JazzVess Публикувано 29 юни 2016 Сподели Публикувано 29 юни 2016 Здравейте съ-форумци,Имам въпрос към тези от вас, които карат бензинови автомобили: какъв бензин ползвате и какви са ви впечатленията от него?Питам защото едва от няколко седмици имам бензиново Мицубиши (преди това карах дизелов автомобил). Под капачката на резервоара пише, че колата се движи с 95, но аз сипвам 98 или 100 октана, тъй като имам сериозни съмнения относно качеството на горивата в БГ и се надявам, че българските 98/100 октана покриват поне европейския стандарт за качество на 95... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikolai40 Публикувано 29 юни 2016 Сподели Публикувано 29 юни 2016 http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=36033&st=0&p=336347entry336347 Колега, погледни тази тема. Надявам се да намериш отговорите, които търсиш . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JazzVess Публикувано 1 юли 2016 Автор Сподели Публикувано 1 юли 2016 Мерси, колега!Мерси и на всички останали споделили впечатленията си!Явно и други хора споделят мнението, което имам, а именно че 98/100 октана по българските бензиностанции всъшност са не повече от 95 октана по западно-европейските. Демек, за да изпълним препоръката на производителя да караме с бензин 95 октана в нашенските условия трябва да сипваме бензин 98/100 октана.Явно зареждането с български бензин 95 крие сериозни рискове за здравето на двигателя... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JazzVess Публикувано 1 юли 2016 Автор Сподели Публикувано 1 юли 2016 Всъшност имам такива наблюдения за дизела на база дългогодишен опит от Белгия: колата вървеше еднакво с тамошния обикновен дизел и тукашния "необикновен". Явно и при бензините положението е същотo. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 3 юли 2016 Сподели Публикувано 3 юли 2016 Всъшност имам такива наблюдения за дизела на база дългогодишен опит от Белгия: колата вървеше еднакво с тамошния обикновен дизел и тукашния "необикновен". Явно и при бензините положението е същотo.Относно дизела- считам, че хулите по българския дизел са неоснователни.В момента се връщам от Германия, но обикалях доста и зареждах в Унгария, Австрия и няколко пъти в Германия. Количествата на всяко зареждане бяха 50-60 l при 70 l резервоар. Зареждах с обикновена нафта, с каквато карам и в София.Специално се заглеждах, но не забелязвам никаква разлика в динамиката на колата, както и в разхода. Мисля, че е мит и градска легенда това, че като заредиш със "западна" нафта, автомобилът става друг. Даже имам подозрения, че големите вериги пускат тези слухове, за да могат да си продават необосновано скъпите авио дизели, и всякакви моушън дизели :(.Утре ще заредя в Сърбия и ще докладвам Само дето не ми харесват цените, но то сигурно и в България са се повишили в последния месец... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JazzVess Публикувано 4 юли 2016 Автор Сподели Публикувано 4 юли 2016 Относно дизела- считам, че хулите по българския дизел са неоснователни.В момента се връщам от Германия, но обикалях доста и зареждах в Унгария, Австрия и няколко пъти в Германия. Количествата на всяко зареждане бяха 50-60 l при 70 l резервоар. Зареждах с обикновена нафта, с каквато карам и в София.Специално се заглеждах, но не забелязвам никаква разлика в динамиката на колата, както и в разхода. Мисля, че е мит и градска легенда това, че като заредиш със "западна" нафта, автомобилът става друг. Даже имам подозрения, че големите вериги пускат тези слухове, за да могат да си продават необосновано скъпите авио дизели, и всякакви моушън дизели :(.Утре ще заредя в Сърбия и ще докладвам Само дето не ми харесват цените, но то сигурно и в България са се повишили в последния месец... Ами, не знам, колега... Ти споделяш своите впечатления, а аз моите. Виждам две възможни обяснения: 1) повишило се е качеството на обикновения дизел продаван в БГ и 2) понижило се е качеството на обикновения дизел продаван в Западна Европа. Хм, и двата варианта ми изглеждат еднакво невероятни Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JazzVess Публикувано 4 юли 2016 Автор Сподели Публикувано 4 юли 2016 Що се отнася до обикновения и по-скъпия дизел продавани в БГ според мен определено има разлика между двата (и не само в цената ). С по-скъпия двигателя става осезаемо по-тих и динамиката се подобрява значително. Разход не съм засичал. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 4 юли 2016 Сподели Публикувано 4 юли 2016 (редакция) Както обещах- днес заредих около 60 l дизел в Сърбия, от ОМВ близо до Суботица (цена 2.20 лв/l :(). Имаше около 10 l австрийска "храна" в резервоара, пак от ОМВ.Никаква разлика, както вече писах. Нито като динамика, нито като шум на двигателя, нито като разход. Като обобщение- по мое мнение няма разлика в дизела в България, Унгария, Австрия, Германия и Сърбия. По-тих двигател, динамика на колата са субективни фактори, които могат да се дължат на самовнушение в едната, или в другата посока.Разходът на гориво обаче е обективен показател. При каране почти само по магистрали с max позволена скорост (е, и 10% отгоре, разбира се ) и около 800-900 km градско, изминати 4500 km, среден разход 7.8/100. Средният разход от зареждане до зареждане не се отличава с повече от 5-6%Само в Германия не съм го засичал, че нали на места няма ограничение на скоростта и чесах крастата . P.S. Това го пиша не за да влизам в някакъв спор, а за да споделя информация. Редактирано 4 юли 2016 от Т. Минтов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JazzVess Публикувано 5 юли 2016 Автор Сподели Публикувано 5 юли 2016 Благодарско за споделената информация, колега.