Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Какъв бензин ползвате?


Препоръчано мнение

Здравейте съ-форумци,

Имам въпрос към тези от вас, които карат бензинови автомобили: какъв бензин ползвате и какви са ви впечатленията от него?

Питам защото едва от няколко седмици имам бензиново Мицубиши (преди това карах дизелов автомобил). Под капачката на резервоара пише, че колата се движи с 95, но аз сипвам 98 или 100 октана, тъй като имам сериозни съмнения относно качеството на горивата в БГ и се надявам, че българските 98/100 октана покриват поне европейския стандарт за качество на 95...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=36033&st=0&p=336347entry336347

 

Колега, погледни тази тема. Надявам се да намериш отговорите, които търсиш .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, колега!

Мерси и на всички останали споделили впечатленията си!

Явно и други хора споделят мнението, което имам, а именно че 98/100 октана по българските бензиностанции всъшност са не повече от 95 октана по западно-европейските. Демек, за да изпълним препоръката на производителя да караме с бензин 95 октана в нашенските условия трябва да сипваме бензин 98/100 октана.

Явно зареждането с български бензин 95 крие сериозни рискове за здравето на двигателя...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всъшност имам такива наблюдения за дизела на база дългогодишен опит от Белгия: колата вървеше еднакво с тамошния обикновен дизел и тукашния "необикновен". Явно и при бензините положението е същотo.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всъшност имам такива наблюдения за дизела на база дългогодишен опит от Белгия: колата вървеше еднакво с тамошния обикновен дизел и тукашния "необикновен". Явно и при бензините положението е същотo.

Относно дизела- считам, че хулите по българския дизел са неоснователни.

В момента се връщам от Германия, но обикалях доста и зареждах в Унгария, Австрия и няколко пъти в Германия. Количествата на всяко зареждане бяха 50-60 l при 70 l резервоар. Зареждах с обикновена нафта, с каквато карам и в София.

Специално се заглеждах, но не забелязвам никаква разлика в динамиката на колата, както и в разхода.

Мисля, че е мит и градска легенда това, че като заредиш със "западна" нафта, автомобилът става друг. Даже имам подозрения, че големите вериги пускат тези слухове, за да могат да си продават необосновано скъпите авио дизели, и всякакви моушън дизели :(.

Утре ще заредя в Сърбия и ще докладвам :)

 

Само дето не ми харесват цените, но то сигурно и в България са се повишили в последния месец...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно дизела- считам, че хулите по българския дизел са неоснователни.

В момента се връщам от Германия, но обикалях доста и зареждах в Унгария, Австрия и няколко пъти в Германия. Количествата на всяко зареждане бяха 50-60 l при 70 l резервоар. Зареждах с обикновена нафта, с каквато карам и в София.

Специално се заглеждах, но не забелязвам никаква разлика в динамиката на колата, както и в разхода.

Мисля, че е мит и градска легенда това, че като заредиш със "западна" нафта, автомобилът става друг. Даже имам подозрения, че големите вериги пускат тези слухове, за да могат да си продават необосновано скъпите авио дизели, и всякакви моушън дизели :(.

Утре ще заредя в Сърбия и ще докладвам :)

 

Само дето не ми харесват цените, но то сигурно и в България са се повишили в последния месец...

 

Ами, не знам, колега... Ти споделяш своите впечатления, а аз моите.

Виждам две възможни обяснения: 1) повишило се е качеството на обикновения дизел продаван в БГ и 2) понижило се е качеството на обикновения дизел продаван в Западна Европа. Хм, и двата варианта ми изглеждат еднакво невероятни :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Що се отнася до обикновения и по-скъпия дизел продавани в БГ според мен определено има разлика между двата (и не само в цената :)). С по-скъпия двигателя става осезаемо по-тих и динамиката се подобрява значително. Разход не съм засичал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както обещах- днес заредих около 60 l дизел в Сърбия, от ОМВ близо до Суботица (цена 2.20 лв/l :(). Имаше около 10 l австрийска "храна" :) в резервоара, пак от ОМВ.

Никаква разлика, както вече писах. Нито като динамика, нито като шум на двигателя, нито като разход.

 

Като обобщение- по мое мнение няма разлика в дизела в България, Унгария, Австрия, Германия и Сърбия.

По-тих двигател, динамика на колата са субективни фактори, които могат да се дължат на самовнушение в едната, или в другата посока.

Разходът на гориво обаче е обективен показател. При каране почти само по магистрали с max позволена скорост (е, и 10% отгоре, разбира се :)) и около 800-900 km градско, изминати 4500 km, среден разход 7.8/100. Средният разход от зареждане до зареждане не се отличава с повече от 5-6%

Само в Германия не съм го засичал, че нали на места няма ограничение на скоростта и чесах крастата :).

 

P.S. Това го пиша не за да влизам в някакъв спор, а за да споделя информация.

Редактирано от Т. Минтов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско за споделената информация, колега.

