по-отворено. (т.е. да не си в крайно положение на моторчето, а малко по-натам) Така моторчето ще може да отвори и да пусне повече въздух, но при нужда ще може и да затвори, за да намали въздуха - ще регулира празния ход в двете посоки.А отделно, че ако се настройват оборотите от винта за дросела, без да е изключен TPS, кой-знае в кой момент ще зацепва системата за празен ход, а в кой няма да работи -> според както отчита позицията на нулевото положение от потенциометъра на TPS.- т.е. докато въртиш винта на дросела, може да има момент в който стъпковото не работи, а после да се активира и т.н. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 7 август 2016 Сподели Публикувано 7 август 2016 (редакция) Като си бях свалил целият дросел за почистване си настроих болтчето на жилото на газта да оборот и половина и TPS-а както е по книга. След монтажа обаче не държеше нормални обороти на празен ход и се наложи регулиране от болта и отново настройка на TPS. При следващите двигатели има още един винт отгоре на дросела, с който се регулира само празния ход без да се размества TPS-а, но при мен го няма този винт. Отделно по мои спомени има един висящ конектор около дросела, на който се падава минус, за да не прави корекции на оборотите компютъра, докато се настройва празния ход, но трябва да се провери по книгата как беше.ТУК Е СЕРВИЗНАТА КНИГА Чете се глава 13 от страница 90 нататъкТУК Е ГЛАВА 13 от книгата, обяснено е как се настройва дросела Редактирано 7 август 2016 от MusicMAN Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
North Публикувано 7 август 2016 Автор Сподели Публикувано 7 август 2016 (редакция) Да настроихме го на 0.65 даже след това на компютъра си го отчете правилно , това моторче което взех е запежнало явно щемгонсваляме утее и ако това е проблема щв го оправим и след това ще видим какво ще стане и ще настройваме пак ако има нужда.Като го отворим ,ще ви кажа колвги и благодаря за сервизната книжкаа ще послужи , ех дано се оправи този проблем :/ Не го отвприхме умишлено да го видим с цел да можем да го върнем иначе си показваше 33 ома напрежение .... Редактирано 8 август 2016 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 7 август 2016 Сподели Публикувано 7 август 2016 Добре де, тогава да не би и двете стъпкови да си работят, но да не ги управлява? - например да се е отскубала някоя жица. И ако твоето последно е било спряло на почти затворено положение, няма да пали без натискане на педала на газта и няма да държи обороти. А ако новото е спряло някъде на по-отворено, ще пали и ще държи 1200 оборота. - но и двете ще си седят в каквото положение са били първоначално, няма да се движат и няма да регулират нищо. * по-добре не бързай с разглобяването, ако можеш да върнеш частите.(въпреки, че ако си ги взел на тънка цена, си струва да си има човек резервни дросели и т.н.) Но ако не управлява моторчето за празен ход, можеш да навиеш винта колкото да държи обороти - и докато намериш в какво точно е проблемът. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
North Публикувано 8 август 2016 Автор Сподели Публикувано 8 август 2016 Частите немога да ги върна понеже ме отрязаха.Със старото стъпково моторче т.е моето палеше без да натискам педала на гаста но моментално гаснеше , замерихме го и нямаше съпротивление.Ще проверим за жичка пак но с новотп даже държи 1400 вече Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
North Публикувано 8 август 2016 Автор Сподели Публикувано 8 август 2016 Сега гонсвалийме почистихме дава 0.33 ома дори го сложихме на буксата дадох контакт и леко потрепва сега ще монтираме пак , ще направаим настройката и да видим.....ако не стане ще сваля компютъра! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 8 август 2016 Сподели Публикувано 8 август 2016 (редакция) Разглобявай го вече това новото и му огледай вътрешностите да няма спекли лагери или нещо подобно. На моето лагерите имаха някакво бяло окисление по тях и бяха сухи. Иначе, ако не е от стъпковото при дефектирането на алтернатора ти има реална възможност да са се образували пикове в напрежението в електрическата система на колата и да е изгоряло нещо по компютъра. Редактирано 8 август 2016 от MusicMAN Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
North Публикувано 8 август 2016 Автор Сподели Публикувано 8 август 2016 Така сложихме го нагласихме го по средата, сега вече работи на 750-800 оборота оправихме Tps на 0.65мм. НО пускам климаъика и оборотите седят на 400, дръпнахме буксата на стъпковото и нищо не става седят си така .....чудя се вече в тоя компютър .... а някъде да има прекъсната жичка трябва вече на жичкаджия да ида и как ще я търси идея си нямам .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 8 август 2016 Сподели Публикувано 8 август 2016 В програмата Autodata има описани изводите от компютъра, за съжаление на съм си в нас да ти снимам информацията. Та гледаш на кой пин трябва да отива и с откачаш буксата към компютъра и буксата към стъпковото и просвирваш кабелите с мултицета на зумер. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
North Публикувано 8 август 2016 Автор Сподели Публикувано 8 август 2016 Добре но сега дойдох при един жичкаджия който каза трябвя да св направи адаптация на новото , но нямал такава програма , давало се на контанк и се натискал педала нангаста нещо такова каза Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.