Аз също нямам желание да влизам в безсмислени спорове... Може пък през последните година-две да са започнали да спазват европейските стандарти за качество на дизеловото гориво и по българските бензиностанции (в резултат на повече контрол и санкции?). Ако е така, това може само да ме радва!Моите впечатления са от периода 2008 - 2012. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 5 юли 2016 Сподели Публикувано 5 юли 2016 Както обещах- днес заредих около 60 l дизел в Сърбия, от ОМВ близо до Суботица (цена 2.20 лв/l :(). Имаше около 10 l австрийска "храна" в резервоара, пак от ОМВ.Никаква разлика, както вече писах. Нито като динамика, нито като шум на двигателя, нито като разход. Като обобщение- по мое мнение няма разлика в дизела в България, Унгария, Австрия, Германия и Сърбия. По-тих двигател, динамика на колата са субективни фактори, които могат да се дължат на самовнушение в едната, или в другата посока.Разходът на гориво обаче е обективен показател. При каране почти само по магистрали с max позволена скорост (е, и 10% отгоре, разбира се ) и около 800-900 km градско, изминати 4500 km, среден разход 7.8/100. Средният разход от зареждане до зареждане не се отличава с повече от 5-6%Само в Германия не съм го засичал, че нали на места няма ограничение на скоростта и чесах крастата . P.S. Това го пиша не за да влизам в някакъв спор, а за да споделя информация.Имам идентични наблюдения при изминати около 30 000 км. извън България с 4 автомобила на различни горива. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JazzVess Публикувано 11 юли 2016 Автор Сподели Публикувано 11 юли 2016 Еее, ха дано поне горивата ни вече да отговарят на европейските стандарти! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 11 юли 2016 Сподели Публикувано 11 юли 2016 Какъвто ми налеят. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/rolleyes.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_doh.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krpanoff Публикувано 15 юли 2016 Сподели Публикувано 15 юли 2016 Какъвто ми налеят. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/rolleyes.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_doh.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gifКолата ми е Митцубиши Каризма 1,8 GDI. До сега зареждах в OMV, но последния път, като заредих бензин, разхода ми се вдигна до 12л/100км. градско. След като го изгорих заредих в ЕКО. Разхода падна до 6,8л./100км. градско. После пак заредих в OMV- разхода пак скочи. Отново заредих в ЕКО - сега разхода е отново нисък. Нямам обяснение на явлението, но вече ще зареждам в ЕКО. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 15 юли 2016 Сподели Публикувано 15 юли 2016 (редакция) Не ти се е вдигнал разхода, а са те ударили в количеството. Имам фактура от OMV за 49.5 литра заредено гориво, при това влязох в бензиностанцията след като ми се появи бензиноколонката на дисплея. Това предполага наличие на близо 5 литра гориво в резервоара, а той е 49 литра, поне по каталог. Да не забравяме, че някой бензиностанции на OMV са отдадени под наем. Във Видин има бензиностанции, които не са част от вериги, където се правят мешании. Сипват в нафтата леко корабно гориво и така реализират големите печалби. Един такъв петролен бос, го бяха хванали и осъдили преди години, но за далавери в софийската му бензиностанция. Сумата, която е осъден да плати, е близо 700 000 лв. Това обаче не му пречи да кара BMW 750Li и да се крие от съдия изпълнителя.На L200 два пъти му правят ремонт със смяна на дюзите заради такова гориво. изминати 4500 km, среден разход 7.8/100. Това нормално ли е за дизел? Моята на бензин ми дава такъв разход! Редактирано 15 юли 2016 от Николай Николов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
me4o Публикувано 20 юли 2016 Сподели Публикувано 20 юли 2016 Не ти се е вдигнал разхода, а са те ударили в количеството. Имам фактура от OMV за 49.5 литра заредено гориво, при това влязох в бензиностанцията след като ми се появи бензиноколонката на дисплея. Това предполага наличие на близо 5 литра гориво в резервоара, а той е 49 литра, поне по каталог. Да не забравяме, че някой бензиностанции на OMV са отдадени под наем. На Лансера е 59 литра резервоара.:rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 21 юли 2016 Сподели Публикувано 21 юли 2016 А аз се чюдя защо като светне т.нар. резерва колата върви и върви, като че ли резервоара е бездънен. Уж компютъра казва, че има гориво за 50 км, а понякога минавам почти 100! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_doh.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
james_bond Публикувано 26 юли 2016 Сподели Публикувано 26 юли 2016 И аз съм обиколил големите вериги бензиностанции,но най съм останал доволен от това на Шел и то от обикновения бензин.Колата е каризма 1.8 115 к.с.Шест години вече я карам на бензин и като разход извънградско ми дава 8л на 100км.,което ме удовлетворява.За морето по магистралата ми падна на 6л на 100км. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 26 юли 2016 Сподели Публикувано 26 юли 2016 Това нормално ли е за дизел? Моята на бензин ми дава такъв разход!2.4 Д, 5 цилиндъра, средна скорост 112 km/h (по компютър), струва ми се нормално Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
snaip Публикувано 27 юли 2016 Сподели Публикувано 27 юли 2016 Автомобил - Мицубиши Еклипс 1гГориво - Шел 95 V-power , което с добавките му уж се равнява на 98 в другите вериги. Резултата е много по-добра работа на празен ход на двг, дюзите определено работят по-добре и малко по-пъргава в ниски обороти. Но най-вече, след пауза от една седмица, автомобила пали като чисто нов. С 95 от Лукойл, се тресе за около 10 секунди. Явно бензина от Шел не се утаява така, както този от Лукойл. За цена да не говорим, извадете си карта за намаление, зареждайте в Неделя и разликата ще ви е 5 ст. за литър! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.