Аз също нямам желание да влизам в безсмислени спорове... Може пък през последните година-две да са започнали да спазват европейските стандарти за качество на дизеловото гориво и по българските бензиностанции (в резултат на повече контрол и санкции?). Ако е така, това може само да ме радва!

Моите впечатления са от периода 2008 - 2012.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както обещах- днес заредих около 60 l дизел в Сърбия, от ОМВ близо до Суботица (цена 2.20 лв/l :(). Имаше около 10 l австрийска "храна" :) в резервоара, пак от ОМВ.

Никаква разлика, както вече писах. Нито като динамика, нито като шум на двигателя, нито като разход.

 

Като обобщение- по мое мнение няма разлика в дизела в България, Унгария, Австрия, Германия и Сърбия.

По-тих двигател, динамика на колата са субективни фактори, които могат да се дължат на самовнушение в едната, или в другата посока.

Разходът на гориво обаче е обективен показател. При каране почти само по магистрали с max позволена скорост (е, и 10% отгоре, разбира се :)) и около 800-900 km градско, изминати 4500 km, среден разход 7.8/100. Средният разход от зареждане до зареждане не се отличава с повече от 5-6%

Само в Германия не съм го засичал, че нали на места няма ограничение на скоростта и чесах крастата :).

 

P.S. Това го пиша не за да влизам в някакъв спор, а за да споделя информация.

Имам идентични наблюдения при изминати около 30 000 км. извън България с 4 автомобила на различни горива.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какъвто ми налеят.

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/rolleyes.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_doh.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какъвто ми налеят.

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/rolleyes.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_doh.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif

Колата ми е Митцубиши Каризма 1,8 GDI. До сега зареждах в OMV, но последния път, като заредих бензин, разхода ми се вдигна до 12л/100км. градско. След като го изгорих заредих в ЕКО. Разхода падна до 6,8л./100км. градско. После пак заредих в OMV- разхода пак скочи. Отново заредих в ЕКО - сега разхода е отново нисък. Нямам обяснение на явлението, но вече ще зареждам в ЕКО.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ти се е вдигнал разхода, а са те ударили в количеството. Имам фактура от OMV за 49.5 литра заредено гориво, при това влязох в бензиностанцията след като ми се появи бензиноколонката на дисплея. Това предполага наличие на близо 5 литра гориво в резервоара, а той е 49 литра, поне по каталог. Да не забравяме, че някой бензиностанции на OMV са отдадени под наем.

Във Видин има бензиностанции, които не са част от вериги, където се правят мешании. Сипват в нафтата леко корабно гориво и така реализират големите печалби. Един такъв петролен бос, го бяха хванали и осъдили преди години, но за далавери в софийската му бензиностанция. Сумата, която е осъден да плати, е близо 700 000 лв. Това обаче не му пречи да кара BMW 750Li и да се крие от съдия изпълнителя.

На L200 два пъти му правят ремонт със смяна на дюзите заради такова гориво.

изминати 4500 km, среден разход 7.8/100.

Това нормално ли е за дизел? Моята на бензин ми дава такъв разход!

Редактирано от Николай Николов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ти се е вдигнал разхода, а са те ударили в количеството. Имам фактура от OMV за 49.5 литра заредено гориво, при това влязох в бензиностанцията след като ми се появи бензиноколонката на дисплея. Това предполага наличие на близо 5 литра гориво в резервоара, а той е 49 литра, поне по каталог. Да не забравяме, че някой бензиностанции на OMV са отдадени под наем.

 

 

На Лансера е 59 литра резервоара.:rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А аз се чюдя защо като светне т.нар. резерва колата върви и върви, като че ли резервоара е бездънен.

Уж компютъра казва, че има гориво за 50 км, а понякога минавам почти 100! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_doh.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм обиколил големите вериги бензиностанции,но най съм останал доволен от това на Шел и то от обикновения бензин.Колата е каризма 1.8 115 к.с.Шест години вече я карам на бензин и като разход извънградско ми дава 8л на 100км.,което ме удовлетворява.За морето по магистралата ми падна на 6л на 100км. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Това нормално ли е за дизел? Моята на бензин ми дава такъв разход!

2.4 Д, 5 цилиндъра, средна скорост 112 km/h (по компютър), струва ми се нормално :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Автомобил - Мицубиши Еклипс 1г

Гориво - Шел 95 V-power , което с добавките му уж се равнява на 98 в другите вериги.

 

Резултата е много по-добра работа на празен ход на двг, дюзите определено работят по-добре и малко по-пъргава в ниски обороти. Но най-вече, след пауза от една седмица, автомобила пали като чисто нов. С 95 от Лукойл, се тресе за около 10 секунди. Явно бензина от Шел не се утаява така, както този от Лукойл. За цена да не говорим, извадете си карта за намаление, зареждайте в Неделя и разликата ще ви е 5 ст. за литър!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...