Премини към съдържание

Неправилен реглаж на клапани?


Препоръчано мнение

Здравейте, днес си сменях гарнитурата на капака на клапаните. Колата е Каризма 1.6 16V 90к.с.. Реших да проверя и хлабините между кобилиците и клапаните, защото преди години колата е късала ангренаж и са сменяни клапани от някакъв майстор. Оказа се, че по ръководството за ремонт хлабината на смукателните клапани трябва да е 0.20мм и за изпускателните 0.30мм на топъл двигател. Моите всичките всмукателни клапани са на 0.20мм,но всичките изпускателни на 0.25мм измерени при топъл двигател след каране (малко изстинал докато се разглоби капака само). Колата се кара така на газ вече около 25 000км. Проблем ли е тази разлика в хлабината на изпускателните клапани и до какво може да доведе? Има ли връзка с това, че колата ми прекъсва и глъхне докато е студена. След като загрее не прекъсва, но има най-голяма мощност само в средните обороти?

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще отварят малко по-рано и ще затварят малко по-късно. Не използва ли момента да ги регулираш?

- май и без това дават на 30000 км. да се прави реглаж на клапаните.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех какви трябва да са толерансите. Не съм регулирал клапани до сега, ще е пипкава работа. То е ясно, че ще я отварям пак да ги регулирам. Това, че се отварят по-рано обяснява ли факта, че зад колата мирише на неизгоряло гориво газ/бензин. Също така предполагам, че като се отварят по-рано има опасност да прегорят от газта?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам и ламбда-сондата какво ще отчита, ако сместа не е изгоряла напълно - може би бедна смес, и ще я обогатява (което може и да обясни защо мирише на недоизгоряло гориво..) Но може и от разни други неща да се обогатява сместа.

 

Сигурно ще намалява малко мощността, ако сместа не изгаря напълно, преди да се отворят клапаните - ама не знам за 0.05 колко ще е разликата.

Не очаквам клапаните чак да са прегоряли от това, при по-големи разлики мисля, че има такава опасност.

 

Предполагам, че регулирането се прави по някаква схема. Завърташ двигателя - най-лесно като включиш на 4-5-скорост и вдигнеш едното колело - чрез него въртиш - и регулираш съответните клапани, когато при тях се пада обратната страна на гърбицата на разпределителния вал.

Ама не съм го правил на този двигател. Виж в книжките и по форумите - трябва да пише.

 

Ако аз го правя - докато се намотая двигателят ще изстине. Значи ще трябва първо да потърся какви са стойностите при студен двигател.. :)

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...